10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Els valencians no entrarem en la fase 2 per un repunt en les zones que passaren abans a la 1, segons Puig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig en una imatge d’arxiu | EFE

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha tornat a defendre este dijous el criteri de «màxima prudència» per a no demanar l’avanç dels valencians a la fase 2 de desescalada. Ha apel·lat a la responsabilitat dels valencians perquè «es tracta simplement d’esperar una setmana».

 

Puig ha justificat els criteris que va donar este dimarts la consellera de Sanitat, Ana Barceló: un «lleuger repunt» en la taxa de contagis, del 0,66 al 0,89%, en els departaments de salut que havien passat primer a la fase 1.

 

«Hem complit estrictament el que ens han dit els experts; volem ser extremadament prudents per a no fer cap pas arrere», ha recalcat als periodistes després de presentar un informe per a la reactivació econòmica.

 

Ha recordat que «el virus seguix entre nosaltres», com demostren els primers resultats de l’estudi d’aigües residuals, i que València és la ciutat més gran d’Espanya en fase 1. Això sí, ha reconegut que «la prudència és exigible a tots» i que el territori valencià està en millors condicions que altres comunitats autònomes.

 

Preguntat per l’informe de Sanitat sobre l’avanç desigual a la fase 1, Puig ha assegurat que encara no l’han rebut i ha recordat que el ministre, Salvador Illa, va dir que els farien públics quan tots els territoris isquen de la 0.

 

«En uns dies» es presentaran les dades per municipis

També ha promés que «en uns dies» es presentaran les dades de l’avanç del coronavirus per municipis, sempre que es puguen desglossar a eixe nivell i amb caràcter acumulatiu. «No es tracta d’una competició entre ajuntaments, estigmatitzar és el camí més arriscat i sempre l’hem volgut evitar», ha remarcat.

 

Fins a la fase 2, Puig ha confiat en la responsabilitat dels ciutadans i ha reiterat la seua petició que es permeta el bany en tot el litoral espanyol, mantenint la distància de seguretat. Turisme CV està pendent d’un informe del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (Sicted) mentres la Conselleria d’Interior treballa en el protocol de platges.

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.