Animalistes demanen acabar amb els 37 milions d’euros que els ajuntaments destinen a les festes taurines

Les organitzacions AnimaNaturalis i CAS Internacional s’han concentrat este diumenge a València per a exigir als ajuntaments de la Comunitat Valenciana que «deixen de subvencionar amb quasi 37 milions d’euros les festes amb bous«, les quals han denominat com a cruels, i prefereixen que destinen estos diners a «enfortir la sanitat o la cultura essencial».

De negre en senyal de protesta

L’acte s’ha celebrat en la plaça de l’Ajuntament de València on els participants anaven de negre en senyal de protesta, allí han llegit un manifest per a demanar als consistoris que facen «un exercici de responsabilitat amb els diners de tots» i deixen de finançar els actes taurins «d’ara endavant».

<

>
«Els teus diners paga això»

Els participants portaven cartells en els quals es podia llegir missatges com «Els teus diners paga això» o «No amb els meus diners«, acompanyats de fotografies de bous, i han cridat consignes com «Ni un euro més al maltractament animal«, «Tauromàquia abolició» o «Ja n’hi ha prou de maltractament animal«.

El portaveu de AnimaNaturalis, Jou Garcia, ha denunciat, en declaracions a Europa Press, que els diners públics emprats en estes festes, denominades per ell, cruels, ascendeix a cas 37 milions d’euros sone en la Comunitat Valenciana i ha defensat que la societat «té altres prioritats que no siga fer sofrir i torturar a un animal».

Segons l’organització, la província de Castelló gastaria fins a 19,5 milions d’euros en les celebracions taurines, mentre que València, per part seua, destinaria al voltant de 13,6 milions d’euros i finalment Alacant, més de 3,6 milions.

Estos diners per a tancar la pandèmia

Així doncs, Garcia ha insistit que els diners públics «es necessita més que mai per a acabar de tancar esta pandèmia» i ha afegit que el pressupost taurí «podria destinar-se a costejar el manteniment anual de 1.230 llits UCI, 1.394 respiradors, 410 professionals de medicina generalista, 820 infermeres d’hospital, 967.600 test covid-19 i 19.147.000 màscares«.

«Es podria accedir a més de 128.000 quotes d’autònom, a inversió I+D, així com subvencionar fins a 6.000 beques universitàries o 40.000 beques de menjador. Hi ha altres prioritats i parlem d’animals mamífers, vertebrats, amb sistema nerviós central i que sofreixen dolor i por«, ha expressat.

«El principal que sobrevola per sobre de tot és la necessitat. Tenim molts motius per a estar orgullosos, tradicions precioses i molts patrimonis de la humanitat, i no necessitem, l’any 2021, fer sofrir a cap animal que participa en una festa», ha dit.

Ara és el moment

El portaveu ha ressaltat que és ara «el moment» de «generar un canvi per a accelerar la protecció dels nostres germans de planeta que són els animals i intentar donar-los el benestar que es mereixen». «No deuríem ni atribuir-los ni llevar-los cap dret«, ha reivindicat.

També ha volgut remarcar que ta tauromàquia «ocupa el desé lloc en l’Enquesta d’Hàbits i Pràctiques Culturals a Espanya del Ministeri de Cultura, per darrere de museus, monuments, futbol o concerts«, al mateix temps que ha assenyalat que, en l’actualitat, el 90 per cent de les butaques d’una plaça de toros «estan buides i l’edat mitjana és molt alta».

 

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.