Les noves tecnologies en el programa ‘finança’t’ de la Fundació Caixa Ontinyent

Programa Finaça't Fundació Caixa Ontinyent

Llibrets escolars del programa ‘Finança’t’ de la Fundació Caixa Ontinyent | Caixa Ontinyent

 

En línia amb les recomanacions internacionals més recents, la Fundació Caixa Ontinyent està orientant el seu programa d’educació financera ‘finança’t’ cap a una major presència en les aules, motivació del professorat i utilització, en el procés d’aprenentatge, de les noves tecnologies.

 

En eixa línia, la Fundació està visitant estos dies tots els centres d’educació de la comarca, presentant-los un innovador programa d’activitats didàctiques per a escolars de 3 a 5 anys, proposat pels alumnes de Magisteri del Campus d’Ontinyent sobre la base de la línia de contes infantils de temàtica financera publicats per l’obra social de Caixa Ontinyent, i que serà complementat amb materials i recursos que aportaria la mateixa Fundació.

 

Així mateix, la Fundació està desplegant altres projectes en la mateixa línia:

  • Continuïtat dels cursos online per a professors, fets a través dels CEFIRES de Xàtiva i de Cheste.
  • Estudi, encarregat a la Càtedra d’Innovació del Campus de Gandia, patrocinada per Caixa Ontinyent, per a aportar recursos i ferramentes que permeten als professors de primària incorporar conceptes financers al procés d’aprenentatge.
  • Creació d’una aplicació informàtica que contindrà la col·lecció de contes infantils –sèrie educació financera– publicada per l’obra social de Caixa Ontinyent, en valencià, castellà i anglés, amb interactivitat, jocs, fitxes d’activitats i animacions.
  • Posada a la disposició dels altres centres (secundària, ESO, batxiller, formació professional i universitaris) per a la realització de cursos, conferència i xarrades sobre temes específicament encarregats pel professorat.

 

Programa Finaça't Fundació Caixa Ontinyent

La Fundació Caixa Ontinyent ha publicat diferents materials escolars i de difusió   | Caixa Ontinyent

 

Un programa d’educació important i innovador

Des de la seua posada en marxa, l’octubre de 2016, el programa ha sigut utilitzat per 24.445 persones, 23.473 a través de la web i xarxes socials, i 972 en cursos, tallers i conferències presencials.

 

‘Finança’t’ és innovador pels seus continguts, pel seu públic objectiu, per les seues activitats i pels canals de comunicació que utilitza. Està obert a totes les persones de totes les edats, en valencià i en castellà, i pivota sobre la web programafinancat.es, que disposa d’autotest, documentació segmentada per edats i matèries, informació, ferramentes, enllaços i notícies en constant actualització; a més, té una àmplia difusió a través de xarxes socials, activitats presencials per a grups i col·lectius, cursos online i publicacions específiques. Com a elements diferencials, cal ressaltar la proximitat a les persones i l’adaptabilitat de les seues actuacions.

 

I també és un programa transcendent perquè a ningú se li escapa la importància actual de disposar d’una mínima cultura financera, essencial per al progrés i creiximent inclusiu i econòmic, especialment en dos sentits: la comprensió del valor i ús dels diners i de l’estalvi, i l’enteniment de la importància de la planificació de les decisions econòmiques. I és que totes les persones, a cada moment de la vida i pràcticament cada dia, ens enfrontem a decisions que influiran en les nostres finances i, per tant, en el nostre futur i en el nostre benestar.

 

Cal considerar que a les nostres comarques ens trobem per davall del nivell mitjà d’Espanya en coneiximents financers i que, al mateix temps, Espanya ja es troba per davall de la mitjana internacional.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Ontinyent registra un terratrémol de magnitud 3,5 sentit en tot el municipi

Ontinyent ha registrat un terratrémol de magnitud 3,5, sentit en tot el municipi, dins d'una sèrie de huit sismes en poques hores que han despertat a part de la població.

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.