19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Almenys tres morts i una desena de ferits en un atac rus sobre la província ucraïnesa de Zaporiyia

MADRID, 10 (EUROPA PRESS)

Almenys tres persones han mort i altres onze han resultat ferides com a conseqüència d’un nou atac aeri de les Forces Armades de Rússia que ha caigut prop dels voltants d’una clínica situada al centre de Zaporiyia.

“Els russos han atacat Zaporiyia”, ha alertat el governador de la província, Ivan Fedorov, que ha informat que s’ha establit l’alerta aèria en tota la província després de la caiguda d’este míssil al voltant de les 15.00 hora local.

Fedorov ha explicat que els equips d’emergències continuen buscant persones entre els enderrocs i que alguns dels ferits es troben en estat greu.

L’Exèrcit rus ha bombardejat altres zones de l’est d’Ucraïna, com la localitat d’Odradomakianka, en la província de Khersón, on ha mort una persona, o en Zlatopil, a Khàrkiv, on els atacs a primera hora del matí han deixat almenys una dotzena de ferits.

Els atacs, amb míssils balístics Iskander-M, han aconseguit el centre de la ciutat i els afores, el segon va aconseguir els afores, ha informat la Fiscalia de Khàrkiv.

Últimes notícies

Generalitat i Xirivella habilitaran sòl segur per a quasi 4.000 vivendes després de la DANA

La Generalitat i l'Ajuntament de Xirivella activaran un PEUR per a urbanitzar sòl no inundable i alçar quasi 4.000 vivendes després de la DANA de 2024. El pla prioritza seguretat, agilitat i cooperació institucional.

Viviendea destinarà 12 milions a una promoció de 109 vivendes en Malilla, València

La plataforma ha assegurat 12 milions per a alçar una torre de 20 altures amb 109 pisos d'1 a 4 dormitoris en Malilla, amb 87 garatges i 64 trasters. El pla es recolza en la seua tecnologia per a ajustar el disseny a la demanda i preveu arrancar obres després de la llicència.

Els positius per pallola pugen a 22 en dos empreses del mateix edifici a Alacant

Els casos confirmats ascendixen a 22 després d'analitzar 30 sospites en dos companyies del mateix edifici d'Alacant. Salut Pública activa aïllament, vacunació i reforç de vigilància.

Cano defén un turisme de qualitat que impulse el talent femení

La consellera Marián Cano ha destacat este dijous l'aposta del Consell per un turisme de qualitat i una sostenibilitat social que impulsen el talent femení. El sector suposa entorn del 16% del PIB valencià, més de 300.000 ocupacions i 12,5 milions de visitants internacionals amb un gasto superior a 16.000 milions.

La consellera ha reclamat planificació per a garantir la cobertura de les noves places de jutges

La titular de Justícia ha reclamat al Ministeri una planificació seriosa i coherent que assegure la cobertura real de les noves places de jutges en la Comunitat Valenciana. Ha lligat l'ampliació de la planta a recursos, coordinació i estàndards d'accés exigents.

Felip VI i Pérez Llorca tracten el pla de recuperació, inversions i estabilitat política

El rei va rebre a la Zarzuela al president valencià per a revisar l'avanç del Pla Endavant després de la dana, les inversions previstes i l'estabilitat política. La reunió, de prop d'una hora, va incloure agenda cultural i esportiva i una anomenada als acords.

504 incidents per vent en 24 hores en la Comunitat Valenciana i criden a extremar la precaució

La Generalitat ha gestionat 504 incidències per vent en un dia, amb la majoria a la província de València. Seguixen actius avisos taronja i groc i el risc extrem d'incendis.

L’aeroport d’Alacant-Elx firma un gener històric amb 1,1 milions de passatgers

L'aeroport d'Alacant-Elx va registrar 1.106.689 passatgers al gener, un 4,7% més que en 2025. L'impuls internacional i l'augment de vols van sostindre l'alça.