La Generalitat pretén permetre el bany en les platges abans d’hora

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

El Consell demana avançar el bany en les platges abans de la fase 2 | Visit Benidorm

 

Prendre el sol i banyar-se en la mar són activitats que no estan permeses encara en les platges valencianes. El ‘Pla per a la transició cap a una nova normalitat’ permet fer-ho a partir de la fase 2, però el territori valencià continuarà en la fase 1, com a mínim, una setmana més pels contagis que continuen havent.

 

A pesar d’això, les localitats costaneres valencianes ja han començat a omplir-se de turistes que es traslladen a les seues segones residències amb l’arribada del bon oratge. A demés, enguany no han d’esperar a que els més menuts acaben l’escola. Però, tot i tindre la mar a un peu de casa, no es podran banyar ni prendre el sol, de moment. Les úniques activitats que estan permeses, ara com ara, en les platges, són passejar i fer deport.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Petició del Consell: Banyar-se en la mar abans de la fase 2

Per tot açò, el Govern valencià planteja ampliar els usos de les platges abans d’entrar en la fase 2 i ja ho està negociant amb el Govern central. Els arguments del Consell són les singularitats territorials, que han defés des de l’inici de la crisi.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va demanar diumenge passat al president del Govern, Pedro Sánchez, flexibilitat en l’ús de les platges. Este dimarts, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, preguntat per esta qüestió, ha assegurat que els últims estudis confirmen que l’aigua de la mar i l’arena no «faciliten la transmissió», motiu pel que es podria atendre esta petició valenciana.

 

A demés, la Comunitat Valenciana no seria l’única que estaria plantejant-se esta flexibilització: l’Ajuntament de Barcelona, ciutat que, a demés, encara continua en la fase 0, també està considerant poder ampliar els usos de les platges, tenint en compte les demandes de la ciutadania.

 

Una qüestió en debat

Una qüestió, en resum, que encara s’està debatent i que, en el cas que el Govern donara el seu vistiplau, no seria immediata, ja que, segons el Butlletí Oficial de l’Estat, «els banyistes hauran de fer un ús responsable». Açò significa que s’haurien de mantindre les mesures de seguretat dictades per les autoritats sanitàries, com mantindre la distància de dos metres, cosa que hauria de ser regulada per a evitar aglomeracions.

 

En este sentit, fins i tot s’han creat ja aplicacions mòbils per a controlar l’aforament de les platges demanant cita prèvia des de casa abans d’anar a la mar.

Últimes notícies

Primera nit tòrrida generalitzada a la Comunitat Valenciana per l’oratge cobert

La Comunitat Valenciana ha registrat la primera nit tòrrida de l’any, amb mínimes que no han baixat dels 25 graus en àmplies zones de la costa de València i del litoral d’Alacant.

Gairebé 1,2 milions de migrants demanen regularitzar-se, amb 167.000 sol·licituds a la Comunitat Valenciana

La regularització extraordinària de migrants a Espanya ha rebut 1.174.978 sol·licituds, de les quals 167.000 corresponen a la Comunitat Valenciana i més de 608.000 ja s'han admés a tràmit.

El Suprem dona la raó a un hipotecat valencià i anul·la una prima única de segur vinculada al préstec

El Tribunal Suprem ha declarat abusiva i no transparent una clàusula que obligava un client a finançar una prima única de segur de vida vinculada a una hipoteca del Banco Popular, en un cas jutjat a València.

L’atur baixa en 2.445 persones al juny a la Comunitat Valenciana i se situa en 281.651 inscrits

L’atur registrat a la Comunitat Valenciana ha baixat en 2.445 persones al juny i suma 11.964 desocupats menys que fa un any. La província de València ha reduït 414 aturats i la afiliació a la Seguretat Social ha crescut en 12.374 persones.

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.