Alerta: si et telefonen d’un número amb aquest prefix, no l’agafes

La Guàrdia Civil ha llançat un nou avís sobre la famosa “estafa de la trucada perduda”, mitjançant el qual les persones que són enganyades en respondre la trucada d’un determinat prefix telefònic, paguen de més en la seua factura de telèfon.

D’aquesta manera, la Benemèrita ha alertat de quatre prefixos telefònics corresponents a altres països que no s’han de respondre, amb l’objectiu d’evitar l’estafa telefònica. El procediment sempre és el mateix. Una crida d’un número de telèfon desconegut, i l’usuari decideix retornar aquesta crida amb la finalitat d’esbrinar qui es troba a l’altre costat del telèfon. El resultat final no és un altre que el cobrament d’una tarifació especial, i així emportar-se una part dels diners cobrats.

Els números que ha citat la Guàrdia Civil i als quals no se’ls ha de retornar la crida són els següents. Tots ells corresponen a altres països. Entre ells estan el prefix 355 corresponent a Albània, el 225 de Costa d’Ivori, el 233 de Ghana i el 234 de Nigèria. Els agents de la Guàrdia Civil aconsellen no respondre la crida en cas que el número de telèfon que anomene comence per qualsevol dels prefixos esmentats anteriorment.

Per la seua part la Policia Nacional recomana que, en cas de rebre la trucada d’un número estranger i de no saber qui pot ser, és preferible no respondre. “Podria ser l’estafa de la trucada perduda”, explica el Cos en el seu perfil oficial de Twitter.


En cas que cregues que et criden del teu banc, asseguradora i fins i tot de la teua pròpia empresa comprova que es tracta d’una trucada veraç, no dones les teues dades privades per telèfon i molt menys el teu número de compte bancari.

I és que després de veure l’avís que la Guàrdia Civil ha publicat en xarxes socials, algunes persones després de veure la publicació han reconegut haver rebut telefonades amb aqueixos prefixos a més d’uns altres com el Regne Unit o Nova Zelanda, últimament.

Trucades realitzades des d’una centraleta

No obstant això, no és la primera vegada que la Guàrdia Civil avisa sobre les crides d’aquests prefixos. A la fi de l’any 2020, van llançar el mateix avís sobre la perillositat que comporta retornar aquestes crides. De fet, es tracten de trucades realitzades des d’una centraleta i d’un sol to, que tenen l’objectiu que el receptor de la mateixa no tinga suficient temps per a despenjar i per això decidisca retornar-la per a saber qui s’ha posat en contacte amb ell.

Per a evitar despenjar la crida, una de les opcions implica teclejar el número de telèfon en Google, i esbrinar així la seua procedència. Existeixen diferents webs i aplicacions per a dispositius que permeten esbrinar amb major rapidesa la procedència d’aquesta, com és el cas de True Caller, Whoscall o serveis gratuïts com ‘Listaspam’.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.