Totes les autovies i autopistes d’Espanya seran de pagament

 

Diàriament són milers els conductors que fan ús de les carreteres espanyoles, siga per motius laborals o bé per oci, i cada dia este fet es converteix més en un luxe. Amb el preu dels hidrocarburs derivats del petroli a l’alça i un mercat en plena transició tecnològica, la majoria d’espanyols hauran d’afrontar un nou pagament en el seu viatge. Una retallada o impost que s’aplicarà a aquells que transiten per autovies i autopistes

Sí, sembla una broma, però és una mesura que fa temps que està remenant-se des de l’Executiu central, i és que si bé la majoria són de lliure circulació i es troben amortitzades —en el cas de les autopistes—, la veritat és que és una mesura recaptatòria més. Este projecte, segons entrelluquen les autoritats, permetrà l’ús correcte de les despeses relatives a les vies. No és una mesura que es duga a terme únicament en este territori, sinó que ocorrerà en tots els països europeus.

Segons asseguren els membres del govern esta mesura, es duu a terme a través d’una proposta iniciada per Brussel·les per a proposar un model de finançament sostenible per a esta mena d’infraestructures, que,0 segons asseguren, són el fons de milers de milions d’euros anualment. Si bé és cert que són també milers els conductors que les utilitzen diàriament, la veritat és que no totes reben el mateix tipus de bagatge automobilístic, i per tant no es tracta del mateix desgast.

És una pregunta que encara no té resposta, com tampoc s’ha publicat de manera directa la quantia que ofereix este tipus de manteniment. El que sí que es coneix són els motius que porten al territori europeu a sol·licitar als països membres que es facen responsables de les infraestructures, ja que resulta comú observar al costat d’estes vies cartells que anuncien el seu finançament per part d’estos fons.

El refugi que busca l’organització europea és que, a causa dels ingressos econòmics que percebran els països per la pandèmia, existeix encara més si cap, una altra raó per a sol·licitar als països que invertisquen estos fluxos de capital directament en els sectors productius i, que d’esta manera, busquen altres mètodes per a sostenir infraestructures. Este pla forma part d’una condició indispensable perquè Espanya puga redistribuir els 70.000 milions d’euros que esperen les arques públiques.

El govern espera que tots els conductors de trànsit habitual paguen una certa quantia per l’ús de les xarxes de ràpida circulació, siguen ciutadans espanyols, o estrangers que es troben de visita al nostre país. L’abonament es realitzarà de manera semblant als peatges, és a dir per quilòmetre recorregut.

 

Qui se’n lliura?

La mesura no pretén ser vinculant a tots aquells que facen ús de les carreteres, sinó més prompte a aquells que ho facen de manera esporàdica. Per esta raó, es planteja deixar fora de la mesura a les persones que utilitzen este tipus de carreteres de manera diària, per exemple transportistes o autobusos. També aquells que visquen a una distància llarga del seu lloc laboral, i hagen d’emprar la via de transport cada dia.

Les comissions aplicades a este cobrament necessiten encara una certa valoració per a determinar quan serà el metratge per quilòmetre recorregut, o si algunes vies disposaran d’un preu o un altre a causa d’ús.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez carrega contra el president del Panathinaikos després de la derrota del València Basket en l’Eurolliga

Pedro Martínez va elogiar el nivell del Panathinaikos després de l'ajustada derrota del València Basket, però va arremetre amb duresa contra el president del club grec i va demanar a l'Eurolliga que actue.

Ataman denuncia que la Policia vol detindre al president del Panathinaikos després de guanyar a València

Ergin Ataman va denunciar que diversos agents de Policia van intentar detindre al president del Panathinaikos i a un membre del seu cos tècnic després del triomf per 105-107 davant el València Basket, en una compareixença sense preguntes.

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.