Biden indulta al seu fill Hunter defensant que el procés judicial ha sigut ‘instigat’ per rivals polítics

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Joe Biden, ha anunciat este diumenge l’indult del seu fill, Hunter Biden, que al juny va ser declarat culpable de delictes relacionats amb la possessió il·legal d’armes i al setembre va admetre nou delictes fiscals per a evitar anar a presó, al·legant que es tracta d’un “error judicial” instigat pels seus rivals polítics.

“Hui vaig signar un indult per al meu fill Hunter. Des del dia en què vaig assumir el càrrec, vaig dir que no interferiria amb la presa de decisions del Departament de Justícia, i vaig mantenir la meua paraula fins i tot quan he vist al meu fill ser processat selectiva i injustament”, ha informat en una nota de premsa.

El demòcrata ha justificat esta decisió al·legant que Hunter “va ser tractat de manera diferent” i que “s’ (li) ha assenyalat només per ser (el seu) fill”. “S’ha intentat doblegar a Hunter, que porta cinc anys i mig sobri, malgrat els atacs implacables i la persecució selectiva. En tractar de fallir a Hunter, han tractat de fallir-me a mi, i no hi ha raó per a creure que això es detindrà ací. Ja prou”, ha declarat el mandatari nord-americà.

Biden ha ironitzat amb el fet que els càrrecs que van imputar al seu fill Hunter “van sorgir només després que varis (dels seus) oponents polítics al Congrés els instigaren” per a atacar-li i “oposar-se a (la seua) elecció”. Així, ha assenyalat als republicans per “exercir pressió política sobre el procés”, després que l’acord de culpabilitat pel qual Hunter va admetre nou delictes d’evasió fiscal a principis de setembre “s’enfonsara en la sala del tribunal”.

El president ha enlletgit que el seu fill haja sigut acusat d’un delicte greu només “per com va emplenar un formulari d’armes” i que haja sigut portat a juí per delictes d’evasió fiscal en lloc de rebre una “resolució no penal”, que és el que se sol aplicar a “aquells que es retarden en el pagament dels seus impostos a causa d’addiccions greus, però els paguen posteriorment amb interessos i multes”.

“Cree en el sistema de justícia, però mentre he lluitat amb això, també crec que la política crua ha infectat este procés i ha portat a un error judicial”, ha assenyalat Biden.

Hunter va ser declarat culpable el juny passat per tres càrrecs en un cas relacionat amb la compra il·legal d’un arma de foc el 2018 en haver-la adquirit quan era un reconegut consumidor de drogues. Dos dels tres delictes que se li imputaven contemplen una pena màxima de deu anys de presó, mentre que el tercer d’ells es castiga amb fins a cinc anys.

El setembre passat, el fill del president nord-americà va assumir la culpabilitat de nou càrrecs, tres d’ells greus, relacionats amb l’impagament d’1,4 milions de dòlars en impostos entre 2016 i 2019, així com d’intentar declarar com a despeses comercials pagaments que va fer a prostitutes, una subscripció a una pàgina web pornogràfica, i la universitat de la seua filla.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.