Alacant acull les I Jornades Ensenyar Fuster

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) celebra els dies 14 i 15 d’octubre les I Jornades Ensenyar Fuster en la Seu Universitària Ciutat d’Alacant. La trobada ha sigut organitzada per la Comissió Joan Fuster. Escriptor de l’Any, representada per l’acadèmica Carme Manuel, amb el Cefire de Plurilingüisme, representat per M. José Martínez i Vicent Valls, l’Espai Joan Fuster de Sueca i la Universitat d’Alacant.

Es tracta d’una jornada de formació per al professorat d’ESO i Batxillerat interessat a conéixer la figura de l’escriptor valencià. Entre els objectius d’esta jornada, que s’inclouen dins de les activitats programades per l’AVL per a celebrar el centenari de l’assagista de Sueca, destaquen proporcionar al professorat propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de Fuster en Batxillerat; treballar la diversitat de tipologies textuals de l’obra de Fuster i la seua aplicació didàctica en l’aula atenent el nivell educatiu; mostrar diferents recursos per a treballar Fuster en l’aula, des de l’aforisme com a tuit fins a la ironia dels seus assajos; explotar totes les opcions didàctiques en l’ESO i Batxillerat; repensar Fuster per a explicar-lo de nou; conéixer i acostar l’Espai Fuster com a centre de referència en la difusió i divulgació de l’obra de l’escriptor suecà, i difondre des de nous llenguatges audiovisuals la vida, l’obra i el perfil del Fuster més internacional.

La llarga i profitosa experiència com a docents d’ESO i Batxillerat de tots els ponents que participen en esta trobada —Dèlia Amorós, Margarida Castellano, Lourdes Toledo, Carles Cortés, Imma Alcaraz, Joan Borja, Josep Escolano i Frederic Johnson— facilitarà propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de l’intel·lectual de Sueca en estos nivells educatius. Estos professionals de la docència explicaran com fer per tal d’acostar Fuster als sentiments de la joventut i fer-ne un nom essencial per a la seua cultura, i exploraran les estratègies per a aconseguir-ho.

En paraules de Carme Manuel: “Tractarem de fer que l’ensenyament de l’obra i de la figura de Fuster a l’escola faça d’ell, com a clàssic que mai no acaba de dir tot el que ha de dir, un referent ineludible per als nostres joves, una presència pròxima, un nom que s’inscriga dins de les vivències en estos anys decisius en la seua formació com a adults compromesos amb les noves realitats de les primeres dècades del segle xxi”.

L’Acadèmia ja va organitzar estes I Jornades Ensenyar Fuster en el Centre del Carme Cultura Contemporània de València el passat mes de juny amb un gran èxit de participació i inscripció.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Renzo Saravia s’estrena amb el València i promet que té molt més per a donar

Renzo Saravia va debutar amb el València davant el Mallorca després de dos mesos de treball específic i va assegurar que té molt més per a oferir a l'equip en LaLiga.

Bernabé acusa el PP d’usar canvis legals per a fer negoci amb la vivenda

Pilar Bernabé critica que el PP modifique les lleis de vivenda en la Comunitat Valenciana per a convertir un dret en negoci i vincula estes pràctiques amb casos de corrupció.

Luis García torna al Ciutat amb un dol clau per la salvació entre Llevant i Sevilla

Llevant i Sevilla es mesuren en el Ciutat de València en un partit decisiu per la permanència, marcat pel retorn de Luis García Plaza i les dinàmiques oposades dels dos equips.

Jean Montero, triat millor jove de l’Eurolliga i Sergio De Larrea acaba tercer

Jean Montero, exterior dominicà del València Basket, ha sigut triat millor jugador jove de l'Eurolliga amb el premi Rising Star, mentres que el seu company Sergio De Larrea ha acabat tercer en la votació dels entrenadors.

El exgerente del PSOE nega que les xistorres anaren bitllets de 500 o 200 euros procedents del partit

El exgerente del PSOE, Mariano Moreno, assegura en el juí del cas Ábalos que en la caixa del partit no hi havia bitllets de 500 ni de 200 euros i defén el control dels pagaments en efectiu.

Catalá defén la gestió de l’Ajuntament en la liquidació del Consorci València 2007

María José Catalá assegura que l'Ajuntament de València està molt tranquil amb la seua actuació en la liquidació del Consorci València 2007 i rebutja que les places qüestionades per Intervenció es corresponguen amb les investigades per Anticorrupció.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reclama baixar la crispació

Juanfran Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional, defén la prioritat valenciana i nega que estes mesures impliquen racisme.

La jutgessa eximix a Mazón de coordinar la gestió de la dana i limita la investigació al Pla d’Inundacions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana conclou que Carlos Mazón no tenia funcions de coordinació ni de donar instruccions durant l'emergència i que eixa responsabilitat requeia en els directors del Pla Especial d'Inundacions.