Algemesí culmina la millora de cinc zones públiques amb el suport de la iniciativa Alcem-se

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament d’Algemesí ha culminat la millora de cinc zones públiques de la localitat, reobrint-los després de les actuacions emmarcades en el iniciativa Alcem-se, una iniciativa impulsada per la Fundació Hortensia Herrero i l’empresa FINOP, relacionada amb l’empresari valencià Juan Roig.
Aquesta actuació representa una «etapa fonamental» en la millora de la ciutat, després de la dana del passat octubre, i constitueix «un nou pas avant en la recuperació dels espais més afectats», segons ha expressat el consistori en un comunicat.
Les intervencions han inclòs la millora parcial del parc Bernat Guinovart, que ha rebut una aportació de 150.000 euros de la Fundació Hortensia Herrero. En aquest espai, a petició del consistori, s’han eliminat les jardineres centrals que dificultaven el pas dels vianants, així com reubicat les pistes de petanca per garantir el trànsit al centre del parc. A més, s’ha pavimentat la pista esportiva i renovat l’àrea de jocs infants.
Pel que fa a la recuperació de la zona infantil de l’antiga Copal, la plaça de la Ribera, el parc Salvador Castell i el parc de l’Escola Pia, el cost total ha ascendit a 300.000 euros, sufragat per FINOP. Totes les actuacions s’han executat amb caràcter urgent, seguint criteris de funcionalitat, estètica urbana i accessibilitat.
En el Parc Salvador Castell, el consistori ha destacat que «s’han tingut en compte les principals reivindicacions veïnals». Així, la zona de jocs infants ha estat ampliada, i el camí de terra s’ha pavimentat amb un material drenant per evitar molèsties per pols.
L’Ajuntament es farà càrrec de l’ajardinament de tota la zona, incrementant la vegetació, gespa i espècies arbustives. A més, s’està duent a terme la retirada del pavicésped que connecta amb la vorera del carrer San José de Calasanz, així com la reubicació dels bancs de formigó, que actualment miren cap a les façanes, i la substitució de l’antic arbre caigut per alternatives lúdiques més atractives per als nens.
L’alcalde de la ciutat, José Javier Sanchis, ha destacat la dimensió solidària del iniciativa. «Algemesí no s’ha alçat només. Ens hem alçat gràcies al suport i compromís de moltes persones i entitats que han volgut estar al nostre costat. Vull reconéixer de manera especial l’aportació de la Fundació Hortensia Herrero i l’empresa FINOP per la seua generositat i rapidesa, així com als equips tècnics, operaris i responsables del iniciativa per la seua implicació i professionalitat. Aquesta col·laboració és un exemple del que podem aconseguir quan treballem junts amb un objectiu comú,» ha emfatitzat.
D’aquesta manera, ha recalcat que Alcem-se ha servit per restaurar espais clau per a la vida quotidiana del municipi i enviar un «missatge d’ànim col·lectiu i de reconstrucció compartida». Amb aquesta nova fase completada, l’Ajuntament continua centrant els seus esforços a «recuperar de manera integral els serveis, espais i infraestructures del municipi.»

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU