Xàtiva prorroga 15 dies les seues restriccions i clausura 2 pubs i 2 terrasses

 

L’alcalde de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha dictat un nou ban en què es prorroga el tancament de les instal·lacions municipals, a causa de l’actual situació de la pandèmia en la ciutat. 

 

Segons ha informat el consistori valencià, estes mesures entraran en vigor a partir de les 00:00 hores del dia 1 de gener de 2021 i tindran una duració de quinze dies, prorrogables en funció de l’evolució de les dades sanitàries.

 

Mesures de contenció prorrogades 

 

  • Queden suspeses totes les activitats, convocatòries i actes de concurrència pública de naturalesa sociocultural, turística, formativa, esportiva i lúdic-festiva, al nucli urbà de la ciutat de Xàtiva, disseminats i pedanies. Queda suspesa l’entrada al betlem monumental que únicament es podrà visitar des del seu perímetre exterior.

 

  • Es manté el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, inclòs el castell, el centre d’estimulació primerenca i el centre de malalts d’alzheimer, a excepció de la Casa de la Ciutat, el conservatori i el cementeri. Se suspèn la circulació del tren turístic i l’escoleta de Nadal. La programació del Gran Teatre s’ajorna fins a nova data.

 

  • Es manté el tancament temporal de les instal·lacions deportives municipals. Només es permet l’activitat federada a porta tancada. No es permet l’ús de les dutxes, a excepció del cas de les competicions federades, a on este ús queda restringit a un terç del seu aforament.

 

  • Permaneixeràn suspeses les autoritzacions i les cessions d’espais municipals atorgades a particulars, associacions i col·lectius ciutadans de qualsevol naturalesa, excepció feta dels aprofitaments especials vinculats a activitats econòmiques, com ara terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs, sempre que no resulten incompatibles amb la finalitat d’este Ban.

 

  • L’ús dels jardins queda regulat per la normativa autonòmica.

 

  • Continua regulat l’accés a la Casa de la Ciutat mitjançant cita prèvia.

 

  • Prohibit terminantment el consum d’alcohol a la via pública, les 24 hores del dia, excepte als establiments d’hostaleria i restauració.

 

  • Permanèixen facultats els òrgans de selecció per a la presa de decisions sobre la suspensió, ajornament o cancel·lació dels actes dels processos de selecció.

 

L’alcalde Roger Cerdà ha fet una crida al conjunt de la població: «la situació actual és molt greu i este virus no és cap broma. Ja són 16 persones les que han mort en Xàtiva a conseqüència de la infecció per Covid-19. Cal que el nostre comportament individual s’ajuste en tot moment a les normes decretades i que evitem així que hi hagen més morts i més infeccions en Xàtiva».

 

En un comunicat, l’Ajuntament de Xàtiva ha informat també que ha ordenat la clausura immediata de dos pubs i dos terrasses per incompliments de les restriccions decretades per la pandèmia del coronavirus.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.