Alerta: si et telefonen d’un número amb aquest prefix, no l’agafes

La Guàrdia Civil ha llançat un nou avís sobre la famosa “estafa de la trucada perduda”, mitjançant el qual les persones que són enganyades en respondre la trucada d’un determinat prefix telefònic, paguen de més en la seua factura de telèfon.

D’aquesta manera, la Benemèrita ha alertat de quatre prefixos telefònics corresponents a altres països que no s’han de respondre, amb l’objectiu d’evitar l’estafa telefònica. El procediment sempre és el mateix. Una crida d’un número de telèfon desconegut, i l’usuari decideix retornar aquesta crida amb la finalitat d’esbrinar qui es troba a l’altre costat del telèfon. El resultat final no és un altre que el cobrament d’una tarifació especial, i així emportar-se una part dels diners cobrats.

Els números que ha citat la Guàrdia Civil i als quals no se’ls ha de retornar la crida són els següents. Tots ells corresponen a altres països. Entre ells estan el prefix 355 corresponent a Albània, el 225 de Costa d’Ivori, el 233 de Ghana i el 234 de Nigèria. Els agents de la Guàrdia Civil aconsellen no respondre la crida en cas que el número de telèfon que anomene comence per qualsevol dels prefixos esmentats anteriorment.

Per la seua part la Policia Nacional recomana que, en cas de rebre la trucada d’un número estranger i de no saber qui pot ser, és preferible no respondre. “Podria ser l’estafa de la trucada perduda”, explica el Cos en el seu perfil oficial de Twitter.


En cas que cregues que et criden del teu banc, asseguradora i fins i tot de la teua pròpia empresa comprova que es tracta d’una trucada veraç, no dones les teues dades privades per telèfon i molt menys el teu número de compte bancari.

I és que després de veure l’avís que la Guàrdia Civil ha publicat en xarxes socials, algunes persones després de veure la publicació han reconegut haver rebut telefonades amb aqueixos prefixos a més d’uns altres com el Regne Unit o Nova Zelanda, últimament.

Trucades realitzades des d’una centraleta

No obstant això, no és la primera vegada que la Guàrdia Civil avisa sobre les crides d’aquests prefixos. A la fi de l’any 2020, van llançar el mateix avís sobre la perillositat que comporta retornar aquestes crides. De fet, es tracten de trucades realitzades des d’una centraleta i d’un sol to, que tenen l’objectiu que el receptor de la mateixa no tinga suficient temps per a despenjar i per això decidisca retornar-la per a saber qui s’ha posat en contacte amb ell.

Per a evitar despenjar la crida, una de les opcions implica teclejar el número de telèfon en Google, i esbrinar així la seua procedència. Existeixen diferents webs i aplicacions per a dispositius que permeten esbrinar amb major rapidesa la procedència d’aquesta, com és el cas de True Caller, Whoscall o serveis gratuïts com ‘Listaspam’.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat mobilitza 421 milions per a ajudar famílies i empreses davant la crisi per la guerra de l’Iran

El Consell pacta amb sindicats i patronal 27 mesures que inclouen ajudes a hipoteques, lloguer, transport, autònoms i finançament bonificat

Juan Roig confia en medalles del Projecte FER a Los Angeles 2028

Juan Roig destaca la cultura de l'esforç del Projecte FER i expressa la seua confiança que diversos dels esportistes becats aconseguisquen medalla en els Jocs Olímpics de Los Angeles 2028.

Projecte FER 2026 presenta el seu programa de beques amb 140 esportistes sota el lema Basat en somni reals

El Projecte FER 2026 llança la seua catorzena edició amb 140 esportistes becats i l'objectiu a mitjà termini dels Jocs Olímpics de Los Angeles 2028, reforçant a més l'impacte de la marató i mitja marató com a eixos de mecenatge esportiu.

CCOO reclama a la Generalitat aplicar enguany la jornada de 35 hores al personal públic

CCOO PV reclama a la Generalitat Valenciana que pose en marxa este mateix any la jornada de 35 hores setmanals per a tot el seu personal públic, tal com arreplega l'acord de legislatura de 2024.

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.