Animalistes demanen acabar amb els 37 milions d’euros que els ajuntaments destinen a les festes taurines

Les organitzacions AnimaNaturalis i CAS Internacional s’han concentrat este diumenge a València per a exigir als ajuntaments de la Comunitat Valenciana que «deixen de subvencionar amb quasi 37 milions d’euros les festes amb bous«, les quals han denominat com a cruels, i prefereixen que destinen estos diners a «enfortir la sanitat o la cultura essencial».

De negre en senyal de protesta

L’acte s’ha celebrat en la plaça de l’Ajuntament de València on els participants anaven de negre en senyal de protesta, allí han llegit un manifest per a demanar als consistoris que facen «un exercici de responsabilitat amb els diners de tots» i deixen de finançar els actes taurins «d’ara endavant».

<

>
«Els teus diners paga això»

Els participants portaven cartells en els quals es podia llegir missatges com «Els teus diners paga això» o «No amb els meus diners«, acompanyats de fotografies de bous, i han cridat consignes com «Ni un euro més al maltractament animal«, «Tauromàquia abolició» o «Ja n’hi ha prou de maltractament animal«.

El portaveu de AnimaNaturalis, Jou Garcia, ha denunciat, en declaracions a Europa Press, que els diners públics emprats en estes festes, denominades per ell, cruels, ascendeix a cas 37 milions d’euros sone en la Comunitat Valenciana i ha defensat que la societat «té altres prioritats que no siga fer sofrir i torturar a un animal».

Segons l’organització, la província de Castelló gastaria fins a 19,5 milions d’euros en les celebracions taurines, mentre que València, per part seua, destinaria al voltant de 13,6 milions d’euros i finalment Alacant, més de 3,6 milions.

Estos diners per a tancar la pandèmia

Així doncs, Garcia ha insistit que els diners públics «es necessita més que mai per a acabar de tancar esta pandèmia» i ha afegit que el pressupost taurí «podria destinar-se a costejar el manteniment anual de 1.230 llits UCI, 1.394 respiradors, 410 professionals de medicina generalista, 820 infermeres d’hospital, 967.600 test covid-19 i 19.147.000 màscares«.

«Es podria accedir a més de 128.000 quotes d’autònom, a inversió I+D, així com subvencionar fins a 6.000 beques universitàries o 40.000 beques de menjador. Hi ha altres prioritats i parlem d’animals mamífers, vertebrats, amb sistema nerviós central i que sofreixen dolor i por«, ha expressat.

«El principal que sobrevola per sobre de tot és la necessitat. Tenim molts motius per a estar orgullosos, tradicions precioses i molts patrimonis de la humanitat, i no necessitem, l’any 2021, fer sofrir a cap animal que participa en una festa», ha dit.

Ara és el moment

El portaveu ha ressaltat que és ara «el moment» de «generar un canvi per a accelerar la protecció dels nostres germans de planeta que són els animals i intentar donar-los el benestar que es mereixen». «No deuríem ni atribuir-los ni llevar-los cap dret«, ha reivindicat.

També ha volgut remarcar que ta tauromàquia «ocupa el desé lloc en l’Enquesta d’Hàbits i Pràctiques Culturals a Espanya del Ministeri de Cultura, per darrere de museus, monuments, futbol o concerts«, al mateix temps que ha assenyalat que, en l’actualitat, el 90 per cent de les butaques d’una plaça de toros «estan buides i l’edat mitjana és molt alta».

 

Últimes notícies

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.
FILMOTECA D'ESTIU