13.7 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

Els únics espanyols que pagaran més impostos el pròxim 2021

 

Han passat quinze dies des de què es van iniciar les negociacions entre els socis de govern sobre un document base en què negociar els pressupostos generals de l’estat amb la resta de grups parlamentaris, i pareix que ja han arribat a un acord sobre com ha de quedar la reforma fiscal limitada que es farà.

 

En un principi, es mantindrà una única pujada dels impostos de totes les que es figuraven en l’acord de coalició i, per tant, han quedat descartats l’augment de l’impost de Societat o la creació d’un sobre la riquesa, segons han informat fonts properes de María Jesús Montero i Nacho Álvarez, ministra d’Hisenda i el secretari d’estat de Drets Socials.

 

Dos setmanes de constants discussions en les que Montero ha defensat que la situació que hi ha actualment amb la crisi sanitària no s’aconsella la pujada d’impostos i que l’acord entre ells s’ha d’adaptar per a deixar la reforma fiscal dels pròxims anys.

 

Per la seua part, Álvarez ha indicat que, com a mínim, s’havia d’apujar un impost, com «gest» polític que dona suport a la justícia fiscal que propugna el govern de coalició. A pesar de què parega que ja s’ha arribat a un acord, encara no s’ha tancat la negociació. Això sí, s’espera que s’acabe prompte i que els encarregats de presentar-la siguen Pedro Sánchez i Pablo Iglesias la pròxima setmana.

 

Qui són els afectats?

D’eixa manera, segons algunes fonts, la solució que haurien trobat els socis de govern ha estat modificar l’IRFP. Per a aquells contribuents amb rendes superiors als 130.000 euros anuals, s’incrementarà dos punts la classe d’impositius i quatre punts pels qui superen els 300.000.

 

Encara es desconeix quin serà l’impost que incrementaran, però sí que se sap quin serà el que no es tocarà: el de Societats ha quedat descartat, a causa del moment de grans febleses i dificultats que estan travessant les empreses a causa de la crisi sanitària. També han deixat a un costat els impostos verds.

 

D’esta manera, el govern ha deixat clar que les classes mitjanes no es voran afectades per la pujada dels impostos i tampoc ho faran els autònoms i les pymes, els que estan més a prop de vore una baixa d’impostos que no un increment.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.