Aprovada la normativa per a sol·licitar i renovar els títols Bo Or i EMT Ambtu a València per al 2025

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La junta de govern local de l’Ajuntament de València ha aprovat els supòsits, requisits socials i procediments per a l’obtenció i renovació del Bo Or i del títol EMT Ambtu per a l’any 2025.

La sol·licitud d’alta o la renovació d’estos títols socials es podrà realitzar a partir del 10 de desembre, segons ha indicat el consistori valencià en un comunicat.

Respecte al Bo Or, podran sol·licitar-ho els empadronats a València, amb una anterioritat mínima de sis mesos, que siguen majors de 65 anys o menors d’esta edat i perceptors de pensió per jubilació, viduïtat, orfandat, o incapacitat permanent total o absoluta o que tinguen reconeguda una discapacitat del 65 per cent o superior.

Per a realitzar la sol·licitud, les persones interessades en el Bo Or hauran de sol·licitar cita prèvia en qualsevol de les Juntes Municipals de la ciutat i presentar la documentació requerida, que es concreta en l’original del DNI o passaport en vigor i el certificat oficial de la pensió que es percep o de reconeixement de discapacitat, segons cada cas.

El bo es podrà obtenir en el mateix moment que es tramite la sol·licitud, després de la comprovació que es reunixen els requisits. Els titulars del Bo Or gaudiran del dret d’ús de totes les línies de l’EMT sense límit de viatges fins al 31 de desembre del 2025.

L’activació d’este carnet es realitzarà en les oficines d’Atenció a la Ciutadania d’EMT i en els punts de venda autoritzats, després de pagar l’import per a activar i el corresponent de l’abonament anual, que serà sempre per trimestre complet. Així, la quantia ascendirà a 20 euros, quan es pague dins del primer trimestre; de 15 euros, quan es pague dins del segon trimestre; de 10 euros, quan s’abone dins del tercer trimestre i de 5 euros quan es pague dins del quart trimestre de l’any.

El Bo Or té una vigència anual i es prorrogarà de forma tàcita als exercicis següents, sempre que en cada anualitat es reunisquen els requisits establits.

Respecte a l’obtenció del carnet i renovació de l’abonament anual EMT Ambtu, s’hauran de complir els següents requisits: tenir entre 16 i 65 anys, estar empadronat a València amb una anterioritat mínima a la sol·licitud de sis mesos i no superar uns límits de renda familiar segons determinada casuística –famílies, dones víctimes de violència de gènere, persones entre 14 i 16 anys o majors de 16 anys–.

La sol·licitud, juntament amb la documentació requerida en cada cas, es podrà presentar amb cita prèvia en qualsevol de les Juntes Municipals. L’abonament es lliurarà en el mateix moment de la presentació del formulari, després de la comprovació del compliment dels requisits.

L’activació, igual que el Bo Or, podrà realitzar-se en qualsevol punt de venda oficial o en les Oficines d’Atenció d’EMT València, previ pagament de l’import d’activació del carnet (tres euros) i de l’abonament anual fixat en 10 euros.

Els titulars d’EMT Ambtu gaudiran del dret d’usar totes les línies d’autobusos que gestiona la companyia municipal amb un límit de 60 viatges durant cada mes natural, moment en el qual la targeta es desactivarà fins al mes següent. En cada viatge es podrà transbordar durant 1 hora de manera il·limitada. L’activació del carnet dona dret a l’ús des del moment de l’activació fins al 31 de desembre del 2025.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.