18.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Ximo Puig demana que es torne a estudiar el pla de desescalada del territori valencià

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig

Ximo Puig | EFE

 

Davant de la notícia de què només 10 dels 24 departaments de salut del territori valencià han passat a la Fase 1, mentres els altres 14 continuen en la Fase 0, diferents dirigents polítics valencians han mostrat la seua sorpresa i el seu rebuig a la decisió presa pel Govern central.

 

Un dels casos és el del president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, qui ha reclamat a través del seu compte de Twitter que s‘estudie altra volta el pla presentat per al territori valencià per a passar en conjunt a la Fase 1 del desconfinament «per a revisar com més prompte millor la decisió».

 

En un missatge en xarxes socials, després de saber-se que només deu departaments d’esta autonomia avancen en la desescalada, el dirigent autonòmic ha recalcat que «no compartim la decisió del Ministeri de Sanitat».

 

A demés, afegia que «hem justificat amb criteris tècnics les condicions per a que tot el territori valencià havia de passar a la Fase 1 per a protegir a la societat valenciana», ha subratllat el també líder dels socialistes valencians.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs

Restablida la circulació de trens entre Catalunya i la Comunitat Valenciana després del vent

La circulació ferroviària entre Catalunya i la Comunitat Valenciana s'ha restablit des de les 16.00 després d'un tancament preventiu per fortes ratxes de vent al sud de Tarragona. L'aturada, actiu entre les 11.00 i les 16.00, va afectar quatre trens i la normalitat es recupera de manera progressiva.

La jutgessa de la DANA demana al Congrés la còpia de la compareixença de José Manuel Cuenca

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha sol·licitat al Congrés la remissió íntegra de la compareixença de José Manuel Cuenca del 9 de febrer. L'excap de gabinet de Carlos Mazón va negar ordenar a Salomé Pradas 'no confinar' i va defendre que només demanava cobertura legal.

La Guàrdia Civil registra la casa del detingut pel doble crim de Xilxes a València

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre del domicili a València del presumpte autor del doble assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. La investigació seguix sota secret i el sospitós passarà este divendres a disposició judicial