Bielsa confia en una resolució al seu favor del Comitè d’Ètica i Raga avisa que no admetrà ‘joc brut’ en primàries

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La candidatura de l’alcalde de Mislata, Carlos Fernández Bielsa, a la secretaria general del PSPV de la província de Valencia ha confiat en una resolució «favorable» del Comitè d’Ètica del PSPV que li va proclamar provisionalment el diumenge després de guanyar per 33 vots en les primàries, mentre que la de l’un altre aspirant, encapçalada pel primer edil de Riba-roja de Túria, Robert Raga, ha advertit que no «baixarà els braços en l’obstinació» que el procés «s’ajuste a la legalitat» i no admetrà «el joc brut perquè això seria anar contra els principis i valors socialistes».

D’esta manera ho han manifestat des d’ambdues candidatures, mentre el Comitè d’Ètica del PSPV es manté reunit des de la vesprada d’este dimarts per a analitzar i resoldre els recursos i al·legacions presentats per les dos parts, i s’espera que s’adopte una decisió sobre este tema al llarg del matí d’este dimecres, segons han confirmat a Europa Press fonts coneixedores del procés.

D’un costat, fonts de la candidatura de Carlos Fernández Bielsa han confiat en una resolució favorable del Comitè d’Ètica en «les pròximes hores» i han avançat que, en cas contrari, plantejaran un recurs a la Comissió Federal de Garanties del PSOE perquè «no es faça callar la veu de la militància» de la província de Valencia «expressada de forma democràtica».

Des de la candidatura de l’alcalde de Mislata han considerat que «cap de les possibles incidències registrades amb posterioritat» al procés de primàries tenen «suficient entitat per a donar la volta al resultat ni per a acordar una repetició puntual de votacions en agrupacions», un mètode –subratllen– «insòlit» que, al seu juí, «només buscaria donar la volta al resultat que ha decidit la militància».

En esta línia, han advertit que s’ha produït un «incompliment clar» dels terminis i han apuntat que, després de la proclamació provisional, existix «un termini de 24 hores per a recursos, en els quals no consta que es presentara cap».

Per això, han lamentat «la imatge que s’oferix a la militància i la ciutadania en general» en el «pitjor moment» del president de la Generalitat, Carlos Mazón, així com que «es qüestione tres dies després un resultat legítim, que va ser validat la mateixa nit electoral». «Resulta sorprenent la demora en mes de 60 hores a oferir un resultat d’unes primàries amb 158 centres de votació i les actes de la qual d’escrutini estan remeses des del diumenge», han manifestat aquestes fonts.

«CERTESA QUE S’HAN POGUT COMETRE IRREGULARITATS»

D’altra banda, la candidatura de Robert Raga, en un comunicat emès aquest dimecres, ha exigit «respecte» a la resolució del Comitè d’Ètica com a «màxim òrgan competent» per a resoldre els recursos presentats davant de «la certesa que s’han pogut cometre irregularitats en l’escrutini de diverses taules electorals». En aquest punt, ha indicat que les impugnacions «s’han dut a terme per part de les dos candidatures, la primera d’elles» elevada per la de Bielsa «el mateix diumenge en el centre de votació de Llíria».

De qualsevol manera, des de la candidatura de Raga han reivindicat que s’han bolcat a dur a terme un procés «net, allunyat de paranys o d’atacs dirigits a menyscabar» a Bielsa i han defensat que en «tot moment» s’han mantingut «fidels als valors i principis que identifiquen a la seua militància i al codi ètic del PSPV: l’honestedat, la transparència, el respecte i la responsabilitat».

«És la militància a la qual li hem de garantir que este procés de primàries s’ha desenvolupat amb totes les garanties democràtiques. És a la militància a la qual agraïm la seua responsabilitat i participació i hem d’estar a l’altura ètica del que la militància es mereix», han argumentat.

Al marge d’això, han subratllat la seua «obligació» de situar al partit «per sobre de personalismes i interessos que gens tenen a veure amb els objectius que ens marquem els socialistes», com són «treballar des de la unitat i la lleialtat per a construir governs que milloren la vida de la gent». Tot això, han afegit, «més si cap davant de gravetat de la situació per la qual passen els valencians com a conseqüència de la negligència en la gestió de la dana» de Carlos Mazón, «que viu instal·lat en la mentida permanent».

Enfront d’això, han reivindicat que els socialistes «hem de ser un exemple d’honestedat enfront d’els qui actuen a força de joc brut i paranys» i que «defensar la veritat fins a les últimes conseqüències perquè fer front a l’actual proliferació de bulos i mentides en política és actuar en defensa de la democràcia».

Per això mateix, han garantit que des de la candidatura no van a «baixar els braços en l’obstinació» que este procés de primàries «s’ajuste a la legalitat». «No anem a admetre el joc brut perquè això seria anar contra els principis i valors socialistes», han advertit.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.
FILMOTECA D'ESTIU