Totes les autovies i autopistes d’Espanya seran de pagament

 

Diàriament són milers els conductors que fan ús de les carreteres espanyoles, siga per motius laborals o bé per oci, i cada dia este fet es converteix més en un luxe. Amb el preu dels hidrocarburs derivats del petroli a l’alça i un mercat en plena transició tecnològica, la majoria d’espanyols hauran d’afrontar un nou pagament en el seu viatge. Una retallada o impost que s’aplicarà a aquells que transiten per autovies i autopistes

Sí, sembla una broma, però és una mesura que fa temps que està remenant-se des de l’Executiu central, i és que si bé la majoria són de lliure circulació i es troben amortitzades —en el cas de les autopistes—, la veritat és que és una mesura recaptatòria més. Este projecte, segons entrelluquen les autoritats, permetrà l’ús correcte de les despeses relatives a les vies. No és una mesura que es duga a terme únicament en este territori, sinó que ocorrerà en tots els països europeus.

Segons asseguren els membres del govern esta mesura, es duu a terme a través d’una proposta iniciada per Brussel·les per a proposar un model de finançament sostenible per a esta mena d’infraestructures, que,0 segons asseguren, són el fons de milers de milions d’euros anualment. Si bé és cert que són també milers els conductors que les utilitzen diàriament, la veritat és que no totes reben el mateix tipus de bagatge automobilístic, i per tant no es tracta del mateix desgast.

És una pregunta que encara no té resposta, com tampoc s’ha publicat de manera directa la quantia que ofereix este tipus de manteniment. El que sí que es coneix són els motius que porten al territori europeu a sol·licitar als països membres que es facen responsables de les infraestructures, ja que resulta comú observar al costat d’estes vies cartells que anuncien el seu finançament per part d’estos fons.

El refugi que busca l’organització europea és que, a causa dels ingressos econòmics que percebran els països per la pandèmia, existeix encara més si cap, una altra raó per a sol·licitar als països que invertisquen estos fluxos de capital directament en els sectors productius i, que d’esta manera, busquen altres mètodes per a sostenir infraestructures. Este pla forma part d’una condició indispensable perquè Espanya puga redistribuir els 70.000 milions d’euros que esperen les arques públiques.

El govern espera que tots els conductors de trànsit habitual paguen una certa quantia per l’ús de les xarxes de ràpida circulació, siguen ciutadans espanyols, o estrangers que es troben de visita al nostre país. L’abonament es realitzarà de manera semblant als peatges, és a dir per quilòmetre recorregut.

 

Qui se’n lliura?

La mesura no pretén ser vinculant a tots aquells que facen ús de les carreteres, sinó més prompte a aquells que ho facen de manera esporàdica. Per esta raó, es planteja deixar fora de la mesura a les persones que utilitzen este tipus de carreteres de manera diària, per exemple transportistes o autobusos. També aquells que visquen a una distància llarga del seu lloc laboral, i hagen d’emprar la via de transport cada dia.

Les comissions aplicades a este cobrament necessiten encara una certa valoració per a determinar quan serà el metratge per quilòmetre recorregut, o si algunes vies disposaran d’un preu o un altre a causa d’ús.

Últimes notícies

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.