Torna la ITV: Com passar-la i què fer si t’ha caducat recentment

Serà imprescindible matindre la distància mínima d’un metre entre persones | Cedida

 

Este dilluns 18 de maig van obrir en tota Espanya les estacions d’Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV), fins i tot en el cas dels territoris que es troben en la fase 0 de la desescalada. Els usuaris que vullguen passar la revisió del seu cotxe tindran la possibilitat d’acudir des d’esta mateixa setmana a les estacions, sempre que disposen de cita prèvia, que es pot sol·licitar a través d’internet o via telefònica.

 

Quines mesures de prevenció ha dut a terme la ITV?

Una volta conseguida la cita prèvia, es pot portar el vehicle a l’estació d’ITV que triem. Per a poder accedir amb el cotxe, és imprescindible anar proveïts de mascareta i guants. Si no es disposa d’eixes mesures de seguretat, el mateix establiment haurà de facilitar al públic el material necessari, inclòs el gel hidroalcohòlic desinfectant.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’altra part, el personal de l’estació d’ITV anirà dotat obligatòriament de mascareta, guants i pantalla de protecció fàcil. Quan els usuaris vagen a presentar la documentació a l’interior de les oficines, serà imprescindible mantindre la distància mínima d’un metre entre persones. Igualment, els empleats han de respectar eixa norma al llarg de tota la jornada laboral.

 

Mètode de pagament i Manual de Procediment d’Inspecció

En eixe sentit, és recomanable evitar el pagament amb bitllets i monedes. En la mesura del possible, és preferible que el mètode de pagament siga a través de targeta bancària, si pot ser, sense contacte.

 

Altres aspectes importants que ha introduït el Ministeri d’Indústria són les disposicions especials en el Manual de procediment de les estacions ITV per a que es mantinga en tot moment la distància de seguretat pertinent entre el conductor i l’inspector. La inspecció es farà amb l’inspector ubicat en l’exterior del vehicle, sense accedir en cap cas a l’interior. És molt important que el conductor seguisca les instruccions recomanades pel personal de la ITV.

 

Finalment, en compliment de les mesures imposades pel Ministeri de Sanitat en l’article 11 de l’Ordre SDN / 399/3020, les estacions d’ITV han de dur a terme un protocol de neteja i desinfecció de les instal·lacions, com a mínim, dos voltes al dia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.