18.9 C
València
Diumenge, 15 febrer, 2026

Alerta estafa: L’SMS que no has d’obrir

Imagen de un móvil con el símbolo de 'WhatsApp' sin derechos de autor

L’estafador envia un SMS a la víctima per a saber el codi que li permet accedir al seu compte de WhatsApp | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha alertat sobre una estafa amb què els delinqüents suplanten la identitat dels usuaris a través de WhatsApp. Segons explica la Benemèrita, cal prestar atenció a el següent missatge per a evitar obrir-lo: «Hola, ho sent, t’he enviat un codi de 6 dígits per SMS per error, pots passar-me’l, per favor? És urgent».

 

La Guàrdia Civil ha explicat que l’estafador instal·la l’aplicació de missatgeria instantània i, després de què la víctima conteste el SMS, introduïx el codi de verificació rebut. En el cas que la víctima pique i facilite el codi a l’estafador, este obté el control del compte de WhatsApp de l’usuari, a demés d’un accés als contactes i els grups. 

 

L’alerta del DNI en el mail no és una estafa

Paral·lelament, la Policia Nacional ha tranquil·litzat a la població sobre un e-mail que ha arribat a molts usuaris del país. El missatge en qüestió, baix l’assumpte «Notificació Direcció General de la Policia», és una alerta real sobre la renovació del Document Nacional d‘Identitat. «Has rebut un e-mail com este i no saps si desconfiar? És real, es tracta d’un avís per a renovar els certificats del teu DNI», explicaven des del cos policial. Es tracta d’un inofensiu recordatori que alguns han sospitat que podria tractar-se d’una possible estafa.

 

De tota manera, hi ha moltes maneres de saber que el correu és fiable. En primer lloc, la direcció que envia el missatge és notificaciones@policia.es, un correu que només utilitza la vertadera Policia Nacional. D’altra banda, en cap moment demana dades personals ni insta a introduir dades bancàries, una tècnica molt utilitzada en esta classe d’estafes.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ramazani i Sadiq decidixen el derbi i afonen al Llevant (0-2)

El València es va imposar 0-2 en el Ciutat de València amb punts de Ramazani (64') i Sadiq (84'). El pla a la contra va castigar un Llevant que va acabar exposat.

El levantinismo rep a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua imatge en el seu primer retorn al Ciutat de València amb el València. El migcampista és titular.

Dimitrievski frena al Llevant i manté viu al València en el derbi (0-0)

El Llevant va tindre l'ocasió més clara amb una cabotada d'Iván Romero que Stole Dimitrievski va traure en el 16; el València, sense connectar amb Pepelu i Ugrinic, a penes va inquietar a Ryan.

El vent marca l’obertura de temporada en el Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo ha obert la temporada amb nou carreres concentrades en diumenge pel fort vent. Van Langendonck, Ruta, Bearman, Kräling i els GT i GT4 repartixen triomfs; Stromsted domina en prototips.

La DGT alça les restriccions de velocitat a Castelló pel vent

La DGT ha alçat el límit de 80 km/h en l'AP-7 de Castelló pel vent. Seguixen restriccions per a pesats en l'A-33 i en l'AP-7, amb alerta groga.

El Ciutat de València va rebre a Pepelu amb crits i bitllets amb la seua cara

L'afició del Llevant va corejar 'Pepelu és una rata' i va mostrar bitllets amb el seu rostre en el seu retorn al Ciutat. Els càntics, amb el lema 'Pepelu judas', van començar en els limítrofs i es van repetir durant el calfament.

El Vila-real encadena tres eixides sense guanyar més d’un any després

El Vila-real va perdre 2-1 davant el Getafe i encadena tres eixides sense guanyar. L'última victòria fora va ser 1-3 davant l'Elx el 3 de gener.

Demi Vollering conquista la Setmana Ciclista de la Comunitat Valenciana amb victòria al sprint a València

Demi Vollering es va imposar en l'última etapa a València i va assegurar la general de la dècima Setmana Ciclista. Va sumar el seu segon títol i el mallot de punts.