La Generalitat pretén permetre el bany en les platges abans d’hora

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

El Consell demana avançar el bany en les platges abans de la fase 2 | Visit Benidorm

 

Prendre el sol i banyar-se en la mar són activitats que no estan permeses encara en les platges valencianes. El ‘Pla per a la transició cap a una nova normalitat’ permet fer-ho a partir de la fase 2, però el territori valencià continuarà en la fase 1, com a mínim, una setmana més pels contagis que continuen havent.

 

A pesar d’això, les localitats costaneres valencianes ja han començat a omplir-se de turistes que es traslladen a les seues segones residències amb l’arribada del bon oratge. A demés, enguany no han d’esperar a que els més menuts acaben l’escola. Però, tot i tindre la mar a un peu de casa, no es podran banyar ni prendre el sol, de moment. Les úniques activitats que estan permeses, ara com ara, en les platges, són passejar i fer deport.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Petició del Consell: Banyar-se en la mar abans de la fase 2

Per tot açò, el Govern valencià planteja ampliar els usos de les platges abans d’entrar en la fase 2 i ja ho està negociant amb el Govern central. Els arguments del Consell són les singularitats territorials, que han defés des de l’inici de la crisi.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va demanar diumenge passat al president del Govern, Pedro Sánchez, flexibilitat en l’ús de les platges. Este dimarts, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, preguntat per esta qüestió, ha assegurat que els últims estudis confirmen que l’aigua de la mar i l’arena no «faciliten la transmissió», motiu pel que es podria atendre esta petició valenciana.

 

A demés, la Comunitat Valenciana no seria l’única que estaria plantejant-se esta flexibilització: l’Ajuntament de Barcelona, ciutat que, a demés, encara continua en la fase 0, també està considerant poder ampliar els usos de les platges, tenint en compte les demandes de la ciutadania.

 

Una qüestió en debat

Una qüestió, en resum, que encara s’està debatent i que, en el cas que el Govern donara el seu vistiplau, no seria immediata, ja que, segons el Butlletí Oficial de l’Estat, «els banyistes hauran de fer un ús responsable». Açò significa que s’haurien de mantindre les mesures de seguretat dictades per les autoritats sanitàries, com mantindre la distància de dos metres, cosa que hauria de ser regulada per a evitar aglomeracions.

 

En este sentit, fins i tot s’han creat ja aplicacions mòbils per a controlar l’aforament de les platges demanant cita prèvia des de casa abans d’anar a la mar.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.