Alerta: si et telefonen d’un número amb aquest prefix, no l’agafes

La Guàrdia Civil ha llançat un nou avís sobre la famosa “estafa de la trucada perduda”, mitjançant el qual les persones que són enganyades en respondre la trucada d’un determinat prefix telefònic, paguen de més en la seua factura de telèfon.

D’aquesta manera, la Benemèrita ha alertat de quatre prefixos telefònics corresponents a altres països que no s’han de respondre, amb l’objectiu d’evitar l’estafa telefònica. El procediment sempre és el mateix. Una crida d’un número de telèfon desconegut, i l’usuari decideix retornar aquesta crida amb la finalitat d’esbrinar qui es troba a l’altre costat del telèfon. El resultat final no és un altre que el cobrament d’una tarifació especial, i així emportar-se una part dels diners cobrats.

Els números que ha citat la Guàrdia Civil i als quals no se’ls ha de retornar la crida són els següents. Tots ells corresponen a altres països. Entre ells estan el prefix 355 corresponent a Albània, el 225 de Costa d’Ivori, el 233 de Ghana i el 234 de Nigèria. Els agents de la Guàrdia Civil aconsellen no respondre la crida en cas que el número de telèfon que anomene comence per qualsevol dels prefixos esmentats anteriorment.

Per la seua part la Policia Nacional recomana que, en cas de rebre la trucada d’un número estranger i de no saber qui pot ser, és preferible no respondre. “Podria ser l’estafa de la trucada perduda”, explica el Cos en el seu perfil oficial de Twitter.


En cas que cregues que et criden del teu banc, asseguradora i fins i tot de la teua pròpia empresa comprova que es tracta d’una trucada veraç, no dones les teues dades privades per telèfon i molt menys el teu número de compte bancari.

I és que després de veure l’avís que la Guàrdia Civil ha publicat en xarxes socials, algunes persones després de veure la publicació han reconegut haver rebut telefonades amb aqueixos prefixos a més d’uns altres com el Regne Unit o Nova Zelanda, últimament.

Trucades realitzades des d’una centraleta

No obstant això, no és la primera vegada que la Guàrdia Civil avisa sobre les crides d’aquests prefixos. A la fi de l’any 2020, van llançar el mateix avís sobre la perillositat que comporta retornar aquestes crides. De fet, es tracten de trucades realitzades des d’una centraleta i d’un sol to, que tenen l’objectiu que el receptor de la mateixa no tinga suficient temps per a despenjar i per això decidisca retornar-la per a saber qui s’ha posat en contacte amb ell.

Per a evitar despenjar la crida, una de les opcions implica teclejar el número de telèfon en Google, i esbrinar així la seua procedència. Existeixen diferents webs i aplicacions per a dispositius que permeten esbrinar amb major rapidesa la procedència d’aquesta, com és el cas de True Caller, Whoscall o serveis gratuïts com ‘Listaspam’.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.