15.6 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

Torna una renovada Fira del Motor Gandia

Després de dos anys en els quals la pandèmia va impedir la seua celebració, torna la Fira del Motor Gandia. L’alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto; la regidora de Polítiques Econòmiques i Comerç, Vicenta Ferrer; el president de l’Associació de Concessionaris de la Fira del Motor, Víctor Moll; i el representant dels concessionaris de motos, Jordi Barón, han presentat aquest matí els detalls i les novetats que albergarà aquesta novena edició del 6 al 8 de maig.

Tal com ha expressat l’alcalde, es tracta «d’una de les cites del sector automobilístic més importants de les Comarques Centrals Valencianes», prova de la qual són els 6 milions d’euros que va facturar la Fira del Motor durant el 2018. Per tant, segons ha afegit Prieto, és «necessari» impulsar esdeveniments com aquest que permeten la reactivació d’aquesta indústria: «Hem d’anar de la mà del nostre empresariat, donar-li suport i promoure una col·laboració público-privada, què és eficaç sempre per a les dos parts».

La IX edició manté el seu funcionament dels darrers anys i ocuparà 20.000 m² del centre de la ciutat (passeig germanies fins ferrocarril d’Alcoi; plaça rei Jaume I; c/ Rausell; i les places Prado, Tirant i Major). Comptarà amb la participació de 6 expositors amb 18 marques de motos; 17 amb 26 marques de vehicles; i 3 de vehicles d’ocasió. Ferrer ha anunciat que el component de sostenibilitat estarà present en la Fira: «Serà més verda i sostenible. Hem posat molts recursos dirigits a eixe aspecte. Mobilitat i sostenibilitat són dos conceptes que, cada volta, són més inseparables».

Tots els concessionaris reservaran un espai als vehicles eco i l’etiqueta O. Però aquesta és només una de les novetats de la IX edició. L’Oficina municipal de Projectes Europeus (OPE Gandia), incorporarà un estand informatiu en la Fira de la Mobilitat Sostenible, ubicada a l’espai de Fira Mercat Gandia en el mercat Municipal del Prado. A més, s’oferiran diverses xarrades, emmarcades dins de les línies de finançament dels fons Next Generation, amb el fi d’oferir assessorament i difusió d’informació entorn de l’ús de la mobilitat sostenible o la rehabilitació energètica d’edificis.

«Ha sigut una aposta molt valenta la d’evolucionar a un model centrat en la sostenibilitat que, a més, impulse a les persones cap a la nova mobilitat», ha apuntat Moll. Així mateix, junt amb l’alcalde, ha recalcat el fet que aquest esdeveniment abaste més enllà de l’automòbil i siga important per a altres sectors de la ciutat de Gandia. «Suposa també un al·licient per a l’hostaleria i el comerç de la nostra ciutat, que durant els dies de celebració, rep un considerable increment de clients», ha afirmat Prieto.

Segons ha explicat Barón, es podran provar i comprar els vehicles exposats: «Convide a la gent a què vinga a veure’ls. Els descomptes es mantindran durant els tres dies de la fira i els tractes es podran tancar fins un mes després als concessionaris». Així doncs, tal com ha descrit l’alcalde, la Fira del Motor «és una excusa per a passejar per Gandia, prendre alguna cosa i aprofitar les interessants ofertes». «No puc més que mostrar el meu suport i l’empenta de l’Ajuntament de Gandia», ha conclòs.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.