12.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

La Universitat Popular de València publica l’Oferta Pública d’Ocupació 2022

La Universitat Popular de València ha publicat hui la seua Oferta Pública d’Ocupació (OPO) per a l’exercici 2022, que compta amb un total de 92 places de les quals 90 corresponen a personal laboral formador i 2 a personal funcionari.

Esta oferta, en compliment del que es preveu per la Llei 20/2021 i els seus terminis, persegueix la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública. Tal com ha explicat la regidora responsable, Isabel Lozano, es tracta d’“una oferta extraordinària que soluciona una situació arrossegada des de 1998, data des de la qual no hi ha hagut cap intent de regularitzar-la fins a 2016”.

Des de l’aprovació al desembre de la Llei 20/2021, ja amb una legislació base adequada, la Universitat Popular va començar, juntament amb els agents socials, a perfilar esta OPO i així poder llançar-la en temps i amb les majors garanties per a l’adequada cobertura futura de les seues places.

L’OPE inclou diferents especialitats de personal formador, cobreix les necessitats actuals de la Universitat Popular i permet donar cobertura a necessitats previstes per a un futur pròxim.

La capital del Túria oferirà més de 100 ofertes d’ocupació en la ‘Fira Ocupació’

La II edició de la ‘Fira Ocupació’, organitzada per València Activa, se celebra divendres que ve, 20 de maig, de 10 a 18 hores, en la plaça de l’Ajuntament.

En este certamen, dirigit a persones desocupades, participaren 30 empreses que realitzaren entrevistes de treball d’uns 15 minuts, i oferiran més de 100 ofertes d’ocupació a València i voltants. Simultàniament, es realitzaren tallers i s’impartiran conferències amb claus per a millorar l’ocupabilitat i la motivació i actitud a l’hora de buscar una ocupació.

De moment, s’han registrat, a través de la web https://www.firaocupaciovalenciactiva.es/, 1.000 persones, el doble que en l’anterior edició. Si bé, les inscripcions també es poden realitzar en la mateixa plaça, on les persones interessades han d’acudir amb diverses còpies del seu currículum perquè personal especialitzat connecte els seus interessos amb els de les empreses i els assigne entrevistes de treball reals amb les signatures participants.

La regidora de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé, ha presentat esta II ‘Fira Ocupació’ “amb la qual portem les oportunitats al cor de la ciutat”, “Volem impulsar l’ocupabilitat dels valencians i valencianes en connectar directament a persones desocupades amb empreses que busquen augmentar la seua plantilla. I per això, convertirem un espai tan emblemàtic com la plaça de l’Ajuntament en una macro sala d’entrevistes, en la qual donarem l’oportunitat que es mereix al talent local”.

Es tracta d’un esdeveniment dirigit a les persones que busquen ocupació, a les quals volen explotar al màxim les opcions del seu perfil professional o optimitzar el seu temps i tindre en un mateix matí diverses entrevistes de treball en un mateix espai”, ha explicat.

En esta segona fira d’ocupació participaran les següents 30

Empreses: Balearia, Belloré Logistics, Bienestar Familiar, Bonatel, Camisería Olegario, Casino Cir-sa, Celestica, FCC Equal, Fermax, FORLOPD, Grupo Gastroadictos, Grupo Saona, Herbolario Navarro, Ilunión Lavanderías, Leroy Merlin, Link Formación, MESBook, Mus-grave, Norauto,  Obremo, Perfumarte,  Power Electronics, Primark, PVHardware, SanLu-car, Sercoval, Sesame, TEDi i Voltereta.

L’esdeveniment oferirà més de 100 ofertes d’ocupació actives. Els perfils que busquen les empreses són molt variats: Administratiu/a, enginyer/a, informàtic/a, ajudant de cuina, cambrer, atenció al client, orientador/a labora, tècnic/a de producció, Dj, etc., entre molts altres. Igualment, es poden trobar ofertes d’ocupació per a perfils júnior o en cerca de pràctiques i altres ofertes per a perfils amb més experiència.

“L’entrevista de treball més gran en el cor de València”

A més, València Activa acostarà els seus servicis, com Treballem Iguals o Co-Crega-Et, a la plaça més emblemàtica de la ciutat”, ha subratllat la regidora després de ressaltar que els i les assistents podran inscriure’s “in situ” en l’Agència d’Ocupació València Activa, i també podran accedir als programes d’orientació personalitzada dirigits a persones en cerca activa d’ocupació i realitzar tallers d’entrevistes.

En esta ocasió, els i les joves que participen en esta trobada podran acostar-se a un punt informatiu de programes i iniciatives dirigides a joves, entre els quals podran conéixer el programa pilot BETA, impulsat des de Labora per a connectar 70 empreses amb el talent jove.

Així mateix, els i les assistents podran realitzar tallers de millora de l’ocupabilitat i formació per a l’ocupació, i gaudir de xarrades motivacionals per a afrontar amb èxit una entrevista de treball, o com liderar un projecte professional personal.

Pel que respecta a l’agenda de la jornada, anunciada com “l’entrevista de treball més gran en el cor de València”, l’edil ha destacat la celebració de conferències com “Com no ser un/a zombi laboral”, per a conéixer les claus per a deixar de treballar per una ocupació i començar a treballar per la teua ocupabilitat; o “La teua vida, la teua millor empresa”, per a convertir la startup de la teua vida en una empresa que deixe empremta; o la showferencia “L’hora de les persones mitjanes”, amb un manifest en favor d’este perfil de persones; i “supera amb èxit la teua entrevista de treball”, en la qual s’informarà d’este procés crucial en la selecció de personal amb consells útils”.

La recuperació econòmica s’està produint a la nostra ciutat. Ens trobem davant les millors dades del mes d’abril dels últims 12 anys, tant en xifres de desocupació com de contractacions. El dinamisme del mercat de treball que trobem en els últims mesos és un clar símptoma de la millora. Sense cap dubte, es tracta de bones xifres, la qual cosa indica que anem pel bon camí, però hem de continuar treballant per a generar més i millor ocupació, i per això hem organitzat esta segona ‘Fira Ocupació’ València Activa”, ha conclòs la regidora Pilar Bernabé.

Últimes notícies

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.