Algemesí culmina la millora de cinc zones públiques amb el suport de la iniciativa Alcem-se

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)
L’Ajuntament d’Algemesí ha culminat la millora de cinc zones públiques de la localitat, reobrint-los després de les actuacions emmarcades en el iniciativa Alcem-se, una iniciativa impulsada per la Fundació Hortensia Herrero i l’empresa FINOP, relacionada amb l’empresari valencià Juan Roig.
Aquesta actuació representa una «etapa fonamental» en la millora de la ciutat, després de la dana del passat octubre, i constitueix «un nou pas avant en la recuperació dels espais més afectats», segons ha expressat el consistori en un comunicat.
Les intervencions han inclòs la millora parcial del parc Bernat Guinovart, que ha rebut una aportació de 150.000 euros de la Fundació Hortensia Herrero. En aquest espai, a petició del consistori, s’han eliminat les jardineres centrals que dificultaven el pas dels vianants, així com reubicat les pistes de petanca per garantir el trànsit al centre del parc. A més, s’ha pavimentat la pista esportiva i renovat l’àrea de jocs infants.
Pel que fa a la recuperació de la zona infantil de l’antiga Copal, la plaça de la Ribera, el parc Salvador Castell i el parc de l’Escola Pia, el cost total ha ascendit a 300.000 euros, sufragat per FINOP. Totes les actuacions s’han executat amb caràcter urgent, seguint criteris de funcionalitat, estètica urbana i accessibilitat.
En el Parc Salvador Castell, el consistori ha destacat que «s’han tingut en compte les principals reivindicacions veïnals». Així, la zona de jocs infants ha estat ampliada, i el camí de terra s’ha pavimentat amb un material drenant per evitar molèsties per pols.
L’Ajuntament es farà càrrec de l’ajardinament de tota la zona, incrementant la vegetació, gespa i espècies arbustives. A més, s’està duent a terme la retirada del pavicésped que connecta amb la vorera del carrer San José de Calasanz, així com la reubicació dels bancs de formigó, que actualment miren cap a les façanes, i la substitució de l’antic arbre caigut per alternatives lúdiques més atractives per als nens.
L’alcalde de la ciutat, José Javier Sanchis, ha destacat la dimensió solidària del iniciativa. «Algemesí no s’ha alçat només. Ens hem alçat gràcies al suport i compromís de moltes persones i entitats que han volgut estar al nostre costat. Vull reconéixer de manera especial l’aportació de la Fundació Hortensia Herrero i l’empresa FINOP per la seua generositat i rapidesa, així com als equips tècnics, operaris i responsables del iniciativa per la seua implicació i professionalitat. Aquesta col·laboració és un exemple del que podem aconseguir quan treballem junts amb un objectiu comú,» ha emfatitzat.
D’aquesta manera, ha recalcat que Alcem-se ha servit per restaurar espais clau per a la vida quotidiana del municipi i enviar un «missatge d’ànim col·lectiu i de reconstrucció compartida». Amb aquesta nova fase completada, l’Ajuntament continua centrant els seus esforços a «recuperar de manera integral els serveis, espais i infraestructures del municipi.»

Últimes notícies

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.

L’ocupació turística puja un 4,3 % en juny a la Comunitat Valenciana amb 9.556 afiliats més

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al juny l’augment d’afiliació turística a Espanya, amb 9.556 treballadors més i un creixement del 4,3 %. A nivell estatal, el sector suma ja més de tres milions d’afiliats i representa el 13,7 % de l’ocupació total.

El primer mes d’estiu deixa 238 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des de 2015

El Sistema MoMo ha estimat 238 morts atribuïbles a la calor entre el 21 de juny i el 20 de juliol a la Comunitat Valenciana, el registre més alt des que hi ha dades (2015), amb especial impacte a la província d’Alacant.

Ferrán Torres fa història i bat tots els rècords valencians amb Espanya al Mundial 2026

Ferrán Torres, autor del gol decisiu en la final del Mundial 2026 davant l’Argentina, s’ha convertit en el futbolista valencià amb més partits, gols i fites assolides amb la selecció espanyola.

L’Escut d’Or de les Habaneras reconeix Francisco Andréu com a memòria viva del certamen de Torrevieja

El Certamen Coral Internacional de Habaneras i Polifonia de Torrevieja ha lliurat l’Escut d’Or a Francisco Andréu, participant de la primera edició i nebot del compositor de la popular habanera 'Torrevieja'. La segona vetlada ha reunit sis corals locals i ha servit també per anunciar la creació de dues noves places de jutges al partit judicial de Torrevieja.

Detingut un jove per pintades antisemites a la façana de la Llotja de València

La Policia Nacional ha detingut un jove de 25 anys acusat de fer dues pintades amb missatges antisemites a la façana de la Llotja de València, Bé Patrimoni de la Humanitat des de 1996.