15.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Ximo Puig demana que es torne a estudiar el pla de desescalada del territori valencià

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig | EFE

 

Davant de la notícia de què només 10 dels 24 departaments de salut del territori valencià han passat a la Fase 1, mentres els altres 14 continuen en la Fase 0, diferents dirigents polítics valencians han mostrat la seua sorpresa i el seu rebuig a la decisió presa pel Govern central.

 

Un dels casos és el del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, qui ha reclamat a través del seu compte de Twitter que s‘estudie altra volta el pla presentat per al territori valencià per a passar en conjunt a la Fase 1 del desconfinament «per a revisar com més prompte millor la decisió».

 

En un missatge en xarxes socials, després de saber-se que només deu departaments d’esta autonomia avancen en la desescalada, el dirigent autonòmic ha recalcat que «no compartim la decisió del Ministeri de Sanitat».

 

A demés, afegia que «hem justificat amb criteris tècnics les condicions per a que tot el territori valencià havia de passar a la Fase 1 per a protegir a la societat valenciana», ha subratllat el també líder dels socialistes valencians.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.