Com serà la tornada al col·le: Grups bambolla, màscares i distància d’1,2 metres

A escasses setmanes que milers de xiquets tornen a les aules, les comunitats autònomes perfilen els seus plans contra el COVID. L’últim protocol data del mes de maig, però la situació poc té a veure amb la d’aquell moment de la pandèmia: la incidència de contagis era molt més baixa, encara que també ho era la pauta de vacunació.

 

Hui dia, pràcticament tot el professorat escolar, per grup d’edat i prioritat, ha rebut la vacuna. Però els estudiants no, i més tenint en compte que serà complicat que els majors de 12 anys arriben amb la pauta completa a l’inici del curs, mentre els que són més xicotets, directament, encara no poden rebre la injecció.

 

Una vegada celebrada la reunió de la taula de la sectorial extraordinària d’Educació d’aquest dimecres, la ministra d’Educació, Pilar Alegría, ha informat de les directrius de cara a aquest pròxim curs escolar.

“Màxima presencialitat”, l’objectiu principal

La titular d’Educació ha ressaltat que enguany “la primera línia és apostar per la màxima presencialitat en totes les etapes i tots els nivells”. D’aquesta manera, Alegria ha recordat que almenys el 61,7% dels joves de 12 a 17 anys ja té almenys una dosi de la vacuna.

 

Per això, un dels principals canvis, que ja es van reflectir en la ratificació anterior, és la flexibilització de les distàncies: d’1,5 metres a 1,2, encara que el Govern ressalta que “cal seguir amb les mesures i la prevenció”. També incideix en què “seran les CCAA les que aniran valorant la pròpia situació”, dins d’un marc que ja defensa grups de convivència estable.

 

Respecte als ràtios d’alumne per classe, l’Executiu assegura que proporcionarà a les comunitats autònomes un total de 13.500 milions d’euros perquè puguen gestionar la contractació de més docents, com ja feren el curs passat i com ja han avançat algunes regions.

 

En canvi, segons ha assenyalat la dirigent, en la reunió de hui no s’ha parlat sobre la decisió de retirar les màscares en alguns espais, com els esbarjos. Un dels punts principals en els quals sembla haver-hi consens en el conjunt del territori nacional, pel fet que les autonomies exigeixen aquesta protecció als quals tenen més de sis anys.

 

Respecte a la Comunitat Valenciana, el curs arrancarà amb 5.000 docents extres que s’incorporaran les aules amb l’objectiu que l’atenció siga “més individualitzada” mitjançant desdoblaments i codocència. La màscara continuarà sent obligatòria, es mantenen els grups ‘bambolla’ i, com en altres comunitats, s’advoca per la màxima presencialitat en tots els nivells del sistema educatiu. No obstant això, són mesures que poden ser revisades.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU