Augmenten a tres els morts a causa de nous bombardejos de l’Exèrcit d’Israel contra el sud de Líban

MADRID, 3 (EUROPA PRESS)

El nombre de morts a causa d’una sèrie de bombardejos executats hui dilluns per l’Exèrcit d’Israel contra diferents punts del sud de Líban ha ascendit a tres, en el marc dels més de set mesos d’enfrontaments arran dels atacs perpetrats el 7 d’octubre pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) contra territori israelià.

En un primer incident, almenys dos pastors han mort a causa d’un bombardeig de les forces israelianes contra el seu vehicle a Hula. «Es van negar a abandonar el llogaret i van seguir treballant, produint llet i iogurt que distribuïen als residents dels llogarets veïns», ha declarat un resident de la localitat al diari libanés ‘L’Orient le Jour’, les fonts del qual han confirmat que ambdues víctimes són civils.

Un altre dels residents ha mostrat la seua preocupació a causa que el seu «ancià pare» i els seus altres germans s’han quedat sense ningú que atenga les seues necessitats, i és que fins i tot partix de l’habitatge ha quedat parcialment destruïda. Els dos germans han sigut identificats com Ali Kassem, de 31 anys, i com Mohamad Kassem, de 41. Fins al moment, Hezbolá no ha reclamat que es tracte de «màrtirs» del grup.

Posteriorment, fonts de seguretat citades per este mitjà han indicat que almenys una persona ha mort i una altra ha resultat ferida en un atac perpetrat per un dron militar israelià contra una motocicleta a la localitat de Naqura, als voltants de Tir.

Així mateix, una altra persona ha resultat ferida en un altre atac contra un cotxe en Jauzariyet al Rez, prop de Sidón, sense que de moment hi haja informacions sobre les seues identitats. A més, un bombardeig ha aconseguit els voltants d’un col·legi en Yabal Rihane, sense informacions sobre víctimes.

Per la seua banda, Hezbolá, que ara com ara no s’ha pronunciat sobre aquests bombardejos, ha reclamat l’autoria del llançament de projectils contra suposades bases militars en el nord d’Israel, igualment sense informacions sobre víctimes, tal com ha arreplegat la cadena de televisió libanés Al Manar, vinculada al grup.

Prèviament, l’Exèrcit israelià ha confirmat en xarxes socials una sèrie d’atacs contra «edificis militars» d’Hezbolá en les localitats Al Naqura, Marun al Ras i Al Hiyam al sud de Líban.

L’Exèrcit israelià i Hezbolá –recolzat per Iran i que compta amb un important pes polític a Líban– mantenen una sèrie d’enfrontaments des del 8 d’octubre, un dia després dels atacs perpetrats per Hamàs, que es van saldar amb prop d’1.200 morts i uns 240 segrestats, segons les autoritats d’Israel.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.