Tanquen el trànsit als cotxes en la plaça de l’Ajuntament de València a partir de març del 2020

Plaça de l'Ajuntament de València per a vianants

D’esta manera quedarà la plaça de l’Ajuntament, una volta es tanque totalment el trànsit als cotxes | Ajuntament de València

 

La plaça de l’Ajuntament de València deixarà de ser per a cotxes el pròxim 20 de març de l’any 2020, un dia després de concloure les Falles de l’any que ve, segons ha anunciat este dimarts l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó. El primer edil ha detallat que la conversió «s’iniciarà amb un procés bla de conversió en zona de vianants» i que la transformació total culminarà més avant, quan s’elabore i execute el projecte definitiu.

 

D’esta manera, es guanyaran 12.000 m² de superfície per als vianants, ha recalcat Ribó, que s’ha pronunciat en estos térmens en una roda de premsa en la que ha estat acompanyat pels regidors de Mobilitat, Giuseppe Grezzi, i de Participació, Elisa Valia.

 

La conversió en zona de vianants d’este enclavament atén l’acord del Govern del Rialto –que integren Compromís i PSPV–, en concret, al punt 18 que parla de la reorganització de places com la de Bruges, la de la Reina, la de Sant Agustí o la de l’Ajuntament. L’objectiu és «guanyar espai públic per a les persones».

 

Eixe reordenament es farà dins d’uns límits, com l’espai reservat per a ‘mascletaes’, les falles municipals, les parades de flors –que es mantindran, encara que es repensarà el disseny– i el pas d’autobusos de l’EMT. Per altra part, ni la font ni l’estàtua a Vinatea es consideraran límits.

 

Una única línia d’autobús en la plaça

Giuseppe Grezzi ha puntualitzat que l’única línia de l’EMT que circularà per la plaça serà la nova llançadora C1, que tindrà una freqüència de 4-5 minuts i que unirà els intercanviadors en les zones de la Porta de la MarTetuan i el que es construirà en Xàtiva–Lluís Vives.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.

Pérez Llorca veu en la condemna a Ábalos l’inici del final del sanchisme

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, interpreta la condemna a 24 anys de presó a José Luis Ábalos com l’inici del final del sanchisme a Espanya i en la Comunitat Valenciana, i pressiona Pedro Sánchez perquè convoque eleccions.

Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.

València acull el rodatge de una pel·lícula documental sobre Carlos Berlanga

El documental '¿A quién le importa?' roda estos dies entre València i Madrid, repassa la vida de Carlos Berlanga i preveu estrenar-se en cinemes en 2027.

Guia de la Nit de Sant Joan a València: més d’un miler d’efectius i 25 tones de llenya

València ha activat un ampli dispositiu per a la Nit de Sant Joan, amb més d’un miler d’efectius, repartiment de llenya, Punts Violeta, reforç sanitari, neteja i línies especials d’autobús.

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.

Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.