Torna la ITV: Com passar-la i què fer si t’ha caducat recentment

Serà imprescindible matindre la distància mínima d’un metre entre persones | Cedida

 

Este dilluns 18 de maig van obrir en tota Espanya les estacions d’Inspecció Tècnica de Vehicles (ITV), fins i tot en el cas dels territoris que es troben en la fase 0 de la desescalada. Els usuaris que vullguen passar la revisió del seu cotxe tindran la possibilitat d’acudir des d’esta mateixa setmana a les estacions, sempre que disposen de cita prèvia, que es pot sol·licitar a través d’internet o via telefònica.

 

Quines mesures de prevenció ha dut a terme la ITV?

Una volta conseguida la cita prèvia, es pot portar el vehicle a l’estació d’ITV que triem. Per a poder accedir amb el cotxe, és imprescindible anar proveïts de mascareta i guants. Si no es disposa d’eixes mesures de seguretat, el mateix establiment haurà de facilitar al públic el material necessari, inclòs el gel hidroalcohòlic desinfectant.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

D’altra part, el personal de l’estació d’ITV anirà dotat obligatòriament de mascareta, guants i pantalla de protecció fàcil. Quan els usuaris vagen a presentar la documentació a l’interior de les oficines, serà imprescindible mantindre la distància mínima d’un metre entre persones. Igualment, els empleats han de respectar eixa norma al llarg de tota la jornada laboral.

 

Mètode de pagament i Manual de Procediment d’Inspecció

En eixe sentit, és recomanable evitar el pagament amb bitllets i monedes. En la mesura del possible, és preferible que el mètode de pagament siga a través de targeta bancària, si pot ser, sense contacte.

 

Altres aspectes importants que ha introduït el Ministeri d’Indústria són les disposicions especials en el Manual de procediment de les estacions ITV per a que es mantinga en tot moment la distància de seguretat pertinent entre el conductor i l’inspector. La inspecció es farà amb l’inspector ubicat en l’exterior del vehicle, sense accedir en cap cas a l’interior. És molt important que el conductor seguisca les instruccions recomanades pel personal de la ITV.

 

Finalment, en compliment de les mesures imposades pel Ministeri de Sanitat en l’article 11 de l’Ordre SDN / 399/3020, les estacions d’ITV han de dur a terme un protocol de neteja i desinfecció de les instal·lacions, com a mínim, dos voltes al dia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Absòlts els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes

La Justícia absol els dos acusats pel cas dels burros morts al Desert de les Palmes en no veure provat el maltractament animal.

Condemnat a huit anys de presó quan se feia passar per narcotraficant

Condemnen a huit anys de presó un home per agressió sexual i amenaces a una jove a Castelló després d’un llarg procés judicial.

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.