8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

La Universitat Popular de València publica l’Oferta Pública d’Ocupació 2022

La Universitat Popular de València ha publicat hui la seua Oferta Pública d’Ocupació (OPO) per a l’exercici 2022, que compta amb un total de 92 places de les quals 90 corresponen a personal laboral formador i 2 a personal funcionari.

Esta oferta, en compliment del que es preveu per la Llei 20/2021 i els seus terminis, persegueix la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública. Tal com ha explicat la regidora responsable, Isabel Lozano, es tracta d’“una oferta extraordinària que soluciona una situació arrossegada des de 1998, data des de la qual no hi ha hagut cap intent de regularitzar-la fins a 2016”.

Des de l’aprovació al desembre de la Llei 20/2021, ja amb una legislació base adequada, la Universitat Popular va començar, juntament amb els agents socials, a perfilar esta OPO i així poder llançar-la en temps i amb les majors garanties per a l’adequada cobertura futura de les seues places.

L’OPE inclou diferents especialitats de personal formador, cobreix les necessitats actuals de la Universitat Popular i permet donar cobertura a necessitats previstes per a un futur pròxim.

La capital del Túria oferirà més de 100 ofertes d’ocupació en la ‘Fira Ocupació’

La II edició de la ‘Fira Ocupació’, organitzada per València Activa, se celebra divendres que ve, 20 de maig, de 10 a 18 hores, en la plaça de l’Ajuntament.

En este certamen, dirigit a persones desocupades, participaren 30 empreses que realitzaren entrevistes de treball d’uns 15 minuts, i oferiran més de 100 ofertes d’ocupació a València i voltants. Simultàniament, es realitzaren tallers i s’impartiran conferències amb claus per a millorar l’ocupabilitat i la motivació i actitud a l’hora de buscar una ocupació.

De moment, s’han registrat, a través de la web https://www.firaocupaciovalenciactiva.es/, 1.000 persones, el doble que en l’anterior edició. Si bé, les inscripcions també es poden realitzar en la mateixa plaça, on les persones interessades han d’acudir amb diverses còpies del seu currículum perquè personal especialitzat connecte els seus interessos amb els de les empreses i els assigne entrevistes de treball reals amb les signatures participants.

La regidora de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé, ha presentat esta II ‘Fira Ocupació’ “amb la qual portem les oportunitats al cor de la ciutat”, “Volem impulsar l’ocupabilitat dels valencians i valencianes en connectar directament a persones desocupades amb empreses que busquen augmentar la seua plantilla. I per això, convertirem un espai tan emblemàtic com la plaça de l’Ajuntament en una macro sala d’entrevistes, en la qual donarem l’oportunitat que es mereix al talent local”.

Es tracta d’un esdeveniment dirigit a les persones que busquen ocupació, a les quals volen explotar al màxim les opcions del seu perfil professional o optimitzar el seu temps i tindre en un mateix matí diverses entrevistes de treball en un mateix espai”, ha explicat.

En esta segona fira d’ocupació participaran les següents 30

Empreses: Balearia, Belloré Logistics, Bienestar Familiar, Bonatel, Camisería Olegario, Casino Cir-sa, Celestica, FCC Equal, Fermax, FORLOPD, Grupo Gastroadictos, Grupo Saona, Herbolario Navarro, Ilunión Lavanderías, Leroy Merlin, Link Formación, MESBook, Mus-grave, Norauto,  Obremo, Perfumarte,  Power Electronics, Primark, PVHardware, SanLu-car, Sercoval, Sesame, TEDi i Voltereta.

L’esdeveniment oferirà més de 100 ofertes d’ocupació actives. Els perfils que busquen les empreses són molt variats: Administratiu/a, enginyer/a, informàtic/a, ajudant de cuina, cambrer, atenció al client, orientador/a labora, tècnic/a de producció, Dj, etc., entre molts altres. Igualment, es poden trobar ofertes d’ocupació per a perfils júnior o en cerca de pràctiques i altres ofertes per a perfils amb més experiència.

“L’entrevista de treball més gran en el cor de València”

A més, València Activa acostarà els seus servicis, com Treballem Iguals o Co-Crega-Et, a la plaça més emblemàtica de la ciutat”, ha subratllat la regidora després de ressaltar que els i les assistents podran inscriure’s “in situ” en l’Agència d’Ocupació València Activa, i també podran accedir als programes d’orientació personalitzada dirigits a persones en cerca activa d’ocupació i realitzar tallers d’entrevistes.

En esta ocasió, els i les joves que participen en esta trobada podran acostar-se a un punt informatiu de programes i iniciatives dirigides a joves, entre els quals podran conéixer el programa pilot BETA, impulsat des de Labora per a connectar 70 empreses amb el talent jove.

Així mateix, els i les assistents podran realitzar tallers de millora de l’ocupabilitat i formació per a l’ocupació, i gaudir de xarrades motivacionals per a afrontar amb èxit una entrevista de treball, o com liderar un projecte professional personal.

Pel que respecta a l’agenda de la jornada, anunciada com “l’entrevista de treball més gran en el cor de València”, l’edil ha destacat la celebració de conferències com “Com no ser un/a zombi laboral”, per a conéixer les claus per a deixar de treballar per una ocupació i començar a treballar per la teua ocupabilitat; o “La teua vida, la teua millor empresa”, per a convertir la startup de la teua vida en una empresa que deixe empremta; o la showferencia “L’hora de les persones mitjanes”, amb un manifest en favor d’este perfil de persones; i “supera amb èxit la teua entrevista de treball”, en la qual s’informarà d’este procés crucial en la selecció de personal amb consells útils”.

La recuperació econòmica s’està produint a la nostra ciutat. Ens trobem davant les millors dades del mes d’abril dels últims 12 anys, tant en xifres de desocupació com de contractacions. El dinamisme del mercat de treball que trobem en els últims mesos és un clar símptoma de la millora. Sense cap dubte, es tracta de bones xifres, la qual cosa indica que anem pel bon camí, però hem de continuar treballant per a generar més i millor ocupació, i per això hem organitzat esta segona ‘Fira Ocupació’ València Activa”, ha conclòs la regidora Pilar Bernabé.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.