Alerta estafa: L’SMS que no has d’obrir

Imagen de un móvil con el símbolo de 'WhatsApp' sin derechos de autor

L’estafador envia un SMS a la víctima per a saber el codi que li permet accedir al seu compte de WhatsApp | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha alertat sobre una estafa amb què els delinqüents suplanten la identitat dels usuaris a través de WhatsApp. Segons explica la Benemèrita, cal prestar atenció a el següent missatge per a evitar obrir-lo: «Hola, ho sent, t’he enviat un codi de 6 dígits per SMS per error, pots passar-me’l, per favor? És urgent».

 

La Guàrdia Civil ha explicat que l’estafador instal·la l’aplicació de missatgeria instantània i, després de què la víctima conteste el SMS, introduïx el codi de verificació rebut. En el cas que la víctima pique i facilite el codi a l’estafador, este obté el control del compte de WhatsApp de l’usuari, a demés d’un accés als contactes i els grups. 

 

L’alerta del DNI en el mail no és una estafa

Paral·lelament, la Policia Nacional ha tranquil·litzat a la població sobre un e-mail que ha arribat a molts usuaris del país. El missatge en qüestió, baix l’assumpte «Notificació Direcció General de la Policia», és una alerta real sobre la renovació del Document Nacional d‘Identitat. «Has rebut un e-mail com este i no saps si desconfiar? És real, es tracta d’un avís per a renovar els certificats del teu DNI», explicaven des del cos policial. Es tracta d’un inofensiu recordatori que alguns han sospitat que podria tractar-se d’una possible estafa.

 

De tota manera, hi ha moltes maneres de saber que el correu és fiable. En primer lloc, la direcció que envia el missatge és notificaciones@policia.es, un correu que només utilitza la vertadera Policia Nacional. D’altra banda, en cap moment demana dades personals ni insta a introduir dades bancàries, una tècnica molt utilitzada en esta classe d’estafes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Benidorm reunirà l’elit mundial del ciclisme en la primera Gala UCI el 9 de desembre

Benidorm acollirà el 9 de desembre la primera Gala del Ciclisme UCI, on es premiarà els millors ciclistes, equips i països de la temporada 2026.

Investiguen un veí d’Alacant per suplantar un treballador i quedar-se el seu finiquito

La Guàrdia Civil ha identificat un ciberdelinqüent d'Alacant que ha suplantat el correu d'un empleat d'una empresa de la província de València per cobrar el seu finiquito i l'última nòmina. El frau, basat en la tècnica BEC, ha acabat amb l'investigat acusat d'estafa informàtica i blanqueig de capitals.

Echávarri acusa el PP d’haver deixat Les Naus en mans de ‘jetas’

L’exalcalde d’Alacant Gabriel Echávarri responsabilitza el PP del procés d’adjudicació de les VPP de Les Naus, que han acabat en mans de ‘unos jetas’. El promotor Francisco Ordiñana s’ha negat a respondre en Les Corts al·legant el procediment judicial obert.

Mariano Pernía: Espanya ha merescut un resultat més ampli en la final del Mundial

Mariano Pernía, exinternacional amb Espanya i tècnic de Sesiones AFE, considera que el 1-0 de la final del Mundial 2026 es queda curt i que la selecció espanyola ha sigut clarament superior.

Quasi 400 regatistes omplin la badia d’Alacant en el TabarcaVela-Trofeu Diputació

Quasi 400 regatistes i 50 embarcacions participen este cap de setmana en la 30a edició de la regata TabarcaVela-Trofeu Diputació d’Alacant, una cita clau de la vela de creuer al Mediterrani.

El PP exigix la dimissió de Diana Morant per comparar Feijóo amb Hitler

Miguel Tellado ha reclamat la dimissió immediata de Diana Morant després que la ministra afirmara que Alberto Núñez Feijóo seguix un camí que s’assembla al del govern de Hitler. Les paraules han obert una forta polèmica i han provocat reaccions dispars en PSOE, Sumar, IU i Podem.

Barcala es nega a comparéixer en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala (PP), ha comunicat que no acudirà este divendres a la comissió municipal sobre les vivendes públiques de Les Naus, al·legant que no aportaria res nou i que hi ha una causa judicial oberta. L’oposició l’acusa d’evitar donar explicacions sobre el que qualifica com el major escàndal polític del seu mandat.

Greenpeace alerta de quasi 200 punts crítics al litoral espanyol per la seua fragilitat extrema

Un informe de Greenpeace alerta que el litoral espanyol viu una fragilitat sense precedents pel canvi climàtic i la urbanització, amb 194 punts crítics i fortes conseqüències econòmiques i ambientals.