Tanquen el trànsit als cotxes en la plaça de l’Ajuntament de València a partir de març del 2020

Plaça de l'Ajuntament de València per a vianants

D’esta manera quedarà la plaça de l’Ajuntament, una volta es tanque totalment el trànsit als cotxes | Ajuntament de València

 

La plaça de l’Ajuntament de València deixarà de ser per a cotxes el pròxim 20 de març de l’any 2020, un dia després de concloure les Falles de l’any que ve, segons ha anunciat este dimarts l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó. El primer edil ha detallat que la conversió «s’iniciarà amb un procés bla de conversió en zona de vianants» i que la transformació total culminarà més avant, quan s’elabore i execute el projecte definitiu.

 

D’esta manera, es guanyaran 12.000 m² de superfície per als vianants, ha recalcat Ribó, que s’ha pronunciat en estos térmens en una roda de premsa en la que ha estat acompanyat pels regidors de Mobilitat, Giuseppe Grezzi, i de Participació, Elisa Valia.

 

La conversió en zona de vianants d’este enclavament atén l’acord del Govern del Rialto –que integren Compromís i PSPV–, en concret, al punt 18 que parla de la reorganització de places com la de Bruges, la de la Reina, la de Sant Agustí o la de l’Ajuntament. L’objectiu és «guanyar espai públic per a les persones».

 

Eixe reordenament es farà dins d’uns límits, com l’espai reservat per a ‘mascletaes’, les falles municipals, les parades de flors –que es mantindran, encara que es repensarà el disseny– i el pas d’autobusos de l’EMT. Per altra part, ni la font ni l’estàtua a Vinatea es consideraran límits.

 

Una única línia d’autobús en la plaça

Giuseppe Grezzi ha puntualitzat que l’única línia de l’EMT que circularà per la plaça serà la nova llançadora C1, que tindrà una freqüència de 4-5 minuts i que unirà els intercanviadors en les zones de la Porta de la MarTetuan i el que es construirà en Xàtiva–Lluís Vives.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.