Avís groc per fortes tempestes i graníssol este divendres a l’interior de València

Avís de nivell groc a València per tempestes

L’Agència Estatal de Meteorologia ha establit per a este divendres un avís de nivell groc, considerat de risc baix, a l’interior de la província de València per la previsió de tempestes capaces de deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una sola hora i que, a més, podrien anar acompanyades de graníssol.

L’avís començarà a les 2.00 hores del divendres 1 de maig i està previst que concloga a les 9.00 hores d’eixe mateix dia. En eixe interval es concentren les majors probabilitats que es desenrotllen núvols d’evolució amb ruixats intensos en poc temps, una situació típica d’episodis tempestuosos de primavera.

Les precipitacions previstes, de fins a 20 litres per metre quadrat en seixanta minuts, es consideren significatives perquè es produïxen de forma molt concentrada. Esta intensitat pot provocar problemes puntuals de drenatge en zones urbanes, acumulacions d’aigua en calçades i xicotetes inundacions en punts baixos, encara que el nivell groc indica que, en general, el risc per a la població és baix si se seguixen les recomanacions habituals de precaució.

Risc de tempestes fortes i graníssol

Segons l’Agència Estatal de Meteorologia, estes tempestes no es descarta que vinguen acompanyades de graníssol. Este fenomen sol associar-se a núvols molt desenrotllats verticalment, capaços de generar ruixats sobtats, ratxes de vent irregulars i canvis bruscos en la intensitat de la pluja en pocs minuts.

L’activació de l’avís groc per tempestes implica que, en la zona afectada, es preveuen tempestes fortes, amb possibilitat que, de manera localitzada, alguna cèl·lula tempestuosa aconseguisca una intensitat superior a l’habitual per a este nivell d’avís. En paraules del propi organisme, donat el caràcter d’estos fenòmens, existix la possibilitat que es puguen produir tempestes d’intensitat superior de manera puntual.

Encara que l’avís groc es considera el nivell més baix dins de l’escala d’alertes meteorològiques, la seua activació servix perquè la població i els servicis municipals es mantinguen informats i puguen adoptar mesures preventives senzilles, com revisar desguassos i canaletes, extremar la precaució al volant en cas de pluja intensa o evitar romandre en zones exposades al graníssol en els moments de major activitat tempestuosa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé reclama la fi del feixisme modern i de l’assetjament polític vinculat al PP

Pilar Bernabé denuncia l'assetjament a Begoña Gómez i acusa el PP d'emparar comportaments que qualifica de feixisme modern, assenyalant les conseqüències per a la democràcia i la confiança ciutadana.

Delegats de CaixaBank protesten davant la seu social pel model de pressió comercial

Mig centenar de delegats sindicals de CaixaBank es concentren davant la seu social a València per a denunciar la deterioració del clima laboral i l'impacte del model de pressió comercial en la salut de la plantilla.

Educació ultima una proposta per a respondre a les reivindicacions del professorat davant la vaga indefinida

Educació i Hisenda treballen en una proposta per a donar resposta a les reivindicacions del professorat que prepara una vaga indefinida des de l'11 de maig, amb especial atenció a l'impacte en l'alumnat i a les PAU.

CaixaBank preveu una moderació del ritme de noves hipoteques malgrat el creixement del crèdit

CaixaBank anticipa que la producció de noves hipoteques es frenarà en els pròxims trimestres, malgrat que el crèdit per a vivenda continua creixent i manté taxes positives en balanç.

Les Corts tomben recuperar el Dia de la institució i blindar per sempre les VPO

El ple de Les Corts, amb la majoria de PP i Vox, rebutja recuperar el 25 d'abril com a Dia de la institució i descarta que les VPO siguen permanents i s'adjudiquen per sorteig, mentres recolza mesures per al calçat i la ceràmica valenciana.

El Centre de Tecnificació serà la nova seu de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

La fase final de la Copa del Rei d'handbol es disputarà del 5 al 7 de juny en el Centre de Tecnificació d'Alacant, que substituïx al pavelló Pitiu Rochel i reforça el seu paper com a escenari esportiu clau a la ciutat.

València defén que hi ha menys trànsit que en 2019 enfront de les crítiques del PSPV

L'Ajuntament de València assegura que el trànsit és hui inferior al de 2019 i que més de la mitat dels cotxes arriben de fora, mentres el PSPV denuncia una ciutat embossada per la política procotxe.

Marcelino vol certificar davant l’afició la classificació del Vila-real per a la Champions

Marcelino dona per virtualment aconseguit la passada del Vila-real a la Lliga de Campions per segon any seguit, però aspira a segellar-ho ja en La Ceràmica enfront del Llevant.