Anuncios

Com serà la tornada al col·le: Grups bambolla, màscares i distància d’1,2 metres

A escasses setmanes que milers de xiquets tornen a les aules, les comunitats autònomes perfilen els seus plans contra el COVID. L’últim protocol data del mes de maig, però la situació poc té a veure amb la d’aquell moment de la pandèmia: la incidència de contagis era molt més baixa, encara que també ho era la pauta de vacunació.

 

Hui dia, pràcticament tot el professorat escolar, per grup d’edat i prioritat, ha rebut la vacuna. Però els estudiants no, i més tenint en compte que serà complicat que els majors de 12 anys arriben amb la pauta completa a l’inici del curs, mentre els que són més xicotets, directament, encara no poden rebre la injecció.

 

Una vegada celebrada la reunió de la taula de la sectorial extraordinària d’Educació d’aquest dimecres, la ministra d’Educació, Pilar Alegría, ha informat de les directrius de cara a aquest pròxim curs escolar.

“Màxima presencialitat”, l’objectiu principal

La titular d’Educació ha ressaltat que enguany “la primera línia és apostar per la màxima presencialitat en totes les etapes i tots els nivells”. D’aquesta manera, Alegria ha recordat que almenys el 61,7% dels joves de 12 a 17 anys ja té almenys una dosi de la vacuna.

 

Per això, un dels principals canvis, que ja es van reflectir en la ratificació anterior, és la flexibilització de les distàncies: d’1,5 metres a 1,2, encara que el Govern ressalta que “cal seguir amb les mesures i la prevenció”. També incideix en què “seran les CCAA les que aniran valorant la pròpia situació”, dins d’un marc que ja defensa grups de convivència estable.

 

Respecte als ràtios d’alumne per classe, l’Executiu assegura que proporcionarà a les comunitats autònomes un total de 13.500 milions d’euros perquè puguen gestionar la contractació de més docents, com ja feren el curs passat i com ja han avançat algunes regions.

 

En canvi, segons ha assenyalat la dirigent, en la reunió de hui no s’ha parlat sobre la decisió de retirar les màscares en alguns espais, com els esbarjos. Un dels punts principals en els quals sembla haver-hi consens en el conjunt del territori nacional, pel fet que les autonomies exigeixen aquesta protecció als quals tenen més de sis anys.

 

Respecte a la Comunitat Valenciana, el curs arrancarà amb 5.000 docents extres que s’incorporaran les aules amb l’objectiu que l’atenció siga “més individualitzada” mitjançant desdoblaments i codocència. La màscara continuarà sent obligatòria, es mantenen els grups ‘bambolla’ i, com en altres comunitats, s’advoca per la màxima presencialitat en tots els nivells del sistema educatiu. No obstant això, són mesures que poden ser revisades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.