Els valencians no entrarem en la fase 2 per un repunt en les zones que passaren abans a la 1, segons Puig

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig en una imatge d’arxiu | EFE

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha tornat a defendre este dijous el criteri de «màxima prudència» per a no demanar l’avanç dels valencians a la fase 2 de desescalada. Ha apel·lat a la responsabilitat dels valencians perquè «es tracta simplement d’esperar una setmana».

 

Puig ha justificat els criteris que va donar este dimarts la consellera de Sanitat, Ana Barceló: un «lleuger repunt» en la taxa de contagis, del 0,66 al 0,89%, en els departaments de salut que havien passat primer a la fase 1.

 

«Hem complit estrictament el que ens han dit els experts; volem ser extremadament prudents per a no fer cap pas arrere», ha recalcat als periodistes després de presentar un informe per a la reactivació econòmica.

 

Ha recordat que «el virus seguix entre nosaltres», com demostren els primers resultats de l’estudi d’aigües residuals, i que València és la ciutat més gran d’Espanya en fase 1. Això sí, ha reconegut que «la prudència és exigible a tots» i que el territori valencià està en millors condicions que altres comunitats autònomes.

 

Preguntat per l’informe de Sanitat sobre l’avanç desigual a la fase 1, Puig ha assegurat que encara no l’han rebut i ha recordat que el ministre, Salvador Illa, va dir que els farien públics quan tots els territoris isquen de la 0.

 

«En uns dies» es presentaran les dades per municipis

També ha promés que «en uns dies» es presentaran les dades de l’avanç del coronavirus per municipis, sempre que es puguen desglossar a eixe nivell i amb caràcter acumulatiu. «No es tracta d’una competició entre ajuntaments, estigmatitzar és el camí més arriscat i sempre l’hem volgut evitar», ha remarcat.

 

Fins a la fase 2, Puig ha confiat en la responsabilitat dels ciutadans i ha reiterat la seua petició que es permeta el bany en tot el litoral espanyol, mantenint la distància de seguretat. Turisme CV està pendent d’un informe del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (Sicted) mentres la Conselleria d’Interior treballa en el protocol de platges.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU