València treballa per a reforçar els mecanismes de control contra el botellot

 

El regidor de Protecció Ciutadana de l’Ajuntament de València, Aarón Cano, s’ha reunit este matí amb el subdelegat del Govern a València, Luis Felipe Martínez, i els hostalers de les places d’Hondures i el Cedre per a reforçar els mecanismes de coordinació entre els diferents cossos policials que combaten el botellot.

Cano ha destacat l’actuació de la Policia Local, que ja ha interposat més de 100 denúncies a locals que venen alcohol irregularment a les places d’Hondures i el Cedre, però ha recalcat que la resposta de les administracions per controlar l’excés de consum d’alcohol en la via pública entre els més joves ha de ser global i no només policial.

Cano ha anunciat que la setmana vinent es convocarà de nou la taula de convivència per a abordar solucions globals al problema de l’excés de consum d’alcohol al carrer. La reunió implicarà tots els agents afectats i donarà continuïtat a la trobada que va mantindre la setmana passada Cano amb el regidor de Qualitat Acústica, Giuseppe Grezzi, i la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, per buscar mesures que contribuïsquen a controlar un problema social.

“Volem implicar tots els sectors afectats per a combatre el problema de l’excés de consum d’alcohol en la via pública. La Policia Local està actuant però hem de buscar solucions que no siguen merament policials perquè, després de 20 o 30 anys patint el botellot, a la ciutat de València sabem que només amb l’actuació de la Policia no se solucionarà esta situació”, ha explicat l’edil després de mantindre una reunió amb els hostalers de les places d’Hondures i el Cedre.

“Hui hem estat reunits amb els hostalers, la setmana vinent convocarem la taula de convivència amb tots els sectors implicats per donar compte de les accions que estem desenvolupant i de les noves opcions que podem començar a articular en la lluita contra el botellot”, ha continuat l’edil.

Cano ha mostrat la seua preocupació per l’aparició de l’oci de baix cost a València amb el consegüent excés de consum d’alcohol al carrer: “Estem preocupats perquè a esta pràctica genera moltes molèsties als veïns, però també perquè el consum d’alcohol s’està convertint en un element de socialització únic.

Parlem d’alcohol de baix cost que es consumeix en grans quantitats entre la joventut i és una qüestió que ens preocupa molt. No es tracta només de solucionar el problema puntual i conjuntural del focus de botellot a Hondures i el Cedre sinó d’anar més enllà i afrontar el problema des de l’àmbit social”, ha assenyalat.

 

Agressions homòfobes

 

L’edil, prèviament, ha mantingut una reunió amb representants de Lambda en la subdelegació del Govern en la qual ha expressat la seua consternació per les últimes agressions homòfobes i els ha transmés que “la futura ordenança de convivència que està desenvolupant la Delegació de Protecció Ciutadana és un instrument desenvolupat per a garantir els drets fonamentals de manera que es penalitzen accions i actituds que s’escapen al codi penal i queden impunes.

El nou text legal buscarà garantir la diversitat cultural, sexual o religiosa, evitant així tota mena de comportament que comporte una vulneració a la dignitat i al respecte”. L’objectiu, ha indicat l’edil, és previndre i actuar davant de situacions que comporten una discriminació per motius xenòfobs, racistes, sexistes, homòfobs o de qualsevol altra índole.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre Montero i Alegria

Diana Morant acusa a Jorge Azcón d'evidenciar el masclisme que, al seu juí, persistix en el PP després de comparar físicament a Pilar Alegría i María Jesús Montero, i vincula este tipus de discursos amb el retrocés en igualtat i la violència de gènere.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons destinats a la investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta ferma del Govern i col·laboració total amb la justícia.

Tercer dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

L'operatiu per a localitzar a l'home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, continua actiu per tercer dia amb reforços de Castella-la Manxa i ampli desplegament d'efectius.

Diana Morant qualifica d’intolerable el veto a les dones en una confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig d'una confraria de Sagunt a la participació de dones i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la seua presència.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón en la causa penal sobre la gestió de la dana i reclama a l'actual president que ho aparte i li retire l'escó.

Diana Morant agraïx el treball de María Jesús Montero en Hisenda i li desitja sort en el seu salt a Andalusia

Diana Morant reconeix la gestió de María Jesús Montero al capdavant d'Hisenda, subratlla el seu paper en diverses crisis i li desitja sort com a candidata del PSOE en les eleccions andaluses.

Morant garantix una resposta contundent davant qualsevol malversació en el CNIO

Diana Morant assegura que qualsevol malversació de fons d'investigació contra el càncer en el CNIO tindrà una resposta contundent del Govern i reivindica la col·laboració amb la justícia per a aclarir les irregularitats.