Els únics espanyols que pagaran més impostos el pròxim 2021

 

Han passat quinze dies des de què es van iniciar les negociacions entre els socis de govern sobre un document base en què negociar els pressupostos generals de l’estat amb la resta de grups parlamentaris, i pareix que ja han arribat a un acord sobre com ha de quedar la reforma fiscal limitada que es farà.

 

En un principi, es mantindrà una única pujada dels impostos de totes les que es figuraven en l’acord de coalició i, per tant, han quedat descartats l’augment de l’impost de Societat o la creació d’un sobre la riquesa, segons han informat fonts properes de María Jesús Montero i Nacho Álvarez, ministra d’Hisenda i el secretari d’estat de Drets Socials.

 

Dos setmanes de constants discussions en les que Montero ha defensat que la situació que hi ha actualment amb la crisi sanitària no s’aconsella la pujada d’impostos i que l’acord entre ells s’ha d’adaptar per a deixar la reforma fiscal dels pròxims anys.

 

Per la seua part, Álvarez ha indicat que, com a mínim, s’havia d’apujar un impost, com «gest» polític que dona suport a la justícia fiscal que propugna el govern de coalició. A pesar de què parega que ja s’ha arribat a un acord, encara no s’ha tancat la negociació. Això sí, s’espera que s’acabe prompte i que els encarregats de presentar-la siguen Pedro Sánchez i Pablo Iglesias la pròxima setmana.

 

Qui són els afectats?

D’eixa manera, segons algunes fonts, la solució que haurien trobat els socis de govern ha estat modificar l’IRFP. Per a aquells contribuents amb rendes superiors als 130.000 euros anuals, s’incrementarà dos punts la classe d’impositius i quatre punts pels qui superen els 300.000.

 

Encara es desconeix quin serà l’impost que incrementaran, però sí que se sap quin serà el que no es tocarà: el de Societats ha quedat descartat, a causa del moment de grans febleses i dificultats que estan travessant les empreses a causa de la crisi sanitària. També han deixat a un costat els impostos verds.

 

D’esta manera, el govern ha deixat clar que les classes mitjanes no es voran afectades per la pujada dels impostos i tampoc ho faran els autònoms i les pymes, els que estan més a prop de vore una baixa d’impostos que no un increment.

Últimes notícies

El Levante inscriu Ryan, Mandi i Tunde per a debutar hui en Lliga davant l’Espanyol

El Levante ha aconseguit inscriure a temps Matt Ryan, Aïssa Mandi i Kareem Tunde per a poder jugar esta vesprada al camp de l’Espanyol en l’estrena de Lliga, amb només 15 jugadors del primer equip disponibles.

Els Centres Dona atenen més de 7.000 víctimes en mig any i creixen un 18%

La Xarxa de Centres Dona de la Generalitat ha atés 7.093 dones en el primer semestre de 2026, quasi 1.100 més que un any abans, amb un augment de recursos, professionals i nous centres especialitzats.

Anselmi afronta el debut de LALIGA amb il·lusió i moltes ganes de competir

L’entrenador de l’Elche, Martín Anselmi, assegura que l’equip arriba al debut a LALIGA davant el Deportivo de La Coruña amb il·lusió, entusiasme i voluntat de competir després d’una llarga pretemporada.

El Valencia Basket arranca la pretemporada de Xavi Albert condicionat per les seleccions

El Valencia Basket, vigent campió de la Liga Endesa, inicia esta setmana la pretemporada del nou projecte de Xavi Albert, marcat per moltes novetats en la plantilla i per les absències dels internacionals per les finestres FIBA.

Gran revolució en l’onze del València en l’estrena de Lliga

El València afrontarà el debut de Lliga contra el Celta amb entre cinc i huit canvis respecte a l’estrena de la passada temporada, inclòs un nou sistema tàctic.

El Museu Faller completa la col·lecció infantil amb el ninot indultat de 1969

El Museu Faller de València ha localitzat el ninot infantil indultat de 1969, 'Tot és cant', desaparegut des dels anys 90, i ha iniciat el procés per a restaurar-lo i exposar-lo de nou.

Lladró presenta una exclusiva figura de ‘Spider-Man’ en edició limitada mundial

Lladró ha llançat una figura de 'Spider-Man' en alta porcellana, una edició limitada a 500 unitats per a col·leccionistes i fans de Marvel.

La Comunitat viu la primera nit d’agost sense nits tòrrides

Per primera vegada en este mes d’agost, cap estació d’Aemet a la Comunitat Valenciana ha registrat nit tòrrida, amb mínimes que han baixat fins als 12,7 graus a Vilafranca del Cid.