12.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Els valencians no entrarem en la fase 2 per un repunt en les zones que passaren abans a la 1, segons Puig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig en una imatge d’arxiu | EFE

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha tornat a defendre este dijous el criteri de «màxima prudència» per a no demanar l’avanç dels valencians a la fase 2 de desescalada. Ha apel·lat a la responsabilitat dels valencians perquè «es tracta simplement d’esperar una setmana».

 

Puig ha justificat els criteris que va donar este dimarts la consellera de Sanitat, Ana Barceló: un «lleuger repunt» en la taxa de contagis, del 0,66 al 0,89%, en els departaments de salut que havien passat primer a la fase 1.

 

«Hem complit estrictament el que ens han dit els experts; volem ser extremadament prudents per a no fer cap pas arrere», ha recalcat als periodistes després de presentar un informe per a la reactivació econòmica.

 

Ha recordat que «el virus seguix entre nosaltres», com demostren els primers resultats de l’estudi d’aigües residuals, i que València és la ciutat més gran d’Espanya en fase 1. Això sí, ha reconegut que «la prudència és exigible a tots» i que el territori valencià està en millors condicions que altres comunitats autònomes.

 

Preguntat per l’informe de Sanitat sobre l’avanç desigual a la fase 1, Puig ha assegurat que encara no l’han rebut i ha recordat que el ministre, Salvador Illa, va dir que els farien públics quan tots els territoris isquen de la 0.

 

«En uns dies» es presentaran les dades per municipis

També ha promés que «en uns dies» es presentaran les dades de l’avanç del coronavirus per municipis, sempre que es puguen desglossar a eixe nivell i amb caràcter acumulatiu. «No es tracta d’una competició entre ajuntaments, estigmatitzar és el camí més arriscat i sempre l’hem volgut evitar», ha remarcat.

 

Fins a la fase 2, Puig ha confiat en la responsabilitat dels ciutadans i ha reiterat la seua petició que es permeta el bany en tot el litoral espanyol, mantenint la distància de seguretat. Turisme CV està pendent d’un informe del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (Sicted) mentres la Conselleria d’Interior treballa en el protocol de platges.

Últimes notícies

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.

José Andrés visita el Mercat Central de València i recolza als mercats municipals

El xef va recórrer el Mercat Central de València, va desdejunar en Central Bar i va comprar en més de quinze posats producte local i utensilis. Va reforçar el seu defensa dels mercats i va alertar del risc de perdre la seua essència davant el turisme.