Els únics espanyols que pagaran més impostos el pròxim 2021

 

Han passat quinze dies des de què es van iniciar les negociacions entre els socis de govern sobre un document base en què negociar els pressupostos generals de l’estat amb la resta de grups parlamentaris, i pareix que ja han arribat a un acord sobre com ha de quedar la reforma fiscal limitada que es farà.

 

En un principi, es mantindrà una única pujada dels impostos de totes les que es figuraven en l’acord de coalició i, per tant, han quedat descartats l’augment de l’impost de Societat o la creació d’un sobre la riquesa, segons han informat fonts properes de María Jesús Montero i Nacho Álvarez, ministra d’Hisenda i el secretari d’estat de Drets Socials.

 

Dos setmanes de constants discussions en les que Montero ha defensat que la situació que hi ha actualment amb la crisi sanitària no s’aconsella la pujada d’impostos i que l’acord entre ells s’ha d’adaptar per a deixar la reforma fiscal dels pròxims anys.

 

Per la seua part, Álvarez ha indicat que, com a mínim, s’havia d’apujar un impost, com «gest» polític que dona suport a la justícia fiscal que propugna el govern de coalició. A pesar de què parega que ja s’ha arribat a un acord, encara no s’ha tancat la negociació. Això sí, s’espera que s’acabe prompte i que els encarregats de presentar-la siguen Pedro Sánchez i Pablo Iglesias la pròxima setmana.

 

Qui són els afectats?

D’eixa manera, segons algunes fonts, la solució que haurien trobat els socis de govern ha estat modificar l’IRFP. Per a aquells contribuents amb rendes superiors als 130.000 euros anuals, s’incrementarà dos punts la classe d’impositius i quatre punts pels qui superen els 300.000.

 

Encara es desconeix quin serà l’impost que incrementaran, però sí que se sap quin serà el que no es tocarà: el de Societats ha quedat descartat, a causa del moment de grans febleses i dificultats que estan travessant les empreses a causa de la crisi sanitària. També han deixat a un costat els impostos verds.

 

D’esta manera, el govern ha deixat clar que les classes mitjanes no es voran afectades per la pujada dels impostos i tampoc ho faran els autònoms i les pymes, els que estan més a prop de vore una baixa d’impostos que no un increment.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU