Tanquen el trànsit als cotxes en la plaça de l’Ajuntament de València a partir de març del 2020

Plaça de l'Ajuntament de València per a vianants

D’esta manera quedarà la plaça de l’Ajuntament, una volta es tanque totalment el trànsit als cotxes | Ajuntament de València

 

La plaça de l’Ajuntament de València deixarà de ser per a cotxes el pròxim 20 de març de l’any 2020, un dia després de concloure les Falles de l’any que ve, segons ha anunciat este dimarts l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó. El primer edil ha detallat que la conversió «s’iniciarà amb un procés bla de conversió en zona de vianants» i que la transformació total culminarà més avant, quan s’elabore i execute el projecte definitiu.

 

D’esta manera, es guanyaran 12.000 m² de superfície per als vianants, ha recalcat Ribó, que s’ha pronunciat en estos térmens en una roda de premsa en la que ha estat acompanyat pels regidors de Mobilitat, Giuseppe Grezzi, i de Participació, Elisa Valia.

 

La conversió en zona de vianants d’este enclavament atén l’acord del Govern del Rialto –que integren Compromís i PSPV–, en concret, al punt 18 que parla de la reorganització de places com la de Bruges, la de la Reina, la de Sant Agustí o la de l’Ajuntament. L’objectiu és «guanyar espai públic per a les persones».

 

Eixe reordenament es farà dins d’uns límits, com l’espai reservat per a ‘mascletaes’, les falles municipals, les parades de flors –que es mantindran, encara que es repensarà el disseny– i el pas d’autobusos de l’EMT. Per altra part, ni la font ni l’estàtua a Vinatea es consideraran límits.

 

Una única línia d’autobús en la plaça

Giuseppe Grezzi ha puntualitzat que l’única línia de l’EMT que circularà per la plaça serà la nova llançadora C1, que tindrà una freqüència de 4-5 minuts i que unirà els intercanviadors en les zones de la Porta de la MarTetuan i el que es construirà en Xàtiva–Lluís Vives.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.