22.5 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

La Generalitat pretén permetre el bany en les platges abans d’hora

Benidorm, en la Marina Baixa (Alacant)

El Consell demana avançar el bany en les platges abans de la fase 2 | Visit Benidorm

 

Prendre el sol i banyar-se en la mar són activitats que no estan permeses encara en les platges valencianes. El ‘Pla per a la transició cap a una nova normalitat’ permet fer-ho a partir de la fase 2, però el territori valencià continuarà en la fase 1, com a mínim, una setmana més pels contagis que continuen havent.

 

A pesar d’això, les localitats costaneres valencianes ja han començat a omplir-se de turistes que es traslladen a les seues segones residències amb l’arribada del bon oratge. A demés, enguany no han d’esperar a que els més menuts acaben l’escola. Però, tot i tindre la mar a un peu de casa, no es podran banyar ni prendre el sol, de moment. Les úniques activitats que estan permeses, ara com ara, en les platges, són passejar i fer deport.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Petició del Consell: Banyar-se en la mar abans de la fase 2

Per tot açò, el Govern valencià planteja ampliar els usos de les platges abans d’entrar en la fase 2 i ja ho està negociant amb el Govern central. Els arguments del Consell són les singularitats territorials, que han defés des de l’inici de la crisi.

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va demanar diumenge passat al president del Govern, Pedro Sánchez, flexibilitat en l’ús de les platges. Este dimarts, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, preguntat per esta qüestió, ha assegurat que els últims estudis confirmen que l’aigua de la mar i l’arena no «faciliten la transmissió», motiu pel que es podria atendre esta petició valenciana.

 

A demés, la Comunitat Valenciana no seria l’única que estaria plantejant-se esta flexibilització: l’Ajuntament de Barcelona, ciutat que, a demés, encara continua en la fase 0, també està considerant poder ampliar els usos de les platges, tenint en compte les demandes de la ciutadania.

 

Una qüestió en debat

Una qüestió, en resum, que encara s’està debatent i que, en el cas que el Govern donara el seu vistiplau, no seria immediata, ja que, segons el Butlletí Oficial de l’Estat, «els banyistes hauran de fer un ús responsable». Açò significa que s’haurien de mantindre les mesures de seguretat dictades per les autoritats sanitàries, com mantindre la distància de dos metres, cosa que hauria de ser regulada per a evitar aglomeracions.

 

En este sentit, fins i tot s’han creat ja aplicacions mòbils per a controlar l’aforament de les platges demanant cita prèvia des de casa abans d’anar a la mar.

Últimes notícies

El PP advertix que qui va comprar VPP per a especular no podrà lucrar-se

El govern municipal avisa que no permetrà guanys per revenda irregular de VPP a la Platja de Sant Joan i anuncia mesures com a tanteig i retracte. La investigació per la promoció Els Naus ja ha provocat dimissions i l'encreuament de dades amb funcionaris s'ha remés a la Conselleria.

El València firmarà la seua pitjor ratxa de derrotes en Lliga si cau en el Ciutat

L'equip de Carlos Corberán arriba amb dos caigudes de lliga i es juga evitar tres seguides davant el Llevant. Una ensopegada també podria ficar-li en descens si guanya el Raig.

El pes de l’ocupació privada a Espanya creix en 2025 fins al 85,6%

El sector privat guanya pes i ja reunix el 85,6% de l'ocupació en 2025, cinc dècimes més que un any abans. Des de 2019, el 88% de la nova ocupació procedix d'empreses.

L’esquerra urgix al PP a activar ja la comissió sobre les VPP a Alacant

PSPV-PSOE, Compromís i EU-Podem han urgit a l'alcalde Luis Barcala a convocar ja la comissió que investigue presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. Denuncien cinc dies de retard malgrat l'acord plenari unànime i citen les dimissions en Urbanisme com a mostra de la gravetat del cas

Espanya remunta a Alemanya amb un triplet d’Álvarez i es va de València amb huit punts

Espanya va véncer 3-1 a Alemanya després d'una remuntada liderada per Patricia Álvarez, que va firmar un triplet. Tanca la parada de València amb huit punts i dos triomfs seguits

Aemet activarà al migdia l’avís taronja per vents de 90 km/h en el litoral i sud de València i seguirà el dimecres

Aemet activarà des del migdia del dimarts l'avís taronja per vent de 90 km/h en el litoral i sud de València, que seguirà el dimecres. Hi haurà avisos grocs a Castelló i Alacant amb ratxes de 70-90 km/h segons zones.

El Vila-real brinda per la salvació des de llocs de Champions i recorda a Senzillesa

El club va celebrar el seu tradicional brindis per la permanència després d'aconseguir els 42 punts, amb Fernando Roig al capdavant i un record especial per a José Manuel Llaneza. L'acte, el més primerenc, va arribar amb l'equip en zona de Champions i amb la mirada posada a Europa.

Sergio García veu perjudicial a curt termini que només puntuen els 10 primers en LIV Golf

Sergio García va valorar que el OWGR comence a puntuar els tornejos de LIV Golf, però va alertar que limitar els punts als deu primers pot perjudicar a curt termini.