12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Anna Manso obri a València les trobades amb els escriptors del projecte Lletres Compartides

L’escriptora catalana Anna Manso participarà el dimarts, 11 d’octubre, en el primer dels encontres que s’han organitzat per a donar a conéixer l’obra dels autors de l’àmbit lingüístic que formen part de projecte Lletres Compartides. L’acte, conduït pel periodista i escriptor valencià Antoni Gómez, vol ser un espai de reunió i debat amb els escriptors seleccionats i està organitzat per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana.

La trobada amb Anna Manso s’inclou en la segona fase de Lletres Compartides, un programa que naix de la necessitat d’acostar els escriptors de tot l’àmbit lingüístic als lectors que encara no els han llegit i posar-los en relació amb el sector de la creació i la promoció literàries dels altres territoris. En esta etapa, compresa entre els mesos d’octubre i desembre, es duran a terme visites d’autors d’uns territoris als altres amb activitats literàries diverses. Així, està previst que durant el mes de novembre l’escriptora mallorquina Maria Escalas i el narrador menorquí Josep Pons Sansaloni passen per l’Octubre Centre de Cultura Contemporània de València, lloc on se celebraran les activitats.

Club de lectura

En paral·lel a les visites dels autors, s’ha organitzat un club de lectura virtual adreçat a estudiants universitaris, amb la col·laboració de la Xarxa Vives d’Universitats, que treballa en clau àmbit lingüístic i a més aglutina un públic jove. Es tracta d’un club de lectura format per quatre sessions que tindran com a protagonista l’obra de quatre autors (un de cadascun dels territoris participants). D’esta manera, es trobarà un fil conductor que unix les obres dels quatre autors per a posar en relleu connexions entre escriptors de diferents parts del territori.

Conéixer noves veus de la literatura

L’acadèmica i coordinadora de la iniciativa en el territori valencià, Àngels Francés, subratlla la importància de propostes com esta, que es va presentar el passat 7 de juliol a Barcelona. “El projecte Lletres Compartides és una oportunitat per conéixer noves veus de la nostra literatura i establir, amb les diverses iniciatives que implica, llaços que enfortisquen les relacions entre les institucions culturals i els escriptors i les escriptores de l’àmbit lingüístic compartit”, indica. En este sentit, Francés assegura que “la visita d’Anna Manso la setmana que ve n’és una bona mostra”.

Anna Manso, guionista i escriptora de literatura infantil i juvenil, començarà la seua visita al territori valencià en la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant, on impartirà la conferència “Animar l’escriptura i la lectura a l’aula” i ja de vesprada estarà en la capital valenciana.

Lletres Compatides és un projecte pensat a llarg termini que permetrà consolidar un espai literari comú entre els diversos territoris que compartixen la mateixa llengua. L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, juntament amb la Institució de les Lletres Catalanes, la Fundació Mallorca Literària i el Consell Insular de Menorca, són les entitats que promouen esta iniciativa amb la intenció que en el futur pròxim s’hi puguen sumar organismes d’altres parts de l’àmbit lingüístic.

Currículum

Anna Manso va estudiar Imatge i so en l’Escola de Mitjans Audiovisuals de Barcelona en l’especialitat de cinema, producció de cinema en el Centre Calassanç i el Màster d’escriptura de guió cinematogràfic i de televisió de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a guionista de programes infantils (Barri Sèsam, Club Super 3, Top ten Tomàtic, Les tres bessones i L’enigme del Quixot, MIC, Una mà de contes), sèries (El joc de viure, Ambiciones, Mar de fons, 700 euros, una historia de amor, Zoo, Ventdelplà, El cor de la ciutat, L’un per l’altre, KMM, 39+1, Com si fos ahir) i programes d’entreteniment (Me lo dijo Pérez, De buena tinta, Museos con encanto, La Lloll a BTV, Cuina x Solters, “La peor madre del mundo” en Para todos la 2).

Ha publicat cinquanta títols de literatura infantil i juvenil, la seua obra ha sigut traduïda a mitja dotzena d’idiomes i realitza traduccions del castellà al català. Col·labora en diferents mitjans de comunicació (televisió, ràdio i premsa) i és autora de la columna d’opinió “La pitjor mare del món” (inicialment publicada en format blog i des del 2011 en el suplement “Criatures”del diari Ara). Realitza activitats d’animació a la lectura i a l’escriptura per a xiquets i joves i és membre fundadora de la plataforma Autors en Perill d’Extinció (APE), l’associació Guionistes Associats de Catalunya (GAC), l’associació Escrivim i la plataforma #Onsonlesdones.

Últimes notícies

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.

Muñoz (PSPV) acusa el PP i a Pérez Llorca d’abocar a la Comunitat a la paràlisi

El síndic socialista ha retret al Consell falta de gestió i retard a rendir comptes fins a mitjan febrer. Assenyala carències en educació, sanitat i transport.

La jutgessa de la DANA cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La instructora ha anomenat al subsecretari de Justícia i Interior, a l'advocat coordinador i a l'advocat general després d'un informe que xoca amb la versió d'un exalte càrrec. La causa també ha incorporat els wasaps entre Feijóo i Mazón del 29 d'octubre.

Alacant ha aconseguit la seua millor dada històrica en 2025 amb un 79% d’ocupació, segons APHA

Alacant ha aconseguit un 79% d'ocupació mitjana en 2025, el seu millor registre, amb un desembre al 60% i Nit de cap d'any per damunt del 90%. L'estirada de Nadal i la capitalitat gastronòmica ha afavorit la desestacionalització.

Gran campanya nadalenca dona pas a les rebaixes d’hivern amb moda i llar al capdavant

Les grans superfícies enllacen un Nadal sòlid, amb augments del 3-4%, amb les rebaixes fins al 28 de febrer i descomptes inicials del 50%. El gasto mig previst és de 125 euros i s'esperen 15.000 ocupacions temporals.

Ucraïna consolida el seu lideratge com a principal comunitat estrangera a Torrevieja

Torrevieja arranca 2026 amb 110.500 habitants, 4.150 més que un any abans. Ucraïna aconseguix 10.074 empadronats i es manté com la comunitat estrangera més nombrosa.

El Govern destina 43 milions per a recuperar la fisonomia dels anys 50 a les platges de Cullera

L'Executiu regenerarà les platges del sud de Cullera amb aportacions massives d'arena i obres de protecció. Els treballs arranquen el 16 de gener i preveuen finalitzar al juny.

València Basket i AS Mònaco xoquen en la zona alta de l’Eurolliga amb estils oposats en atac

Dos equips en ratxa s'enfronten este dijous en el Roig Arena, separats per un triomf, per a mesurar dos atacs molt productius i oposats. La pintura i el triple es perfilen com a claus en un partit amb impacte directe en la classificació.