Prop de 7.600 trens de Rodalia i Mitja Distància es van anul·lar en territori valencià en 2019

rodalia

Un tren de rodalies en una imatge d’arxiu | Cedida

 

El Govern central ha xifrat en 7.593 els trens de Rodalia i Mitja Distància suprimits en el territori valencià durant el 2019, prop de 2.000 més que al llarg del 2018, any en el que es van donar 5.676 anul·lacions de trens. Entre el 2015 i el 2019 els trens d’estos tipus suprimits han sigut 20.544.

 

El Govern ha assenyalat també que la causa principal d’estes supressions han sigut problemes derivats de la dotació de recursos humans i la falta de disponibilitat de material. En concret, ha exposat que l’any 2015 van ser 543 els trens de Rodalia i Mitja Distància anul·lats; el 2016, 1.289; el 2017, 5.443; el 2018, 5.676 i el 2019, 7.593. Igualment, l’administració central ha detallat que les circulacions programades van ser 147.108 el 2015; 151.158, el 2016; 155.442 el 2017; 157.536 el 2018 i 159.155, el 2019.

 

L’Executiu central destaca que Renfe està fent un important esforç per a donar solució als problemes de personal que actualment presta els seus servicis, tant en Rodalia com en Mitja Distància del territori valencià i admet que en els últims anys s’han produït certs desequilibris producte de les disfuncions administratives que es generen durant els processos d’incorporació i de desvinculació o jubilació dels treballadors.

 

El Govern assegura que a estes variacions s’està donant resposta a través de processos de reposició de la plantilla, tant de personal de conducció com de personal d’atenció comercial, que s’està fent en convocatòries internes de mobilitat geogràfica i amb l’entrada de nou personal a través d’ofertes d’ocupació pública.

 

A més, el Govern exposa que els últims mesos en Renfe Operadora s’està produint el número més gran d’incorporacions de nous treballadors dels últims 30 anys i ha dit que açò demostra el ferm compromís de l’empresa amb la creació d’ocupació, la renovació de la plantilla i la reposició del cent per cent de les necessitats, tant de personal de conducció com de personal comercial, para d’esta forma oferir un servici de qualitat, eficient i orientat a l’atenció al client.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Consell per a vore l’eclipsi solar: ulleres homologades i sempre posades

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de mirar amb ulleres certificades ISO 12312-2:2015, comprades en canals oficials i sense llevar-se-les en cap moment.

La Policia registra el bar on un home ha matat un jove a València

La Policia Nacional ha registrat este dijous el bar de València on un home de 62 anys va matar dimecres un jove de 20 anys amb un objecte metàl·lic. L’home, propietari del local i de nacionalitat colombiana com la víctima, ha sigut traslladat al registre però encara no ha passat a disposició judicial.

Confiscats quasi 700 productes falsificats en parades il·legals d’Oropesa i Peníscola

La Guàrdia Civil ha confiscat prop de 700 articles falsificats venuts en parades ambulants il·legals a Oropesa del Mar i Peníscola, valorats en més de 10.700 euros, i ha denunciat administrativament dues persones.

Tempestes de vesprada a l’interior nord i oratge estable a la costa

L’interior de Castelló pot registrar ruixats i tempestes localment fortes esta vesprada, mentres les temperatures es mantenen estables en tota la Comunitat Valenciana.

Avís groc per tempestes amb granís a l’interior de Castelló i del nord de València este dijous

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dijous l’avís groc per fortes tempestes amb granís i ratxes de vent molt fortes a l’interior de Castelló i a l’interior nord de València, amb probabilitat moderada-alta.

Affengruber es mostra il·lusionat amb l’estil de joc del nou tècnic de l’Elx

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura que li agrada l’estil de joc que vol implantar Martín Anselmi i confia en començar LaLiga amb bones sensacions davant el Deportivo.

Arresten a Benidorm un lladre especialitzat en furtar en bufets d’hotel

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 43 anys, d’origen xilé, acusat d’una quinzena de furts a clients d’hotels durant el bufet de l’esmorzar, on aprofitava els descuits amb una prenda com a pantalla.

On comprar ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar de dimecres i quant costen

La demanda d’ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar total de dimecres s’ha disparat, amb milions d’unitats repartides gratis i a la venda des d’un euro.
FILMOTECA D'ESTIU