Torna una renovada Fira del Motor Gandia

Després de dos anys en els quals la pandèmia va impedir la seua celebració, torna la Fira del Motor Gandia. L’alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto; la regidora de Polítiques Econòmiques i Comerç, Vicenta Ferrer; el president de l’Associació de Concessionaris de la Fira del Motor, Víctor Moll; i el representant dels concessionaris de motos, Jordi Barón, han presentat aquest matí els detalls i les novetats que albergarà aquesta novena edició del 6 al 8 de maig.

Tal com ha expressat l’alcalde, es tracta «d’una de les cites del sector automobilístic més importants de les Comarques Centrals Valencianes», prova de la qual són els 6 milions d’euros que va facturar la Fira del Motor durant el 2018. Per tant, segons ha afegit Prieto, és «necessari» impulsar esdeveniments com aquest que permeten la reactivació d’aquesta indústria: «Hem d’anar de la mà del nostre empresariat, donar-li suport i promoure una col·laboració público-privada, què és eficaç sempre per a les dos parts».

La IX edició manté el seu funcionament dels darrers anys i ocuparà 20.000 m² del centre de la ciutat (passeig germanies fins ferrocarril d’Alcoi; plaça rei Jaume I; c/ Rausell; i les places Prado, Tirant i Major). Comptarà amb la participació de 6 expositors amb 18 marques de motos; 17 amb 26 marques de vehicles; i 3 de vehicles d’ocasió. Ferrer ha anunciat que el component de sostenibilitat estarà present en la Fira: «Serà més verda i sostenible. Hem posat molts recursos dirigits a eixe aspecte. Mobilitat i sostenibilitat són dos conceptes que, cada volta, són més inseparables».

Tots els concessionaris reservaran un espai als vehicles eco i l’etiqueta O. Però aquesta és només una de les novetats de la IX edició. L’Oficina municipal de Projectes Europeus (OPE Gandia), incorporarà un estand informatiu en la Fira de la Mobilitat Sostenible, ubicada a l’espai de Fira Mercat Gandia en el mercat Municipal del Prado. A més, s’oferiran diverses xarrades, emmarcades dins de les línies de finançament dels fons Next Generation, amb el fi d’oferir assessorament i difusió d’informació entorn de l’ús de la mobilitat sostenible o la rehabilitació energètica d’edificis.

«Ha sigut una aposta molt valenta la d’evolucionar a un model centrat en la sostenibilitat que, a més, impulse a les persones cap a la nova mobilitat», ha apuntat Moll. Així mateix, junt amb l’alcalde, ha recalcat el fet que aquest esdeveniment abaste més enllà de l’automòbil i siga important per a altres sectors de la ciutat de Gandia. «Suposa també un al·licient per a l’hostaleria i el comerç de la nostra ciutat, que durant els dies de celebració, rep un considerable increment de clients», ha afirmat Prieto.

Segons ha explicat Barón, es podran provar i comprar els vehicles exposats: «Convide a la gent a què vinga a veure’ls. Els descomptes es mantindran durant els tres dies de la fira i els tractes es podran tancar fins un mes després als concessionaris». Així doncs, tal com ha descrit l’alcalde, la Fira del Motor «és una excusa per a passejar per Gandia, prendre alguna cosa i aprofitar les interessants ofertes». «No puc més que mostrar el meu suport i l’empenta de l’Ajuntament de Gandia», ha conclòs.

Últimes notícies

Docents exigixen la dimissió de Pérez Llorca i de Ortí enfront del Palau de la Música

Al voltant d'un centenar de docents es concentra enfront del Palau de la Música per a demanar la dimissió del president de la Generalitat i de la consellera d'Educació, en plena vaga indefinida del professorat.

Rovira defén que amb la pujada pactada els docents valencians estaran entre els més ben pagats

El conseller José Antonio Rovira sosté que l'augment de 200 euros bruts mensuals pactat fins a 2028 situa al professorat valencià entre els més ben pagats d'Espanya i rebutja elevar l'oferta a 600 euros.

Silvia Navarro s’acomiada de l’handbol amb una retirada agredolça i la Lliga amb el Rocasa

Silvia Navarro posa fi a la seua carrera als 47 anys després de conquistar la Lliga amb el Rocasa Gran Canària. marxa trist, però amb el cor ple pel carinyo rebut.

La Generalitat rebaixarà l’IRPF autonòmic en tots els trams a partir de la renda de 2026

La Generalitat aplicarà en la renda de 2026 una rebaixa de l'IRPF autonòmic en tots els trams, amb un estalvi de 160 milions i especial impacte en rendes baixes i mitjanes.

Educació situa en el 15% el seguiment de la vaga docent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Educació calcula que al voltant del 15% del professorat recolza la vaga indefinida en el seu setzé dia, amb diferències de seguiment entre províncies.

Sumar aplaudix l’expedient al policia que va colpejar per l’esquena a una manifestant a València

Sumar celebra l'obertura d'un expedient disciplinari al policia nacional que va colpejar per l'esquena a una docent durant una protesta a València, mentres Podemos exigix responsabilitats polítiques i advertix sobre la brutalitat policial.

La Casa de la Concòrdia d’Alacant obri com a espai per a la memòria i els valors democràtics

La Casa de la Concòrdia d'Alacant s'inaugura com un espai ciutadà de trobada, memòria democràtica i convivència, acompanyat per l'exposició 'Alacant, Transició i Concòrdia'.

Un helicòpter rescata a un mastí exhaust durant una ruta de muntanya a la Marina Alta

Un mastí d'uns 80 quilos va ser evacuat en helicòpter en La Vall de la Gallinera després de quedar immobilitzat per esgotament a l'inici d'una ruta de muntanya amb el seu amo.