6.8 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Vicent Marzà parla sobre la vacunació del personal educatiu

 

El conseller d’Educació, Vicent Marzà, assegura que «estan previstos tots els escenaris» per a poder reprendre la vacunació del personal dels centres educatius valencians seguint «una premissa clara: que siga la més ràpida i massiva possible i sense interferir en el dia a dia» dels col·legis i instituts.

 

D’eixa manera ho ha asseverat el titular d’Educació –que este dilluns ha assistit en Castelló a la presentació de la 4a edició de la Mediterranean Epic– en ser preguntat pels mitjans pel pla per a reprendre la vacunació dels treballadors educatius amb AstraZeneca, que va ser paralitzada per la investigació sobre els casos de trombes registrats.

 

Sobre este tema, Marzà ha assenyalat que el seu departament es troba a l’espera de les decisions que adopte hui la Interterritorial en la que participen el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes, ja que és este organisme el que ha d’establir els grups poblacionals en els que podrà continuar la vacunació a partir del dimecres.

 

La vacunació es reprendrà el dimecres

«Esperem que ja arribe eixa autorització i nosaltres tindrem tot organitzat per a poder reprendre eixa vacunació que estava funcionant molt bé. Els grups dels treballadors i treballadores havien fet possible el treball perquè no afectara els centres i ara l’estem reprogramant tot en funció de la decisió de la Interterritorial», ha asseverat. 

 

«Tenim tots els escenaris previstos», ha recalcat, Marzà, que ha incidit en què «està tot organitzat perquè, en el moment en el que s’autoritze, es puguen donar dates i en qüestió d’un dia o dia i mig direm el dia, l’hora i el lloc perquè acudisquen els treballadors i puguem retornar-los eixe grandíssim treball que estan fent perquè l’educació siga possible tot i la pandèmia».

 

Per a Marzà, la premissa que seguirà el nou calendari és «clara: com més prompte millor, el més massiva possible i sense interferir en el dia a dia dels centres educatius». Per a conseguir això ja s’havia previst al principi usar els dies festius no lectius de Falles i ara es continuarà treballant en la mateixa línia.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.