Vicent Marzà parla sobre la vacunació del personal educatiu

 

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, assegura que «estan previstos tots els escenaris» per a poder reprendre la vacunació del personal dels centres educatius valencians seguint «una premissa clara: que siga la més ràpida i massiva possible i sense interferir en el dia a dia» dels col·legis i instituts.

 

D’eixa manera ho ha asseverat el titular d’Educació –que este dilluns ha assistit en Castelló a la presentació de la 4a edició de la Mediterranean Epic– en ser preguntat pels mitjans pel pla per a reprendre la vacunació dels treballadors educatius amb AstraZeneca, que va ser paralitzada per la investigació sobre els casos de trombes registrats.

 

Sobre este tema, Marzà ha assenyalat que el seu departament es troba a l’espera de les decisions que adopte hui la Interterritorial en la que participen el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes, ja que és este organisme el que ha d’establir els grups poblacionals en els que podrà continuar la vacunació a partir del dimecres.

 

La vacunació es reprendrà el dimecres

«Esperem que ja arribe eixa autorització i nosaltres tindrem tot organitzat per a poder reprendre eixa vacunació que estava funcionant molt bé. Els grups dels treballadors i treballadores havien fet possible el treball perquè no afectara els centres i ara l’estem reprogramant tot en funció de la decisió de la Interterritorial», ha asseverat. 

 

«Tenim tots els escenaris previstos», ha recalcat, Marzà, que ha incidit en què «està tot organitzat perquè, en el moment en el que s’autoritze, es puguen donar dates i en qüestió d’un dia o dia i mig direm el dia, l’hora i el lloc perquè acudisquen els treballadors i puguem retornar-los eixe grandíssim treball que estan fent perquè l’educació siga possible tot i la pandèmia».

 

Per a Marzà, la premissa que seguirà el nou calendari és «clara: com més prompte millor, el més massiva possible i sense interferir en el dia a dia dels centres educatius». Per a conseguir això ja s’havia previst al principi usar els dies festius no lectius de Falles i ara es continuarà treballant en la mateixa línia.

Últimes notícies

Nou protocol al Vega Baja per a acompanyar dones en dol neonatal

LHospital Universitari Vega Baja dOrihuela ha posat en marxa un protocol específic per a atendre dones i famílies en situació de dol perinatal i neonatal, amb un model dassistència integral i humanitzada.

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.