Alerta estafa: L’SMS que no has d’obrir

Imagen de un móvil con el símbolo de 'WhatsApp' sin derechos de autor

L’estafador envia un SMS a la víctima per a saber el codi que li permet accedir al seu compte de WhatsApp | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha alertat sobre una estafa amb què els delinqüents suplanten la identitat dels usuaris a través de WhatsApp. Segons explica la Benemèrita, cal prestar atenció a el següent missatge per a evitar obrir-lo: «Hola, ho sent, t’he enviat un codi de 6 dígits per SMS per error, pots passar-me’l, per favor? És urgent».

 

La Guàrdia Civil ha explicat que l’estafador instal·la l’aplicació de missatgeria instantània i, després de què la víctima conteste el SMS, introduïx el codi de verificació rebut. En el cas que la víctima pique i facilite el codi a l’estafador, este obté el control del compte de WhatsApp de l’usuari, a demés d’un accés als contactes i els grups. 

 

L’alerta del DNI en el mail no és una estafa

Paral·lelament, la Policia Nacional ha tranquil·litzat a la població sobre un e-mail que ha arribat a molts usuaris del país. El missatge en qüestió, baix l’assumpte «Notificació Direcció General de la Policia», és una alerta real sobre la renovació del Document Nacional d‘Identitat. «Has rebut un e-mail com este i no saps si desconfiar? És real, es tracta d’un avís per a renovar els certificats del teu DNI», explicaven des del cos policial. Es tracta d’un inofensiu recordatori que alguns han sospitat que podria tractar-se d’una possible estafa.

 

De tota manera, hi ha moltes maneres de saber que el correu és fiable. En primer lloc, la direcció que envia el missatge és notificaciones@policia.es, un correu que només utilitza la vertadera Policia Nacional. D’altra banda, en cap moment demana dades personals ni insta a introduir dades bancàries, una tècnica molt utilitzada en esta classe d’estafes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.