Anna Manso obri a València les trobades amb els escriptors del projecte Lletres Compartides

L’escriptora catalana Anna Manso participarà el dimarts, 11 d’octubre, en el primer dels encontres que s’han organitzat per a donar a conéixer l’obra dels autors de l’àmbit lingüístic que formen part de projecte Lletres Compartides. L’acte, conduït pel periodista i escriptor valencià Antoni Gómez, vol ser un espai de reunió i debat amb els escriptors seleccionats i està organitzat per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana.

La trobada amb Anna Manso s’inclou en la segona fase de Lletres Compartides, un programa que naix de la necessitat d’acostar els escriptors de tot l’àmbit lingüístic als lectors que encara no els han llegit i posar-los en relació amb el sector de la creació i la promoció literàries dels altres territoris. En esta etapa, compresa entre els mesos d’octubre i desembre, es duran a terme visites d’autors d’uns territoris als altres amb activitats literàries diverses. Així, està previst que durant el mes de novembre l’escriptora mallorquina Maria Escalas i el narrador menorquí Josep Pons Sansaloni passen per l’Octubre Centre de Cultura Contemporània de València, lloc on se celebraran les activitats.

Club de lectura

En paral·lel a les visites dels autors, s’ha organitzat un club de lectura virtual adreçat a estudiants universitaris, amb la col·laboració de la Xarxa Vives d’Universitats, que treballa en clau àmbit lingüístic i a més aglutina un públic jove. Es tracta d’un club de lectura format per quatre sessions que tindran com a protagonista l’obra de quatre autors (un de cadascun dels territoris participants). D’esta manera, es trobarà un fil conductor que unix les obres dels quatre autors per a posar en relleu connexions entre escriptors de diferents parts del territori.

Conéixer noves veus de la literatura

L’acadèmica i coordinadora de la iniciativa en el territori valencià, Àngels Francés, subratlla la importància de propostes com esta, que es va presentar el passat 7 de juliol a Barcelona. “El projecte Lletres Compartides és una oportunitat per conéixer noves veus de la nostra literatura i establir, amb les diverses iniciatives que implica, llaços que enfortisquen les relacions entre les institucions culturals i els escriptors i les escriptores de l’àmbit lingüístic compartit”, indica. En este sentit, Francés assegura que “la visita d’Anna Manso la setmana que ve n’és una bona mostra”.

Anna Manso, guionista i escriptora de literatura infantil i juvenil, començarà la seua visita al territori valencià en la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant, on impartirà la conferència “Animar l’escriptura i la lectura a l’aula” i ja de vesprada estarà en la capital valenciana.

Lletres Compatides és un projecte pensat a llarg termini que permetrà consolidar un espai literari comú entre els diversos territoris que compartixen la mateixa llengua. L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, juntament amb la Institució de les Lletres Catalanes, la Fundació Mallorca Literària i el Consell Insular de Menorca, són les entitats que promouen esta iniciativa amb la intenció que en el futur pròxim s’hi puguen sumar organismes d’altres parts de l’àmbit lingüístic.

Currículum

Anna Manso va estudiar Imatge i so en l’Escola de Mitjans Audiovisuals de Barcelona en l’especialitat de cinema, producció de cinema en el Centre Calassanç i el Màster d’escriptura de guió cinematogràfic i de televisió de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a guionista de programes infantils (Barri Sèsam, Club Super 3, Top ten Tomàtic, Les tres bessones i L’enigme del Quixot, MIC, Una mà de contes), sèries (El joc de viure, Ambiciones, Mar de fons, 700 euros, una historia de amor, Zoo, Ventdelplà, El cor de la ciutat, L’un per l’altre, KMM, 39+1, Com si fos ahir) i programes d’entreteniment (Me lo dijo Pérez, De buena tinta, Museos con encanto, La Lloll a BTV, Cuina x Solters, “La peor madre del mundo” en Para todos la 2).

Ha publicat cinquanta títols de literatura infantil i juvenil, la seua obra ha sigut traduïda a mitja dotzena d’idiomes i realitza traduccions del castellà al català. Col·labora en diferents mitjans de comunicació (televisió, ràdio i premsa) i és autora de la columna d’opinió “La pitjor mare del món” (inicialment publicada en format blog i des del 2011 en el suplement “Criatures”del diari Ara). Realitza activitats d’animació a la lectura i a l’escriptura per a xiquets i joves i és membre fundadora de la plataforma Autors en Perill d’Extinció (APE), l’associació Guionistes Associats de Catalunya (GAC), l’associació Escrivim i la plataforma #Onsonlesdones.

Últimes notícies

El Villarreal afronta l’Atlético pendent de la cessió de Kambwala i amb la baixa de Diatta

El Villarreal prepara el partit de diumenge contra l’Atlético de Madrid amb la baixa per sanció d’Alassane Diatta i a l’espera de concretar la cessió de Willy Kambwala, amb Osasuna i el Como com a opcions.

Arcadi España defensa l’enviament de trens vells de Madrid a València com una millora necessària

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, defensa que l’enviament de trens de Madrid a València permetrà augmentar la capacitat de les línies de Cercanies, i qualifica les critiques d’altres partits de ‘conflicte i soroll’.

Mestalla enceta la seua última temporada com a casa del València CF

Mestalla viu esta temporada 2026-27 la seua última campanya com a estadi del València CF, abans del trasllat definitiu al Nou Mestalla previst per a l’estiu de 2027.

L’aeroport de Castelló bat rècord d’operacions fins juliol amb una pujada del 14 %

L’aeroport de Castelló ha registrat 8.535 operacions entre gener i juliol, un 14 % més que fa un any, i marca també xifres rècord de passatgers.

Segona rèplica de l’incendi de la Vall d’Uixó obliga a mobilitzar mitjans a Tales

Mitjans aeris i terrestres s’han desplegat a Tales per una possible reproducció de l’incendi originat en la Vall d’Uixó en juliol, que ja va arrasar més de 9.500 hectàrees i va obligar a desallotjar 15.000 persones.

València tanca parcs i jardins per l’avís taronja per pluges i tempestes

L’Ajuntament de València ha activat el Cecopal, tanca parcs i jardins des de les 12 hores i reforça la vigilància al litoral per l’avís taronja per pluges i tempestes.

Olocau, Marines i Gàtova exigixen un tallafoc continu a la CV-25 per a protegir la Calderona

Els ajuntaments d’Olocau, Marines i Gàtova han registrat una petició conjunta a la Generalitat perquè execute íntegrament l’àrea tallafoc d’Orden 1 prevista al voltant de la carretera CV-25, clau per a la defensa de la Serra Calderona.

Detinguda a Alacant una cuidadora per sostraure 40.800 euros a un matrimoni octogenari

Una cuidadora de 26 anys ha sigut detinguda a Alacant per efectuar, presumptament, 110 extraccions amb la targeta d’un matrimoni octogenari, per un total de 40.800 euros. La Policia Nacional l’ha interceptada quan eixia de casa de les víctimes amb diners en efectiu acabats de traure.