Alacant acull les I Jornades Ensenyar Fuster

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) celebra els dies 14 i 15 d’octubre les I Jornades Ensenyar Fuster en la Seu Universitària Ciutat d’Alacant. La trobada ha sigut organitzada per la Comissió Joan Fuster. Escriptor de l’Any, representada per l’acadèmica Carme Manuel, amb el Cefire de Plurilingüisme, representat per M. José Martínez i Vicent Valls, l’Espai Joan Fuster de Sueca i la Universitat d’Alacant.

Es tracta d’una jornada de formació per al professorat d’ESO i Batxillerat interessat a conéixer la figura de l’escriptor valencià. Entre els objectius d’esta jornada, que s’inclouen dins de les activitats programades per l’AVL per a celebrar el centenari de l’assagista de Sueca, destaquen proporcionar al professorat propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de Fuster en Batxillerat; treballar la diversitat de tipologies textuals de l’obra de Fuster i la seua aplicació didàctica en l’aula atenent el nivell educatiu; mostrar diferents recursos per a treballar Fuster en l’aula, des de l’aforisme com a tuit fins a la ironia dels seus assajos; explotar totes les opcions didàctiques en l’ESO i Batxillerat; repensar Fuster per a explicar-lo de nou; conéixer i acostar l’Espai Fuster com a centre de referència en la difusió i divulgació de l’obra de l’escriptor suecà, i difondre des de nous llenguatges audiovisuals la vida, l’obra i el perfil del Fuster més internacional.

La llarga i profitosa experiència com a docents d’ESO i Batxillerat de tots els ponents que participen en esta trobada —Dèlia Amorós, Margarida Castellano, Lourdes Toledo, Carles Cortés, Imma Alcaraz, Joan Borja, Josep Escolano i Frederic Johnson— facilitarà propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de l’intel·lectual de Sueca en estos nivells educatius. Estos professionals de la docència explicaran com fer per tal d’acostar Fuster als sentiments de la joventut i fer-ne un nom essencial per a la seua cultura, i exploraran les estratègies per a aconseguir-ho.

En paraules de Carme Manuel: “Tractarem de fer que l’ensenyament de l’obra i de la figura de Fuster a l’escola faça d’ell, com a clàssic que mai no acaba de dir tot el que ha de dir, un referent ineludible per als nostres joves, una presència pròxima, un nom que s’inscriga dins de les vivències en estos anys decisius en la seua formació com a adults compromesos amb les noves realitats de les primeres dècades del segle xxi”.

L’Acadèmia ja va organitzar estes I Jornades Ensenyar Fuster en el Centre del Carme Cultura Contemporània de València el passat mes de juny amb un gran èxit de participació i inscripció.

Últimes notícies

Judici a Castelló per bulo de pederàstia del cas Bar España difós durant vint anys

La Secció Penal de la Plaça 3 del Tribunal d'Instància de Castelló jutjarà entre el 16 i el 26 d'octubre sis acusats de difondre durant dècades el bulo del suposat cas de pederàstia del Bar España de Benicarló, pel qual es reclamen 2,4 milions d'euros d'indemnització.

SOS Hostaleria carrega contra la vaga general de l’11 de novembre per «política»

SOS Hostaleria rebutja la vaga general de l’11 de novembre, que qualifica de mobilització política que danyarà sobretot autònoms i xicotetes empreses del sector.

Compromís acusa Catalá d’encendre el 9 d’Octubre per la protesta per la vivenda

Compromís acusa l’alcaldessa de València, María José Catalá, de voler encendre l’ambient del 9 d’Octubre usant l’acampada per la vivenda, i li retreu que no busque solucions al problema d’accés a una vivenda digna.

Pérez Llorca donarà comptes en Les Corts sobre la dana i la ‘prioritat nacional’

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, respondrà dimecres que ve en el ple de Les Corts preguntes dels síndics sobre la gestió de la dana del 2024 i l’aplicació de la ‘prioritat nacional’ en la Comunitat Valenciana.

Sònia Valiente transforma la tragèdia del Hindenburg en un ‘thriller’ sobre soledat i poder

La novel·la ‘El vuelo de la fortuna’, de la valenciana Sònia Valiente, recrea l’últim viatge del Hindenburg per abordar la soledat, l’ambició i els límits del poder i del progrés tecnològic.

El PSPV atribueix a les seues al·legacions i als veïns el fre a un nou hotel al vell cine Imperial del Cabanyal

El PSPV-PSOE assegura que les al·legacions del seu grup i de l’Associació de Veïns del Cabanyal-Canyamelar han impedit, de moment, la llicència d’un hotel de 27 habitacions al vell cine Imperial. El portaveu Borja Sanjuan alerta que el govern municipal estudia canviar les normes urbanístiques i reclama prioritzar vivendes assequibles davant la pressió turística.

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.