Xàtiva prorroga 15 dies les seues restriccions i clausura 2 pubs i 2 terrasses

 

L’alcalde de Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), ha dictat un nou ban en què es prorroga el tancament de les instal·lacions municipals, a causa de l’actual situació de la pandèmia en la ciutat. 

 

Segons ha informat el consistori valencià, estes mesures entraran en vigor a partir de les 00:00 hores del dia 1 de gener de 2021 i tindran una duració de quinze dies, prorrogables en funció de l’evolució de les dades sanitàries.

 

Mesures de contenció prorrogades 

 

  • Queden suspeses totes les activitats, convocatòries i actes de concurrència pública de naturalesa sociocultural, turística, formativa, esportiva i lúdic-festiva, al nucli urbà de la ciutat de Xàtiva, disseminats i pedanies. Queda suspesa l’entrada al betlem monumental que únicament es podrà visitar des del seu perímetre exterior.

 

  • Es manté el tancament temporal al públic de les instal·lacions municipals, inclòs el castell, el centre d’estimulació primerenca i el centre de malalts d’alzheimer, a excepció de la Casa de la Ciutat, el conservatori i el cementeri. Se suspèn la circulació del tren turístic i l’escoleta de Nadal. La programació del Gran Teatre s’ajorna fins a nova data.

 

  • Es manté el tancament temporal de les instal·lacions deportives municipals. Només es permet l’activitat federada a porta tancada. No es permet l’ús de les dutxes, a excepció del cas de les competicions federades, a on este ús queda restringit a un terç del seu aforament.

 

  • Permaneixeràn suspeses les autoritzacions i les cessions d’espais municipals atorgades a particulars, associacions i col·lectius ciutadans de qualsevol naturalesa, excepció feta dels aprofitaments especials vinculats a activitats econòmiques, com ara terrasses, contenidors d’obra i altres anàlegs, sempre que no resulten incompatibles amb la finalitat d’este Ban.

 

  • L’ús dels jardins queda regulat per la normativa autonòmica.

 

  • Continua regulat l’accés a la Casa de la Ciutat mitjançant cita prèvia.

 

  • Prohibit terminantment el consum d’alcohol a la via pública, les 24 hores del dia, excepte als establiments d’hostaleria i restauració.

 

  • Permanèixen facultats els òrgans de selecció per a la presa de decisions sobre la suspensió, ajornament o cancel·lació dels actes dels processos de selecció.

 

L’alcalde Roger Cerdà ha fet una crida al conjunt de la població: «la situació actual és molt greu i este virus no és cap broma. Ja són 16 persones les que han mort en Xàtiva a conseqüència de la infecció per Covid-19. Cal que el nostre comportament individual s’ajuste en tot moment a les normes decretades i que evitem així que hi hagen més morts i més infeccions en Xàtiva».

 

En un comunicat, l’Ajuntament de Xàtiva ha informat també que ha ordenat la clausura immediata de dos pubs i dos terrasses per incompliments de les restriccions decretades per la pandèmia del coronavirus.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.