Anna Manso obri a València les trobades amb els escriptors del projecte Lletres Compartides

L’escriptora catalana Anna Manso participarà el dimarts, 11 d’octubre, en el primer dels encontres que s’han organitzat per a donar a conéixer l’obra dels autors de l’àmbit lingüístic que formen part de projecte Lletres Compartides. L’acte, conduït pel periodista i escriptor valencià Antoni Gómez, vol ser un espai de reunió i debat amb els escriptors seleccionats i està organitzat per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana.

La trobada amb Anna Manso s’inclou en la segona fase de Lletres Compartides, un programa que naix de la necessitat d’acostar els escriptors de tot l’àmbit lingüístic als lectors que encara no els han llegit i posar-los en relació amb el sector de la creació i la promoció literàries dels altres territoris. En esta etapa, compresa entre els mesos d’octubre i desembre, es duran a terme visites d’autors d’uns territoris als altres amb activitats literàries diverses. Així, està previst que durant el mes de novembre l’escriptora mallorquina Maria Escalas i el narrador menorquí Josep Pons Sansaloni passen per l’Octubre Centre de Cultura Contemporània de València, lloc on se celebraran les activitats.

Club de lectura

En paral·lel a les visites dels autors, s’ha organitzat un club de lectura virtual adreçat a estudiants universitaris, amb la col·laboració de la Xarxa Vives d’Universitats, que treballa en clau àmbit lingüístic i a més aglutina un públic jove. Es tracta d’un club de lectura format per quatre sessions que tindran com a protagonista l’obra de quatre autors (un de cadascun dels territoris participants). D’esta manera, es trobarà un fil conductor que unix les obres dels quatre autors per a posar en relleu connexions entre escriptors de diferents parts del territori.

Conéixer noves veus de la literatura

L’acadèmica i coordinadora de la iniciativa en el territori valencià, Àngels Francés, subratlla la importància de propostes com esta, que es va presentar el passat 7 de juliol a Barcelona. “El projecte Lletres Compartides és una oportunitat per conéixer noves veus de la nostra literatura i establir, amb les diverses iniciatives que implica, llaços que enfortisquen les relacions entre les institucions culturals i els escriptors i les escriptores de l’àmbit lingüístic compartit”, indica. En este sentit, Francés assegura que “la visita d’Anna Manso la setmana que ve n’és una bona mostra”.

Anna Manso, guionista i escriptora de literatura infantil i juvenil, començarà la seua visita al territori valencià en la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant, on impartirà la conferència “Animar l’escriptura i la lectura a l’aula” i ja de vesprada estarà en la capital valenciana.

Lletres Compatides és un projecte pensat a llarg termini que permetrà consolidar un espai literari comú entre els diversos territoris que compartixen la mateixa llengua. L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, juntament amb la Institució de les Lletres Catalanes, la Fundació Mallorca Literària i el Consell Insular de Menorca, són les entitats que promouen esta iniciativa amb la intenció que en el futur pròxim s’hi puguen sumar organismes d’altres parts de l’àmbit lingüístic.

Currículum

Anna Manso va estudiar Imatge i so en l’Escola de Mitjans Audiovisuals de Barcelona en l’especialitat de cinema, producció de cinema en el Centre Calassanç i el Màster d’escriptura de guió cinematogràfic i de televisió de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a guionista de programes infantils (Barri Sèsam, Club Super 3, Top ten Tomàtic, Les tres bessones i L’enigme del Quixot, MIC, Una mà de contes), sèries (El joc de viure, Ambiciones, Mar de fons, 700 euros, una historia de amor, Zoo, Ventdelplà, El cor de la ciutat, L’un per l’altre, KMM, 39+1, Com si fos ahir) i programes d’entreteniment (Me lo dijo Pérez, De buena tinta, Museos con encanto, La Lloll a BTV, Cuina x Solters, “La peor madre del mundo” en Para todos la 2).

Ha publicat cinquanta títols de literatura infantil i juvenil, la seua obra ha sigut traduïda a mitja dotzena d’idiomes i realitza traduccions del castellà al català. Col·labora en diferents mitjans de comunicació (televisió, ràdio i premsa) i és autora de la columna d’opinió “La pitjor mare del món” (inicialment publicada en format blog i des del 2011 en el suplement “Criatures”del diari Ara). Realitza activitats d’animació a la lectura i a l’escriptura per a xiquets i joves i és membre fundadora de la plataforma Autors en Perill d’Extinció (APE), l’associació Guionistes Associats de Catalunya (GAC), l’associació Escrivim i la plataforma #Onsonlesdones.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.