Totes les autovies i autopistes d’Espanya seran de pagament

 

Diàriament són milers els conductors que fan ús de les carreteres espanyoles, siga per motius laborals o bé per oci, i cada dia este fet es converteix més en un luxe. Amb el preu dels hidrocarburs derivats del petroli a l’alça i un mercat en plena transició tecnològica, la majoria d’espanyols hauran d’afrontar un nou pagament en el seu viatge. Una retallada o impost que s’aplicarà a aquells que transiten per autovies i autopistes

Sí, sembla una broma, però és una mesura que fa temps que està remenant-se des de l’Executiu central, i és que si bé la majoria són de lliure circulació i es troben amortitzades —en el cas de les autopistes—, la veritat és que és una mesura recaptatòria més. Este projecte, segons entrelluquen les autoritats, permetrà l’ús correcte de les despeses relatives a les vies. No és una mesura que es duga a terme únicament en este territori, sinó que ocorrerà en tots els països europeus.

Segons asseguren els membres del govern esta mesura, es duu a terme a través d’una proposta iniciada per Brussel·les per a proposar un model de finançament sostenible per a esta mena d’infraestructures, que,0 segons asseguren, són el fons de milers de milions d’euros anualment. Si bé és cert que són també milers els conductors que les utilitzen diàriament, la veritat és que no totes reben el mateix tipus de bagatge automobilístic, i per tant no es tracta del mateix desgast.

És una pregunta que encara no té resposta, com tampoc s’ha publicat de manera directa la quantia que ofereix este tipus de manteniment. El que sí que es coneix són els motius que porten al territori europeu a sol·licitar als països membres que es facen responsables de les infraestructures, ja que resulta comú observar al costat d’estes vies cartells que anuncien el seu finançament per part d’estos fons.

El refugi que busca l’organització europea és que, a causa dels ingressos econòmics que percebran els països per la pandèmia, existeix encara més si cap, una altra raó per a sol·licitar als països que invertisquen estos fluxos de capital directament en els sectors productius i, que d’esta manera, busquen altres mètodes per a sostenir infraestructures. Este pla forma part d’una condició indispensable perquè Espanya puga redistribuir els 70.000 milions d’euros que esperen les arques públiques.

El govern espera que tots els conductors de trànsit habitual paguen una certa quantia per l’ús de les xarxes de ràpida circulació, siguen ciutadans espanyols, o estrangers que es troben de visita al nostre país. L’abonament es realitzarà de manera semblant als peatges, és a dir per quilòmetre recorregut.

 

Qui se’n lliura?

La mesura no pretén ser vinculant a tots aquells que facen ús de les carreteres, sinó més prompte a aquells que ho facen de manera esporàdica. Per esta raó, es planteja deixar fora de la mesura a les persones que utilitzen este tipus de carreteres de manera diària, per exemple transportistes o autobusos. També aquells que visquen a una distància llarga del seu lloc laboral, i hagen d’emprar la via de transport cada dia.

Les comissions aplicades a este cobrament necessiten encara una certa valoració per a determinar quan serà el metratge per quilòmetre recorregut, o si algunes vies disposaran d’un preu o un altre a causa d’ús.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El transport marítim encara la guerra de l’Iran amb incertesa i alerta pel gas

La guerra de l'Iran va reavivar la incertesa en el transport marítim, amb desviaments pel Cap de Bona Esperança, costos a l'alça i temor pel subministrament de gas. Espanya confia en la resiliència dels seus ports i a resoldre tensions amb els EUA.

Pluges en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent i mala mar

Cels molt nuvolosos este dimecres, amb pluges més persistents en el sud de València i nord d'Alacant. El dijous arribaran precipitacions generalitzades amb fang i baixaran les màximes.

Víctimes de la DANA titllen de burla el nomenament d’Olano en la Comissió Mixta

L'associació de víctimes rebutja que José Marí Olano represente a València en la Comissió Mixta de reconstrucció i demana la seua revocació. Reclama participació real, transparència i criteris tècnics en tot el procés.

Gamarra exigix accelerar la reconstrucció de casernes de la Guàrdia Civil danyats per la dana

En una visita a la caserna de Paiporta, Gamarra ha exigit a Interior accelerar la reconstrucció de casernes danyades per la dana. També ha defés que la situació judicial de Carlos Mazón no ha canviat

Agirrezabala seguix a Vitòria mentres València decidix si operar-li del menisc

El porter cedit al València roman a Vitòria mentres s'avalua si necessita operació per la seua lesió de menisc esquerre. Es va danyar en un entrenament després de tornar amb el grup.

Atac al petrolier Hèrcules Star en l’estret d’Ormuz sense ferits

El petrolier Hèrcules Star, de la naviliera Peninsula establida a Espanya i sense pavelló espanyol, va ser atacat en l'estret d'Ormuz sense causar ferits. La Marina Mercant ha confirmat l'incident i seguix la situació en la zona.

El València Basket busca allunyar al Zalgiris en la lluita per la passada directa a quarts

El València Basket rep este dijous al Zalgiris Kaunas amb la missió de consolidar el top 6 i evitar el 'play in'. Guanyar per més de nou punts li donaria el 'average'.

Pedro Martínez avisa: els xicotets del Zalgiris anotaran i el València buscarà incomodar-los

El tècnic del València Basket va assumir que els tres bases del Zalgiris anotaran, però va exigir baixar els seus percentatges i evitar tirs lliures. També va subratllar la igualtat en l'Eurolliga i la doble cara de l'aturada de lliga.