L’app valenciana que controla l’aforament en les platges amb reserva prèvia de l’espai

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’empresa tecnològica ‘Amazing Up’ ha creat l’aplicació per a dispositius mòbils ‘Safe Beach App’ que permet als ajuntaments controlar l’accés a les platges i el seu aforament amb la reserva prèvia d’espais a determinades hores i poder d’esta manera disfrutar del litoral «de manera responsable i segura».   D’esta manera ho ha explicat el […]

 

L’empresa tecnològica ‘Amazing Up’ ha creat l’aplicació per a dispositius mòbils ‘Safe Beach App’ que permet als ajuntaments controlar l’accés a les platges i el seu aforament amb la reserva prèvia d’espais a determinades hores i poder d’esta manera disfrutar del litoral «de manera responsable i segura».

 

D’esta manera ho ha explicat el gerent d»Amazing Up’, Juan José Ortiz. El seu equip ha creat esta aplicació amb un sistema «molt senzill» per a donar solució al problema que es plantegen els ajuntaments que compten amb platges en els seus termes municipals a l’hora de fer complir les normes higienicosanitàries i de distanciament contemplades en el paradigma actual de desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un sistema de balises clavades en l’arena

Molts consistoris estan plantejant mesures —basades en la seua majoria en barreres físiques per a acotar espais— per a anticipar-se a la normativa que s’aplicarà quan es permeta l’accés a les platges i que es preveu que contemple el control de l’aforament i unes mesures de distanciament entre usuaris.

 

Per a «minimitzar» l’impacte de les mesures restrictives que hauran d’assumir-se, ‘Safe Beach App’ proposa un sistema amb el que s’acoloriran uns «tòtems» o xicotetes icones o balises clavats en l’arena per a crear una matriu, un espai dividit en el que cada ítem identificarà un zona acotada d’acord amb les mesures de distanciament.

 

Reserva de l’espai des de casa

Els usuaris, veïns de la localitat o visitants, entraran en l’aplicació des de casa per a vore si hi ha espai lliure i l’horari. Trobaran en blau o roig les zones que estan disponibles en cada franja horària i podran reservar la seua per a saber que, de manera garantida, tindran eixe espai per a ells en arribar a la platja.

 

L’equip d»Amazing Up’, ha assegurat Ortiz, està «conscienciat amb la picardia i la seguretat», pel que amb el seu sistema no es pot reservar un espai tot el mes o durant diferents trams horaris, sinó «només una reserva en un tram concret».

 

L’aplicació et guiarà amb el GPS fins a «el teu pal» i, una vegada allí, «hauràs de llegir un codi QR exclusiu de cada balisa i d’esta forma se sabrà que efectivament has arribat», i el mateix quan l’usuari se’n vaja, per a que es notifique que s’ha complit l’horari, que la zona està lliure i que, si s’abandona abans d’hora, puga ser utilitzada per un altre usuari.

 

El gerent de l’empresa ha indicat que si no he abandonat el meu espai en el temps en el que està marcat podrà vindre un policia local o un socorrista a comprovar què passa i a imposar la sanció que el consistori considere oportuna.

 

L’app es presentarà als ajuntaments este dimecres

El sistema en el seu conjunt, segons el parer del seu creador, «ordenarà més a les persones en la platja que amb els sistemes que s’estan plantejant». La companyia presentarà l’aplicació el dimecres 18 de maig en un seminari a través d’internet per a explicar als consistoris interessats en què consistix l’aplicació.

 

‘Amazin Up’, companyia certificada com a empresa innovadora nacional i situada en el Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló (Espaitec), ha tret altres propostes tecnològiques especialment dissenyades per a contribuir a pal·liar els efectes de la pandèmia del coronavirus.

Últimes notícies

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.

Repartiment de punts entre Villarreal i Elche a La Ceràmica

Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.

Manises ompli el camp per al II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del Torneig Tornem!, que ha reunit centenars de xiquets i famílies per a celebrar la recuperació del futbol valencià dos anys després de la dana. La selecció valenciana sub-12 i el Levante UD han alçat els títols en una jornada festiva marcada també per l’avís de pluges intenses.

Manises ompli el Ciutat de l’Oci amb el II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del torneig Tornem!, que recorda la dana i celebra la recuperació del futbol base valencià, amb protagonisme per a xiquets i xiquetes de zones afectades.

La selecció valenciana sub-12 i el Levante femení triomfen en el torneig Tornem!

La selecció masculina valenciana sub-12 i l’aleví del Levante Femenino s’han proclamat campions de la segona edició del torneig Tornem!, disputat a Manises en un ambient ple d’aficionats i jugadores de les zones afectades per la dana.

Dos avisos Es-Alert per fortes pluges en el litoral de València i Alacant

Emergències ha enviat dos missatges Es-Alert per risc extrem de pluges al litoral nord d’Alacant i al sud i interior de València, amb avís roig i taronja i recomanacions de màxima precaució a la ciutadania.