11 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Les noves tecnologies en el programa ‘finança’t’ de la Fundació Caixa Ontinyent

Programa Finaça't Fundació Caixa Ontinyent

Llibrets escolars del programa ‘Finança’t’ de la Fundació Caixa Ontinyent | Caixa Ontinyent

 

En línia amb les recomanacions internacionals més recents, la Fundació Caixa Ontinyent està orientant el seu programa d’educació financera ‘finança’t’ cap a una major presència en les aules, motivació del professorat i utilització, en el procés d’aprenentatge, de les noves tecnologies.

 

En eixa línia, la Fundació està visitant estos dies tots els centres d’educació de la comarca, presentant-los un innovador programa d’activitats didàctiques per a escolars de 3 a 5 anys, proposat pels alumnes de Magisteri del Campus d’Ontinyent sobre la base de la línia de contes infantils de temàtica financera publicats per l’obra social de Caixa Ontinyent, i que serà complementat amb materials i recursos que aportaria la mateixa Fundació.

 

Així mateix, la Fundació està desplegant altres projectes en la mateixa línia:

  • Continuïtat dels cursos online per a professors, fets a través dels CEFIRES de Xàtiva i de Cheste.
  • Estudi, encarregat a la Càtedra d’Innovació del Campus de Gandia, patrocinada per Caixa Ontinyent, per a aportar recursos i ferramentes que permeten als professors de primària incorporar conceptes financers al procés d’aprenentatge.
  • Creació d’una aplicació informàtica que contindrà la col·lecció de contes infantils –sèrie educació financera– publicada per l’obra social de Caixa Ontinyent, en valencià, castellà i anglés, amb interactivitat, jocs, fitxes d’activitats i animacions.
  • Posada a la disposició dels altres centres (secundària, ESO, batxiller, formació professional i universitaris) per a la realització de cursos, conferència i xarrades sobre temes específicament encarregats pel professorat.

 

Programa Finaça't Fundació Caixa Ontinyent

La Fundació Caixa Ontinyent ha publicat diferents materials escolars i de difusió   | Caixa Ontinyent

 

Un programa d’educació important i innovador

Des de la seua posada en marxa, l’octubre de 2016, el programa ha sigut utilitzat per 24.445 persones, 23.473 a través de la web i xarxes socials, i 972 en cursos, tallers i conferències presencials.

 

‘Finança’t’ és innovador pels seus continguts, pel seu públic objectiu, per les seues activitats i pels canals de comunicació que utilitza. Està obert a totes les persones de totes les edats, en valencià i en castellà, i pivota sobre la web programafinancat.es, que disposa d’autotest, documentació segmentada per edats i matèries, informació, ferramentes, enllaços i notícies en constant actualització; a més, té una àmplia difusió a través de xarxes socials, activitats presencials per a grups i col·lectius, cursos online i publicacions específiques. Com a elements diferencials, cal ressaltar la proximitat a les persones i l’adaptabilitat de les seues actuacions.

 

I també és un programa transcendent perquè a ningú se li escapa la importància actual de disposar d’una mínima cultura financera, essencial per al progrés i creiximent inclusiu i econòmic, especialment en dos sentits: la comprensió del valor i ús dels diners i de l’estalvi, i l’enteniment de la importància de la planificació de les decisions econòmiques. I és que totes les persones, a cada moment de la vida i pràcticament cada dia, ens enfrontem a decisions que influiran en les nostres finances i, per tant, en el nostre futur i en el nostre benestar.

 

Cal considerar que a les nostres comarques ens trobem per davall del nivell mitjà d’Espanya en coneiximents financers i que, al mateix temps, Espanya ja es troba per davall de la mitjana internacional.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.