13.8 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

Torna una renovada Fira del Motor Gandia

Després de dos anys en els quals la pandèmia va impedir la seua celebració, torna la Fira del Motor Gandia. L’alcalde de la ciutat, José Manuel Prieto; la regidora de Polítiques Econòmiques i Comerç, Vicenta Ferrer; el president de l’Associació de Concessionaris de la Fira del Motor, Víctor Moll; i el representant dels concessionaris de motos, Jordi Barón, han presentat aquest matí els detalls i les novetats que albergarà aquesta novena edició del 6 al 8 de maig.

Tal com ha expressat l’alcalde, es tracta «d’una de les cites del sector automobilístic més importants de les Comarques Centrals Valencianes», prova de la qual són els 6 milions d’euros que va facturar la Fira del Motor durant el 2018. Per tant, segons ha afegit Prieto, és «necessari» impulsar esdeveniments com aquest que permeten la reactivació d’aquesta indústria: «Hem d’anar de la mà del nostre empresariat, donar-li suport i promoure una col·laboració público-privada, què és eficaç sempre per a les dos parts».

La IX edició manté el seu funcionament dels darrers anys i ocuparà 20.000 m² del centre de la ciutat (passeig germanies fins ferrocarril d’Alcoi; plaça rei Jaume I; c/ Rausell; i les places Prado, Tirant i Major). Comptarà amb la participació de 6 expositors amb 18 marques de motos; 17 amb 26 marques de vehicles; i 3 de vehicles d’ocasió. Ferrer ha anunciat que el component de sostenibilitat estarà present en la Fira: «Serà més verda i sostenible. Hem posat molts recursos dirigits a eixe aspecte. Mobilitat i sostenibilitat són dos conceptes que, cada volta, són més inseparables».

Tots els concessionaris reservaran un espai als vehicles eco i l’etiqueta O. Però aquesta és només una de les novetats de la IX edició. L’Oficina municipal de Projectes Europeus (OPE Gandia), incorporarà un estand informatiu en la Fira de la Mobilitat Sostenible, ubicada a l’espai de Fira Mercat Gandia en el mercat Municipal del Prado. A més, s’oferiran diverses xarrades, emmarcades dins de les línies de finançament dels fons Next Generation, amb el fi d’oferir assessorament i difusió d’informació entorn de l’ús de la mobilitat sostenible o la rehabilitació energètica d’edificis.

«Ha sigut una aposta molt valenta la d’evolucionar a un model centrat en la sostenibilitat que, a més, impulse a les persones cap a la nova mobilitat», ha apuntat Moll. Així mateix, junt amb l’alcalde, ha recalcat el fet que aquest esdeveniment abaste més enllà de l’automòbil i siga important per a altres sectors de la ciutat de Gandia. «Suposa també un al·licient per a l’hostaleria i el comerç de la nostra ciutat, que durant els dies de celebració, rep un considerable increment de clients», ha afirmat Prieto.

Segons ha explicat Barón, es podran provar i comprar els vehicles exposats: «Convide a la gent a què vinga a veure’ls. Els descomptes es mantindran durant els tres dies de la fira i els tractes es podran tancar fins un mes després als concessionaris». Així doncs, tal com ha descrit l’alcalde, la Fira del Motor «és una excusa per a passejar per Gandia, prendre alguna cosa i aprofitar les interessants ofertes». «No puc més que mostrar el meu suport i l’empenta de l’Ajuntament de Gandia», ha conclòs.

Últimes notícies

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.

Raúl Fernández lidera els primers test de 2026 de MotoGP a Cheste

Raúl Fernández ha encapçalat el primer test de 2026 a Cheste amb un 1.29.373. La jornada, de set hores, ha deixat debuts, molt de rodatge i poques incidències.

La Generalitat al·lega que no pot recuperar el llistat de personal que va rebre alertes de premsa del 29-O

La Generalitat sosté que no és tècnicament possible reconstruir el llistat d'empleats que van rebre les alertes de premsa els dies 28 i 29 d'octubre. L'administració remitent les alertes rebudes, però afirma que no pot identificar a tots els subscriptors d'eixes dates.

La Fiscalia secunda transcriure les comunicacions per ràdio del CCE del 29 d’octubre

La Fiscalia recolza la petició d'Intersindical Valenciana per a transcriure i obtindre còpia de les comunicacions per ràdio del CCE del 29-O i suggerix delimitar la franja horària.

Sergio de Larrea es va mostrar ‘súper tranquil’ després de tres descartes i va confiar en més oportunitats

El base de València Basket va relativitzar les seues tres descartes per decisió tècnica, va assegurar no tindre problemes físics i va confiar que arribaran més oportunitats.

Sergio García posposa la seua final de temporada per a jugar el Saudita Internacional de Riad

El castellonenc disputarà des del dimecres el Saudita Internacional del circuit asiàtic i retarda el tancament del seu any competitiu després de l'Obert d'Espanya. Va perdre la targeta del DP World Tour al no complir el mínim de tornejos.

Camps demana un congrés del PPCV amb ‘un militant, un vot’ per a renovar la direcció

El portaveu del projecte de Francisco Camps, José Miguel Tolosa, ha reclamat un congrés del PPCV amb 'un militant, un vot' per a elegir la nova direcció després de l'anunci sobre Carlos Mazón. La proposta pretén obrir un debat d'idees i reforçar la legitimitat interna.

Rosa Touris deixa el seu càrrec a petició pròpia després de coordinar la comunicació de l’emergència per la dana

El Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Rosa María Touris com a directora general de prevenció d'incendis, després de liderar la comunicació de l'emergència per la dana del 29 d'octubre. El Govern valencià ha garantit que el telèfon d'atenció a familiars seguirà actiu i que una altra directora general assumirà eixa interlocució.