Prop de 7.600 trens de Rodalia i Mitja Distància es van anul·lar en territori valencià en 2019

rodalia

Un tren de rodalies en una imatge d’arxiu | Cedida

 

El Govern central ha xifrat en 7.593 els trens de Rodalia i Mitja Distància suprimits en el territori valencià durant el 2019, prop de 2.000 més que al llarg del 2018, any en el que es van donar 5.676 anul·lacions de trens. Entre el 2015 i el 2019 els trens d’estos tipus suprimits han sigut 20.544.

 

El Govern ha assenyalat també que la causa principal d’estes supressions han sigut problemes derivats de la dotació de recursos humans i la falta de disponibilitat de material. En concret, ha exposat que l’any 2015 van ser 543 els trens de Rodalia i Mitja Distància anul·lats; el 2016, 1.289; el 2017, 5.443; el 2018, 5.676 i el 2019, 7.593. Igualment, l’administració central ha detallat que les circulacions programades van ser 147.108 el 2015; 151.158, el 2016; 155.442 el 2017; 157.536 el 2018 i 159.155, el 2019.

 

L’Executiu central destaca que Renfe està fent un important esforç per a donar solució als problemes de personal que actualment presta els seus servicis, tant en Rodalia com en Mitja Distància del territori valencià i admet que en els últims anys s’han produït certs desequilibris producte de les disfuncions administratives que es generen durant els processos d’incorporació i de desvinculació o jubilació dels treballadors.

 

El Govern assegura que a estes variacions s’està donant resposta a través de processos de reposició de la plantilla, tant de personal de conducció com de personal d’atenció comercial, que s’està fent en convocatòries internes de mobilitat geogràfica i amb l’entrada de nou personal a través d’ofertes d’ocupació pública.

 

A més, el Govern exposa que els últims mesos en Renfe Operadora s’està produint el número més gran d’incorporacions de nous treballadors dels últims 30 anys i ha dit que açò demostra el ferm compromís de l’empresa amb la creació d’ocupació, la renovació de la plantilla i la reposició del cent per cent de les necessitats, tant de personal de conducció com de personal comercial, para d’esta forma oferir un servici de qualitat, eficient i orientat a l’atenció al client.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU