Totes les autovies i autopistes d’Espanya seran de pagament

 

Diàriament són milers els conductors que fan ús de les carreteres espanyoles, siga per motius laborals o bé per oci, i cada dia este fet es converteix més en un luxe. Amb el preu dels hidrocarburs derivats del petroli a l’alça i un mercat en plena transició tecnològica, la majoria d’espanyols hauran d’afrontar un nou pagament en el seu viatge. Una retallada o impost que s’aplicarà a aquells que transiten per autovies i autopistes

Sí, sembla una broma, però és una mesura que fa temps que està remenant-se des de l’Executiu central, i és que si bé la majoria són de lliure circulació i es troben amortitzades —en el cas de les autopistes—, la veritat és que és una mesura recaptatòria més. Este projecte, segons entrelluquen les autoritats, permetrà l’ús correcte de les despeses relatives a les vies. No és una mesura que es duga a terme únicament en este territori, sinó que ocorrerà en tots els països europeus.

Segons asseguren els membres del govern esta mesura, es duu a terme a través d’una proposta iniciada per Brussel·les per a proposar un model de finançament sostenible per a esta mena d’infraestructures, que,0 segons asseguren, són el fons de milers de milions d’euros anualment. Si bé és cert que són també milers els conductors que les utilitzen diàriament, la veritat és que no totes reben el mateix tipus de bagatge automobilístic, i per tant no es tracta del mateix desgast.

És una pregunta que encara no té resposta, com tampoc s’ha publicat de manera directa la quantia que ofereix este tipus de manteniment. El que sí que es coneix són els motius que porten al territori europeu a sol·licitar als països membres que es facen responsables de les infraestructures, ja que resulta comú observar al costat d’estes vies cartells que anuncien el seu finançament per part d’estos fons.

El refugi que busca l’organització europea és que, a causa dels ingressos econòmics que percebran els països per la pandèmia, existeix encara més si cap, una altra raó per a sol·licitar als països que invertisquen estos fluxos de capital directament en els sectors productius i, que d’esta manera, busquen altres mètodes per a sostenir infraestructures. Este pla forma part d’una condició indispensable perquè Espanya puga redistribuir els 70.000 milions d’euros que esperen les arques públiques.

El govern espera que tots els conductors de trànsit habitual paguen una certa quantia per l’ús de les xarxes de ràpida circulació, siguen ciutadans espanyols, o estrangers que es troben de visita al nostre país. L’abonament es realitzarà de manera semblant als peatges, és a dir per quilòmetre recorregut.

 

Qui se’n lliura?

La mesura no pretén ser vinculant a tots aquells que facen ús de les carreteres, sinó més prompte a aquells que ho facen de manera esporàdica. Per esta raó, es planteja deixar fora de la mesura a les persones que utilitzen este tipus de carreteres de manera diària, per exemple transportistes o autobusos. També aquells que visquen a una distància llarga del seu lloc laboral, i hagen d’emprar la via de transport cada dia.

Les comissions aplicades a este cobrament necessiten encara una certa valoració per a determinar quan serà el metratge per quilòmetre recorregut, o si algunes vies disposaran d’un preu o un altre a causa d’ús.

Últimes notícies

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.