Xàtiva prorroga 15 dies les seues restriccions i clausura 2 pubs i 2 terrasses

 

L’alcalde de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha dictat un nou ban en què es prorroga el tancament de les instal·lacions municipals, a causa de l’actual situació de la pandèmia en la ciutat. 

 

Segons ha informat el consistori valencià, estes mesures entraran en vigor a partir de les 00:00 hores del dia 1 de gener de 2021 i tindran una duració de quinze dies, prorrogables en funció de l’evolució de les dades sanitàries.

 

Mesures de contenció prorrogades 

 

  • Queden suspeses totes les activitats, convocatòries i actes de concurrència pública de naturalesa sociocultural, turística, formativa, esportiva i lúdic-festiva, al nucli urbà de la ciutat de Xàtiva, disseminats i pedanies. Queda suspesa l’entrada al betlem monumental que únicament es podrà visitar des del seu perímetre exterior.

 

  • Es manté el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, inclòs el castell, el centre d’estimulació primerenca i el centre de malalts d’alzheimer, a excepció de la Casa de la Ciutat, el conservatori i el cementeri. Se suspèn la circulació del tren turístic i l’escoleta de Nadal. La programació del Gran Teatre s’ajorna fins a nova data.

 

  • Es manté el tancament temporal de les instal·lacions deportives municipals. Només es permet l’activitat federada a porta tancada. No es permet l’ús de les dutxes, a excepció del cas de les competicions federades, a on este ús queda restringit a un terç del seu aforament.

 

  • Permaneixeràn suspeses les autoritzacions i les cessions d’espais municipals atorgades a particulars, associacions i col·lectius ciutadans de qualsevol naturalesa, excepció feta dels aprofitaments especials vinculats a activitats econòmiques, com ara terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs, sempre que no resulten incompatibles amb la finalitat d’este Ban.

 

  • L’ús dels jardins queda regulat per la normativa autonòmica.

 

  • Continua regulat l’accés a la Casa de la Ciutat mitjançant cita prèvia.

 

  • Prohibit terminantment el consum d’alcohol a la via pública, les 24 hores del dia, excepte als establiments d’hostaleria i restauració.

 

  • Permanèixen facultats els òrgans de selecció per a la presa de decisions sobre la suspensió, ajornament o cancel·lació dels actes dels processos de selecció.

 

L’alcalde Roger Cerdà ha fet una crida al conjunt de la població: «la situació actual és molt greu i este virus no és cap broma. Ja són 16 persones les que han mort en Xàtiva a conseqüència de la infecció per Covid-19. Cal que el nostre comportament individual s’ajuste en tot moment a les normes decretades i que evitem així que hi hagen més morts i més infeccions en Xàtiva».

 

En un comunicat, l’Ajuntament de Xàtiva ha informat també que ha ordenat la clausura immediata de dos pubs i dos terrasses per incompliments de les restriccions decretades per la pandèmia del coronavirus.

Últimes notícies

Infraestructures educatives: data clau per a la negociació entre Educació i sindicats

Educació i sindicats de docents es reuniran dimarts 30 de juny per a negociar el bloc d Infraestructures Educatives i el decret de jornada i horari del professorat no universitari, amb diversos plans d inversió sobre la taula.

Mig milió d’euros i equip de rescat valencià per a ajudar Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha destinat 500.000 euros a ajuda humanitària urgent per a Veneçuela i ha activat un equip especialitzat de bombers i gossos de rescat per a sumar-se al dispositiu de resposta després dels terratrémols de Caracas i La Guaira.

Benidorm obrirà SkyFest, un nou recinte d’estiu amb més de 20 concerts

Benidorm inaugurarà este diumenge SkyFest, un nou espai d’espectacles als antics camps Hermanos Martínez Munuera, amb més de vint concerts i capacitat màxima per a 25.000 assistents fins a setembre.

Dos rescatistes de la Marina Baixa viatgen a Veneçuela amb gossos per buscar supervivents

Dos membres del grup GEIR-K9 de la Marina Baixa viatgen este divendres a Caracas amb dos gossos especialitzats per buscar supervivents del doble terratrémol de Veneçuela.

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.