València acull la Fira d’Artesania Primavera fins al pròxim dia 15

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha assenyalat el suport del Govern municipal a l’artesania valenciana, i ha destacat la importància d’este sector econòmic tradicional, “volem continuar potenciant i secundant des del Consistori”. Acompanyat d’altres membres de l’Equip de Govern, l’alcalde ha visitat les parades de la Fira, juntament amb la presidenta de l’Associació d’Artesans Valencians, Arteval, Eva Ferrer, i ha conversat amb les i els artesans participants.

L’alcalde ha recorregut les diferents parades instal·lades a la plaça de l’Ajuntament, acompanyat de la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Renovació Urbana, Sandra Gómez, i els regidors Lluïsa Notario (Gestió de Recursos), Pilar Bernabé (Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics) i Borja Sanjuán (Hisenda).

La Fira ofereix les seues propostes a la plaça de L’Ajuntament fins al pròxim dia 15, en horari de 10.30 a 14.00 i de 16.30 a 21.00 hores, sota la premissa de promocionar l’artesania autòctona com un producte exclusiu de qualitat.

En les prop de 30 paradetes participants estan representats diferents oficis artesanals, com ara la ceràmica, la joieria, la fusta, el tèxtil o el vidre, entre d’altres. Totes les persones que exposen els seus productes artesans són professionals acreditats amb document de qualificació artesana.

Ribó ha subratllat “l’interés de l’Ajuntament en esta fira, perquè l’artesania –ha afirmat- és un sector molt important, que volem continuar cultivant i potenciant”. D’ací, ha continuat, que la fira estiga situada en esta plaça, que és la més concorreguda de la ciutat. L’alcalde ha mostrat el seu desig que esta segona edició de la fira “siga un mecanisme per a potenciar l’artesania d’esta ciutat”, i ha assegurat que les dades que va recopilant Arteval ens permeten avançar uns “molt bons resultats” d’esta convocatòria.

La vicealcaldessa i regidora d’Urbanisme, Sandra Gómez, ha donat suport a estes paraules de l’alcalde, i ha destacat la recuperació de les places de la ciutat com a espai d’activitats i de convivència, “com en este cas la plaça de l’Ajuntament, o com l’entorn de la plaça de Bruges i del Mercat, la recuperació del qual hem celebrat fa molt pocs dies, i on ja hem pogut comprovar com ja s’han pogut fer els primers concerts i s’ha fet ús de l’espai públic”.

Gómez ha anunciat que esta mateixa setmana conclourà la instal·lació de les plaques solars previstes en la zona, i ha afirmat que “ja queda molt poc per a poder veure finalment acabada tota la zona de l’entorn del Mercat Central i de La Llotja, que està pràcticament conclosa i quasi no hi ha espais marcats per les obres ni espais amb tanques. Tots els valencians i valencianes i les persones que venen a visitar-nos poden ja veure la gran transformació que ha tingut esta zona de la ciutat”, ha afegit.

L’Escuraeta

A preguntes dels periodistes, la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, s’ha referit a la celebració del mercat de l’Escuraeta, atés que la seua ubicació tradicional, la plaça de la Reina, es troba en ple procés d’obres de remodelació, la qual cosa impedeix que se celebre ací. 

Beamud ha explicat que, “com qualsevol altra ocupació de domini públic municipal, la part associativa o part interessada ha de sol·licitar l’ocupació del domini públic que es pretenga”. Però segons ha indicat la regidora, en este cas l’entitat promotora del mercat ambulant no ha sol·licitat cap ocupació alternativa, per la qual cosa no s’ha pogut tramitar.

Hi ha altres associacions i altres entitats, en altres esdeveniments que acostumaven a tindre determinades localitzacions, que sí han sol·licitat i tramitat altres ubicacions mentre els esdeveniments no permeteren els espais habituals”, ha explicat.

Beamud ha conclòs assenyalant que “les portes de la Regidoria d’Espai Públic estan obertes a totes i cadascuna de les entitats de la ciutat”, i ha assegurat que l’Ajuntament està obert a “qualsevol cosa que vulguen fer de cara a l’any que ve, com sempre”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.