Prop de 7.600 trens de Rodalia i Mitja Distància es van anul·lar en territori valencià en 2019

rodalia

Un tren de rodalies en una imatge d’arxiu | Cedida

 

El Govern central ha xifrat en 7.593 els trens de Rodalia i Mitja Distància suprimits en el territori valencià durant el 2019, prop de 2.000 més que al llarg del 2018, any en el que es van donar 5.676 anul·lacions de trens. Entre el 2015 i el 2019 els trens d’estos tipus suprimits han sigut 20.544.

 

El Govern ha assenyalat també que la causa principal d’estes supressions han sigut problemes derivats de la dotació de recursos humans i la falta de disponibilitat de material. En concret, ha exposat que l’any 2015 van ser 543 els trens de Rodalia i Mitja Distància anul·lats; el 2016, 1.289; el 2017, 5.443; el 2018, 5.676 i el 2019, 7.593. Igualment, l’administració central ha detallat que les circulacions programades van ser 147.108 el 2015; 151.158, el 2016; 155.442 el 2017; 157.536 el 2018 i 159.155, el 2019.

 

L’Executiu central destaca que Renfe està fent un important esforç per a donar solució als problemes de personal que actualment presta els seus servicis, tant en Rodalia com en Mitja Distància del territori valencià i admet que en els últims anys s’han produït certs desequilibris producte de les disfuncions administratives que es generen durant els processos d’incorporació i de desvinculació o jubilació dels treballadors.

 

El Govern assegura que a estes variacions s’està donant resposta a través de processos de reposició de la plantilla, tant de personal de conducció com de personal d’atenció comercial, que s’està fent en convocatòries internes de mobilitat geogràfica i amb l’entrada de nou personal a través d’ofertes d’ocupació pública.

 

A més, el Govern exposa que els últims mesos en Renfe Operadora s’està produint el número més gran d’incorporacions de nous treballadors dels últims 30 anys i ha dit que açò demostra el ferm compromís de l’empresa amb la creació d’ocupació, la renovació de la plantilla i la reposició del cent per cent de les necessitats, tant de personal de conducció com de personal comercial, para d’esta forma oferir un servici de qualitat, eficient i orientat a l’atenció al client.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.

Obres d’emergència al tram urbà del riu Magre a Utiel després de la DANA

El Consell ha avalat la declaració d’emergència per reparar amb 4,7 milions el tram urbà del riu Magre al seu pas per Utiel, molt afectat per la DANA del 29 d’octubre de 2024, i millorar-ne el funcionament hidràulic.

Catalá aposta per l’atletisme i la vela davant de la Fórmula 1 a València

L’alcaldessa María José Catalá ha defensat que València aposte per la vela i l’atletisme, per tradició i menor cost públic, i ha reobert la porta a acollir de nou la Copa de l’Amèrica.