Aprovada la normativa per a sol·licitar i renovar els títols Bo Or i EMT Ambtu a València per al 2025

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La junta de govern local de l’Ajuntament de València ha aprovat els supòsits, requisits socials i procediments per a l’obtenció i renovació del Bo Or i del títol EMT Ambtu per a l’any 2025.

La sol·licitud d’alta o la renovació d’estos títols socials es podrà realitzar a partir del 10 de desembre, segons ha indicat el consistori valencià en un comunicat.

Respecte al Bo Or, podran sol·licitar-ho els empadronats a València, amb una anterioritat mínima de sis mesos, que siguen majors de 65 anys o menors d’esta edat i perceptors de pensió per jubilació, viduïtat, orfandat, o incapacitat permanent total o absoluta o que tinguen reconeguda una discapacitat del 65 per cent o superior.

Per a realitzar la sol·licitud, les persones interessades en el Bo Or hauran de sol·licitar cita prèvia en qualsevol de les Juntes Municipals de la ciutat i presentar la documentació requerida, que es concreta en l’original del DNI o passaport en vigor i el certificat oficial de la pensió que es percep o de reconeixement de discapacitat, segons cada cas.

El bo es podrà obtenir en el mateix moment que es tramite la sol·licitud, després de la comprovació que es reunixen els requisits. Els titulars del Bo Or gaudiran del dret d’ús de totes les línies de l’EMT sense límit de viatges fins al 31 de desembre del 2025.

L’activació d’este carnet es realitzarà en les oficines d’Atenció a la Ciutadania d’EMT i en els punts de venda autoritzats, després de pagar l’import per a activar i el corresponent de l’abonament anual, que serà sempre per trimestre complet. Així, la quantia ascendirà a 20 euros, quan es pague dins del primer trimestre; de 15 euros, quan es pague dins del segon trimestre; de 10 euros, quan s’abone dins del tercer trimestre i de 5 euros quan es pague dins del quart trimestre de l’any.

El Bo Or té una vigència anual i es prorrogarà de forma tàcita als exercicis següents, sempre que en cada anualitat es reunisquen els requisits establits.

Respecte a l’obtenció del carnet i renovació de l’abonament anual EMT Ambtu, s’hauran de complir els següents requisits: tenir entre 16 i 65 anys, estar empadronat a València amb una anterioritat mínima a la sol·licitud de sis mesos i no superar uns límits de renda familiar segons determinada casuística –famílies, dones víctimes de violència de gènere, persones entre 14 i 16 anys o majors de 16 anys–.

La sol·licitud, juntament amb la documentació requerida en cada cas, es podrà presentar amb cita prèvia en qualsevol de les Juntes Municipals. L’abonament es lliurarà en el mateix moment de la presentació del formulari, després de la comprovació del compliment dels requisits.

L’activació, igual que el Bo Or, podrà realitzar-se en qualsevol punt de venda oficial o en les Oficines d’Atenció d’EMT València, previ pagament de l’import d’activació del carnet (tres euros) i de l’abonament anual fixat en 10 euros.

Els titulars d’EMT Ambtu gaudiran del dret d’usar totes les línies d’autobusos que gestiona la companyia municipal amb un límit de 60 viatges durant cada mes natural, moment en el qual la targeta es desactivarà fins al mes següent. En cada viatge es podrà transbordar durant 1 hora de manera il·limitada. L’activació del carnet dona dret a l’ús des del moment de l’activació fins al 31 de desembre del 2025.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ábalos tatxa de farsa que li vinculen amb una carta de Aldama a Guaidó

José Luis Ábalos nega en el Tribunal Suprem haver encarregat a Víctor de Aldama mediar amb Juan Guaidó i qualifica de farsa i impostura la carta atribuïda al Govern.

Detinguts dos hòmens pel robatori de dos tones de carril ferroviari a Silla

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens acusats de sostraure dos tones de carril ferroviari en les vies del tren de Silla, mentres seguix la busca d'un tercer implicat.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la seua gestió, l’aforament de Mazón i l’impacte en l’ocupació

El president de la Generalitat compareixerà en el ple de Les Corts per a valorar els seus primers cinc mesos de govern, respondre per l'aforament de Carlos Mazón i analitzar l'efecte de les polítiques estatals en l'ocupació valenciana.

La Fiscalia demana 4 anys de presó a un empresari per quedar-se 350.000 euros d’un inversor

La Fiscalia d'Alacant sol·licita quatre anys de presó per a un empresari acusat d'apropiar-se de 350.000 euros transferits per un inversor per a projectes d'instal·lacions fotovoltaiques.

Ábalos s’enfronta hui a les acusacions de Aldama en la recta final del juí de les màscares

El juí a José Luis Ábalos pels presumptes tripijocs en contractes de màscares entra en la seua fase decisiva amb la declaració de l'exministre, que respondrà a les greus acusacions del comisionista Víctor de Aldama.

Més calor i risc de tempestes en l’inici de maig en la Comunitat Valenciana

La primera setmana completa de maig arriba a la Comunitat Valenciana amb un notable repunt de les màximes, fins a 27 graus en el centre, i risc de ruixats tempestuosos a l'interior.

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.