12.6 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

València, finalista en els premis per a ser la Capital Europea de la Innovació 2020

 

La ciutat de València ha sigut seleccionada este dimecres com a finalista per a convertir-se en la Capital Europea de la Innovació 2020 gràcies a la seua estratègia d’innovació per missions per a la pròxima dècada que recull Missions València 2030. Esta va ser presentada el passat mes de juny per la Delegació d’Innovació i Gestió del Coneixement de l’Ajuntament de València i el centre municipal d’innovació Les Naus.

 

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha manifestat que «la innovació és per a València la manera de millorar el dia a dia de la nostra ciutadania, i de buscar noves oportunitats de futur, tant per a la nostra ciutat, com per a tot el món. I més després dels efectes devastadors de la pandèmia».

 

«València té en les seues mans l’oportunitat de despuntar com a ciutat intel·ligent, innovadora, creativa, i no hem de desaprofitar-la. De fet, este reconeixement internacional ens ajuda a impulsar més estes polítiques, que contribuixen a la creació d’ocupació de qualitat», ha afegit Ribó.

 

L’Ajuntament presentarà la seua candidatura el 3 i 4 de setembre

Juntament amb València han sigut seleccionades 11 ciutats europees com Milà (Itàlia), Reikiavic (Islàndia), Viena (Àustria), Cluj-Napoca (Romania), Espoo (Finlàndia), Gant (Bèlgica), Groningen (Països Baixos), Helsingborg (Suècia), Leeuwarden (Països Baixos), Lovaina (Bèlgica) i Linz (Àustria).

 

Un equip de l’Ajuntament de València, format per tècnics del servici d’innovació, el centre d’innovació Les Naus, València Activa, l’Oficina de Ciutat Intel·ligent i l’Oficina de Projectes Europeus, haurà de defensar la seua candidatura els pròxims 3 i 4 de setembre davant d’un jurat. De totes les ciutats eixirà una guanyadora que rebrà el títol de Capital Europea de la Innovació 2020, i 1,000,000€ per a donar suport a les seues activitats d’innovació i millorar la seua capacitat per a connectar a individus, sector públic, acadèmia i empreses per a brindar beneficis socials per a les seues comunitats.

 

A demés, els cinc primers finalistes obtindran 100.000 € cadascun. La Comissió anunciarà el guanyador i els finalistes de Capital Europea de la Innovació 2020 en els Dies Europeus d’Investigació i Innovació que se celebraran del 22 al 24 de setembre de 2020.

 

Finançat per Horizon 2020, el programa d’investigació i innovació de la Unió Europea, el premi reconeix a les ciutats europees que desenvolupen vibrants ecosistemes d’innovació per a abordar els desafiaments públics i millorar la vida de les persones.

 

Un jurat d’alt nivell d’experts independents ha seleccionat als 12 finalistes

El regidor d’Innovació i Gestió del Coneixement, Carlos Galiana, ha destacat que «el treball i esforç que estem posant en marxa amb les Missions València 2030 per a conseguir una ciutat més saludable, sostenible, compartida i emprenedora, està veient els seus primers fruits. La nostra idea era presentar-nos este any i el següent, cosa que permet la convocatòria, amb la finalitat de ser finalistes i optar a la capitalitat en el 2021. Ser finalista és una mostra de què podem conseguir que València siga un referent en innovació a nivell europeu si alineem els recursos de l’Ajuntament».

 

Mariya Gabriel, comissionada d’Innovació, Investigació, Cultura, Educació i Joventut de la Comissió Europea, ha comentat que «la innovació és clau per a que les ciutats garantisquen una recuperació sostenible després de temps difícils. Quan les ciutats nodrixen els ecosistemes d’innovació per a que els actors i ciutadans de la innovació es reunisquen i col·laboren, impulsen el seu desenvolupament i resistència. La sisena edició del Premi Capital Europea de la Innovació es convertirà en un altre concurs fort i mostrarà les millors pràctiques innovadores que impulsen a les ciutats europees cap avant».

 

Un jurat d’alt nivell d’experts independents ha seleccionat als 12 finalistes analitzant com les ciutats usen solucions innovadores per a respondre als desafiaments socials, com usen tals pràctiques en el procés de desenvolupament urbà i com involucren a les comunitats locals en la presa de decisions.

 

En el mateix esdeveniment en el que es coneixeran els premiats, la Comissió atorgarà el Premi de la Unió Europea per a Dones Innovadores 2020, el Premi EIC Horizon d’alta tecnologia assequible per a l’ajuda humanitària, i el Premi Horizon Impact 2020.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.