Aprovada la normativa per a sol·licitar i renovar els títols Bo Or i EMT Ambtu a València per al 2025

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La junta de govern local de l’Ajuntament de València ha aprovat els supòsits, requisits socials i procediments per a l’obtenció i renovació del Bo Or i del títol EMT Ambtu per a l’any 2025.

La sol·licitud d’alta o la renovació d’estos títols socials es podrà realitzar a partir del 10 de desembre, segons ha indicat el consistori valencià en un comunicat.

Respecte al Bo Or, podran sol·licitar-ho els empadronats a València, amb una anterioritat mínima de sis mesos, que siguen majors de 65 anys o menors d’esta edat i perceptors de pensió per jubilació, viduïtat, orfandat, o incapacitat permanent total o absoluta o que tinguen reconeguda una discapacitat del 65 per cent o superior.

Per a realitzar la sol·licitud, les persones interessades en el Bo Or hauran de sol·licitar cita prèvia en qualsevol de les Juntes Municipals de la ciutat i presentar la documentació requerida, que es concreta en l’original del DNI o passaport en vigor i el certificat oficial de la pensió que es percep o de reconeixement de discapacitat, segons cada cas.

El bo es podrà obtenir en el mateix moment que es tramite la sol·licitud, després de la comprovació que es reunixen els requisits. Els titulars del Bo Or gaudiran del dret d’ús de totes les línies de l’EMT sense límit de viatges fins al 31 de desembre del 2025.

L’activació d’este carnet es realitzarà en les oficines d’Atenció a la Ciutadania d’EMT i en els punts de venda autoritzats, després de pagar l’import per a activar i el corresponent de l’abonament anual, que serà sempre per trimestre complet. Així, la quantia ascendirà a 20 euros, quan es pague dins del primer trimestre; de 15 euros, quan es pague dins del segon trimestre; de 10 euros, quan s’abone dins del tercer trimestre i de 5 euros quan es pague dins del quart trimestre de l’any.

El Bo Or té una vigència anual i es prorrogarà de forma tàcita als exercicis següents, sempre que en cada anualitat es reunisquen els requisits establits.

Respecte a l’obtenció del carnet i renovació de l’abonament anual EMT Ambtu, s’hauran de complir els següents requisits: tenir entre 16 i 65 anys, estar empadronat a València amb una anterioritat mínima a la sol·licitud de sis mesos i no superar uns límits de renda familiar segons determinada casuística –famílies, dones víctimes de violència de gènere, persones entre 14 i 16 anys o majors de 16 anys–.

La sol·licitud, juntament amb la documentació requerida en cada cas, es podrà presentar amb cita prèvia en qualsevol de les Juntes Municipals. L’abonament es lliurarà en el mateix moment de la presentació del formulari, després de la comprovació del compliment dels requisits.

L’activació, igual que el Bo Or, podrà realitzar-se en qualsevol punt de venda oficial o en les Oficines d’Atenció d’EMT València, previ pagament de l’import d’activació del carnet (tres euros) i de l’abonament anual fixat en 10 euros.

Els titulars d’EMT Ambtu gaudiran del dret d’usar totes les línies d’autobusos que gestiona la companyia municipal amb un límit de 60 viatges durant cada mes natural, moment en el qual la targeta es desactivarà fins al mes següent. En cada viatge es podrà transbordar durant 1 hora de manera il·limitada. L’activació del carnet dona dret a l’ús des del moment de l’activació fins al 31 de desembre del 2025.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.