17.1 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Els valencians no entrarem en la fase 2 per un repunt en les zones que passaren abans a la 1, segons Puig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig en una imatge d’arxiu | EFE

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha tornat a defendre este dijous el criteri de «màxima prudència» per a no demanar l’avanç dels valencians a la fase 2 de desescalada. Ha apel·lat a la responsabilitat dels valencians perquè «es tracta simplement d’esperar una setmana».

 

Puig ha justificat els criteris que va donar este dimarts la consellera de Sanitat, Ana Barceló: un «lleuger repunt» en la taxa de contagis, del 0,66 al 0,89%, en els departaments de salut que havien passat primer a la fase 1.

 

«Hem complit estrictament el que ens han dit els experts; volem ser extremadament prudents per a no fer cap pas arrere», ha recalcat als periodistes després de presentar un informe per a la reactivació econòmica.

 

Ha recordat que «el virus seguix entre nosaltres», com demostren els primers resultats de l’estudi d’aigües residuals, i que València és la ciutat més gran d’Espanya en fase 1. Això sí, ha reconegut que «la prudència és exigible a tots» i que el territori valencià està en millors condicions que altres comunitats autònomes.

 

Preguntat per l’informe de Sanitat sobre l’avanç desigual a la fase 1, Puig ha assegurat que encara no l’han rebut i ha recordat que el ministre, Salvador Illa, va dir que els farien públics quan tots els territoris isquen de la 0.

 

«En uns dies» es presentaran les dades per municipis

També ha promés que «en uns dies» es presentaran les dades de l’avanç del coronavirus per municipis, sempre que es puguen desglossar a eixe nivell i amb caràcter acumulatiu. «No es tracta d’una competició entre ajuntaments, estigmatitzar és el camí més arriscat i sempre l’hem volgut evitar», ha remarcat.

 

Fins a la fase 2, Puig ha confiat en la responsabilitat dels ciutadans i ha reiterat la seua petició que es permeta el bany en tot el litoral espanyol, mantenint la distància de seguretat. Turisme CV està pendent d’un informe del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (Sicted) mentres la Conselleria d’Interior treballa en el protocol de platges.

Últimes notícies

El Vila-real remodela la defensa davant un Espanyol amb els retorns de Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real introduïx canvis en la seua saga amb les voltes de Mouriño, Pau Navarro i Sergi Cardona. L'Espanyol recupera a Pere Milla i Pol Lozano per a l'onze.

El Vila-real remodela el seu defensa davant un Espanyol que recupera a Pere Milla i Pol Lozano

El Vila-real retoca la seua saga amb els retorns de Mouriño, Pau Navarro i Cardona, mentres l'Espanyol torna a alinear a Pere Milla i Pol Lozano en l'onze.

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges