13.6 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Ximo Puig diu que l’estat d’alarma ha de donar la major cobertura a mitjà termini

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, considera que l’estat d’alarma «ha de donar la major cobertura possible a mitjà termini», perquè «no es pot estar cada quinze dies renovant l’instrument i que hi haja diferents moviments polítics que, en un moment determinat, puguen entorpir la seguretat sanitària».

 

Puig s’ha referit d’esta forma en la roda de premsa oferida este dilluns després de participar telemàticament en la Conferència de Presidents, en ser preguntat sobre si l’estat d’alarma de sis mesos anunciat pel president del Govern, Pedro Sánchez, li pareix adequat o excessiu.

 

Ha manifestat que és important que este instrument es consolide «un cert temps» i ha destacat que l’establiment de l’estat d’alarma «no eximix del control parlamentari ni de la fiscalització». «El fonamental és véncer a la pandèmia i hem d’usar tots els instruments que tinguem a la nostra disposició», ha afirmat Puig.

 

«Ja sabem el que ha passat en el passat, que va haver moltes dificultats per a dur a terme el que era inicialment l’objectiu del Govern, que era acabar l’estat d’alarma en juny», ha assenyalat. Per a Puig, «ara estem en condicions, des de la serenitat, d’intentar generar un marc el més estable possible» i això, ha dit, «no és una acció d’unes setmanes i uns mesos», encara que l’última paraula la tindran els grups parlamentaris.

Últimes notícies

Deu migrants, dos d’ells menors, arriben en pastera a Benidorm, primera entrada de 2026 en la Comunitat Valenciana

Dos menors i huit adults han aconseguit de matinada la platja de Llevant i han sigut atesos en relatiu bon estat. És la primera arribada de l'any a la Comunitat Valenciana.

El Suprem celebrarà una audiència prèvia del juí contra Ábalos el 6 de febrer

El Suprem celebrarà el 6 de febrer una audiència preliminar per a resoldre nul·litats i altres qüestions prèvies del cas Koldo. La data del juí es perfila per a després de Setmana Santa.

La policia judicial intentarà recuperar els missatges de WhatsApp de l’excap de gabinet de Mazón

La policia judicial adscrita al jutjat de Catarroja ha assumit la sol·licitud a Meta per a intentar recuperar els xats de José Manuel Cuenca del dia de la DANA. Un acarament tècnic previ ha fallat perquè el telèfon es va retornar reinicialitzat i la jutgessa, amb la Fiscalia, ha avalat el nou pas.

El Consell cessa a Alberto Martín, número 3 d’Interior durant la dana

El Consell ha aprovat este divendres el cessament a petició pròpia d'Alberto Martín, que va ser número 3 d'Interior durant la dana de 2024, i ha designat a Andrés Balfagó com a substitut. Martín està citat a declarar com a testimoni el 6 de febrer en la causa sobre la gestió d'aquell episodi.

L’excap de gabinet de Mazón nega esborrar missatges i diu que va restablir el mòbil abans de retornar-lo

José Manuel Cuenca ha defés que no va esborrar missatges del telèfon usat durant la DANA i que només ho va restaurar abans de retornar-ho. La pericial no va poder recuperar els xats.

UGT, CCOO i SITVAL han aconseguit un acord per al conveni col·lectiu de les ITV

El nou conveni de les ITV valencianes reforça permisos i conciliació, homogeneïtza la classificació professional i avança cap a l'equiparació de condicions.

Conclou sense èxit el rescat dels wasaps de l’excap de gabinet de Mazón

La pericial en el telèfon de José Manuel Cuenca ha acabat sense recuperar els missatges del dia de la DANA. Amb la seua autorització, la jutgessa sol·licitarà les dades a Meta.

Aemet establix l’avís groc en el nord de Castelló per al dissabte per pluja i neu

Aemet ha establit per a este dissabte l'avís groc en el nord de Castelló per pluja i neu. En el litoral s'esperen 20 l/m² en una hora i a l'interior 5 cm de neu sobre 1.000 m amb probabilitat baixa.