Prop de 7.600 trens de Rodalia i Mitja Distància es van anul·lar en territori valencià en 2019

rodalia

Un tren de rodalies en una imatge d’arxiu | Cedida

 

El Govern central ha xifrat en 7.593 els trens de Rodalia i Mitja Distància suprimits en el territori valencià durant el 2019, prop de 2.000 més que al llarg del 2018, any en el que es van donar 5.676 anul·lacions de trens. Entre el 2015 i el 2019 els trens d’estos tipus suprimits han sigut 20.544.

 

El Govern ha assenyalat també que la causa principal d’estes supressions han sigut problemes derivats de la dotació de recursos humans i la falta de disponibilitat de material. En concret, ha exposat que l’any 2015 van ser 543 els trens de Rodalia i Mitja Distància anul·lats; el 2016, 1.289; el 2017, 5.443; el 2018, 5.676 i el 2019, 7.593. Igualment, l’administració central ha detallat que les circulacions programades van ser 147.108 el 2015; 151.158, el 2016; 155.442 el 2017; 157.536 el 2018 i 159.155, el 2019.

 

L’Executiu central destaca que Renfe està fent un important esforç per a donar solució als problemes de personal que actualment presta els seus servicis, tant en Rodalia com en Mitja Distància del territori valencià i admet que en els últims anys s’han produït certs desequilibris producte de les disfuncions administratives que es generen durant els processos d’incorporació i de desvinculació o jubilació dels treballadors.

 

El Govern assegura que a estes variacions s’està donant resposta a través de processos de reposició de la plantilla, tant de personal de conducció com de personal d’atenció comercial, que s’està fent en convocatòries internes de mobilitat geogràfica i amb l’entrada de nou personal a través d’ofertes d’ocupació pública.

 

A més, el Govern exposa que els últims mesos en Renfe Operadora s’està produint el número més gran d’incorporacions de nous treballadors dels últims 30 anys i ha dit que açò demostra el ferm compromís de l’empresa amb la creació d’ocupació, la renovació de la plantilla i la reposició del cent per cent de les necessitats, tant de personal de conducció com de personal comercial, para d’esta forma oferir un servici de qualitat, eficient i orientat a l’atenció al client.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.