L’ampliació de les mesures contra el Covid-19 entra en vigor esta nit en el territori valencià

 

L’ampliació del tancament perimetral del territori valencià i del toc de queda nocturn fins al 15 de gener entra en vigor esta mitjanit de dimecres, igual que les mesures addicionals de la Conselleria de Sanitat i les que regiran durant les festes nadalenques.

 

D’eixa forma ho establix el decret del president de la Generalitat pel que es prorroga el confinament perimetral i la resolució de la Conselleria de Sanitat sobre mesures addicionals pel Covid-19 que es van publicar dissabte passat.

 

Tancament perimetral i toc de queda

  • La restricció d’entrada i eixida de persones del territori valencià -excepte les excepcions acreditades- es prorroga fins a les 23.59 hores del dia 15 de gener de 2021.
  • Els dies 23, 24, 25 i 31 de desembre de 2020 i 1 de gener de 2021, s’autoritzen els desplaçaments a territoris que siguen lloc de residència habitual de familiars o persones reunides dels qui es desplacen, complint-se en tot moment els límits a la permanència de grups de persones.
  • Toc de queda: les nits del 24 al 26 de desembre de 2020 i del 31 de desembre de 2020 a l’1 de gener de 2021, la limitació de la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn s’amplia fins a les 01.30 hores, únicament per a permetre el retorn a casa.
  • Reunions familiars o amb afins: es manté en 6 persones el màxim, amb l’excepció dels menjars i sopars nadalencs dels dies 24, 25, 26 i 31 de desembre de 2020 i de l’1 de gener de 2021, a on podran ser deu. Es recomana no superar els dos grups de convivència.
  • Llocs de culte: per a reunions, celebracions i trobades religioses, incloses les cerimònies nupcials o altres celebracions religioses específiques, es manté fins a les 23.59 hores del 15 de gener de 2021 la limitació del 30% de l’aforament.

 

Mesures addicionals per sectors

  • Actes o activitats socioculturals, com a espectacles i celebracions populars: màxim de 150 persones i 50% de l’aforament. S’han de comunicar a l’autoritat municipal les mesures de seguretat i facilitar gels als assistents.
  • Actes deportius, entrenaments o competicions no professionals en instal·lacions: podran fer-se amb un aforament de públic màxim del 30% i un límit de 150 assistents. Es poden fer activitats en el medi natural en grups de fins a 30 persones.
  • Els centres firals i parcs d’atraccions poden obrir al públic fins al límit d’aforament del 50% tant en instal·lacions tancades i a l’aire lliure. S’inclouen els parcs temàtics, zoològics o aquaris.
  • Activitats de guia turístic: màxim de 15 persones per grup a l’aire lliure, i de 10 en espais tancats, incloent al guia. No es podran entregar fullets.
  • Piscines i instal·lacions: es podrà fer ús dels vestuaris, però no de les dutxes ni fonts d’aigua.
  • En els mercats ambulants, es manté l’aforament del 50% de llocs o l’augment d’espai que equivalga a això, però s’introduïx l’alternativa de no limitar el número de llocs però sí l’aforament de visitants al 50%.

 

Mesures específiques per a Nadal

  • Restauració i hostaleria: les nits del 24 al 26 de desembre i del 31 de desembre a l’1 de gener de 2021 es tanca a les 01.00 hores de la nit (en lloc de les 00.00), sense que puguen acceptar comandes a partir de les 00.30 hores. L’ocupació de taules eixos dies serà d’un màxim de 6, o de 10 si són familiars.
  • Es permetran les cavalcades estàtiques en llocs a on es puga controlar l’accés, garantint sempre el compliment de totes les normes de prevenció. En tot cas, s’autoritzarà al fet que els Reis Mags facen un recorregut als pobles i ciutats a bord de vehicles de transport, sense que puguen tirar caramels, o objectes.
  • No es podran celebrar carreres populars típiques de les festes nadalenques, com la Sant Silvestre.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.