20.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

L’app valenciana que controla l’aforament en les platges amb reserva prèvia de l’espai

 

L’empresa tecnològica ‘Amazing Up’ ha creat l’aplicació per a dispositius mòbils ‘Safe Beach App’ que permet als ajuntaments controlar l’accés a les platges i el seu aforament amb la reserva prèvia d’espais a determinades hores i poder d’esta manera disfrutar del litoral «de manera responsable i segura».

 

D’esta manera ho ha explicat el gerent d”Amazing Up’, Juan José Ortiz. El seu equip ha creat esta aplicació amb un sistema «molt senzill» per a donar solució al problema que es plantegen els ajuntaments que compten amb platges en els seus termes municipals a l’hora de fer complir les normes higienicosanitàries i de distanciament contemplades en el paradigma actual de desescalada.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Un sistema de balises clavades en l’arena

Molts consistoris estan plantejant mesures —basades en la seua majoria en barreres físiques per a acotar espais— per a anticipar-se a la normativa que s’aplicarà quan es permeta l’accés a les platges i que es preveu que contemple el control de l’aforament i unes mesures de distanciament entre usuaris.

 

Per a «minimitzar» l’impacte de les mesures restrictives que hauran d’assumir-se, ‘Safe Beach App’ proposa un sistema amb el que s’acoloriran uns «tòtems» o xicotetes icones o balises clavats en l’arena per a crear una matriu, un espai dividit en el que cada ítem identificarà un zona acotada d’acord amb les mesures de distanciament.

 

Reserva de l’espai des de casa

Els usuaris, veïns de la localitat o visitants, entraran en l’aplicació des de casa per a vore si hi ha espai lliure i l’horari. Trobaran en blau o roig les zones que estan disponibles en cada franja horària i podran reservar la seua per a saber que, de manera garantida, tindran eixe espai per a ells en arribar a la platja.

 

L’equip d”Amazing Up’, ha assegurat Ortiz, està «conscienciat amb la picardia i la seguretat», pel que amb el seu sistema no es pot reservar un espai tot el mes o durant diferents trams horaris, sinó «només una reserva en un tram concret».

 

L’aplicació et guiarà amb el GPS fins a «el teu pal» i, una vegada allí, «hauràs de llegir un codi QR exclusiu de cada balisa i d’esta forma se sabrà que efectivament has arribat», i el mateix quan l’usuari se’n vaja, per a que es notifique que s’ha complit l’horari, que la zona està lliure i que, si s’abandona abans d’hora, puga ser utilitzada per un altre usuari.

 

El gerent de l’empresa ha indicat que si no he abandonat el meu espai en el temps en el que està marcat podrà vindre un policia local o un socorrista a comprovar què passa i a imposar la sanció que el consistori considere oportuna.

 

L’app es presentarà als ajuntaments este dimecres

El sistema en el seu conjunt, segons el parer del seu creador, «ordenarà més a les persones en la platja que amb els sistemes que s’estan plantejant». La companyia presentarà l’aplicació el dimecres 18 de maig en un seminari a través d’internet per a explicar als consistoris interessats en què consistix l’aplicació.

 

‘Amazin Up’, companyia certificada com a empresa innovadora nacional i situada en el Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I de Castelló (Espaitec), ha tret altres propostes tecnològiques especialment dissenyades per a contribuir a pal·liar els efectes de la pandèmia del coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.

La Generalitat impulsa la reintroducció del linx ibèric en 2028 en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha presentat el pla de conservació del linx ibèric que obri la porta a la seua reintroducció en 2028 en la Comunitat Valenciana. L'estudi en marxa avalua hàbitat, preses i connectivitat amb el principi de precaució

Veïns de l’edifici incendiat de Campanar subratllen reptes i suports de la reconstrucció

A dos anys del sinistre, propietaris i institucions destaquen avanços i desafiaments en la rehabilitació integral. La comunitat confia a tornar per Nadal.

Condemna institucional i minuts de silenci pel doble assassinat masclista de Xilxes

Les principals institucions valencianes han guardat minuts de silenci per a condemnar l'assassinat d'una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes. Els actes han subratllat la gravetat de la violència de gènere i la necessitat de recursos d'atenció.

Un menor, investigat per una agressió sexual a una companya en un institut de Vinaròs

La Guàrdia Civil investiga a un menor per una presumpta agressió sexual a una companya de la seua mateixa edat ocorreguda el dimarts en un institut de Vinaròs. La denúncia va partir del centre d'acolliment on residix la víctima, tutelada per la Generalitat, i les diligències continuen obertes.

El Museu de Belles Arts de València suma 22 obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González

El MuBAV ha incorporat 22 peces per a cobrir etapes poc representades, amb obres de Goya, Ribera, Zuloaga i Julio González. L'operació reforça el XIX i la figuració del XX.