10.8 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Torna una renovada Fira del Motor Gandia

Després de dos anys en els quals la pandèmia va impedir la seua celebració, torna la Fira del Motor Gandia. L’alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto; la regidora de Polítiques Econòmiques i Comerç, Vicenta Ferrer; el president de l’Associació de Concessionaris de la Fira del Motor, Víctor Moll; i el representant dels concessionaris de motos, Jordi Barón, han presentat aquest matí els detalls i les novetats que albergarà aquesta novena edició del 6 al 8 de maig.

Tal com ha expressat l’alcalde, es tracta «d’una de les cites del sector automobilístic més importants de les Comarques Centrals Valencianes», prova de la qual són els 6 milions d’euros que va facturar la Fira del Motor durant el 2018. Per tant, segons ha afegit Prieto, és «necessari» impulsar esdeveniments com aquest que permeten la reactivació d’aquesta indústria: «Hem d’anar de la mà del nostre empresariat, donar-li suport i promoure una col·laboració público-privada, què és eficaç sempre per a les dos parts».

La IX edició manté el seu funcionament dels darrers anys i ocuparà 20.000 m² del centre de la ciutat (passeig germanies fins ferrocarril d’Alcoi; plaça rei Jaume I; c/ Rausell; i les places Prado, Tirant i Major). Comptarà amb la participació de 6 expositors amb 18 marques de motos; 17 amb 26 marques de vehicles; i 3 de vehicles d’ocasió. Ferrer ha anunciat que el component de sostenibilitat estarà present en la Fira: «Serà més verda i sostenible. Hem posat molts recursos dirigits a eixe aspecte. Mobilitat i sostenibilitat són dos conceptes que, cada volta, són més inseparables».

Tots els concessionaris reservaran un espai als vehicles eco i l’etiqueta O. Però aquesta és només una de les novetats de la IX edició. L’Oficina municipal de Projectes Europeus (OPE Gandia), incorporarà un estand informatiu en la Fira de la Mobilitat Sostenible, ubicada a l’espai de Fira Mercat Gandia en el mercat Municipal del Prado. A més, s’oferiran diverses xarrades, emmarcades dins de les línies de finançament dels fons Next Generation, amb el fi d’oferir assessorament i difusió d’informació entorn de l’ús de la mobilitat sostenible o la rehabilitació energètica d’edificis.

«Ha sigut una aposta molt valenta la d’evolucionar a un model centrat en la sostenibilitat que, a més, impulse a les persones cap a la nova mobilitat», ha apuntat Moll. Així mateix, junt amb l’alcalde, ha recalcat el fet que aquest esdeveniment abaste més enllà de l’automòbil i siga important per a altres sectors de la ciutat de Gandia. «Suposa també un al·licient per a l’hostaleria i el comerç de la nostra ciutat, que durant els dies de celebració, rep un considerable increment de clients», ha afirmat Prieto.

Segons ha explicat Barón, es podran provar i comprar els vehicles exposats: «Convide a la gent a què vinga a veure’ls. Els descomptes es mantindran durant els tres dies de la fira i els tractes es podran tancar fins un mes després als concessionaris». Així doncs, tal com ha descrit l’alcalde, la Fira del Motor «és una excusa per a passejar per Gandia, prendre alguna cosa i aprofitar les interessants ofertes». «No puc més que mostrar el meu suport i l’empenta de l’Ajuntament de Gandia», ha conclòs.

Últimes notícies

Controlat l’incendi industrial a Alzira després de quasi quatre hores de treball

El foc en una nau sense activitat que emmagatzemava cartó i bidons, al carrer Callao, va quedar controlat a les 22.32. Va haver-hi desallotjaments preventius en vivendes pròximes.

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.