17.5 C
València
Dilluns, 17 novembre, 2025

Xàtiva prorroga 15 dies les seues restriccions i clausura 2 pubs i 2 terrasses

 

L’alcalde de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha dictat un nou ban en què es prorroga el tancament de les instal·lacions municipals, a causa de l’actual situació de la pandèmia en la ciutat. 

 

Segons ha informat el consistori valencià, estes mesures entraran en vigor a partir de les 00:00 hores del dia 1 de gener de 2021 i tindran una duració de quinze dies, prorrogables en funció de l’evolució de les dades sanitàries.

 

Mesures de contenció prorrogades 

 

  • Queden suspeses totes les activitats, convocatòries i actes de concurrència pública de naturalesa sociocultural, turística, formativa, esportiva i lúdic-festiva, al nucli urbà de la ciutat de Xàtiva, disseminats i pedanies. Queda suspesa l’entrada al betlem monumental que únicament es podrà visitar des del seu perímetre exterior.

 

  • Es manté el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, inclòs el castell, el centre d’estimulació primerenca i el centre de malalts d’alzheimer, a excepció de la Casa de la Ciutat, el conservatori i el cementeri. Se suspèn la circulació del tren turístic i l’escoleta de Nadal. La programació del Gran Teatre s’ajorna fins a nova data.

 

  • Es manté el tancament temporal de les instal·lacions deportives municipals. Només es permet l’activitat federada a porta tancada. No es permet l’ús de les dutxes, a excepció del cas de les competicions federades, a on este ús queda restringit a un terç del seu aforament.

 

  • Permaneixeràn suspeses les autoritzacions i les cessions d’espais municipals atorgades a particulars, associacions i col·lectius ciutadans de qualsevol naturalesa, excepció feta dels aprofitaments especials vinculats a activitats econòmiques, com ara terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs, sempre que no resulten incompatibles amb la finalitat d’este Ban.

 

  • L’ús dels jardins queda regulat per la normativa autonòmica.

 

  • Continua regulat l’accés a la Casa de la Ciutat mitjançant cita prèvia.

 

  • Prohibit terminantment el consum d’alcohol a la via pública, les 24 hores del dia, excepte als establiments d’hostaleria i restauració.

 

  • Permanèixen facultats els òrgans de selecció per a la presa de decisions sobre la suspensió, ajornament o cancel·lació dels actes dels processos de selecció.

 

L’alcalde Roger Cerdà ha fet una crida al conjunt de la població: «la situació actual és molt greu i este virus no és cap broma. Ja són 16 persones les que han mort en Xàtiva a conseqüència de la infecció per Covid-19. Cal que el nostre comportament individual s’ajuste en tot moment a les normes decretades i que evitem així que hi hagen més morts i més infeccions en Xàtiva».

 

En un comunicat, l’Ajuntament de Xàtiva ha informat també que ha ordenat la clausura immediata de dos pubs i dos terrasses per incompliments de les restriccions decretades per la pandèmia del coronavirus.

Últimes notícies

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.

Morant acusa a Mazón de no prendre’s de debò la dana i qüestiona la renúncia a l’escorta

Diana Morant ha acusat a Carlos Mazón de no prendre's de debò la dana en renunciar a l'escorta i desconnectar-se. Sumar i PSOE han demanat responsabilitats.

La jutgessa de la DANA a València incorpora gravacions del Cecopi i cita a la directora general de la Secretaria del Gabinet del President

La investigació sobre la gestió de la DANA a València incorpora les gravacions del 29 d'octubre en el Cecopi i cita com a testimoni a Pilar Montes. La jutgessa emet sis actuacions, desestima recursos i demana dades sobre dos defuncions per a decidir si són víctimes.

PLD Space accelera els assajos del Miura 5 a Terol amb 10 bancs de proves

PLD Space prova diàriament els subsistemes del Miura 5 a Terol amb 10 bancs i 155.000 m², validant components en menys de 24 hores. L'estratègia 'Test like you fly' busca retallar temps i assegurar la fiabilitat abans del llançament