Aprovada la normativa per a sol·licitar i renovar els títols Bo Or i EMT Ambtu a València per al 2025

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

La junta de govern local de l’Ajuntament de València ha aprovat els supòsits, requisits socials i procediments per a l’obtenció i renovació del Bo Or i del títol EMT Ambtu per a l’any 2025.

La sol·licitud d’alta o la renovació d’estos títols socials es podrà realitzar a partir del 10 de desembre, segons ha indicat el consistori valencià en un comunicat.

Respecte al Bo Or, podran sol·licitar-ho els empadronats a València, amb una anterioritat mínima de sis mesos, que siguen majors de 65 anys o menors d’esta edat i perceptors de pensió per jubilació, viduïtat, orfandat, o incapacitat permanent total o absoluta o que tinguen reconeguda una discapacitat del 65 per cent o superior.

Per a realitzar la sol·licitud, les persones interessades en el Bo Or hauran de sol·licitar cita prèvia en qualsevol de les Juntes Municipals de la ciutat i presentar la documentació requerida, que es concreta en l’original del DNI o passaport en vigor i el certificat oficial de la pensió que es percep o de reconeixement de discapacitat, segons cada cas.

El bo es podrà obtenir en el mateix moment que es tramite la sol·licitud, després de la comprovació que es reunixen els requisits. Els titulars del Bo Or gaudiran del dret d’ús de totes les línies de l’EMT sense límit de viatges fins al 31 de desembre del 2025.

L’activació d’este carnet es realitzarà en les oficines d’Atenció a la Ciutadania d’EMT i en els punts de venda autoritzats, després de pagar l’import per a activar i el corresponent de l’abonament anual, que serà sempre per trimestre complet. Així, la quantia ascendirà a 20 euros, quan es pague dins del primer trimestre; de 15 euros, quan es pague dins del segon trimestre; de 10 euros, quan s’abone dins del tercer trimestre i de 5 euros quan es pague dins del quart trimestre de l’any.

El Bo Or té una vigència anual i es prorrogarà de forma tàcita als exercicis següents, sempre que en cada anualitat es reunisquen els requisits establits.

Respecte a l’obtenció del carnet i renovació de l’abonament anual EMT Ambtu, s’hauran de complir els següents requisits: tenir entre 16 i 65 anys, estar empadronat a València amb una anterioritat mínima a la sol·licitud de sis mesos i no superar uns límits de renda familiar segons determinada casuística –famílies, dones víctimes de violència de gènere, persones entre 14 i 16 anys o majors de 16 anys–.

La sol·licitud, juntament amb la documentació requerida en cada cas, es podrà presentar amb cita prèvia en qualsevol de les Juntes Municipals. L’abonament es lliurarà en el mateix moment de la presentació del formulari, després de la comprovació del compliment dels requisits.

L’activació, igual que el Bo Or, podrà realitzar-se en qualsevol punt de venda oficial o en les Oficines d’Atenció d’EMT València, previ pagament de l’import d’activació del carnet (tres euros) i de l’abonament anual fixat en 10 euros.

Els titulars d’EMT Ambtu gaudiran del dret d’usar totes les línies d’autobusos que gestiona la companyia municipal amb un límit de 60 viatges durant cada mes natural, moment en el qual la targeta es desactivarà fins al mes següent. En cada viatge es podrà transbordar durant 1 hora de manera il·limitada. L’activació del carnet dona dret a l’ús des del moment de l’activació fins al 31 de desembre del 2025.

Últimes notícies

La protesta mensual per la DANA ix de València i arribarà a Alacant el 26 de setembre

La mobilització mensual per la gestió de la DANA de 2024 i contra l’expresident Carlos Mazón se celebrarà el 26 de setembre a Alacant, la primera vegada fora de la província de València. Les entitats reclamen que l’exdirigent deixe l’escó i declare davant la jutgessa de Catarroja.

El Valencia CF encadena el pitjor inici golejador de la seua història

El Valencia CF només ha marcat un gol en les quatre primeres jornades de Lliga, el seu pitjor inici anotador històric, tot i sumar un punt i no signar el seu peor registre quant a punts.

Nit sufocant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa valenciana

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, en una nova nit tòrrida al conjunt del litoral valencià, on moltes localitats no han baixat dels 25 graus.

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.