21.2 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Com serà la tornada al col·le: Grups bambolla, màscares i distància d’1,2 metres

A escasses setmanes que milers de xiquets tornen a les aules, les comunitats autònomes perfilen els seus plans contra el COVID. L’últim protocol data del mes de maig, però la situació poc té a veure amb la d’aquell moment de la pandèmia: la incidència de contagis era molt més baixa, encara que també ho era la pauta de vacunació.

 

Hui dia, pràcticament tot el professorat escolar, per grup d’edat i prioritat, ha rebut la vacuna. Però els estudiants no, i més tenint en compte que serà complicat que els majors de 12 anys arriben amb la pauta completa a l’inici del curs, mentre els que són més xicotets, directament, encara no poden rebre la injecció.

 

Una vegada celebrada la reunió de la taula de la sectorial extraordinària d’Educació d’aquest dimecres, la ministra d’Educació, Pilar Alegría, ha informat de les directrius de cara a aquest pròxim curs escolar.

“Màxima presencialitat”, l’objectiu principal

La titular d’Educació ha ressaltat que enguany “la primera línia és apostar per la màxima presencialitat en totes les etapes i tots els nivells”. D’aquesta manera, Alegria ha recordat que almenys el 61,7% dels joves de 12 a 17 anys ja té almenys una dosi de la vacuna.

 

Per això, un dels principals canvis, que ja es van reflectir en la ratificació anterior, és la flexibilització de les distàncies: d’1,5 metres a 1,2, encara que el Govern ressalta que “cal seguir amb les mesures i la prevenció”. També incideix en què “seran les CCAA les que aniran valorant la pròpia situació”, dins d’un marc que ja defensa grups de convivència estable.

 

Respecte als ràtios d’alumne per classe, l’Executiu assegura que proporcionarà a les comunitats autònomes un total de 13.500 milions d’euros perquè puguen gestionar la contractació de més docents, com ja feren el curs passat i com ja han avançat algunes regions.

 

En canvi, segons ha assenyalat la dirigent, en la reunió de hui no s’ha parlat sobre la decisió de retirar les màscares en alguns espais, com els esbarjos. Un dels punts principals en els quals sembla haver-hi consens en el conjunt del territori nacional, pel fet que les autonomies exigeixen aquesta protecció als quals tenen més de sis anys.

 

Respecte a la Comunitat Valenciana, el curs arrancarà amb 5.000 docents extres que s’incorporaran les aules amb l’objectiu que l’atenció siga “més individualitzada” mitjançant desdoblaments i codocència. La màscara continuarà sent obligatòria, es mantenen els grups ‘bambolla’ i, com en altres comunitats, s’advoca per la màxima presencialitat en tots els nivells del sistema educatiu. No obstant això, són mesures que poden ser revisades.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.