València treballa per a reforçar els mecanismes de control contra el botellot

 

El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aarón Cano, s’ha reunit este matí amb el subdelegat del Govern a València, Luis Felipe Martínez, i els hostalers de les places d’Hondures i el Cedre per a reforçar els mecanismes de coordinació entre els diferents cossos policials que combaten el botellot.

Cano ha destacat l’actuació de la Policia Local, que ja ha interposat més de 100 denúncies a locals que venen alcohol irregularment a les places d’Hondures i el Cedre, però ha recalcat que la resposta de les administracions per controlar l’excés de consum d’alcohol en la via pública entre els més joves ha de ser global i no només policial.

Cano ha anunciat que la setmana vinent es convocarà de nou la taula de convivència per a abordar solucions globals al problema de l’excés de consum d’alcohol al carrer. La reunió implicarà tots els agents afectats i donarà continuïtat a la trobada que va mantindre la setmana passada Cano amb el regidor de Qualitat Acústica, Giuseppe Grezzi, i la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, per buscar mesures que contribuïsquen a controlar un problema social.

“Volem implicar tots els sectors afectats per a combatre el problema de l’excés de consum d’alcohol en la via pública. La Policia Local està actuant però hem de buscar solucions que no siguen merament policials perquè, després de 20 o 30 anys patint el botellot, a la ciutat de València sabem que només amb l’actuació de la Policia no se solucionarà esta situació”, ha explicat l’edil després de mantindre una reunió amb els hostalers de les places d’Hondures i el Cedre.

“Hui hem estat reunits amb els hostalers, la setmana vinent convocarem la taula de convivència amb tots els sectors implicats per donar compte de les accions que estem desenvolupant i de les noves opcions que podem començar a articular en la lluita contra el botellot”, ha continuat l’edil.

Cano ha mostrat la seua preocupació per l’aparició de l’oci de baix cost a València amb el consegüent excés de consum d’alcohol al carrer: “Estem preocupats perquè a esta pràctica genera moltes molèsties als veïns, però també perquè el consum d’alcohol s’està convertint en un element de socialització únic.

Parlem d’alcohol de baix cost que es consumeix en grans quantitats entre la joventut i és una qüestió que ens preocupa molt. No es tracta només de solucionar el problema puntual i conjuntural del focus de botellot a Hondures i el Cedre sinó d’anar més enllà i afrontar el problema des de l’àmbit social”, ha assenyalat.

 

Agressions homòfobes

 

L’edil, prèviament, ha mantingut una reunió amb representants de Lambda en la subdelegació del Govern en la qual ha expressat la seua consternació per les últimes agressions homòfobes i els ha transmés que “la futura ordenança de convivència que està desenvolupant la Delegació de Protecció Ciutadana és un instrument desenvolupat per a garantir els drets fonamentals de manera que es penalitzen accions i actituds que s’escapen al codi penal i queden impunes.

El nou text legal buscarà garantir la diversitat cultural, sexual o religiosa, evitant així tota mena de comportament que comporte una vulneració a la dignitat i al respecte”. L’objectiu, ha indicat l’edil, és previndre i actuar davant de situacions que comporten una discriminació per motius xenòfobs, racistes, sexistes, homòfobs o de qualsevol altra índole.

Últimes notícies

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.