11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Els únics espanyols que pagaran més impostos el pròxim 2021

 

Han passat quinze dies des de què es van iniciar les negociacions entre els socis de govern sobre un document base en què negociar els pressupostos generals de l’estat amb la resta de grups parlamentaris, i pareix que ja han arribat a un acord sobre com ha de quedar la reforma fiscal limitada que es farà.

 

En un principi, es mantindrà una única pujada dels impostos de totes les que es figuraven en l’acord de coalició i, per tant, han quedat descartats l’augment de l’impost de Societat o la creació d’un sobre la riquesa, segons han informat fonts properes de María Jesús Montero i Nacho Álvarez, ministra d’Hisenda i el secretari d’estat de Drets Socials.

 

Dos setmanes de constants discussions en les que Montero ha defensat que la situació que hi ha actualment amb la crisi sanitària no s’aconsella la pujada d’impostos i que l’acord entre ells s’ha d’adaptar per a deixar la reforma fiscal dels pròxims anys.

 

Per la seua part, Álvarez ha indicat que, com a mínim, s’havia d’apujar un impost, com «gest» polític que dona suport a la justícia fiscal que propugna el govern de coalició. A pesar de què parega que ja s’ha arribat a un acord, encara no s’ha tancat la negociació. Això sí, s’espera que s’acabe prompte i que els encarregats de presentar-la siguen Pedro Sánchez i Pablo Iglesias la pròxima setmana.

 

Qui són els afectats?

D’eixa manera, segons algunes fonts, la solució que haurien trobat els socis de govern ha estat modificar l’IRFP. Per a aquells contribuents amb rendes superiors als 130.000 euros anuals, s’incrementarà dos punts la classe d’impositius i quatre punts pels qui superen els 300.000.

 

Encara es desconeix quin serà l’impost que incrementaran, però sí que se sap quin serà el que no es tocarà: el de Societats ha quedat descartat, a causa del moment de grans febleses i dificultats que estan travessant les empreses a causa de la crisi sanitària. També han deixat a un costat els impostos verds.

 

D’esta manera, el govern ha deixat clar que les classes mitjanes no es voran afectades per la pujada dels impostos i tampoc ho faran els autònoms i les pymes, els que estan més a prop de vore una baixa d’impostos que no un increment.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.