Les noves tecnologies en el programa ‘finança’t’ de la Fundació Caixa Ontinyent

Programa Finaça't Fundació Caixa Ontinyent

Llibrets escolars del programa ‘Finança’t’ de la Fundació Caixa Ontinyent | Caixa Ontinyent

 

En línia amb les recomanacions internacionals més recents, la Fundació Caixa Ontinyent està orientant el seu programa d’educació financera ‘finança’t’ cap a una major presència en les aules, motivació del professorat i utilització, en el procés d’aprenentatge, de les noves tecnologies.

 

En eixa línia, la Fundació està visitant estos dies tots els centres d’educació de la comarca, presentant-los un innovador programa d’activitats didàctiques per a escolars de 3 a 5 anys, proposat pels alumnes de Magisteri del Campus d’Ontinyent sobre la base de la línia de contes infantils de temàtica financera publicats per l’obra social de Caixa Ontinyent, i que serà complementat amb materials i recursos que aportaria la mateixa Fundació.

 

Així mateix, la Fundació està desplegant altres projectes en la mateixa línia:

  • Continuïtat dels cursos online per a professors, fets a través dels CEFIRES de Xàtiva i de Cheste.
  • Estudi, encarregat a la Càtedra d’Innovació del Campus de Gandia, patrocinada per Caixa Ontinyent, per a aportar recursos i ferramentes que permeten als professors de primària incorporar conceptes financers al procés d’aprenentatge.
  • Creació d’una aplicació informàtica que contindrà la col·lecció de contes infantils –sèrie educació financera– publicada per l’obra social de Caixa Ontinyent, en valencià, castellà i anglés, amb interactivitat, jocs, fitxes d’activitats i animacions.
  • Posada a la disposició dels altres centres (secundària, ESO, batxiller, formació professional i universitaris) per a la realització de cursos, conferència i xarrades sobre temes específicament encarregats pel professorat.

 

Programa Finaça't Fundació Caixa Ontinyent

La Fundació Caixa Ontinyent ha publicat diferents materials escolars i de difusió   | Caixa Ontinyent

 

Un programa d’educació important i innovador

Des de la seua posada en marxa, l’octubre de 2016, el programa ha sigut utilitzat per 24.445 persones, 23.473 a través de la web i xarxes socials, i 972 en cursos, tallers i conferències presencials.

 

‘Finança’t’ és innovador pels seus continguts, pel seu públic objectiu, per les seues activitats i pels canals de comunicació que utilitza. Està obert a totes les persones de totes les edats, en valencià i en castellà, i pivota sobre la web programafinancat.es, que disposa d’autotest, documentació segmentada per edats i matèries, informació, ferramentes, enllaços i notícies en constant actualització; a més, té una àmplia difusió a través de xarxes socials, activitats presencials per a grups i col·lectius, cursos online i publicacions específiques. Com a elements diferencials, cal ressaltar la proximitat a les persones i l’adaptabilitat de les seues actuacions.

 

I també és un programa transcendent perquè a ningú se li escapa la importància actual de disposar d’una mínima cultura financera, essencial per al progrés i creiximent inclusiu i econòmic, especialment en dos sentits: la comprensió del valor i ús dels diners i de l’estalvi, i l’enteniment de la importància de la planificació de les decisions econòmiques. I és que totes les persones, a cada moment de la vida i pràcticament cada dia, ens enfrontem a decisions que influiran en les nostres finances i, per tant, en el nostre futur i en el nostre benestar.

 

Cal considerar que a les nostres comarques ens trobem per davall del nivell mitjà d’Espanya en coneiximents financers i que, al mateix temps, Espanya ja es troba per davall de la mitjana internacional.

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per pluges intenses i tempestes a Castelló i Alacant

Aemet activa l'avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora, tempestes, graníssol de dos centímetres i ratxes de vent molt forts a Castelló i Alacant.

Abril de 2026 va ser molt càlid i extremadament sec en la Comunitat Valenciana

Abril de 2026 va registrar en la Comunitat Valenciana una temperatura mitjana de 15,5 graus, 2,1 per damunt de l'habitual, i una pluja un 58% inferior a la mitjana climàtica.

Sanitat ordena retirar un lot de colònia per a bebés per una fallada en l’etiquetatge

Sanitat ha ordenat la retirada d'un lot de la colònia de bebés Suavinex Baby Cologne Memories per no advertir en l'etiqueta la presència de tres al·lergògens per damunt del límit legal.

El València afronta un altre final de Lliga pendent de certificar la permanència

El València arriba a les últimes quatre jornades de LaLiga encara sense la permanència assegurada, com ja va ocórrer en les temporades 2022-23 i 2024-25, quan només va sumar cinc i quatre punts en eixe tram.

Un de cada 20 alumnes mostra risc de dependència problemàtica de la IA en els seus estudis

Un estudi amb 1.905 adolescents detecta que el 4,7% de l'alumnat corre risc de desenrotllar una relació problemàtica amb la intel·ligència artificial generativa en l'àmbit educatiu.

Espanya afronta una setmana de temps inestable amb pluges, tempestes, neu i ambient més fresc

La primera setmana de maig arriba marcada per un ambient típicament primaveral, amb forts contrastos de pluja, tempestes, neu en muntanya i temperatures més fresques de l'habitual, sobretot en el nord i l'est peninsular.

El Vila-real i Marcelino posen fi a la seua segona etapa per discrepàncies en el projecte

Marcelino García Toral no seguirà en la banqueta del Vila-real la pròxima temporada després de no prosperar la renovació per discrepàncies en el projecte esportiu, malgrat haver encadenat dos classificacions històriques per a la Lliga de Campions.

Mercadona comença a construir a Palma el seu primer magatzem exclusiu per a venda en línia a Mallorca

Mercadona ha iniciat a Palma la construcció d'un magatzem exclusiu per a venda en línia, amb una inversió de 19,5 milions i més de 200 ocupacions previstes quan estiga operatiu en 2027.