7.5 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

València treballa per a reforçar els mecanismes de control contra el botellot

 

El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aarón Cano, s’ha reunit este matí amb el subdelegat del Govern a València, Luis Felipe Martínez, i els hostalers de les places d’Hondures i el Cedre per a reforçar els mecanismes de coordinació entre els diferents cossos policials que combaten el botellot.

Cano ha destacat l’actuació de la Policia Local, que ja ha interposat més de 100 denúncies a locals que venen alcohol irregularment a les places d’Hondures i el Cedre, però ha recalcat que la resposta de les administracions per controlar l’excés de consum d’alcohol en la via pública entre els més joves ha de ser global i no només policial.

Cano ha anunciat que la setmana vinent es convocarà de nou la taula de convivència per a abordar solucions globals al problema de l’excés de consum d’alcohol al carrer. La reunió implicarà tots els agents afectats i donarà continuïtat a la trobada que va mantindre la setmana passada Cano amb el regidor de Qualitat Acústica, Giuseppe Grezzi, i la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, per buscar mesures que contribuïsquen a controlar un problema social.

“Volem implicar tots els sectors afectats per a combatre el problema de l’excés de consum d’alcohol en la via pública. La Policia Local està actuant però hem de buscar solucions que no siguen merament policials perquè, després de 20 o 30 anys patint el botellot, a la ciutat de València sabem que només amb l’actuació de la Policia no se solucionarà esta situació”, ha explicat l’edil després de mantindre una reunió amb els hostalers de les places d’Hondures i el Cedre.

“Hui hem estat reunits amb els hostalers, la setmana vinent convocarem la taula de convivència amb tots els sectors implicats per donar compte de les accions que estem desenvolupant i de les noves opcions que podem començar a articular en la lluita contra el botellot”, ha continuat l’edil.

Cano ha mostrat la seua preocupació per l’aparició de l’oci de baix cost a València amb el consegüent excés de consum d’alcohol al carrer: “Estem preocupats perquè a esta pràctica genera moltes molèsties als veïns, però també perquè el consum d’alcohol s’està convertint en un element de socialització únic.

Parlem d’alcohol de baix cost que es consumeix en grans quantitats entre la joventut i és una qüestió que ens preocupa molt. No es tracta només de solucionar el problema puntual i conjuntural del focus de botellot a Hondures i el Cedre sinó d’anar més enllà i afrontar el problema des de l’àmbit social”, ha assenyalat.

 

Agressions homòfobes

 

L’edil, prèviament, ha mantingut una reunió amb representants de Lambda en la subdelegació del Govern en la qual ha expressat la seua consternació per les últimes agressions homòfobes i els ha transmés que “la futura ordenança de convivència que està desenvolupant la Delegació de Protecció Ciutadana és un instrument desenvolupat per a garantir els drets fonamentals de manera que es penalitzen accions i actituds que s’escapen al codi penal i queden impunes.

El nou text legal buscarà garantir la diversitat cultural, sexual o religiosa, evitant així tota mena de comportament que comporte una vulneració a la dignitat i al respecte”. L’objectiu, ha indicat l’edil, és previndre i actuar davant de situacions que comporten una discriminació per motius xenòfobs, racistes, sexistes, homòfobs o de qualsevol altra índole.

Últimes notícies

Associacions de víctimes reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat de Catarroja

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans de l'acarament.

La supervivent del naufragi a Indonèsia agraïx el viscut i promet honrar als seus 4 àngels

Andrea Ortuño ha compartit un missatge en xarxes en el qual agraïx el viscut amb els seus 4 àngels i afirma que seguirà avant per a honrar-los. La busca del xiquet que seguix desaparegut es va donar per finalitzada este divendres després de 15 dies.

La setmana arranca amb cel poc nuvolós, màximes a l’alça i vent fluix en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cel poc nuvolós en la Comunitat Valenciana, màximes en ascens excepte en el litoral de Castelló i el sud d'Alacant. El dimarts a penes canviarà la situació.

Un camió bolca i tala l’AP-7 a Benicàssim cap a Barcelona

La bolcada d'un camió ha obligat a tallar l'AP-7 a Benicàssim en sentit Barcelona. El trànsit es desvia per la N-340, amb retencions i sense víctimes.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa de la dana

La magistrada celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir les contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia i noves testificals busquen fixar l'origen de les indicacions i la seua cobertura legal.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en el Ciutat per la seua falta de gol

Empat 1-1 en el Ciutat de València amb els gols en un minut. Losada va respondre al punt de Carlos Romero i Puado es va retirar als tres minuts per un colp en el genoll.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 després de dos gols seguits i escàs encert

Llevant i Espanyol van empatar 1-1 en el Ciutat de València amb dos tants seguits. El domini local i la falta de rematada van marcar un dol que es va embossar al final.

Llevant i Espanyol empaten 1-1 en un dol sense pegada

Un gol de Carlos Romero i la rèplica immediata d'Iker Losada van deixar un 1-1 en el Ciutat de València. El Llevant va tornar a quedar-se sense el seu primer triomf a casa.