5.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

La Generalitat pretén permetre el bany en les platges abans d’hora

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

El Consell demana avançar el bany en les platges abans de la fase 2 | Visit Benidorm

 

Prendre el sol i banyar-se en la mar són activitats que no estan permeses encara en les platges valencianes. El ‘Pla per a la transició cap a una nova normalitat’ permet fer-ho a partir de la fase 2, però el territori valencià continuarà en la fase 1, com a mínim, una setmana més pels contagis que continuen havent.

 

A pesar d’això, les localitats costaneres valencianes ja han començat a omplir-se de turistes que es traslladen a les seues segones residències amb l’arribada del bon oratge. A demés, enguany no han d’esperar a que els més menuts acaben l’escola. Però, tot i tindre la mar a un peu de casa, no es podran banyar ni prendre el sol, de moment. Les úniques activitats que estan permeses, ara com ara, en les platges, són passejar i fer deport.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Petició del Consell: Banyar-se en la mar abans de la fase 2

Per tot açò, el Govern valencià planteja ampliar els usos de les platges abans d’entrar en la fase 2 i ja ho està negociant amb el Govern central. Els arguments del Consell són les singularitats territorials, que han defés des de l’inici de la crisi.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va demanar diumenge passat al president del Govern, Pedro Sánchez, flexibilitat en l’ús de les platges. Este dimarts, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, preguntat per esta qüestió, ha assegurat que els últims estudis confirmen que l’aigua de la mar i l’arena no «faciliten la transmissió», motiu pel que es podria atendre esta petició valenciana.

 

A demés, la Comunitat Valenciana no seria l’única que estaria plantejant-se esta flexibilització: l’Ajuntament de Barcelona, ciutat que, a demés, encara continua en la fase 0, també està considerant poder ampliar els usos de les platges, tenint en compte les demandes de la ciutadania.

 

Una qüestió en debat

Una qüestió, en resum, que encara s’està debatent i que, en el cas que el Govern donara el seu vistiplau, no seria immediata, ja que, segons el Butlletí Oficial de l’Estat, «els banyistes hauran de fer un ús responsable». Açò significa que s’haurien de mantindre les mesures de seguretat dictades per les autoritats sanitàries, com mantindre la distància de dos metres, cosa que hauria de ser regulada per a evitar aglomeracions.

 

En este sentit, fins i tot s’han creat ja aplicacions mòbils per a controlar l’aforament de les platges demanant cita prèvia des de casa abans d’anar a la mar.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.