9.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Com serà la tornada al col·le: Grups bambolla, màscares i distància d’1,2 metres

A escasses setmanes que milers de xiquets tornen a les aules, les comunitats autònomes perfilen els seus plans contra el COVID. L’últim protocol data del mes de maig, però la situació poc té a veure amb la d’aquell moment de la pandèmia: la incidència de contagis era molt més baixa, encara que també ho era la pauta de vacunació.

 

Hui dia, pràcticament tot el professorat escolar, per grup d’edat i prioritat, ha rebut la vacuna. Però els estudiants no, i més tenint en compte que serà complicat que els majors de 12 anys arriben amb la pauta completa a l’inici del curs, mentre els que són més xicotets, directament, encara no poden rebre la injecció.

 

Una vegada celebrada la reunió de la taula de la sectorial extraordinària d’Educació d’aquest dimecres, la ministra d’Educació, Pilar Alegría, ha informat de les directrius de cara a aquest pròxim curs escolar.

“Màxima presencialitat”, l’objectiu principal

La titular d’Educació ha ressaltat que enguany “la primera línia és apostar per la màxima presencialitat en totes les etapes i tots els nivells”. D’aquesta manera, Alegria ha recordat que almenys el 61,7% dels joves de 12 a 17 anys ja té almenys una dosi de la vacuna.

 

Per això, un dels principals canvis, que ja es van reflectir en la ratificació anterior, és la flexibilització de les distàncies: d’1,5 metres a 1,2, encara que el Govern ressalta que “cal seguir amb les mesures i la prevenció”. També incideix en què “seran les CCAA les que aniran valorant la pròpia situació”, dins d’un marc que ja defensa grups de convivència estable.

 

Respecte als ràtios d’alumne per classe, l’Executiu assegura que proporcionarà a les comunitats autònomes un total de 13.500 milions d’euros perquè puguen gestionar la contractació de més docents, com ja feren el curs passat i com ja han avançat algunes regions.

 

En canvi, segons ha assenyalat la dirigent, en la reunió de hui no s’ha parlat sobre la decisió de retirar les màscares en alguns espais, com els esbarjos. Un dels punts principals en els quals sembla haver-hi consens en el conjunt del territori nacional, pel fet que les autonomies exigeixen aquesta protecció als quals tenen més de sis anys.

 

Respecte a la Comunitat Valenciana, el curs arrancarà amb 5.000 docents extres que s’incorporaran les aules amb l’objectiu que l’atenció siga “més individualitzada” mitjançant desdoblaments i codocència. La màscara continuarà sent obligatòria, es mantenen els grups ‘bambolla’ i, com en altres comunitats, s’advoca per la màxima presencialitat en tots els nivells del sistema educatiu. No obstant això, són mesures que poden ser revisades.

Últimes notícies

Avís groc per nevades en el Racó d’Ademuz a partir de 900 metres

Aemet ha establit l'avís groc per nevades a l'interior nord de València, amb cota en 900 m i acumulacions previstes de 2 cm fins a les 16 h. La jornada suma ratxes de fins a 90 km/h i avisos costaners a Alacant i Castelló.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó de Castelló II

La Guàrdia Civil ha detingut a una dona de 41 anys durant un control d'accés a visitants a la presó de Castelló II. Se li van intervindre 78 g de presumpte haixix i 2,20 g de suposada cocaïna ocults a l'interior del cos.

Detenen a una dona quan intentava introduir droga en la presó Castelló II

Una dona de 41 anys va ser arrestada en intentar introduir haixixs i suposada cocaïna a Castelló II. L'alerta d'un gos detector va permetre intervindre els embolcalls ocults.

Startup València, Alicantec i Xarxatec acorden constituir la federació Comunitat Startup amb més de 550 empreses

Les tres associacions de l'ecosistema emprenedor han pactat crear una federació regional que representarà a més de 550 empreses tecnològiques. La iniciativa busca una veu única i interlocució més eficaç amb institucions, amb suport empresarial i de la Generalitat.

Aerte xifra l’ocupació de les residències de majors en la Comunitat en el 95,5% i alerta de dèficit de places

Aerte corregix el 61,3% difós i situa l'ocupació mitjana en el 95,5% després d'analitzar més de 10.000 places. Reclama una resposta sostinguda davant la demanda.

Presó provisional per a quatre detinguts per l’assalt a una vivenda a Alacant

Un jutge ha decretat presó provisional per a quatre hòmens vinculats a un assalt violent a Alacant. La Policia va trobar armes i material per a immobilitzar a la víctima.

Detinguts pare i fill i desarticulat un punt de venda de droga a València

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda de droga en una vivenda de València i ha detingut a un pare i al seu fill. En el registre s'han intervingut cocaïna, marihuana, substància de tall, balances de precisió i més de 4.600 euros.

Sindicats denuncien 11 acomiadaments en Grup Segura i ús de ETT a València

CCOO i UGT han denunciat l'acomiadament d'11 treballadors en Grup Segura a València i l'ús de ETT. L'empresa ho vincula a la fi del tercer torn i defén el seu compromís laboral.