Algemesí culmina la millora de cinc zones públiques amb el suport de la iniciativa Alcem-se

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament d’Algemesí ha culminat la millora de cinc zones públiques de la localitat, reobrint-los després de les actuacions emmarcades en el iniciativa Alcem-se, una iniciativa impulsada per la Fundació Hortensia Herrero i l’empresa FINOP, relacionada amb l’empresari valencià Juan Roig.
Aquesta actuació representa una «etapa fonamental» en la millora de la ciutat, després de la dana del passat octubre, i constitueix «un nou pas avant en la recuperació dels espais més afectats», segons ha expressat el consistori en un comunicat.
Les intervencions han inclòs la millora parcial del parc Bernat Guinovart, que ha rebut una aportació de 150.000 euros de la Fundació Hortensia Herrero. En aquest espai, a petició del consistori, s’han eliminat les jardineres centrals que dificultaven el pas dels vianants, així com reubicat les pistes de petanca per garantir el trànsit al centre del parc. A més, s’ha pavimentat la pista esportiva i renovat l’àrea de jocs infants.
Pel que fa a la recuperació de la zona infantil de l’antiga Copal, la plaça de la Ribera, el parc Salvador Castell i el parc de l’Escola Pia, el cost total ha ascendit a 300.000 euros, sufragat per FINOP. Totes les actuacions s’han executat amb caràcter urgent, seguint criteris de funcionalitat, estètica urbana i accessibilitat.
En el Parc Salvador Castell, el consistori ha destacat que «s’han tingut en compte les principals reivindicacions veïnals». Així, la zona de jocs infants ha estat ampliada, i el camí de terra s’ha pavimentat amb un material drenant per evitar molèsties per pols.
L’Ajuntament es farà càrrec de l’ajardinament de tota la zona, incrementant la vegetació, gespa i espècies arbustives. A més, s’està duent a terme la retirada del pavicésped que connecta amb la vorera del carrer San José de Calasanz, així com la reubicació dels bancs de formigó, que actualment miren cap a les façanes, i la substitució de l’antic arbre caigut per alternatives lúdiques més atractives per als nens.
L’alcalde de la ciutat, José Javier Sanchis, ha destacat la dimensió solidària del iniciativa. «Algemesí no s’ha alçat només. Ens hem alçat gràcies al suport i compromís de moltes persones i entitats que han volgut estar al nostre costat. Vull reconéixer de manera especial l’aportació de la Fundació Hortensia Herrero i l’empresa FINOP per la seua generositat i rapidesa, així com als equips tècnics, operaris i responsables del iniciativa per la seua implicació i professionalitat. Aquesta col·laboració és un exemple del que podem aconseguir quan treballem junts amb un objectiu comú,» ha emfatitzat.
D’aquesta manera, ha recalcat que Alcem-se ha servit per restaurar espais clau per a la vida quotidiana del municipi i enviar un «missatge d’ànim col·lectiu i de reconstrucció compartida». Amb aquesta nova fase completada, l’Ajuntament continua centrant els seus esforços a «recuperar de manera integral els serveis, espais i infraestructures del municipi.»

Últimes notícies

Busquen si el cos trobat en una platja de Torrevieja ve d’una patera

La Guàrdia Civil investiga si el cos sense vida localitzat en la platja de la Sal, a Torrevieja, pot ser d’una persona migrant d’una patera naufragada.

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.