Alacant acull les I Jornades Ensenyar Fuster

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) celebra els dies 14 i 15 d’octubre les I Jornades Ensenyar Fuster en la Seu Universitària Ciutat d’Alacant. La trobada ha sigut organitzada per la Comissió Joan Fuster. Escriptor de l’Any, representada per l’acadèmica Carme Manuel, amb el Cefire de Plurilingüisme, representat per M. José Martínez i Vicent Valls, l’Espai Joan Fuster de Sueca i la Universitat d’Alacant.

Es tracta d’una jornada de formació per al professorat d’ESO i Batxillerat interessat a conéixer la figura de l’escriptor valencià. Entre els objectius d’esta jornada, que s’inclouen dins de les activitats programades per l’AVL per a celebrar el centenari de l’assagista de Sueca, destaquen proporcionar al professorat propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de Fuster en Batxillerat; treballar la diversitat de tipologies textuals de l’obra de Fuster i la seua aplicació didàctica en l’aula atenent el nivell educatiu; mostrar diferents recursos per a treballar Fuster en l’aula, des de l’aforisme com a tuit fins a la ironia dels seus assajos; explotar totes les opcions didàctiques en l’ESO i Batxillerat; repensar Fuster per a explicar-lo de nou; conéixer i acostar l’Espai Fuster com a centre de referència en la difusió i divulgació de l’obra de l’escriptor suecà, i difondre des de nous llenguatges audiovisuals la vida, l’obra i el perfil del Fuster més internacional.

La llarga i profitosa experiència com a docents d’ESO i Batxillerat de tots els ponents que participen en esta trobada —Dèlia Amorós, Margarida Castellano, Lourdes Toledo, Carles Cortés, Imma Alcaraz, Joan Borja, Josep Escolano i Frederic Johnson— facilitarà propostes i ferramentes didàctiques al voltant de l’obra de l’intel·lectual de Sueca en estos nivells educatius. Estos professionals de la docència explicaran com fer per tal d’acostar Fuster als sentiments de la joventut i fer-ne un nom essencial per a la seua cultura, i exploraran les estratègies per a aconseguir-ho.

En paraules de Carme Manuel: “Tractarem de fer que l’ensenyament de l’obra i de la figura de Fuster a l’escola faça d’ell, com a clàssic que mai no acaba de dir tot el que ha de dir, un referent ineludible per als nostres joves, una presència pròxima, un nom que s’inscriga dins de les vivències en estos anys decisius en la seua formació com a adults compromesos amb les noves realitats de les primeres dècades del segle xxi”.

L’Acadèmia ja va organitzar estes I Jornades Ensenyar Fuster en el Centre del Carme Cultura Contemporània de València el passat mes de juny amb un gran èxit de participació i inscripció.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.