Alerta: si et telefonen d’un número amb aquest prefix, no l’agafes

La Guàrdia Civil ha llançat un nou avís sobre la famosa “estafa de la trucada perduda”, mitjançant el qual les persones que són enganyades en respondre la trucada d’un determinat prefix telefònic, paguen de més en la seua factura de telèfon.

D’aquesta manera, la Benemèrita ha alertat de quatre prefixos telefònics corresponents a altres països que no s’han de respondre, amb l’objectiu d’evitar l’estafa telefònica. El procediment sempre és el mateix. Una crida d’un número de telèfon desconegut, i l’usuari decideix retornar aquesta crida amb la finalitat d’esbrinar qui es troba a l’altre costat del telèfon. El resultat final no és un altre que el cobrament d’una tarifació especial, i així emportar-se una part dels diners cobrats.

Els números que ha citat la Guàrdia Civil i als quals no se’ls ha de retornar la crida són els següents. Tots ells corresponen a altres països. Entre ells estan el prefix 355 corresponent a Albània, el 225 de Costa d’Ivori, el 233 de Ghana i el 234 de Nigèria. Els agents de la Guàrdia Civil aconsellen no respondre la crida en cas que el número de telèfon que anomene comence per qualsevol dels prefixos esmentats anteriorment.

Per la seua part la Policia Nacional recomana que, en cas de rebre la trucada d’un número estranger i de no saber qui pot ser, és preferible no respondre. “Podria ser l’estafa de la trucada perduda”, explica el Cos en el seu perfil oficial de Twitter.


En cas que cregues que et criden del teu banc, asseguradora i fins i tot de la teua pròpia empresa comprova que es tracta d’una trucada veraç, no dones les teues dades privades per telèfon i molt menys el teu número de compte bancari.

I és que després de veure l’avís que la Guàrdia Civil ha publicat en xarxes socials, algunes persones després de veure la publicació han reconegut haver rebut telefonades amb aqueixos prefixos a més d’uns altres com el Regne Unit o Nova Zelanda, últimament.

Trucades realitzades des d’una centraleta

No obstant això, no és la primera vegada que la Guàrdia Civil avisa sobre les crides d’aquests prefixos. A la fi de l’any 2020, van llançar el mateix avís sobre la perillositat que comporta retornar aquestes crides. De fet, es tracten de trucades realitzades des d’una centraleta i d’un sol to, que tenen l’objectiu que el receptor de la mateixa no tinga suficient temps per a despenjar i per això decidisca retornar-la per a saber qui s’ha posat en contacte amb ell.

Per a evitar despenjar la crida, una de les opcions implica teclejar el número de telèfon en Google, i esbrinar així la seua procedència. Existeixen diferents webs i aplicacions per a dispositius que permeten esbrinar amb major rapidesa la procedència d’aquesta, com és el cas de True Caller, Whoscall o serveis gratuïts com ‘Listaspam’.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.