Algemesí culmina la millora de cinc zones públiques amb el suport de la iniciativa Alcem-se

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament d’Algemesí ha culminat la millora de cinc zones públiques de la localitat, reobrint-los després de les actuacions emmarcades en el iniciativa Alcem-se, una iniciativa impulsada per la Fundació Hortensia Herrero i l’empresa FINOP, relacionada amb l’empresari valencià Juan Roig.
Aquesta actuació representa una «etapa fonamental» en la millora de la ciutat, després de la dana del passat octubre, i constitueix «un nou pas avant en la recuperació dels espais més afectats», segons ha expressat el consistori en un comunicat.
Les intervencions han inclòs la millora parcial del parc Bernat Guinovart, que ha rebut una aportació de 150.000 euros de la Fundació Hortensia Herrero. En aquest espai, a petició del consistori, s’han eliminat les jardineres centrals que dificultaven el pas dels vianants, així com reubicat les pistes de petanca per garantir el trànsit al centre del parc. A més, s’ha pavimentat la pista esportiva i renovat l’àrea de jocs infants.
Pel que fa a la recuperació de la zona infantil de l’antiga Copal, la plaça de la Ribera, el parc Salvador Castell i el parc de l’Escola Pia, el cost total ha ascendit a 300.000 euros, sufragat per FINOP. Totes les actuacions s’han executat amb caràcter urgent, seguint criteris de funcionalitat, estètica urbana i accessibilitat.
En el Parc Salvador Castell, el consistori ha destacat que «s’han tingut en compte les principals reivindicacions veïnals». Així, la zona de jocs infants ha estat ampliada, i el camí de terra s’ha pavimentat amb un material drenant per evitar molèsties per pols.
L’Ajuntament es farà càrrec de l’ajardinament de tota la zona, incrementant la vegetació, gespa i espècies arbustives. A més, s’està duent a terme la retirada del pavicésped que connecta amb la vorera del carrer San José de Calasanz, així com la reubicació dels bancs de formigó, que actualment miren cap a les façanes, i la substitució de l’antic arbre caigut per alternatives lúdiques més atractives per als nens.
L’alcalde de la ciutat, José Javier Sanchis, ha destacat la dimensió solidària del iniciativa. «Algemesí no s’ha alçat només. Ens hem alçat gràcies al suport i compromís de moltes persones i entitats que han volgut estar al nostre costat. Vull reconéixer de manera especial l’aportació de la Fundació Hortensia Herrero i l’empresa FINOP per la seua generositat i rapidesa, així com als equips tècnics, operaris i responsables del iniciativa per la seua implicació i professionalitat. Aquesta col·laboració és un exemple del que podem aconseguir quan treballem junts amb un objectiu comú,» ha emfatitzat.
D’aquesta manera, ha recalcat que Alcem-se ha servit per restaurar espais clau per a la vida quotidiana del municipi i enviar un «missatge d’ànim col·lectiu i de reconstrucció compartida». Amb aquesta nova fase completada, l’Ajuntament continua centrant els seus esforços a «recuperar de manera integral els serveis, espais i infraestructures del municipi.»

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.