València acull la Fira d’Artesania Primavera fins al pròxim dia 15

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha assenyalat el suport del Govern municipal a l’artesania valenciana, i ha destacat la importància d’este sector econòmic tradicional, “volem continuar potenciant i secundant des del Consistori”. Acompanyat d’altres membres de l’Equip de Govern, l’alcalde ha visitat les parades de la Fira, juntament amb la presidenta de l’Associació d’Artesans Valencians, Arteval, Eva Ferrer, i ha conversat amb les i els artesans participants.

L’alcalde ha recorregut les diferents parades instal·lades a la plaça de l’Ajuntament, acompanyat de la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez, i els regidors Lluïsa Notario (Gestió de Recursos), Pilar Bernabé (Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics) i Borja Sanjuán (Hisenda).

La Fira ofereix les seues propostes a la plaça de L’Ajuntament fins al pròxim dia 15, en horari de 10.30 a 14.00 i de 16.30 a 21.00 hores, sota la premissa de promocionar l’artesania autòctona com un producte exclusiu de qualitat.

En les prop de 30 paradetes participants estan representats diferents oficis artesanals, com ara la ceràmica, la joieria, la fusta, el tèxtil o el vidre, entre d’altres. Totes les persones que exposen els seus productes artesans són professionals acreditats amb document de qualificació artesana.

Ribó ha subratllat “l’interés de l’Ajuntament en esta fira, perquè l’artesania –ha afirmat- és un sector molt important, que volem continuar cultivant i potenciant”. D’ací, ha continuat, que la fira estiga situada en esta plaça, que és la més concorreguda de la ciutat. L’alcalde ha mostrat el seu desig que esta segona edició de la fira “siga un mecanisme per a potenciar l’artesania d’esta ciutat”, i ha assegurat que les dades que va recopilant Arteval ens permeten avançar uns “molt bons resultats” d’esta convocatòria.

La vicealcaldessa i regidora d’Urbanisme, Sandra Gómez, ha donat suport a estes paraules de l’alcalde, i ha destacat la recuperació de les places de la ciutat com a espai d’activitats i de convivència, “com en este cas la plaça de l’Ajuntament, o com l’entorn de la plaça de Bruges i del Mercat, la recuperació del qual hem celebrat fa molt pocs dies, i on ja hem pogut comprovar com ja s’han pogut fer els primers concerts i s’ha fet ús de l’espai públic”.

Gómez ha anunciat que esta mateixa setmana conclourà la instal·lació de les plaques solars previstes en la zona, i ha afirmat que “ja queda molt poc per a poder veure finalment acabada tota la zona de l’entorn del Mercat Central i de La Llotja, que està pràcticament conclosa i quasi no hi ha espais marcats per les obres ni espais amb tanques. Tots els valencians i valencianes i les persones que venen a visitar-nos poden ja veure la gran transformació que ha tingut esta zona de la ciutat”, ha afegit.

L’Escuraeta

A preguntes dels periodistes, la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, s’ha referit a la celebració del mercat de l’Escuraeta, atés que la seua ubicació tradicional, la plaça de la Reina, es troba en ple procés d’obres de remodelació, la qual cosa impedeix que se celebre ací. 

Beamud ha explicat que, “com qualsevol altra ocupació de domini públic municipal, la part associativa o part interessada ha de sol·licitar l’ocupació del domini públic que es pretenga”. Però segons ha indicat la regidora, en este cas l’entitat promotora del mercat ambulant no ha sol·licitat cap ocupació alternativa, per la qual cosa no s’ha pogut tramitar.

Hi ha altres associacions i altres entitats, en altres esdeveniments que acostumaven a tindre determinades localitzacions, que sí han sol·licitat i tramitat altres ubicacions mentre els esdeveniments no permeteren els espais habituals”, ha explicat.

Beamud ha conclòs assenyalant que “les portes de la Regidoria d’Espai Públic estan obertes a totes i cadascuna de les entitats de la ciutat”, i ha assegurat que l’Ajuntament està obert a “qualsevol cosa que vulguen fer de cara a l’any que ve, com sempre”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat posarà llançadores d’Albal a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat reforçarà Metrobús i posarà en marxa llançadores entre Albal, Torrent Avinguda i La Torre per a connectar als viatgers de Rodalia durant les mascletaes. El servici cobrirà la franja en la qual els trens només arribaran fins a Albal, amb eixides aproximades de 13.10 a 14.40.

València demana concretar les mesures per a portar C-1 i C-2 de Rodalia a l’Estació del Nord

València s'ha mostrat disposada a estudiar que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l'Estació del Nord, però ha exigit mesures concretes i un informe del CNP. El Consistori ha recordat els 105 atesos de l'any passat i ha demanat reunions tècniques encara no celebrades.

Tellado acusa a Sánchez de centrar-se en les misèries del seu Govern i no donar mesures davant la guerra

El secretari general del PP ha retret al Govern la seua tardança davant el conflicte a Orient Mitjà i ha detallat un paquet fiscal i energètic per a contindre preus.

PP lamenta la polèmica i PSPV demana garanties per l’accés amb tren a València en la mascletà

La interrupció parcial de l'accés de Rodalia a l'Estació del Nord per la mascletà ha deslligat retrets entre Govern i Ajuntament. PP, PSPV, Compromís i Vox han fixat posicions i reclamen solucions sense renunciar a la seguretat.

Alabés i Vila-real es juguen permanència i Champions en el debut de Quique Sánchez Flores

Mendizorroza obri la jornada 28 amb un dol d'objectius oposats: l'Alabés busca oxigen per a la salvació i el Vila-real vol afermar-se en la zona Champions.

Bernabé proposa que les línies C-1 i C-2 de Rodalia arriben a l’Estació del Nord de València

Pilar Bernabé ha oferit que Renfe habilite l'arribada de les línies C-1 i C-2 a València Nord si l'Ajuntament el recolza tècnicament. Defén un operatiu ja provat amb eixides per Bailèn i Alacant i una reducció d'afluència en hores crítiques.

L’aeroport d’Alacant bat rècord al febrer amb 1,2 milions de passatgers i 8.002 vols

La terminal d'Alacant-Elx Miguel Hernández va registrar una mica més de 1,2 milions de viatgers al febrer (+5,3% interanual) i una xifra històrica de 8.002 operacions. L'internacional va créixer un 7,3% i va compensar la caiguda del 7,5% del trànsit nacional

Agricultura ha invertit 26,4 milions a Chiva pels danys de la dana

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 26,4 milions a Chiva entre ajudes directes i obres per a recuperar vivers, regadius, parcel·les i camins danyats per la dana. Les actuacions continuen en marxa i la xifra final d'inversió pot augmentar.