Almenys tres morts i una desena de ferits en un atac rus sobre la província ucraïnesa de Zaporiyia

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Almenys tres persones han mort i altres onze han resultat ferides com a conseqüència d’un nou atac aeri de les Forces Armades de Rússia que ha caigut prop dels voltants d’una clínica situada al centre de Zaporiyia.

«Els russos han atacat Zaporiyia», ha alertat el governador de la província, Ivan Fedorov, que ha informat que s’ha establit l’alerta aèria en tota la província després de la caiguda d’este míssil al voltant de les 15.00 hora local.

Fedorov ha explicat que els equips d’emergències continuen buscant persones entre els enderrocs i que alguns dels ferits es troben en estat greu.

L’Exèrcit rus ha bombardejat altres zones de l’est d’Ucraïna, com la localitat d’Odradomakianka, en la província de Khersón, on ha mort una persona, o en Zlatopil, a Khàrkiv, on els atacs a primera hora del matí han deixat almenys una dotzena de ferits.

Els atacs, amb míssils balístics Iskander-M, han aconseguit el centre de la ciutat i els afores, el segon va aconseguir els afores, ha informat la Fiscalia de Khàrkiv.

Últimes notícies

Barcala es nega a comparéixer en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala (PP), ha comunicat que no acudirà este divendres a la comissió municipal sobre les vivendes públiques de Les Naus, al·legant que no aportaria res nou i que hi ha una causa judicial oberta. L’oposició l’acusa d’evitar donar explicacions sobre el que qualifica com el major escàndal polític del seu mandat.

Greenpeace alerta de quasi 200 punts crítics al litoral espanyol per la seua fragilitat extrema

Un informe de Greenpeace alerta que el litoral espanyol viu una fragilitat sense precedents pel canvi climàtic i la urbanització, amb 194 punts crítics i fortes conseqüències econòmiques i ambientals.

El tercer dia de l’ona de calor deixa fins a 44 graus a València i activa l’avís roig

La tercera ona de calor de l’estiu tanca este dijous amb fins a 44 ºC i avís roig a la Comunitat Valenciana, especialment a València i Alacant, i risc extrem d’incendis.

Les autonomies del PP boicotegen la reunió sobre la regularització extraordinària de migrants

Els governs autonòmics del PP han decidit no participar en la Conferència Sectorial de la Immigració convocada per analitzar la regularització extraordinària, fet que ha impedit la celebració de la reunió. La ministra Elma Saiz ha acusat el PP de comportar-se com un partit antisistema, mentres les comunitats populars denuncien manca d’informació i una política migratòria que qualifiquen d’opaca i irresponsable.

Risc de reventons càlids i ratxes de vent molt fortes esta vesprada a Alacant

Aemet ha activat l’avís roig per calor extrema i alerta de possibles reventons càlids amb ratxes de vent de més de 90 km/h, sobretot a la província d’Alacant.

El cap de RRHH tancà la Diputació per la DANA en només 10 minuts

El director de Recursos Humans de la Diputació de València en la DANA de 2024, Javier Bolinches, ha explicat que va ordenar el tancament de l’edifici en 10 minuts, sense protocol previ ni consultar el president. La decisió es basa en l’alerta roja d’Aemet i en la greu situació a Utiel.

Porcelanosa impulsa a Vila-real la seua major planta solar per a autoconsum

Porcelanosa ha posat en marxa a Vila-real una planta fotovoltaica de 19.000 metres quadrats, la més gran del grup, destinada a autoconsum industrial i a reduir emissions de CO₂.

L’Elx continua la pretemporada davant el Johor encara sense fitxatges

L’Elx disputa este divendres a La Nucia el segon amistós de pretemporada davant el Johor malaisi, encara sense reforços i amb una llista plena de canterans.