Aprovada la normativa per a sol·licitar i renovar els títols Bo Or i EMT Ambtu a València per al 2025

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La junta de govern local de l’Ajuntament de València ha aprovat els supòsits, requisits socials i procediments per a l’obtenció i renovació del Bo Or i del títol EMT Ambtu per a l’any 2025.

La sol·licitud d’alta o la renovació d’estos títols socials es podrà realitzar a partir del 10 de desembre, segons ha indicat el consistori valencià en un comunicat.

Respecte al Bo Or, podran sol·licitar-ho els empadronats a València, amb una anterioritat mínima de sis mesos, que siguen majors de 65 anys o menors d’esta edat i perceptors de pensió per jubilació, viduïtat, orfandat, o incapacitat permanent total o absoluta o que tinguen reconeguda una discapacitat del 65 per cent o superior.

Per a realitzar la sol·licitud, les persones interessades en el Bo Or hauran de sol·licitar cita prèvia en qualsevol de les Juntes Municipals de la ciutat i presentar la documentació requerida, que es concreta en l’original del DNI o passaport en vigor i el certificat oficial de la pensió que es percep o de reconeixement de discapacitat, segons cada cas.

El bo es podrà obtenir en el mateix moment que es tramite la sol·licitud, després de la comprovació que es reunixen els requisits. Els titulars del Bo Or gaudiran del dret d’ús de totes les línies de l’EMT sense límit de viatges fins al 31 de desembre del 2025.

L’activació d’este carnet es realitzarà en les oficines d’Atenció a la Ciutadania d’EMT i en els punts de venda autoritzats, després de pagar l’import per a activar i el corresponent de l’abonament anual, que serà sempre per trimestre complet. Així, la quantia ascendirà a 20 euros, quan es pague dins del primer trimestre; de 15 euros, quan es pague dins del segon trimestre; de 10 euros, quan s’abone dins del tercer trimestre i de 5 euros quan es pague dins del quart trimestre de l’any.

El Bo Or té una vigència anual i es prorrogarà de forma tàcita als exercicis següents, sempre que en cada anualitat es reunisquen els requisits establits.

Respecte a l’obtenció del carnet i renovació de l’abonament anual EMT Ambtu, s’hauran de complir els següents requisits: tenir entre 16 i 65 anys, estar empadronat a València amb una anterioritat mínima a la sol·licitud de sis mesos i no superar uns límits de renda familiar segons determinada casuística –famílies, dones víctimes de violència de gènere, persones entre 14 i 16 anys o majors de 16 anys–.

La sol·licitud, juntament amb la documentació requerida en cada cas, es podrà presentar amb cita prèvia en qualsevol de les Juntes Municipals. L’abonament es lliurarà en el mateix moment de la presentació del formulari, després de la comprovació del compliment dels requisits.

L’activació, igual que el Bo Or, podrà realitzar-se en qualsevol punt de venda oficial o en les Oficines d’Atenció d’EMT València, previ pagament de l’import d’activació del carnet (tres euros) i de l’abonament anual fixat en 10 euros.

Els titulars d’EMT Ambtu gaudiran del dret d’usar totes les línies d’autobusos que gestiona la companyia municipal amb un límit de 60 viatges durant cada mes natural, moment en el qual la targeta es desactivarà fins al mes següent. En cada viatge es podrà transbordar durant 1 hora de manera il·limitada. L’activació del carnet dona dret a l’ús des del moment de l’activació fins al 31 de desembre del 2025.

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.