Tanquen el trànsit als cotxes en la plaça de l’Ajuntament de València a partir de març del 2020

Plaça de l'Ajuntament de València per a vianants

D’esta manera quedarà la plaça de l’Ajuntament, una volta es tanque totalment el trànsit als cotxes | Ajuntament de València

 

La plaça de l’Ajuntament de València deixarà de ser per a cotxes el pròxim 20 de març de l’any 2020, un dia després de concloure les Falles de l’any que ve, segons ha anunciat este dimarts l’alcalde de la ciutat, Joan Ribó. El primer edil ha detallat que la conversió «s’iniciarà amb un procés bla de conversió en zona de vianants» i que la transformació total culminarà més avant, quan s’elabore i execute el projecte definitiu.

 

D’esta manera, es guanyaran 12.000 m² de superfície per als vianants, ha recalcat Ribó, que s’ha pronunciat en estos térmens en una roda de premsa en la que ha estat acompanyat pels regidors de Mobilitat, Giuseppe Grezzi, i de Participació, Elisa Valia.

 

La conversió en zona de vianants d’este enclavament atén l’acord del Govern del Rialto –que integren Compromís i PSPV–, en concret, al punt 18 que parla de la reorganització de places com la de Bruges, la de la Reina, la de Sant Agustí o la de l’Ajuntament. L’objectiu és «guanyar espai públic per a les persones».

 

Eixe reordenament es farà dins d’uns límits, com l’espai reservat per a ‘mascletaes’, les falles municipals, les parades de flors –que es mantindran, encara que es repensarà el disseny– i el pas d’autobusos de l’EMT. Per altra part, ni la font ni l’estàtua a Vinatea es consideraran límits.

 

Una única línia d’autobús en la plaça

Giuseppe Grezzi ha puntualitzat que l’única línia de l’EMT que circularà per la plaça serà la nova llançadora C1, que tindrà una freqüència de 4-5 minuts i que unirà els intercanviadors en les zones de la Porta de la MarTetuan i el que es construirà en Xàtiva–Lluís Vives.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.