3,4 milions per a reforçar el suport als jóvens afectats per la DANA d’octubre

Ejemplo de shortcode con estilo
La Generalitat destinarà 3,4 milions d’euros a reforçar l’atenció psicosocial i la reconstrucció d’espais per a jóvens dels municipis afectats per la DANA d’octubre de 2024, donant continuïtat al treball iniciat per la Fundació Princesa de Girona.

La Generalitat ha anunciat que destinarà 3,4 milions d’euros per a continuar donant suport a les persones jóvens dels municipis afectats per la DANA d’octubre de 2024, amb l’objectiu de mantindre i consolidar el llegat iniciat per la Fundació Princesa de Girona després del temporal.

Dins d’esta nova injecció econòmica, la vicepresidenta primera i consellera de Vivenda, Ocupació, Joventut i Igualtat, Susana Camarero, ha detallat que el Consell establirà un acord de col·laboració amb l’associació Betania, valorat en 2,4 milions d’euros, per a donar continuïtat a la xarxa d’acompanyament i suport psicosocial durant un període de quatre anys.

Esta xarxa ha atés fins ara jóvens dels municipis afectats per la DANA d’octubre de 2024, i amb el nou conveni es garantix que el servici no s’interrompisca. L’objectiu és que els recursos d’atenció emocional i social continuen disponibles a mig termini, ja que els efectes d’un episodi com el viscut s’allarguen més enllà de la fase d’emergència.

Suport a la reconstrucció de l’Espai Comunitari La Casa Oberta

En paral·lel a l’acord amb Betania, la Generalitat ha avançat que recolzarà amb un milió d’euros el projecte de reconstrucció de l’‘Espai Comunitari La Casa Oberta’ de Benetússer. Este espai està impulsat per la Fundació Horta Sud junt amb la Fundació Princesa de Girona després de la riuada.

Segons ha explicat el Consell, esta aportació permetrà culminar els treballs de recuperació d’un espai on participen 24 entitats. La previsió és que es convertisca en un punt de trobada per al talent jove, la participació i l’activació social, reforçant el teixit associatiu local.

Amb la reconstrucció de La Casa Oberta, Benetússer guanyarà un recurs estable orientat a projectes juvenils i comunitaris. Este tipus d’espais faciliten que la joventut tinga llocs físics on organitzar-se, impulsar iniciatives i enfortir la seua presència en la vida social del municipi.

Reconeixement al treball de la Fundació Princesa de Girona

Camarero ha fet estes anuncis durant la seua intervenció en la reunió del Patronat de la Fundació Princesa de Girona, celebrada a Barcelona just abans de l’acte de lliurament dels Premis Princesa de Girona 2026.

En la seua intervenció, ha expressat l’agraïment de la societat valenciana a la Casa Real pel seu suport a València després de la DANA. També ha volgut destacar el paper de la Fundació Princesa de Girona en la resposta al temporal i en l’acompanyament posterior a la joventut afectada.

La vicepresidenta ha agraït a la Fundació el ‘pla de treball que ha permés ajudar a més de 8.000 jóvens de 78 municipis afectats pel temporal i ha comptat amb el suport i col·laboració de més de 40 entitats socials’.

Durant el seu discurs, Camarero s’ha referit també al Pla Especial d’Intervenció per a Jóvens de València, una iniciativa impulsada per la Fundació Princesa de Girona després de la DANA amb l’objectiu de millorar la situació de les persones jóvens en els municipis afectats i que ha comptat amb el suport de la Generalitat.

Segons ha subratllat la vicepresidenta, ‘la Fundació va decidir confiar en els jóvens no sols com a destinataris d’ajuda, sinó com a protagonistes de la reconstrucció, impulsant el seu talent, les seues idees i la seua capacitat per a transformar la realitat’.

Camarero ha afegit que ‘ells ens han donat la major lliçó de solidaritat i humanitat de tota una generació. Gràcies als jóvens sabem que comptem amb un present de confiança i un futur amb esperança’. Estes paraules resumixen la idea de fons del pla: convertir la resposta a la catàstrofe en una oportunitat perquè la joventut lidera processos de canvi social.

Amb les noves ajudes anunciades, la Generalitat vol assegurar que este treball tinga continuïtat en el temps i que els municipis afectats per la DANA d’octubre de 2024 continuen disposant de recursos específics per a la joventut, tant en l’àmbit psicosocial com en la reconstrucció d’espais comunitaris.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.