La Generalitat pretén permetre el bany en les platges abans d’hora

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

El Consell demana avançar el bany en les platges abans de la fase 2 | Visit Benidorm

 

Prendre el sol i banyar-se en la mar són activitats que no estan permeses encara en les platges valencianes. El ‘Pla per a la transició cap a una nova normalitat’ permet fer-ho a partir de la fase 2, però el territori valencià continuarà en la fase 1, com a mínim, una setmana més pels contagis que continuen havent.

 

A pesar d’això, les localitats costaneres valencianes ja han començat a omplir-se de turistes que es traslladen a les seues segones residències amb l’arribada del bon oratge. A demés, enguany no han d’esperar a que els més menuts acaben l’escola. Però, tot i tindre la mar a un peu de casa, no es podran banyar ni prendre el sol, de moment. Les úniques activitats que estan permeses, ara com ara, en les platges, són passejar i fer deport.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Petició del Consell: Banyar-se en la mar abans de la fase 2

Per tot açò, el Govern valencià planteja ampliar els usos de les platges abans d’entrar en la fase 2 i ja ho està negociant amb el Govern central. Els arguments del Consell són les singularitats territorials, que han defés des de l’inici de la crisi.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va demanar diumenge passat al president del Govern, Pedro Sánchez, flexibilitat en l’ús de les platges. Este dimarts, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, preguntat per esta qüestió, ha assegurat que els últims estudis confirmen que l’aigua de la mar i l’arena no «faciliten la transmissió», motiu pel que es podria atendre esta petició valenciana.

 

A demés, la Comunitat Valenciana no seria l’única que estaria plantejant-se esta flexibilització: l’Ajuntament de Barcelona, ciutat que, a demés, encara continua en la fase 0, també està considerant poder ampliar els usos de les platges, tenint en compte les demandes de la ciutadania.

 

Una qüestió en debat

Una qüestió, en resum, que encara s’està debatent i que, en el cas que el Govern donara el seu vistiplau, no seria immediata, ja que, segons el Butlletí Oficial de l’Estat, «els banyistes hauran de fer un ús responsable». Açò significa que s’haurien de mantindre les mesures de seguretat dictades per les autoritats sanitàries, com mantindre la distància de dos metres, cosa que hauria de ser regulada per a evitar aglomeracions.

 

En este sentit, fins i tot s’han creat ja aplicacions mòbils per a controlar l’aforament de les platges demanant cita prèvia des de casa abans d’anar a la mar.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.