Prop de 7.600 trens de Rodalia i Mitja Distància es van anul·lar en territori valencià en 2019

rodalia

Un tren de rodalies en una imatge d’arxiu | Cedida

 

El Govern central ha xifrat en 7.593 els trens de Rodalia i Mitja Distància suprimits en el territori valencià durant el 2019, prop de 2.000 més que al llarg del 2018, any en el que es van donar 5.676 anul·lacions de trens. Entre el 2015 i el 2019 els trens d’estos tipus suprimits han sigut 20.544.

 

El Govern ha assenyalat també que la causa principal d’estes supressions han sigut problemes derivats de la dotació de recursos humans i la falta de disponibilitat de material. En concret, ha exposat que l’any 2015 van ser 543 els trens de Rodalia i Mitja Distància anul·lats; el 2016, 1.289; el 2017, 5.443; el 2018, 5.676 i el 2019, 7.593. Igualment, l’administració central ha detallat que les circulacions programades van ser 147.108 el 2015; 151.158, el 2016; 155.442 el 2017; 157.536 el 2018 i 159.155, el 2019.

 

L’Executiu central destaca que Renfe està fent un important esforç per a donar solució als problemes de personal que actualment presta els seus servicis, tant en Rodalia com en Mitja Distància del territori valencià i admet que en els últims anys s’han produït certs desequilibris producte de les disfuncions administratives que es generen durant els processos d’incorporació i de desvinculació o jubilació dels treballadors.

 

El Govern assegura que a estes variacions s’està donant resposta a través de processos de reposició de la plantilla, tant de personal de conducció com de personal d’atenció comercial, que s’està fent en convocatòries internes de mobilitat geogràfica i amb l’entrada de nou personal a través d’ofertes d’ocupació pública.

 

A més, el Govern exposa que els últims mesos en Renfe Operadora s’està produint el número més gran d’incorporacions de nous treballadors dels últims 30 anys i ha dit que açò demostra el ferm compromís de l’empresa amb la creació d’ocupació, la renovació de la plantilla i la reposició del cent per cent de les necessitats, tant de personal de conducció com de personal comercial, para d’esta forma oferir un servici de qualitat, eficient i orientat a l’atenció al client.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mirotic reforça el Valencia Basket per a la pròxima temporada

Nikola Mirotic s’incorpora al Valencia Basket per a esta temporada com a ala-pivot de formació local, aportant talent i un nou cup per a l’equip taronja. El montenegrí nacionalitzat espanyol, amb una llarga trajectòria en l’NBA i Eurolliga, arriba després del seu pas pel Mónaco.

Nikola Mirotic jugarà en el Valencia Basket esta temporada

Nikola Mirotic i el Valencia Basket han tancat un acord perquè l’ala-pivot jugue esta temporada amb l’equip taronja, tal com han anunciat en un vídeo a les xarxes socials gravat a l’aeroport de Manises.

La inflació puja en totes les autonomies i la Comunitat Valenciana es manté entre les més baixes

La taxa anual de l’IPC ha pujat al mes d’agost en totes les comunitats autònomes fins a una mitjana del 4,3%, mentre que la Comunitat Valenciana s’ha situat en el 4,1%, entre els increments més moderats.

La inflació a l’agost puja al 4,1 % en la Comunitat Valenciana

L’IPC d’agost s’ha situat en el 4,1 % en la Comunitat Valenciana, dos dècimes per davall de la mitjana estatal del 4,3 %, impulsat per l’encariment dels carburants.

Deting a Paterna dos hores després d’atracar un hostal

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un home acusat d’atracar un hostal, només dos hores després del robatori, gràcies a una telefonada prèvia al 091 que va permetre relacionar-lo amb una discussió familiar.

Dimarts assolellat i més calor a la Comunitat Valenciana

Dimarts estarà marcat per un cel poc nuvolós o ras i un augment de les temperatures, sobretot a València i al nord d’Alacant. Dimecres arribaran núvols i possibles ruixats amb tempesta a l’interior nord, especialment a Castelló.

Retards de fins a 50 minuts en Rodalia a València per una avaria ja reparada

Els trens de Rodalia que passen per l’Estació del Nord han patit este dimarts retards de fins a 50 minuts per una incidència tècnica registrada dilluns i reparada cap a les set del matí.

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.