La busca de Marta Calvo començà quatre dies després de què la mare denunciara la desaparició

Marta Calvo

Ningú va buscar a Marta Calvo fins quatre dies després de què sa mare interposara la denúncia | València Diari

La investigació sobre la desaparició de Marta Calvo no va començar fins quatre dies després de què la mare de la xica d’Estivella, en el Camp de Morvedre (València), Marisol Burón, posara la denúncia i fins a sis dies després de la seua desaparició, segons ha avançat ‘Levante-EMV’.

 

La mare de la jove de 25 anys, en saber que la seua filla no es connectava a WhatsApp des de la matinada del 7 de novembre i que des de les 12 del matí el seu mòbil estava apagat, se’n va anar a Manuel, en la comarca de la Ribera (València), des d’on Marta li havia enviat la seua última ubicació.

 

Una volta allà, arribà a creuar unes paraules amb Jorge Ignacio P. J., el detingut com a presumpte assassí de la seua filla. El xic li va afirmar que no coneixia a ninguna Marta. El dissabte, 9 de novembre, la mare va decidir interposar la denúncia, entre les 21.06 i les 21.30 hores de la nit. 

 

El protocol inicial es va seguir correctament

Segons els informes, l’agent que va atendre a la dona va seguir tots els protocols correctament. Va enviar els correus electrònics oportuns en estos casos amb la denúncia adjunta en PDF. Els e-mails van ser enviats a les comissaries de la Policia Nacional, a la Direcció Superior de la Policia de València —el màxim organ policial del territori valencià— i a la Guàrdia Civil, ja que la presumpta desaparició s’havia produït en Manuel, demarcació d’este cos.

 

A pesar d’açò, no va ser fins al dilluns dia 11 quan un responsable de la Policia Judicial va contactar amb la comissaria d’Abastos per a demanar informació sobre la desaparició i, finalment, es va assignar el cas a la Policia Judicial de Sueca, que s’encarrega de delictes menors en part de la Ribera, i no al Grup d’Homicidis, l’encarregat, a demés de les morts violentes, de les desaparicions.

 

El dimarts de vesprada, la mare de la jove va cridar a la comissaria de Vilanova de Castelló, que té competència en Manuel, preguntant per la seua filla, ja que no li havien donat cap explicació, i li van redirigir a la Policia Judicial de Sueca. Fins al dimecres de vesprada, la dona no va ser citada per a comparéixer i tornar a dir el que deia en la denúncia.

 

Desaparició Marta Calvo

El primer registre en la casa de Jorge Ignacio en Manuel | EFE

 

Anaren a casa de Jorge Ignacio nou dies després de l’assassinat

El diumenge, dia 15, els primers agents de la Guàrdia Civil es presentaren en la casa de Manuel, a on Jorge Ignacio, presumptament, matà a la jove, però ell ja feia dos dies que estava fugit i ella, nou dies que estava morta. Fins a la pròxima setmana, no es va adjudicar el cas al Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil i fins al dia 20 no van anar els agents especialitzats a l’escenari del crim, a on es van donar compte de què la neteja era exagerada.

 

Ara per ara, encara continua la investigació sobre esta controvertida gestió policial, a on Policia Nacional i Guàrdia Civil es van tirant les culpes els uns als altres. En conéixer esta inacció, va ser la mateixa Delegació del Govern la qui va organitzar tres reunions diferents per a demanar explicacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Consum arriba al 50% del seu pla d’expansió amb una nova tenda a Viladecans

Consum ha arribat al 50% del seu pla d’expansió de 2026 amb la inauguració, este dijous, d’un nou supermercat a Viladecans, el novè obert enguany. La cooperativa valenciana preveu sumar encara nou establiments més abans que acabe l’any, amb noves tendes a la Comunitat Valenciana, Catalunya i Andalusia.

Acció Ecologista-Agró afirma que la majoria d’incendis forestals es podrien evitar

Acció Ecologista-Agró assegura que la major part dels incendis forestals d’este estiu a la Comunitat Valenciana són evitables i reclama a la Generalitat una estratègia potent contra les causes humanes.

Detinguda a Granada una dona amb més de 200 antecedents i ordre de cerca per estafa

La Policia Nacional ha detingut a Granada una dona de 53 anys amb més de 200 antecedents, buscada per una estafa a Torremolinos i amb prohibició d'acostar-se a València per un delicte agreujat de furt.

Les sales de cine de sis autonomies perden 3,5 milions en ajudes per un canvi de criteri d’Hisenda

Les sales de cine de sis comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, perdran 3,5 milions d’euros en ajudes per un canvi d’interpretació d’Hisenda que FECE atribuïx a un error de Cultura, ministeri que nega qualsevol responsabilitat.

Aemet activa avís taronja per pluges de fins a 120 l/m² en poques hores

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja al litoral d’Alacant i al sud de València per pluges molt intenses que podrien arreplegar fins a 120 litres per metre quadrat en només dos o tres hores.

Controlada una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses a l’A-7 en Cox

Els bombers han controlat una fuga de resina d’un camió amb mercaderies perilloses que ha eixit de la via a l’A-7 en Cox. El conductor ha resultat ferit i ha sigut atés pels servicis d’emergència.

Naixen 44 cries de tortuga marina a la platja de Muchavista d’El Campello

Un total de 44 cries de tortuga bova han naixcut esta matinada a la platja de Muchavista d’El Campello, on un dispositiu amb més de 200 voluntaris ha vigilat el niu les 24 hores al dia.

Onze vols xàrter des de Castelló per a portar el taulell a la fira Cersaie

L’aeroport de Castelló ha programat onze vols xàrter entre el 20 i el 25 de setembre per a traslladar prop de 2.000 professionals ceràmics a la fira Cersaie de Bolonya, que se sumaran a la ruta regular amb Ryanair.