Ximo Puig diu que l’estat d’alarma ha de donar la major cobertura a mitjà termini

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, considera que l’estat d’alarma «ha de donar la major cobertura possible a mitjà termini», perquè «no es pot estar cada quinze dies renovant l’instrument i que hi haja diferents moviments polítics que, en un moment determinat, puguen entorpir la seguretat sanitària».

 

Puig s’ha referit d’esta forma en la roda de premsa oferida este dilluns després de participar telemàticament en la Conferència de Presidents, en ser preguntat sobre si l’estat d’alarma de sis mesos anunciat pel president del Govern, Pedro Sánchez, li pareix adequat o excessiu.

 

Ha manifestat que és important que este instrument es consolide «un cert temps» i ha destacat que l’establiment de l’estat d’alarma «no eximix del control parlamentari ni de la fiscalització». «El fonamental és véncer a la pandèmia i hem d’usar tots els instruments que tinguem a la nostra disposició», ha afirmat Puig.

 

«Ja sabem el que ha passat en el passat, que va haver moltes dificultats per a dur a terme el que era inicialment l’objectiu del Govern, que era acabar l’estat d’alarma en juny», ha assenyalat. Per a Puig, «ara estem en condicions, des de la serenitat, d’intentar generar un marc el més estable possible» i això, ha dit, «no és una acció d’unes setmanes i uns mesos», encara que l’última paraula la tindran els grups parlamentaris.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.

Un sistema amb intel·ligència artificial prediu sequeres amb fins a sis mesos de marge

Un model desenrotllat a la Universitat Politècnica de València combina prediccions climàtiques, índexs de sequera i intel·ligència artificial per a anticipar sequeres amb fins a sis mesos d'antelació en la conca del Xúquer i altres regions semiàrides.

Un Camí de Santiago sense mòbils per a ajudar adolescents a desconnectar

Huit adolescents recorreran cinc dies del Camí de Santiago sense telèfons ni xarxes socials en un programa terapèutic que busca reduir l'addicció al mòbil i recuperar les relacions cara a cara.

Més de 4.600 persones usen els punts violeta municipals durant les Falles de València

Els sis punts violeta municipals instal·lats a València durant les Falles han atés 4.676 persones, totes per a labors d'informació i sensibilització, sense necessitat d'intervencions per agressions.