Ximo Puig diu que l’estat d’alarma ha de donar la major cobertura a mitjà termini

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, considera que l’estat d’alarma «ha de donar la major cobertura possible a mitjà termini», perquè «no es pot estar cada quinze dies renovant l’instrument i que hi haja diferents moviments polítics que, en un moment determinat, puguen entorpir la seguretat sanitària».

 

Puig s’ha referit d’esta forma en la roda de premsa oferida este dilluns després de participar telemàticament en la Conferència de Presidents, en ser preguntat sobre si l’estat d’alarma de sis mesos anunciat pel president del Govern, Pedro Sánchez, li pareix adequat o excessiu.

 

Ha manifestat que és important que este instrument es consolide «un cert temps» i ha destacat que l’establiment de l’estat d’alarma «no eximix del control parlamentari ni de la fiscalització». «El fonamental és véncer a la pandèmia i hem d’usar tots els instruments que tinguem a la nostra disposició», ha afirmat Puig.

 

«Ja sabem el que ha passat en el passat, que va haver moltes dificultats per a dur a terme el que era inicialment l’objectiu del Govern, que era acabar l’estat d’alarma en juny», ha assenyalat. Per a Puig, «ara estem en condicions, des de la serenitat, d’intentar generar un marc el més estable possible» i això, ha dit, «no és una acció d’unes setmanes i uns mesos», encara que l’última paraula la tindran els grups parlamentaris.

Últimes notícies

Casa Repinaldo s’emporta la millor fideuà del món en el concurs internacional de Gandia

El restaurant asturià Casa Repinaldo ha guanyat el 51é Concurs Internacional de Fideuà i Gastronomia de Gandia, en una edició nocturna que ha omplit el Moll dels Borja i ha repartit guardons a cuiners de la Comunitat Valenciana, d’Espanya i de Colòmbia.

Oratge estable en la Comunitat amb ruixats febles al sud i més calor a València

La Comunitat Valenciana espera este dijous un oratge majoritàriament estable, amb núvols alts, ruixats febles en la mitat sud i un lleu augment de les màximes a València.

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.