8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El Suprem para l’exhumació de Franco

La tomba del dictador Francisco Franco en el Valle de los Caídos | Gtres

 

El Suprem accepta paralitzar els tràmits mentres no es resolga el fons del recurs de la família del dictador i, per tant, es para l’exhumació de Franco. Els rumors respecte a la figura del dictador no han parat de créixer al llarg de les últimes setmanes i, de fet, estava previst que el trasllat de les seues restes mortals es duguera a terme el pròxim dilluns, però finalment no serà d’eixa manera. 

 

Accepten les mesures sol·licitades pels familiars de Franco

La secció quarta de la sala tercera de l’alt Tribunal ha pres la decisió de manera unànime, acceptant les mesures sol·licitades pels familiars del dictador. Amb tot, caldrà esperar que es resolga el recurs que van presentar davant del Suprem, però el cert és que esta decisió suposa un altre colp dur per al govern de Pedro Sánchez, que no para de trobar obstacles en este camí que l’allunyen contínuament del seu objectiu.

 

Tal com han fet públic els jutges, la seua decisió radica en un intent d’evitar el perjuí que es causaria als néts del dictador —que, d’altra banda, són els qui van recórrer la decisió de l’executiu espanyol— i, sobretot, «als interessos públics encarnats en l’Estat».

 

De moment, l’exhumació del dictador queda paralitzada

Cal recordar que el procés administratiu en relació a l’exhumació es va concloure el mes de març i va ser en eixe moment quan es va determinar quan i com tindria lloc el procés. En eixe sentit, la vicepresidenta de l’executiu espanyol Carmen Calvo, després de ser preguntada sobre la possibilitat que els resultats electorals del 28-A derivaren en un canvi de Govern, va dir el següent: «És d’obligat compliment per a qualsevol govern»

 

Però finalment ni el fet de guanyar les eleccions ha servit als socialistes per a poder complir la seua voluntat i, de moment, l’exhumació del dictador quedarà paralitzada fins que s’aclarisca la resolució del recurs dels seus familiars.

Últimes notícies

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.