Alerta estafa: L’SMS que no has d’obrir

Imagen de un móvil con el símbolo de 'WhatsApp' sin derechos de autor

L’estafador envia un SMS a la víctima per a saber el codi que li permet accedir al seu compte de WhatsApp | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha alertat sobre una estafa amb què els delinqüents suplanten la identitat dels usuaris a través de WhatsApp. Segons explica la Benemèrita, cal prestar atenció a el següent missatge per a evitar obrir-lo: «Hola, ho sent, t’he enviat un codi de 6 dígits per SMS per error, pots passar-me’l, per favor? És urgent».

 

La Guàrdia Civil ha explicat que l’estafador instal·la l’aplicació de missatgeria instantània i, després de què la víctima conteste el SMS, introduïx el codi de verificació rebut. En el cas que la víctima pique i facilite el codi a l’estafador, este obté el control del compte de WhatsApp de l’usuari, a demés d’un accés als contactes i els grups. 

 

L’alerta del DNI en el mail no és una estafa

Paral·lelament, la Policia Nacional ha tranquil·litzat a la població sobre un e-mail que ha arribat a molts usuaris del país. El missatge en qüestió, baix l’assumpte «Notificació Direcció General de la Policia», és una alerta real sobre la renovació del Document Nacional d‘Identitat. «Has rebut un e-mail com este i no saps si desconfiar? És real, es tracta d’un avís per a renovar els certificats del teu DNI», explicaven des del cos policial. Es tracta d’un inofensiu recordatori que alguns han sospitat que podria tractar-se d’una possible estafa.

 

De tota manera, hi ha moltes maneres de saber que el correu és fiable. En primer lloc, la direcció que envia el missatge és notificaciones@policia.es, un correu que només utilitza la vertadera Policia Nacional. D’altra banda, en cap moment demana dades personals ni insta a introduir dades bancàries, una tècnica molt utilitzada en esta classe d’estafes.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per al xoc polític

Pilar Bernabé acusa a María José Catalá d'utilitzar la regularització d'immigrants per a generar conflicte polític i recorda que el procés compta amb un ampli suport social i institucional.

València reforça els seus servicis socials amb 39 contractacions davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter d'urgència a 39 professionals i destinarà més d'un milió d'euros per a atendre el procés de regularització extraordinària de migrants, mentres exigix al Govern finançament i claredat en els criteris de vulnerabilitat.

Les Corts tornen a suspendre el Dia de la Cambra del 25 d’abril per falta de consens

Les Corts Valencianes no celebraran per segon any consecutiu el seu dia institucional del 25 d'abril per la falta d'acord sobre com commemorar la data, decisió que ha deslligat crítiques de l'oposició.

Bernabé acusa a Catalá d’usar la regularització d’immigrants per a la confrontació política

Pilar Bernabé critica que María José Catalá use el procés de regularització d'immigrants per a l'enfrontament polític i defén l'ampli suport social i institucional a la iniciativa.

Reobert un carril de la A-3 després de més de 30 hores tallada pel xoc de dos camions a Conca

L'A-3 recupera parcialment la circulació en sentit Madrid a l'altura d'Honrubia, després de romandre més de trenta hores totalment tallada per la col·lisió de dos camions.

L’ampliació de l’Hospital Vega Baixa d’Orihuela estarà llesta abans de 2027

La Generalitat preveu culminar enguany l'ampliació de l'Hospital Vega Baixa d'Orihuela, amb dos nous edificis, més de 82 milions d'inversió i un fort augment de consultes i quiròfans.

Vox sosté que la prioritat nacional d’Extremadura ja està en el pacte amb Pérez Llorca

Vox defén que el concepte de prioritat nacional de l'acord a Extremadura ja s'aplica en el pacte d'investidura amb Juanfran Pérez Llorca, mentres PP, PSPV i Compromís discrepen sobre el seu abast.

El PSPV exigix l’expedient íntegre de la campanya institucional de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE reclama a la Generalitat l'expedient complet de contractació de la campanya institucional que atribuïx al president Juanfran Pérez Llorca, a la qual acusa de ser propaganda personal pagada amb fons públics.