Animalistes demanen acabar amb els 37 milions d’euros que els ajuntaments destinen a les festes taurines

Les organitzacions AnimaNaturalis i CAS Internacional s’han concentrat este diumenge a València per a exigir als ajuntaments de la Comunitat Valenciana que «deixen de subvencionar amb quasi 37 milions d’euros les festes amb bous«, les quals han denominat com a cruels, i prefereixen que destinen estos diners a «enfortir la sanitat o la cultura essencial».

De negre en senyal de protesta

L’acte s’ha celebrat en la plaça de l’Ajuntament de València on els participants anaven de negre en senyal de protesta, allí han llegit un manifest per a demanar als consistoris que facen «un exercici de responsabilitat amb els diners de tots» i deixen de finançar els actes taurins «d’ara endavant».

<

>
«Els teus diners paga això»

Els participants portaven cartells en els quals es podia llegir missatges com «Els teus diners paga això» o «No amb els meus diners«, acompanyats de fotografies de bous, i han cridat consignes com «Ni un euro més al maltractament animal«, «Tauromàquia abolició» o «Ja n’hi ha prou de maltractament animal«.

El portaveu de AnimaNaturalis, Jou Garcia, ha denunciat, en declaracions a Europa Press, que els diners públics emprats en estes festes, denominades per ell, cruels, ascendeix a cas 37 milions d’euros sone en la Comunitat Valenciana i ha defensat que la societat «té altres prioritats que no siga fer sofrir i torturar a un animal».

Segons l’organització, la província de Castelló gastaria fins a 19,5 milions d’euros en les celebracions taurines, mentre que València, per part seua, destinaria al voltant de 13,6 milions d’euros i finalment Alacant, més de 3,6 milions.

Estos diners per a tancar la pandèmia

Així doncs, Garcia ha insistit que els diners públics «es necessita més que mai per a acabar de tancar esta pandèmia» i ha afegit que el pressupost taurí «podria destinar-se a costejar el manteniment anual de 1.230 llits UCI, 1.394 respiradors, 410 professionals de medicina generalista, 820 infermeres d’hospital, 967.600 test covid-19 i 19.147.000 màscares«.

«Es podria accedir a més de 128.000 quotes d’autònom, a inversió I+D, així com subvencionar fins a 6.000 beques universitàries o 40.000 beques de menjador. Hi ha altres prioritats i parlem d’animals mamífers, vertebrats, amb sistema nerviós central i que sofreixen dolor i por«, ha expressat.

«El principal que sobrevola per sobre de tot és la necessitat. Tenim molts motius per a estar orgullosos, tradicions precioses i molts patrimonis de la humanitat, i no necessitem, l’any 2021, fer sofrir a cap animal que participa en una festa», ha dit.

Ara és el moment

El portaveu ha ressaltat que és ara «el moment» de «generar un canvi per a accelerar la protecció dels nostres germans de planeta que són els animals i intentar donar-los el benestar que es mereixen». «No deuríem ni atribuir-los ni llevar-los cap dret«, ha reivindicat.

També ha volgut remarcar que ta tauromàquia «ocupa el desé lloc en l’Enquesta d’Hàbits i Pràctiques Culturals a Espanya del Ministeri de Cultura, per darrere de museus, monuments, futbol o concerts«, al mateix temps que ha assenyalat que, en l’actualitat, el 90 per cent de les butaques d’una plaça de toros «estan buides i l’edat mitjana és molt alta».

 

Últimes notícies

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.