15 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Els valencians no entrarem en la fase 2 per un repunt en les zones que passaren abans a la 1, segons Puig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig en una imatge d’arxiu | EFE

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha tornat a defendre este dijous el criteri de «màxima prudència» per a no demanar l’avanç dels valencians a la fase 2 de desescalada. Ha apel·lat a la responsabilitat dels valencians perquè «es tracta simplement d’esperar una setmana».

 

Puig ha justificat els criteris que va donar este dimarts la consellera de Sanitat, Ana Barceló: un «lleuger repunt» en la taxa de contagis, del 0,66 al 0,89%, en els departaments de salut que havien passat primer a la fase 1.

 

«Hem complit estrictament el que ens han dit els experts; volem ser extremadament prudents per a no fer cap pas arrere», ha recalcat als periodistes després de presentar un informe per a la reactivació econòmica.

 

Ha recordat que «el virus seguix entre nosaltres», com demostren els primers resultats de l’estudi d’aigües residuals, i que València és la ciutat més gran d’Espanya en fase 1. Això sí, ha reconegut que «la prudència és exigible a tots» i que el territori valencià està en millors condicions que altres comunitats autònomes.

 

Preguntat per l’informe de Sanitat sobre l’avanç desigual a la fase 1, Puig ha assegurat que encara no l’han rebut i ha recordat que el ministre, Salvador Illa, va dir que els farien públics quan tots els territoris isquen de la 0.

 

«En uns dies» es presentaran les dades per municipis

També ha promés que «en uns dies» es presentaran les dades de l’avanç del coronavirus per municipis, sempre que es puguen desglossar a eixe nivell i amb caràcter acumulatiu. «No es tracta d’una competició entre ajuntaments, estigmatitzar és el camí més arriscat i sempre l’hem volgut evitar», ha remarcat.

 

Fins a la fase 2, Puig ha confiat en la responsabilitat dels ciutadans i ha reiterat la seua petició que es permeta el bany en tot el litoral espanyol, mantenint la distància de seguretat. Turisme CV està pendent d’un informe del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (Sicted) mentres la Conselleria d’Interior treballa en el protocol de platges.

Últimes notícies

Ortí anuncia reforç de llengua i matemàtiques en Primària i canvis en ESO i Batxillerat

La consellera Carmen Ortí ha presentat el seu full de ruta amb un reforç de llengua i matemàtiques en Primària i ajustos curriculars en ESO i Batxillerat. També ha detallat mesures de convivència, suport a la salut mental, modernització universitària i més impuls a la cultura i el patrimoni

Pérez Llorca diu que va saber ahir de la investigació a l’alcalde de Jérica per agressió sexual

Pérez Llorca ha assegurat que va conéixer ahir la investigació a l'alcalde de Jérica per presumpta agressió sexual a dos menors i que el PP va actuar immediatament amb la suspensió de militància i el cessament com a assessor. La causa s'instruïx a Segorbe amb mesures cautelars vigents.

Augmenten un 22,5% les dones que renuncien a declarar contra el seu agressor: 5.480 en el tercer trimestre

La dispensa legal per a no declarar es va usar per 5.480 dones entre juliol i setembre, el 11,5% del total de víctimes. Denúncies i víctimes van pujar lleument.

Mercadona dona una setmana extra de vacacions a la seua plantilla i anuncia una paga extraordinària en 2026

Mercadona ha acordat una setmana més de vacacions per als seus 110.000 empleats i una paga extraordinària al març de 2026. Les mesures, amb un impacte de 380 milions, eleven a 37 dies el descans anual des de 2026 a Espanya i Portugal i se sumen a la retribució variable.

El Consell anima a consumir carn de porc per Nadal i aprova mesures contra la pesta porcina africana

El Consell ha cridat a consumir carn de porc per Nadal en subratllar que la pesta porcina africana detectada a Catalunya és silvestre i no es transmet a humans. A més, ha aprovat un decret llei amb 6 milions i ajudes de 40 euros per senglar per a reforçar el control i la vigilància en tota la Comunitat

El Consell amplia fins al 28 de febrer de 2026 el termini de baixa definitiva dels cotxes afectats per la dana

El Consell ha aprovat una pròrroga fins al 28 de febrer de 2026 per a tramitar la baixa definitiva dels vehicles sinistrats en la dana del 29 d'octubre de 2024 que van rebre ajudes urgents.

Desallotjats del bloc 8 de Sant Antón acudixen al ple d’Elx per a exigir solucions

Veïns del bloc 8 de Sant Antón, desallotjat per risc estructural, han acudit al ple de pressupostos d'Elx per a reclamar accés als seus estris i una resposta clara.

Aemet preveu en la Comunitat Valenciana el nadal més fred des de 2010

Aemet preveu que Nadal de 2025 en la Comunitat Valenciana siga la més freda des de 2010 per l'entrada d'aire fred, amb clar contrast respecte a anys recents.