València treballa per a reforçar els mecanismes de control contra el botellot

 

El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aarón Cano, s’ha reunit este matí amb el subdelegat del Govern a València, Luis Felipe Martínez, i els hostalers de les places d’Hondures i el Cedre per a reforçar els mecanismes de coordinació entre els diferents cossos policials que combaten el botellot.

Cano ha destacat l’actuació de la Policia Local, que ja ha interposat més de 100 denúncies a locals que venen alcohol irregularment a les places d’Hondures i el Cedre, però ha recalcat que la resposta de les administracions per controlar l’excés de consum d’alcohol en la via pública entre els més joves ha de ser global i no només policial.

Cano ha anunciat que la setmana vinent es convocarà de nou la taula de convivència per a abordar solucions globals al problema de l’excés de consum d’alcohol al carrer. La reunió implicarà tots els agents afectats i donarà continuïtat a la trobada que va mantindre la setmana passada Cano amb el regidor de Qualitat Acústica, Giuseppe Grezzi, i la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, per buscar mesures que contribuïsquen a controlar un problema social.

“Volem implicar tots els sectors afectats per a combatre el problema de l’excés de consum d’alcohol en la via pública. La Policia Local està actuant però hem de buscar solucions que no siguen merament policials perquè, després de 20 o 30 anys patint el botellot, a la ciutat de València sabem que només amb l’actuació de la Policia no se solucionarà esta situació”, ha explicat l’edil després de mantindre una reunió amb els hostalers de les places d’Hondures i el Cedre.

“Hui hem estat reunits amb els hostalers, la setmana vinent convocarem la taula de convivència amb tots els sectors implicats per donar compte de les accions que estem desenvolupant i de les noves opcions que podem començar a articular en la lluita contra el botellot”, ha continuat l’edil.

Cano ha mostrat la seua preocupació per l’aparició de l’oci de baix cost a València amb el consegüent excés de consum d’alcohol al carrer: “Estem preocupats perquè a esta pràctica genera moltes molèsties als veïns, però també perquè el consum d’alcohol s’està convertint en un element de socialització únic.

Parlem d’alcohol de baix cost que es consumeix en grans quantitats entre la joventut i és una qüestió que ens preocupa molt. No es tracta només de solucionar el problema puntual i conjuntural del focus de botellot a Hondures i el Cedre sinó d’anar més enllà i afrontar el problema des de l’àmbit social”, ha assenyalat.

 

Agressions homòfobes

 

L’edil, prèviament, ha mantingut una reunió amb representants de Lambda en la subdelegació del Govern en la qual ha expressat la seua consternació per les últimes agressions homòfobes i els ha transmés que “la futura ordenança de convivència que està desenvolupant la Delegació de Protecció Ciutadana és un instrument desenvolupat per a garantir els drets fonamentals de manera que es penalitzen accions i actituds que s’escapen al codi penal i queden impunes.

El nou text legal buscarà garantir la diversitat cultural, sexual o religiosa, evitant així tota mena de comportament que comporte una vulneració a la dignitat i al respecte”. L’objectiu, ha indicat l’edil, és previndre i actuar davant de situacions que comporten una discriminació per motius xenòfobs, racistes, sexistes, homòfobs o de qualsevol altra índole.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.

Onze associacions d’arts escèniques denuncien abandó de Cultura en la Comunitat

Onze associacions del sector han tornat a alertar d'una deriva que desmantella polítiques clau i agreuja els problemes. Cultura reitera el seu compromís i destaca més contractacions en el Circuit.

El PSPV exigix retirar l’aforament de Mazón per a aclarir la DANA de 2024

El PSPV-PSOE ha demanat retirar l'aforament de Carlos Mazón perquè la investigació per la DANA de 2024 avanç en el jutjat de Catarroja. El TSJCV ha rebutjat investigar-ho però ha precisat que la causa 'pot i deu' seguir en instrucció.

Compromís sosté que Bany va poder comptar amb informació privilegiada sobre els bons comercie

Compromís ha activat iniciatives per a esclarir possibles irregularitats en els bons comercie i reclama controls reforçats a la Cambra de Comerç d'Alacant. La formació vincula el cas a la detenció de Carlos Baño i exigix auditories i compareixences.

La mascletà de Tamarit homenatja el món faller amb ritme, potència i una senyera de fum

La Pirotècnia Tamarit ha firmat la setzena mascletà del cicle amb un tret de sis minuts i 216 quilos, dedicat als qui fan possibles les Falles. El tancament, amb una gran senyera de fum, ha segellat el tribut en una plaça abarrotada.