Actualitza WhatsApp: l’‘app’ té dos perilloses vulnerabilitats

WhatsApp és una de les aplicacions de mòbil a la qual més recorrem diàriament, per això és important que siga segura. Segons han publicat en la seua pàgina web, això no estava sent així a causa de dos vulnerabilitats que, per sort, han descobert i solucionat en una actualització.

L’aplicació de missatgeria propietat de Meta ha corregit dos greus vulnerabilitats -una classificada amb una gravetat ‘crítica‘ i l’altra ‘alta‘- que permetrien l’execució remota de codi.

Així ho ha informat l’aplicació en la seua pàgina d’Advertiments de seguretat, en la qual es recullen les dos vulnerabilitats que ja han sigut corregides en les últimes versions de l’‘app’, però que poden posar en risc als usuaris de versions menys anteriors.

Una d’elles l’han denominada CVE-2022-36934 i afectava WhatsApp Business i a l’app original en les versions anteriors a 2.22.16.12 en Android i iOS. Mitjançant aquesta fallada de la plataforma, feia possible executar un malware a través d’una videotelefonada manipulada.

Per part seua, la segona era CVE-2022-2492 i perjudicava dispositius Android amb la versió 2.22.16.2 i aparells iOS amb 2.22.15.6. Aquesta permetia l’execució de manera remota d’un codi maliciós, però per arxius de vídeo.

La primera vulnerabilitat ha sigut classificada com una gravetat crítica, en una escala del 9,8 sobre 10. Mentrestant, l’última esmentada és de gravetat alta, amb una escala del 7,8 sobre 10.

L’aplicació s’ha d’instal·lar des d’una botiga oficial (Play Store i App Store són les més conegudes) i no des d’una APK d’Internet. D’aquesta manera, és més complicat trobar-se amb una fallada que puga infringir la seguretat de l’usuari.

Últimes notícies

Rodri demana perdó al vestidor del València pel seu comentari despectiu

Rodri Hernández ha telefonat al capità del València, José Luis Gayà, per a demanar perdó pels comentaris despectius que va fer a la banqueta de Mestalla, captats pel programa 'El Día Después'. El migcampista del Barcelona havia qualificat els jugadors valencianistes de 'molt roïns' i 'molt fluixos' durant el partit que va acabar amb un 0-5.

El port d’Alacant mou més de 2,2 milions de tones fins a agost

El port d’Alacant ha mogut 2,23 milions de tones fins a agost i ha incrementat un 32% el trànsit de contenidors, reforçant el seu paper logístic.

Extingit l’incendi de la Devesa de El Saler després de gairebé dues setmanes

Els Bombers de València han donat per extingit l’incendi forestal declarat el 27 d’agost a la Devesa de El Saler, que ha cremat 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 persones. L’Ajuntament recorda que el foc va ser intencionat i posa el focus ara en la recuperació de la zona.

Barrachina reclama a Madrid les obres pendents per protegir els rius després de la dana

El conseller Miguel Barrachina ha exigit al Govern espanyol que execute les obres de protecció de causos pendents després de la dana d’octubre de 2024, mentres la Generalitat assumix actuacions que són competència estatal en diversos municipis de la província de València.

Ford defensa l’acord amb Geely a Almussafes davant les crítiques de Trump

Ford ha eixit al pas de les crítiques del Govern de Donald Trump per la seua col·laboració amb empreses xineses i ha defensat amb fermesa l’acord amb Geely per al futur de la planta d’Almussafes, clau per a milers de llocs de treball.

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.