10.4 C
València
Dissabte, 27 desembre, 2025

València treballa per a reforçar els mecanismes de control contra el botellot

 

El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aarón Cano, s’ha reunit este matí amb el subdelegat del Govern a València, Luis Felipe Martínez, i els hostalers de les places d’Hondures i el Cedre per a reforçar els mecanismes de coordinació entre els diferents cossos policials que combaten el botellot.

Cano ha destacat l’actuació de la Policia Local, que ja ha interposat més de 100 denúncies a locals que venen alcohol irregularment a les places d’Hondures i el Cedre, però ha recalcat que la resposta de les administracions per controlar l’excés de consum d’alcohol en la via pública entre els més joves ha de ser global i no només policial.

Cano ha anunciat que la setmana vinent es convocarà de nou la taula de convivència per a abordar solucions globals al problema de l’excés de consum d’alcohol al carrer. La reunió implicarà tots els agents afectats i donarà continuïtat a la trobada que va mantindre la setmana passada Cano amb el regidor de Qualitat Acústica, Giuseppe Grezzi, i la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, per buscar mesures que contribuïsquen a controlar un problema social.

“Volem implicar tots els sectors afectats per a combatre el problema de l’excés de consum d’alcohol en la via pública. La Policia Local està actuant però hem de buscar solucions que no siguen merament policials perquè, després de 20 o 30 anys patint el botellot, a la ciutat de València sabem que només amb l’actuació de la Policia no se solucionarà esta situació”, ha explicat l’edil després de mantindre una reunió amb els hostalers de les places d’Hondures i el Cedre.

“Hui hem estat reunits amb els hostalers, la setmana vinent convocarem la taula de convivència amb tots els sectors implicats per donar compte de les accions que estem desenvolupant i de les noves opcions que podem començar a articular en la lluita contra el botellot”, ha continuat l’edil.

Cano ha mostrat la seua preocupació per l’aparició de l’oci de baix cost a València amb el consegüent excés de consum d’alcohol al carrer: “Estem preocupats perquè a esta pràctica genera moltes molèsties als veïns, però també perquè el consum d’alcohol s’està convertint en un element de socialització únic.

Parlem d’alcohol de baix cost que es consumeix en grans quantitats entre la joventut i és una qüestió que ens preocupa molt. No es tracta només de solucionar el problema puntual i conjuntural del focus de botellot a Hondures i el Cedre sinó d’anar més enllà i afrontar el problema des de l’àmbit social”, ha assenyalat.

 

Agressions homòfobes

 

L’edil, prèviament, ha mantingut una reunió amb representants de Lambda en la subdelegació del Govern en la qual ha expressat la seua consternació per les últimes agressions homòfobes i els ha transmés que “la futura ordenança de convivència que està desenvolupant la Delegació de Protecció Ciutadana és un instrument desenvolupat per a garantir els drets fonamentals de manera que es penalitzen accions i actituds que s’escapen al codi penal i queden impunes.

El nou text legal buscarà garantir la diversitat cultural, sexual o religiosa, evitant així tota mena de comportament que comporte una vulneració a la dignitat i al respecte”. L’objectiu, ha indicat l’edil, és previndre i actuar davant de situacions que comporten una discriminació per motius xenòfobs, racistes, sexistes, homòfobs o de qualsevol altra índole.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.