27.6 C
València
Divendres, 4 juliol, 2025

40 valencianes que han superat el càncer formen Dragon Boat, un equip de rem

Valencianes que han superat el càncer presenten el seu equip de rem

Algunes de les membres de l’equip durant la presentació | Europa Press

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El Dragon Boat Marina València (BCS-ACS), equip de rem format per valencianes que han superat el càncer de mama i altres tipus de càncer, s’ha presentat oficialment este dimarts en un acte de reconeixement a les més de 40 «dragones» que l’integren, totes elles d’entre 20 i 45 anys.

 

Davall del lema ‘Sempre avant, fortes, valentes, imparables’, és l’agrupació de dones més nombrosa d’Espanya que hagen sobreviscut al càncer de mama i té com a objectiu ser el primer equip de dones supervivents a altres càncers que es crea en esta modalitat de rem.

 

Este equip de rem es va fundar en 2018 com una iniciativa terapèutica que primer estava dirigida a les supervivents del càncer de mama. El nombre de remeres ha crescut gradualment gràcies a la divulgació en consultes d’oncologia, congressos de l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC), conferències i el boca a boca. Ja compta amb deu premis i diferents guardons en el seu palmarés.

 

Són un referent femení

Totes elles són «un referent femení per a què xiquets i xiquetes puguen normalitzar que les dones podem arribar tan lluny com imaginem», ha reivindicat en la presentació la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra.

 

La iniciativa contribuïx al foment d’hàbits de vida saludables i fa avançar difonent el valor de l’esport en equip, la col·laboració o «el de saber que l’esforç de cada una està vinculat a les altres». «Este treball en equip, esta suma d’esforços individuals, són els elements que fan avançar també una societat», ha afirmat Oltra.

 

A demés, també s’ha elogiat a l’equip per contribuir al fet que els valencians tinguen un motiu més per a sentir orgull dels seus esportistes. «Perquè el reconeixement col·lectiu dels valors positius que transmet l’esport vos convertix en ambaixadores i ambaixadors de bones pràctiques».

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Primera proposta del calendari per a Falles 2026 amb Crida el 22 de febrer i revetles al març

La Mesa del Diàleg Faller proposa que la Crida per a les Falles 2026 se celebre el 22 de febrer i les revetles els caps de setmana del 7 i 14 de març, anticipant la planificació per a facilitar permisos i organització.

Damnificats per la DANA a València exigixen millores en infraestructures i formació davant futures emergències

L'agrupació 'Tots a una veu', formada per afectats per la DANA a València, sol·licita al president de la Generalitat, Carlos Mazón, millores en infraestructures, protocols de formació i major coordinació entre administracions per a previndre futures catàstrofes.

La Comissió Gestora de la PAU reconeix el malestar per pregunta sobre la dana en examen de Geografia

La Comissió Gestora de la PAU lamenta el malestar generat per una pregunta sobre la dana en l'examen de Geografia de la convocatòria de juliol, que va incloure una imatge sensible del barranc de Chiva després de la riuada.

Germán Valera es convertix en el primer fitxatge de l’Elx per al seu retorn a Primera Divisió

L'extrem murcià Germán Valera és el primer fitxatge oficial de l'Elx per a la pròxima temporada després del seu traspàs des del València. El jugador firma per dos anys i torna al club després d'una cessió exitosa que va contribuir a l'ascens a Primera Divisió.

El Ministre d’Indústria destaca a PowerCo com a referent en la transformació cap a la mobilitat elèctrica a Espanya

El ministre d'Indústria destaca la gigafactoria PowerCo a Sagunt com a símbol de la transformació cap a la mobilitat sostenible i electrificada a Espanya, amb una inversió de fins a 3.500 milions euros.

Jordi Hereu defén la integritat del PSOE malgrat la deshonestedat de tres integrants

El ministre Jordi Hereu afirma que el comportament deshonest de tres membres no deteriora un projecte socialista que ha contribuït al progrés d'Espanya durant set anys.

Moren dos persones per colps de calor a Castelló i Alacant durant onada de calor històrica

Un home de 52 anys i una dona de 53 moren per colps de calor a Castelló i Alacant respectivament, en ple episodi de calor extrema segons Sanitat.

Tanquen temporalment les platges de Cullera i Calp per contaminació bacteriana en l’aigua

Les platges de Dosser a Cullera i Arenal-Bol a Calp han sigut tancades temporalment per la detecció de bacteris en l'aigua. Es realitzen anàlisi i remostrejos per a garantir la seguretat.