6.3 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Totes les autovies i autopistes d’Espanya seran de pagament

 

Diàriament són milers els conductors que fan ús de les carreteres espanyoles, siga per motius laborals o bé per oci, i cada dia este fet es converteix més en un luxe. Amb el preu dels hidrocarburs derivats del petroli a l’alça i un mercat en plena transició tecnològica, la majoria d’espanyols hauran d’afrontar un nou pagament en el seu viatge. Una retallada o impost que s’aplicarà a aquells que transiten per autovies i autopistes

Sí, sembla una broma, però és una mesura que fa temps que està remenant-se des de l’Executiu central, i és que si bé la majoria són de lliure circulació i es troben amortitzades —en el cas de les autopistes—, la veritat és que és una mesura recaptatòria més. Este projecte, segons entrelluquen les autoritats, permetrà l’ús correcte de les despeses relatives a les vies. No és una mesura que es duga a terme únicament en este territori, sinó que ocorrerà en tots els països europeus.

Segons asseguren els membres del govern esta mesura, es duu a terme a través d’una proposta iniciada per Brussel·les per a proposar un model de finançament sostenible per a esta mena d’infraestructures, que,0 segons asseguren, són el fons de milers de milions d’euros anualment. Si bé és cert que són també milers els conductors que les utilitzen diàriament, la veritat és que no totes reben el mateix tipus de bagatge automobilístic, i per tant no es tracta del mateix desgast.

És una pregunta que encara no té resposta, com tampoc s’ha publicat de manera directa la quantia que ofereix este tipus de manteniment. El que sí que es coneix són els motius que porten al territori europeu a sol·licitar als països membres que es facen responsables de les infraestructures, ja que resulta comú observar al costat d’estes vies cartells que anuncien el seu finançament per part d’estos fons.

El refugi que busca l’organització europea és que, a causa dels ingressos econòmics que percebran els països per la pandèmia, existeix encara més si cap, una altra raó per a sol·licitar als països que invertisquen estos fluxos de capital directament en els sectors productius i, que d’esta manera, busquen altres mètodes per a sostenir infraestructures. Este pla forma part d’una condició indispensable perquè Espanya puga redistribuir els 70.000 milions d’euros que esperen les arques públiques.

El govern espera que tots els conductors de trànsit habitual paguen una certa quantia per l’ús de les xarxes de ràpida circulació, siguen ciutadans espanyols, o estrangers que es troben de visita al nostre país. L’abonament es realitzarà de manera semblant als peatges, és a dir per quilòmetre recorregut.

 

Qui se’n lliura?

La mesura no pretén ser vinculant a tots aquells que facen ús de les carreteres, sinó més prompte a aquells que ho facen de manera esporàdica. Per esta raó, es planteja deixar fora de la mesura a les persones que utilitzen este tipus de carreteres de manera diària, per exemple transportistes o autobusos. També aquells que visquen a una distància llarga del seu lloc laboral, i hagen d’emprar la via de transport cada dia.

Les comissions aplicades a este cobrament necessiten encara una certa valoració per a determinar quan serà el metratge per quilòmetre recorregut, o si algunes vies disposaran d’un preu o un altre a causa d’ús.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.