Tanquen el trànsit als cotxes en la plaça de l’Ajuntament de València a partir de març del 2020

Plaça de l'Ajuntament de València per a vianants

D’esta manera quedarà la plaça de l’Ajuntament, una volta es tanque totalment el trànsit als cotxes | Ajuntament de València

 

La plaça de l’Ajuntament de València deixarà de ser per a cotxes el pròxim 20 de març de l’any 2020, un dia després de concloure les Falles de l’any que ve, segons ha anunciat este dimarts l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó. El primer edil ha detallat que la conversió «s’iniciarà amb un procés bla de conversió en zona de vianants» i que la transformació total culminarà més avant, quan s’elabore i execute el projecte definitiu.

 

D’esta manera, es guanyaran 12.000 m² de superfície per als vianants, ha recalcat Ribó, que s’ha pronunciat en estos térmens en una roda de premsa en la que ha estat acompanyat pels regidors de Mobilitat, Giuseppe Grezzi, i de Participació, Elisa Valia.

 

La conversió en zona de vianants d’este enclavament atén l’acord del Govern del Rialto –que integren Compromís i PSPV–, en concret, al punt 18 que parla de la reorganització de places com la de Bruges, la de la Reina, la de Sant Agustí o la de l’Ajuntament. L’objectiu és «guanyar espai públic per a les persones».

 

Eixe reordenament es farà dins d’uns límits, com l’espai reservat per a ‘mascletaes’, les falles municipals, les parades de flors –que es mantindran, encara que es repensarà el disseny– i el pas d’autobusos de l’EMT. Per altra part, ni la font ni l’estàtua a Vinatea es consideraran límits.

 

Una única línia d’autobús en la plaça

Giuseppe Grezzi ha puntualitzat que l’única línia de l’EMT que circularà per la plaça serà la nova llançadora C1, que tindrà una freqüència de 4-5 minuts i que unirà els intercanviadors en les zones de la Porta de la MarTetuan i el que es construirà en Xàtiva–Lluís Vives.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.