Xàtiva prorroga 15 dies les seues restriccions i clausura 2 pubs i 2 terrasses

 

L’alcalde de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha dictat un nou ban en què es prorroga el tancament de les instal·lacions municipals, a causa de l’actual situació de la pandèmia en la ciutat. 

 

Segons ha informat el consistori valencià, estes mesures entraran en vigor a partir de les 00:00 hores del dia 1 de gener de 2021 i tindran una duració de quinze dies, prorrogables en funció de l’evolució de les dades sanitàries.

 

Mesures de contenció prorrogades 

 

  • Queden suspeses totes les activitats, convocatòries i actes de concurrència pública de naturalesa sociocultural, turística, formativa, esportiva i lúdic-festiva, al nucli urbà de la ciutat de Xàtiva, disseminats i pedanies. Queda suspesa l’entrada al betlem monumental que únicament es podrà visitar des del seu perímetre exterior.

 

  • Es manté el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, inclòs el castell, el centre d’estimulació primerenca i el centre de malalts d’alzheimer, a excepció de la Casa de la Ciutat, el conservatori i el cementeri. Se suspèn la circulació del tren turístic i l’escoleta de Nadal. La programació del Gran Teatre s’ajorna fins a nova data.

 

  • Es manté el tancament temporal de les instal·lacions deportives municipals. Només es permet l’activitat federada a porta tancada. No es permet l’ús de les dutxes, a excepció del cas de les competicions federades, a on este ús queda restringit a un terç del seu aforament.

 

  • Permaneixeràn suspeses les autoritzacions i les cessions d’espais municipals atorgades a particulars, associacions i col·lectius ciutadans de qualsevol naturalesa, excepció feta dels aprofitaments especials vinculats a activitats econòmiques, com ara terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs, sempre que no resulten incompatibles amb la finalitat d’este Ban.

 

  • L’ús dels jardins queda regulat per la normativa autonòmica.

 

  • Continua regulat l’accés a la Casa de la Ciutat mitjançant cita prèvia.

 

  • Prohibit terminantment el consum d’alcohol a la via pública, les 24 hores del dia, excepte als establiments d’hostaleria i restauració.

 

  • Permanèixen facultats els òrgans de selecció per a la presa de decisions sobre la suspensió, ajornament o cancel·lació dels actes dels processos de selecció.

 

L’alcalde Roger Cerdà ha fet una crida al conjunt de la població: «la situació actual és molt greu i este virus no és cap broma. Ja són 16 persones les que han mort en Xàtiva a conseqüència de la infecció per Covid-19. Cal que el nostre comportament individual s’ajuste en tot moment a les normes decretades i que evitem així que hi hagen més morts i més infeccions en Xàtiva».

 

En un comunicat, l’Ajuntament de Xàtiva ha informat també que ha ordenat la clausura immediata de dos pubs i dos terrasses per incompliments de les restriccions decretades per la pandèmia del coronavirus.

Últimes notícies

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.

Pérez Llorca defensarà en Les Corts la ‘normalitat’ i la reconstrucció després de la dana

Juanfran Pérez Llorca defensarà dilluns en Les Corts les polítiques del Consell per recuperar la normalitat del debat públic, l’estabilitat institucional i l’eficàcia de la reconstrucció després de la dana. El debat de política general servirà també per repassar la gestió d’esta legislatura i avançar els principals reptes i mesures de futur per a la Comunitat Valenciana.

La fàbrica de Ford Almussafes es consolida com a pol mundial d’innovació amb quatre premis en tres anys

La planta de Ford Almussafes ha encadenat quatre Henry Ford Technology Award entre 2023 i 2025 gràcies a projectes d’intel·ligència artificial aplicats a qualitat, pintura, ferramentes i producció.

L’Alzheimer ja es pot detectar prompte, però l’accés no és igual per a tots

La neurobiòloga Mara Dierssen alerta a Alfara del Patriarca que el diagnòstic precoç de l’Alzheimer ja és possible, però el Sistema Nacional de Salut encara no el garantix de manera homogènia i equitativa. També reclama abordar els dilemes legals i ètics que genera esta malaltia devastadora i creixent.