Les noves tecnologies en el programa ‘finança’t’ de la Fundació Caixa Ontinyent

Programa Finaça't Fundació Caixa Ontinyent

Llibrets escolars del programa ‘Finança’t’ de la Fundació Caixa Ontinyent | Caixa Ontinyent

 

En línia amb les recomanacions internacionals més recents, la Fundació Caixa Ontinyent està orientant el seu programa d’educació financera ‘finança’t’ cap a una major presència en les aules, motivació del professorat i utilització, en el procés d’aprenentatge, de les noves tecnologies.

 

En eixa línia, la Fundació està visitant estos dies tots els centres d’educació de la comarca, presentant-los un innovador programa d’activitats didàctiques per a escolars de 3 a 5 anys, proposat pels alumnes de Magisteri del Campus d’Ontinyent sobre la base de la línia de contes infantils de temàtica financera publicats per l’obra social de Caixa Ontinyent, i que serà complementat amb materials i recursos que aportaria la mateixa Fundació.

 

Així mateix, la Fundació està desplegant altres projectes en la mateixa línia:

  • Continuïtat dels cursos online per a professors, fets a través dels CEFIRES de Xàtiva i de Cheste.
  • Estudi, encarregat a la Càtedra d’Innovació del Campus de Gandia, patrocinada per Caixa Ontinyent, per a aportar recursos i ferramentes que permeten als professors de primària incorporar conceptes financers al procés d’aprenentatge.
  • Creació d’una aplicació informàtica que contindrà la col·lecció de contes infantils –sèrie educació financera– publicada per l’obra social de Caixa Ontinyent, en valencià, castellà i anglés, amb interactivitat, jocs, fitxes d’activitats i animacions.
  • Posada a la disposició dels altres centres (secundària, ESO, batxiller, formació professional i universitaris) per a la realització de cursos, conferència i xarrades sobre temes específicament encarregats pel professorat.

 

Programa Finaça't Fundació Caixa Ontinyent

La Fundació Caixa Ontinyent ha publicat diferents materials escolars i de difusió   | Caixa Ontinyent

 

Un programa d’educació important i innovador

Des de la seua posada en marxa, l’octubre de 2016, el programa ha sigut utilitzat per 24.445 persones, 23.473 a través de la web i xarxes socials, i 972 en cursos, tallers i conferències presencials.

 

‘Finança’t’ és innovador pels seus continguts, pel seu públic objectiu, per les seues activitats i pels canals de comunicació que utilitza. Està obert a totes les persones de totes les edats, en valencià i en castellà, i pivota sobre la web programafinancat.es, que disposa d’autotest, documentació segmentada per edats i matèries, informació, ferramentes, enllaços i notícies en constant actualització; a més, té una àmplia difusió a través de xarxes socials, activitats presencials per a grups i col·lectius, cursos online i publicacions específiques. Com a elements diferencials, cal ressaltar la proximitat a les persones i l’adaptabilitat de les seues actuacions.

 

I també és un programa transcendent perquè a ningú se li escapa la importància actual de disposar d’una mínima cultura financera, essencial per al progrés i creiximent inclusiu i econòmic, especialment en dos sentits: la comprensió del valor i ús dels diners i de l’estalvi, i l’enteniment de la importància de la planificació de les decisions econòmiques. I és que totes les persones, a cada moment de la vida i pràcticament cada dia, ens enfrontem a decisions que influiran en les nostres finances i, per tant, en el nostre futur i en el nostre benestar.

 

Cal considerar que a les nostres comarques ens trobem per davall del nivell mitjà d’Espanya en coneiximents financers i que, al mateix temps, Espanya ja es troba per davall de la mitjana internacional.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.