14.9 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Els xiquets entraran al quiròfan amb un cotxe teledirigit en l’Hospital Vithas València 9 d’Octubre

L'hospital 9 d'Octubre de València transportarà als nens malalts amb un cotxe al quiròfan

Un dels nens amb un cotxe | Messer Ibérica

 

L’entorn hospitalari sol produir cert grau de nerviosisme entre els pacients pediàtrics. La col·laboració de Vithas i el fabricant de gasos industrials i medicinals Messer Ibèrica ha fet possible que els xiquets que se sotmeten a intervencions quirúrgiques en l’Hospital Vithas València 9 d’Octubre entren en quiròfan amb un cotxe elèctric teledirigit.

 

L’objectiu és disminuir l’estrés que suposen esta classe de processos per als xiquets i els seus pares. Vithas i Messer, proveïdor d’hospitals del Grup Vithas en la zona de Llevant, busquen amb això humanitzar l’assistència sanitària gastant una iniciativa que ja s’està portant a terme en altres hospitals.

 

Tranquil·litat per al xiquet, els seus pares i el personal mèdic

El Dr. Agustín Fernández, director mèdic de l’Hospital Vithas València 9 d’Octubre, afirma que «accions com esta ens ajuden a avançar en l’experiència pacient, fonamental per a conseguir que el pacient siga la clau que dona sentit a tota l’activitat de Vithas».

 

A demés, afig que «portar a un xiquet a quiròfan pot no ser fàcil; si introduïm elements que el xiquet associa amb el joc, és més fàcil que oblide la por a un entorn desconegut. Entra en el quiròfan més relaxat i feliç, de manera que, a demés de disminuir la càrrega negativa del xiquet, es facilita la labor del personal mèdic i s’ajuda els pares a suportar el pas per quiròfan del seu fill».

 

«Col·laborem amb la Fundació Vithas des de fa deu anys en diferents àrees com, per exemple, atorgant una beca per a la formació i investigació en radiocirurgia. Amb esta nova acció volem ajudar tant als xiquets com als seus pares per a reduir l’estrés i la preocupació provocats per situacions de salut complexes» explica Marion Riedel, responsable de comunicació de Messer Ibèrica.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca assistix al centenari de la coronació de la patrona de Benidorm

Pérez Llorca ha assistit al centenari de la coronació de la Verge del Sufragi a Benidorm. La romeria i una missa de campanya han tancat el programa commemoratiu.

Un home de 46 anys mor per un tret en les escales d’un edifici de Catarroja

Un home de 46 anys ha mort este diumenge a Catarroja per una ferida d'arma de foc. El CICU i la Guàrdia Civil han rebut avisos i s'ha obert una investigació.

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.

Bombers revisen les façanes de la plaça de l’Ajuntament per a les mascletaes

El Servici de Bombers de València ha iniciat la inspecció dels 29 edificis que envolten la plaça de l'Ajuntament per a previndre despreniments durant les mascletaes. Els treballs es prolongaran fins al 22 de febrer i permetran esmenar xicotets desperfectes abans de l'inici de les Falles l'1 de març.

La Policia Nacional deté a un pres escapolit de l’Hospital General de València

La Policia Nacional ha detingut a un intern que s'havia escapolit mitja hora abans de l'Hospital General de València, on havia sigut portat des de Picassent. Va ser localitzat en l'Estació del Nord després d'un dispositiu activat amb avís de la Guàrdia Civil.

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.