Biden indulta al seu fill Hunter defensant que el procés judicial ha sigut ‘instigat’ per rivals polítics

MADRID, 2 (EUROPA PRESS)

El president d’Estats Units, Joe Biden, ha anunciat este diumenge l’indult del seu fill, Hunter Biden, que al juny va ser declarat culpable de delictes relacionats amb la possessió il·legal d’armes i al setembre va admetre nou delictes fiscals per a evitar anar a presó, al·legant que es tracta d’un «error judicial» instigat pels seus rivals polítics.

«Hui vaig signar un indult per al meu fill Hunter. Des del dia en què vaig assumir el càrrec, vaig dir que no interferiria amb la presa de decisions del Departament de Justícia, i vaig mantenir la meua paraula fins i tot quan he vist al meu fill ser processat selectiva i injustament», ha informat en una nota de premsa.

El demòcrata ha justificat esta decisió al·legant que Hunter «va ser tractat de manera diferent» i que «s’ (li) ha assenyalat només per ser (el seu) fill». «S’ha intentat doblegar a Hunter, que porta cinc anys i mig sobri, malgrat els atacs implacables i la persecució selectiva. En tractar de fallir a Hunter, han tractat de fallir-me a mi, i no hi ha raó per a creure que això es detindrà ací. Ja prou», ha declarat el mandatari nord-americà.

Biden ha ironitzat amb el fet que els càrrecs que van imputar al seu fill Hunter «van sorgir només després que varis (dels seus) oponents polítics al Congrés els instigaren» per a atacar-li i «oposar-se a (la seua) elecció». Així, ha assenyalat als republicans per «exercir pressió política sobre el procés», després que l’acord de culpabilitat pel qual Hunter va admetre nou delictes d’evasió fiscal a principis de setembre «s’enfonsara en la sala del tribunal».

El president ha enlletgit que el seu fill haja sigut acusat d’un delicte greu només «per com va emplenar un formulari d’armes» i que haja sigut portat a juí per delictes d’evasió fiscal en lloc de rebre una «resolució no penal», que és el que se sol aplicar a «aquells que es retarden en el pagament dels seus impostos a causa d’addiccions greus, però els paguen posteriorment amb interessos i multes».

«Cree en el sistema de justícia, però mentre he lluitat amb això, també crec que la política crua ha infectat este procés i ha portat a un error judicial», ha assenyalat Biden.

Hunter va ser declarat culpable el juny passat per tres càrrecs en un cas relacionat amb la compra il·legal d’un arma de foc el 2018 en haver-la adquirit quan era un reconegut consumidor de drogues. Dos dels tres delictes que se li imputaven contemplen una pena màxima de deu anys de presó, mentre que el tercer d’ells es castiga amb fins a cinc anys.

El setembre passat, el fill del president nord-americà va assumir la culpabilitat de nou càrrecs, tres d’ells greus, relacionats amb l’impagament d’1,4 milions de dòlars en impostos entre 2016 i 2019, així com d’intentar declarar com a despeses comercials pagaments que va fer a prostitutes, una subscripció a una pàgina web pornogràfica, i la universitat de la seua filla.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.