12.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Alerta: si et telefonen d’un número amb aquest prefix, no l’agafes

La Guàrdia Civil ha llançat un nou avís sobre la famosa “estafa de la trucada perduda”, mitjançant el qual les persones que són enganyades en respondre la trucada d’un determinat prefix telefònic, paguen de més en la seua factura de telèfon.

D’aquesta manera, la Benemèrita ha alertat de quatre prefixos telefònics corresponents a altres països que no s’han de respondre, amb l’objectiu d’evitar l’estafa telefònica. El procediment sempre és el mateix. Una crida d’un número de telèfon desconegut, i l’usuari decideix retornar aquesta crida amb la finalitat d’esbrinar qui es troba a l’altre costat del telèfon. El resultat final no és un altre que el cobrament d’una tarifació especial, i així emportar-se una part dels diners cobrats.

Els números que ha citat la Guàrdia Civil i als quals no se’ls ha de retornar la crida són els següents. Tots ells corresponen a altres països. Entre ells estan el prefix 355 corresponent a Albània, el 225 de Costa d’Ivori, el 233 de Ghana i el 234 de Nigèria. Els agents de la Guàrdia Civil aconsellen no respondre la crida en cas que el número de telèfon que anomene comence per qualsevol dels prefixos esmentats anteriorment.

Per la seua part la Policia Nacional recomana que, en cas de rebre la trucada d’un número estranger i de no saber qui pot ser, és preferible no respondre. “Podria ser l’estafa de la trucada perduda”, explica el Cos en el seu perfil oficial de Twitter.


En cas que cregues que et criden del teu banc, asseguradora i fins i tot de la teua pròpia empresa comprova que es tracta d’una trucada veraç, no dones les teues dades privades per telèfon i molt menys el teu número de compte bancari.

I és que després de veure l’avís que la Guàrdia Civil ha publicat en xarxes socials, algunes persones després de veure la publicació han reconegut haver rebut telefonades amb aqueixos prefixos a més d’uns altres com el Regne Unit o Nova Zelanda, últimament.

Trucades realitzades des d’una centraleta

No obstant això, no és la primera vegada que la Guàrdia Civil avisa sobre les crides d’aquests prefixos. A la fi de l’any 2020, van llançar el mateix avís sobre la perillositat que comporta retornar aquestes crides. De fet, es tracten de trucades realitzades des d’una centraleta i d’un sol to, que tenen l’objectiu que el receptor de la mateixa no tinga suficient temps per a despenjar i per això decidisca retornar-la per a saber qui s’ha posat en contacte amb ell.

Per a evitar despenjar la crida, una de les opcions implica teclejar el número de telèfon en Google, i esbrinar així la seua procedència. Existeixen diferents webs i aplicacions per a dispositius que permeten esbrinar amb major rapidesa la procedència d’aquesta, com és el cas de True Caller, Whoscall o serveis gratuïts com ‘Listaspam’.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana protesten davant Les Corts amb un ninot de Pérez Llorca

Un centenar de persones han protestat davant Les Corts durant la investidura de Juanfran Pérez Llorca amb consignes i un ninot amb el seu rostre. El col·lectiu ha denunciat continuïtat amb Mazón i ha exigit justícia i responsabilitats.

Intervingudes dos tones de cocaïna ocultes entre fruita en el port de València

Les autoritats han intervingut 2.005 quilos de cocaïna ocults en caixes de fruita procedents de l'Equador en el port de València i han detingut a quatre persones. L'operació ha desarticulat una xarxa que introduïa droga en contenidors des de Sud-amèrica.

El València busca trencar set mesos sense guanyar fora davant el Raig

El València afrontarà este dilluns la seua visita al Raig amb l'objectiu d'acabar amb set mesos sense triomfs a domicili en LaLiga. Des de la seua última victòria fora enllaça huit eixides sense guanyar.

Víctimes de la dana assistiran al ple d’investidura convidades per l’oposició

Representants de dos associacions d'afectats seguiran des de la tribuna el debat d'investidura de Juanfran Pérez Llorca en Les Corts, després de ser convidades per l'oposició. També protestaran a les portes del parlament.

València Basket i Alina Iagupova rescindixen el seu contracte de mutu acord

El club i la jugadora han posat fi al vincle que arribava fins a final de temporada. La decisió arriba després d'absències per una situació personal prolongada.

Sanitat recomana usar màscara en centres sanitaris davant el possible repunt d’infeccions

Sanitat ha remés una instrucció que aconsella la màscara en situacions i àrees concretes dels centres sanitaris davant un possible repunt de virus respiratoris. La Comunitat Valenciana manté nivell baix d'epidèmia, amb 787,8 casos per 100.000 habitants l'última setmana.

Intervingudes dos tones de cocaïna ocultes entre fruita en el port de València

Intervinguts 2.005 quilos de cocaïna camuflats en caixes de fruita procedents de l'Equador en el port de València. Hi ha quatre detinguts i es desarticula una xarxa.

Baixen de forma generalitzada les mínimes i Fontanars dels Alforins marca -3,6°

Les mínimes han baixat en tota la Comunitat Valenciana. Fontanars dels Alforins ha registrat -3,6°, seguida d'Ademuz i Villena, mentres el litoral s'ha mantingut més temperat.