16.7 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Xàtiva presenta el programa Estiu Actiu per a facilitar l’oci i el temps lliure dels més menuts

 

L’Ajuntament de Xàtiva, capital de la Costera (València), ha organitzat, a través de la regidoria de Joventut, un programa per tal de facilitar l’oci i el temps lliure educatiu durant els mesos de juliol i agost, emmarcada en la situació en la que ens trobem, i que ha nomenat ‘Estiu actiu’.

 

La proposta va dirigida a xiquets i jóvens de la ciutat i serà de dilluns a divendres amb una oferta d’activitats variades que aniran des de tallers de cuina o ecologia i treballs manuals fins a experiments, reptes o jocs.

 

La programació que s’oferix i que es donarà a conéixer en els pròxims dies es dividirà en tres grups diferents: un primer per a menors de 8 anys, un segon grup per a majors de 8 anys i un tercer grup per a jóvens, amb la finalitat d’adequar el contingut a les diferents edats que comprenen.

 

La inscripció per a l’’Estiu Actiu’ serà totalment gratuïta, però caldrà seguir alguns passos. Tant per als grups de menors i majors de 8 anys, caldrà guardar el telèfon 662 385 885 en un dispositiu mòbil i enviar per WhastApp algunes dades: el nom del xiquet, l’edat i el col·legi a on cursa els seus estudis, acompanyats de la frase ESTIU ACTIU.

 

Per tal de rebre estes activitats es crearà un grup de difusió en l’aplicació WhatsApp amb els participants de majors i menors de 8 anys adherits a través dels passos esmentats. Per al grup de jóvens, en canvi, serà suficient amb seguir les xarxes socials d’Info Jove Xàtiva en Instagram i Facebook, canals pels que es farà la difusió de les activitats.

 

«Per a nosaltres són molt importants iniciatives com esta, que promouen l’oci educatiu i l’aprenentatge en valors, que és un dels pilars fonamentals de l’educació i que no podem abandonar tampoc en esta situació en la que ens trobem», ha manifestat la regidora de Joventut Lena Baraza.

 

Aquelles persones interessades en rebre més informació o en resoldre dubtes poden contactar amb el Centre d’informació Juvenil a través del telèfon 96 228 18 03 o enviant un correu a joventut@ayto-xativa.es.

Últimes notícies

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.

Evenepoel es corona a València i Raúl García Pierna guanya l’última etapa

Remco Evenepoel amarra la Volta a la Comunitat Valenciana després d'una última jornada controlada pel seu equip. Raúl García Pierna venç a València a l'esprint.

Ratxes de 74 km/h en El Altet i sis servicis pel vent a la província de València

El vent del nord-oest ha deixat este diumenge ratxes de fins a 74 km/h en El Altet i només sis intervencions a la província de València, segons Emergències. Aemet manté avisos grocs en diverses zones fins a la nit

Guruzeta firma un doblet i posa en avantatge a l’Athletic davant un Llevant amb deu (2-0)

L'Athletic marxa amb 2-0 després d'una primera part marcada per l'expulsió d'Alan Maturro en el minut 17. Guruzeta va anotar de cap i va definir una altra vegada a passada d'Iñaki Williams.

El Castelló dormirà líder de Segona per primera vegada en 33 anys

El 0-4 a Valladolid ha deixat al Castelló com a líder provisional de Segona amb 45 punts. El lloc queda pendent del partit del Racing davant el Mirandés el dilluns en El Sardiner.

S’entrega i queda detingut el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc a Catarroja

El presumpte autor s'ha entregat a la Guàrdia Civil en el lloc dels fets i ha quedat detingut. La víctima, de 46 anys, ha sigut trobada en les escales d'un edifici i el SAMU ha certificat la defunció.

Mor un home de 46 anys per arma de foc a Catarroja

Un home de 46 anys ha mort a Catarroja per una ferida d'arma de foc. Emergències va rebre dos avisos amb 39 minuts de diferència i la Guàrdia Civil investiga.

90-87: el Asisa Joventut s’emporta un duríssim dol davant el València Basket

El conjunt verdinegro va véncer 90-87 a un València Basket combatiu i va posar fi a la seua mala ratxa en la Lliga Endesa gràcies a la punteria de Hunt i Rubio.