Torna una renovada Fira del Motor Gandia

Ejemplo de shortcode con estilo
Ocuparà 20.000 m² dels carrers i places del centre de la ciutat, del 6 al 8 de maig

Després de dos anys en els quals la pandèmia va impedir la seua celebració, torna la Fira del Motor Gandia. L’alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto; la regidora de Polítiques Econòmiques i Comerç, Vicenta Ferrer; el president de l’Associació de Concessionaris de la Fira del Motor, Víctor Moll; i el representant dels concessionaris de motos, Jordi Barón, han presentat aquest matí els detalls i les novetats que albergarà aquesta novena edició del 6 al 8 de maig.

Tal com ha expressat l’alcalde, es tracta «d’una de les cites del sector automobilístic més importants de les Comarques Centrals Valencianes», prova de la qual són els 6 milions d’euros que va facturar la Fira del Motor durant el 2018. Per tant, segons ha afegit Prieto, és «necessari» impulsar esdeveniments com aquest que permeten la reactivació d’aquesta indústria: «Hem d’anar de la mà del nostre empresariat, donar-li suport i promoure una col·laboració público-privada, què és eficaç sempre per a les dos parts».

La IX edició manté el seu funcionament dels darrers anys i ocuparà 20.000 m² del centre de la ciutat (passeig germanies fins ferrocarril d’Alcoi; plaça rei Jaume I; c/ Rausell; i les places Prado, Tirant i Major). Comptarà amb la participació de 6 expositors amb 18 marques de motos; 17 amb 26 marques de vehicles; i 3 de vehicles d’ocasió. Ferrer ha anunciat que el component de sostenibilitat estarà present en la Fira: «Serà més verda i sostenible. Hem posat molts recursos dirigits a eixe aspecte. Mobilitat i sostenibilitat són dos conceptes que, cada volta, són més inseparables».

Tots els concessionaris reservaran un espai als vehicles eco i l’etiqueta O. Però aquesta és només una de les novetats de la IX edició. L’Oficina municipal de Projectes Europeus (OPE Gandia), incorporarà un estand informatiu en la Fira de la Mobilitat Sostenible, ubicada a l’espai de Fira Mercat Gandia en el mercat Municipal del Prado. A més, s’oferiran diverses xarrades, emmarcades dins de les línies de finançament dels fons Next Generation, amb el fi d’oferir assessorament i difusió d’informació entorn de l’ús de la mobilitat sostenible o la rehabilitació energètica d’edificis.

«Ha sigut una aposta molt valenta la d’evolucionar a un model centrat en la sostenibilitat que, a més, impulse a les persones cap a la nova mobilitat», ha apuntat Moll. Així mateix, junt amb l’alcalde, ha recalcat el fet que aquest esdeveniment abaste més enllà de l’automòbil i siga important per a altres sectors de la ciutat de Gandia. «Suposa també un al·licient per a l’hostaleria i el comerç de la nostra ciutat, que durant els dies de celebració, rep un considerable increment de clients», ha afirmat Prieto.

Segons ha explicat Barón, es podran provar i comprar els vehicles exposats: «Convide a la gent a què vinga a veure’ls. Els descomptes es mantindran durant els tres dies de la fira i els tractes es podran tancar fins un mes després als concessionaris». Així doncs, tal com ha descrit l’alcalde, la Fira del Motor «és una excusa per a passejar per Gandia, prendre alguna cosa i aprofitar les interessants ofertes». «No puc més que mostrar el meu suport i l’empenta de l’Ajuntament de Gandia», ha conclòs.

Últimes notícies

Argentina i Suècia, grans favorites en la Nacra Cup València de Nacra 17

La Nacra Cup València reunirà del 21 al 24 d’octubre 24 tripulacions de 17 països, amb Argentina i Suècia com a grans favorites en la classe olímpica Nacra 17.

El Rally Ciutat de València arriba amb Fuster buscant el seu seté títol d’Espanya

El Rally Ciutat de València-Memorial Javi Sanz afronta la seua 26a edició el pròxim cap de setmana, amb Miguel Fuster jugant-se el seu seté títol nacional. La prova compta amb un fort suport institucional i un programa que combina projecció estatal i arrelament als municipis valencians.

Chloe Bibby apuntala el joc interior del Valencia Basket amb un contracte de dos mesos

El Valencia Basket ha tancat la incorporació temporal de l’ala-pívot australiana Chloe Bibby per dos mesos, pendent de la revisió mèdica. La jugadora arriba després de brillar amb el Spar Girona i de passar per la WNBA amb Minnesota Lynx.

Empat sense gols entre Liverpool i Villarreal en la Lliga de Campions juvenil

Liverpool i Villarreal han empatat 0-0 en la tercera jornada de la Lliga de Campions juvenil, en un partit molt igualat que manté el conjunt groguet líder del seu grup amb set punts.

Emergències continua buidant aigua i assistint els veïns atrapats per la dana Adam

Els servicis d’Emergències continuen buidant aigua i ajudant veïns a Bellreguard, Piles, Miramar i la marjal Oliva-Pego, mentre es consolida la neteja i recuperació després de la dana Adam.

València desbloqueja definitivament el PAI de Benimaclet amb 1.345 vivendes noves

L’Ajuntament de València aprovarà este divendres de manera definitiva el PAI de Benimaclet, amb 1.345 vivendes i un gran augment de zones verdes i equipaments públics al barri.

Els Poblets es refà a poc a poc després de la dana Adam

Els Poblets continua treballant per tornar a la normalitat després del desbordament del riu Girona per la dana Adam, amb veïns, voluntaris i servicis d’emergència centrats a netejar fang i valorar danys.

Roger Llanes, nou delegat del Govern a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha nomenat Roger Llanes com a nou delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, després de dos anys coordinant les ajudes per a la DANA. L’enginyer agrònom acumula més de tres dècades d’experiència en infraestructures rurals i gestió agrària, així com una llarga trajectòria política autonòmica.