Alerta estafa: L’SMS que no has d’obrir

Imagen de un móvil con el símbolo de 'WhatsApp' sin derechos de autor

L’estafador envia un SMS a la víctima per a saber el codi que li permet accedir al seu compte de WhatsApp | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha alertat sobre una estafa amb què els delinqüents suplanten la identitat dels usuaris a través de WhatsApp. Segons explica la Benemèrita, cal prestar atenció a el següent missatge per a evitar obrir-lo: «Hola, ho sent, t’he enviat un codi de 6 dígits per SMS per error, pots passar-me’l, per favor? És urgent».

 

La Guàrdia Civil ha explicat que l’estafador instal·la l’aplicació de missatgeria instantània i, després de què la víctima conteste el SMS, introduïx el codi de verificació rebut. En el cas que la víctima pique i facilite el codi a l’estafador, este obté el control del compte de WhatsApp de l’usuari, a demés d’un accés als contactes i els grups. 

 

L’alerta del DNI en el mail no és una estafa

Paral·lelament, la Policia Nacional ha tranquil·litzat a la població sobre un e-mail que ha arribat a molts usuaris del país. El missatge en qüestió, baix l’assumpte «Notificació Direcció General de la Policia», és una alerta real sobre la renovació del Document Nacional d‘Identitat. «Has rebut un e-mail com este i no saps si desconfiar? És real, es tracta d’un avís per a renovar els certificats del teu DNI», explicaven des del cos policial. Es tracta d’un inofensiu recordatori que alguns han sospitat que podria tractar-se d’una possible estafa.

 

De tota manera, hi ha moltes maneres de saber que el correu és fiable. En primer lloc, la direcció que envia el missatge és notificaciones@policia.es, un correu que només utilitza la vertadera Policia Nacional. D’altra banda, en cap moment demana dades personals ni insta a introduir dades bancàries, una tècnica molt utilitzada en esta classe d’estafes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detingut a Torrent per estafar quasi 19.000 euros usant la banca en línia d’un conegut

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un jove de 25 anys acusat d'estafar 18.866 euros a un conegut, després de realitzar diverses transferències amb les seues claus de banca en línia.

Jorge Bartual s’incorpora com a preparador de porters a l’Atlètic Saguntí

El exguardameta del València Jorge Bartual es convertix en el nou preparador de porters de l'Atlètic Saguntí, que lluita per l'ascens a Segona RFEF des de la tercera plaça del grup VI de Tercera RFEF.

Les ratxes de vent superen els 160 km/h a l’interior de Castelló

Les ratxes de vent han superat els 160 km/h a Xert i Vilar de Canes i han deixat registres molt elevats en altres municipis de l'interior de Castelló, encara que sense incidents rellevants.

Zara, BBVA i Santander lideren el rànquing de marques espanyoles més valuoses en 2026

Zara manté per desé any consecutiu el lideratge com a marca espanyola més valuosa en 2026, seguida per BBVA i Santander, segons l'informe Kantar BrandZ. L'estudi reflectix a més una forta revaloració del conjunt de grans marques espanyoles enfront d'altres mercats europeus.

València i Alacant concentren ja l’11% de les residències per arrelament a Espanya

València reunix el 6% i Alacant el 5% de les autoritzacions de residència per arrelament en vigor a Espanya, en un context de rècord històric de persones regularitzades i alta inserció laboral.

Detinguts sis hòmens per una sèrie de robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos

La Guàrdia Civil ha detingut a sis hòmens per tres robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos, on a més s'hauria detectat activitat de tràfic de drogues i una possible organització criminal.

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.

Vent huracanat a l’interior nord de Castelló i brusc descens de les màximes

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós marcada per ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l'interior nord de Castelló i un notable descens generalitzat de les temperatures màximes i mínimes.