Algemesí culmina la millora de cinc zones públiques amb el suport de la iniciativa Alcem-se

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament d’Algemesí ha culminat la millora de cinc zones públiques de la localitat, reobrint-los després de les actuacions emmarcades en el iniciativa Alcem-se, una iniciativa impulsada per la Fundació Hortensia Herrero i l’empresa FINOP, relacionada amb l’empresari valencià Juan Roig.
Aquesta actuació representa una «etapa fonamental» en la millora de la ciutat, després de la dana del passat octubre, i constitueix «un nou pas avant en la recuperació dels espais més afectats», segons ha expressat el consistori en un comunicat.
Les intervencions han inclòs la millora parcial del parc Bernat Guinovart, que ha rebut una aportació de 150.000 euros de la Fundació Hortensia Herrero. En aquest espai, a petició del consistori, s’han eliminat les jardineres centrals que dificultaven el pas dels vianants, així com reubicat les pistes de petanca per garantir el trànsit al centre del parc. A més, s’ha pavimentat la pista esportiva i renovat l’àrea de jocs infants.
Pel que fa a la recuperació de la zona infantil de l’antiga Copal, la plaça de la Ribera, el parc Salvador Castell i el parc de l’Escola Pia, el cost total ha ascendit a 300.000 euros, sufragat per FINOP. Totes les actuacions s’han executat amb caràcter urgent, seguint criteris de funcionalitat, estètica urbana i accessibilitat.
En el Parc Salvador Castell, el consistori ha destacat que «s’han tingut en compte les principals reivindicacions veïnals». Així, la zona de jocs infants ha estat ampliada, i el camí de terra s’ha pavimentat amb un material drenant per evitar molèsties per pols.
L’Ajuntament es farà càrrec de l’ajardinament de tota la zona, incrementant la vegetació, gespa i espècies arbustives. A més, s’està duent a terme la retirada del pavicésped que connecta amb la vorera del carrer San José de Calasanz, així com la reubicació dels bancs de formigó, que actualment miren cap a les façanes, i la substitució de l’antic arbre caigut per alternatives lúdiques més atractives per als nens.
L’alcalde de la ciutat, José Javier Sanchis, ha destacat la dimensió solidària del iniciativa. «Algemesí no s’ha alçat només. Ens hem alçat gràcies al suport i compromís de moltes persones i entitats que han volgut estar al nostre costat. Vull reconéixer de manera especial l’aportació de la Fundació Hortensia Herrero i l’empresa FINOP per la seua generositat i rapidesa, així com als equips tècnics, operaris i responsables del iniciativa per la seua implicació i professionalitat. Aquesta col·laboració és un exemple del que podem aconseguir quan treballem junts amb un objectiu comú,» ha emfatitzat.
D’aquesta manera, ha recalcat que Alcem-se ha servit per restaurar espais clau per a la vida quotidiana del municipi i enviar un «missatge d’ànim col·lectiu i de reconstrucció compartida». Amb aquesta nova fase completada, l’Ajuntament continua centrant els seus esforços a «recuperar de manera integral els serveis, espais i infraestructures del municipi.»

Últimes notícies

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.