Alacant acull les I Jornades Ensenyar Fuster

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) celebra els dies 14 i 15 d’octubre les I Jornades Ensenyar Fuster en la Seu Universitària Ciutat d’Alacant. La trobada ha sigut organitzada per la Comissió Joan Fuster. Escriptor de l’Any, representada per l’acadèmica Carme Manuel, amb el Cefire de Plurilingüisme, representat per M. José Martínez i Vicent Valls, l’Espai Joan Fuster de Sueca i la Universitat d’Alacant.

Es tracta d’una jornada de formació per al professorat d’ESO i Batxillerat interessat a conéixer la figura de l’escriptor valencià. Entre els objectius d’esta jornada, que s’inclouen dins de les activitats programades per l’AVL per a celebrar el centenari de l’assagista de Sueca, destaquen proporcionar al professorat propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de Fuster en Batxillerat; treballar la diversitat de tipologies textuals de l’obra de Fuster i la seua aplicació didàctica en l’aula atenent el nivell educatiu; mostrar diferents recursos per a treballar Fuster en l’aula, des de l’aforisme com a tuit fins a la ironia dels seus assajos; explotar totes les opcions didàctiques en l’ESO i Batxillerat; repensar Fuster per a explicar-lo de nou; conéixer i acostar l’Espai Fuster com a centre de referència en la difusió i divulgació de l’obra de l’escriptor suecà, i difondre des de nous llenguatges audiovisuals la vida, l’obra i el perfil del Fuster més internacional.

La llarga i profitosa experiència com a docents d’ESO i Batxillerat de tots els ponents que participen en esta trobada —Dèlia Amorós, Margarida Castellano, Lourdes Toledo, Carles Cortés, Imma Alcaraz, Joan Borja, Josep Escolano i Frederic Johnson— facilitarà propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de l’intel·lectual de Sueca en estos nivells educatius. Estos professionals de la docència explicaran com fer per tal d’acostar Fuster als sentiments de la joventut i fer-ne un nom essencial per a la seua cultura, i exploraran les estratègies per a aconseguir-ho.

En paraules de Carme Manuel: “Tractarem de fer que l’ensenyament de l’obra i de la figura de Fuster a l’escola faça d’ell, com a clàssic que mai no acaba de dir tot el que ha de dir, un referent ineludible per als nostres joves, una presència pròxima, un nom que s’inscriga dins de les vivències en estos anys decisius en la seua formació com a adults compromesos amb les noves realitats de les primeres dècades del segle xxi”.

L’Acadèmia ja va organitzar estes I Jornades Ensenyar Fuster en el Centre del Carme Cultura Contemporània de València el passat mes de juny amb un gran èxit de participació i inscripció.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.

El SIP i l’app GVA+Salut quedaran fora de servici la matinada del dissabte per una actualització tècnica

La Conselleria de Sanitat detindrà entre les 00.00 i les 08.30 hores del dissabte el SIP i l'app GVA+Salut per a una actualització que reforce estabilitat, seguretat i rendiment, sense afectar l'atenció sanitària.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.

Trenta protestes en la Comunitat Valenciana este cap de setmana contra la guerra a Orient Pròxim

La plataforma Parar la Guerra crida a participar en una trentena de concentracions en la Comunitat Valenciana i en mobilitzacions en 200 ciutats espanyoles per a exigir la fi de la guerra a Orient Pròxim i mantindre viu el focus sobre Gaza.

Condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment a la seua inquilina a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home de 59 anys per agredir sexualment a una inquilina en una vivenda de la seua propietat a Villena i li imposa una indemnització de 20.000 euros.

Ford Europa reafirma el paper clau de la planta de València en la seua transformació de negoci

La presidència de Ford Europa destaca la factoria d'Almussafes com a peça central en la transformació del negoci en el continent, mentres UGT vincula este paper al futur llançament d'un nou model multienergia i a la progressiva eixida de l'ERTO Xarxa.

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.