La busca de Marta Calvo començà quatre dies després de què la mare denunciara la desaparició

Marta Calvo

Ningú va buscar a Marta Calvo fins quatre dies després de què sa mare interposara la denúncia | València Diari

La investigació sobre la desaparició de Marta Calvo no va començar fins quatre dies després de què la mare de la xica d’Estivella, en el Camp de Morvedre (València), Marisol Burón, posara la denúncia i fins a sis dies després de la seua desaparició, segons ha avançat ‘Levante-EMV’.

 

La mare de la jove de 25 anys, en saber que la seua filla no es connectava a WhatsApp des de la matinada del 7 de novembre i que des de les 12 del matí el seu mòbil estava apagat, se’n va anar a Manuel, en la comarca de la Ribera (València), des d’on Marta li havia enviat la seua última ubicació.

 

Una volta allà, arribà a creuar unes paraules amb Jorge Ignacio P. J., el detingut com a presumpte assassí de la seua filla. El xic li va afirmar que no coneixia a ninguna Marta. El dissabte, 9 de novembre, la mare va decidir interposar la denúncia, entre les 21.06 i les 21.30 hores de la nit. 

 

El protocol inicial es va seguir correctament

Segons els informes, l’agent que va atendre a la dona va seguir tots els protocols correctament. Va enviar els correus electrònics oportuns en estos casos amb la denúncia adjunta en PDF. Els e-mails van ser enviats a les comissaries de la Policia Nacional, a la Direcció Superior de la Policia de València —el màxim organ policial del territori valencià— i a la Guàrdia Civil, ja que la presumpta desaparició s’havia produït en Manuel, demarcació d’este cos.

 

A pesar d’açò, no va ser fins al dilluns dia 11 quan un responsable de la Policia Judicial va contactar amb la comissaria d’Abastos per a demanar informació sobre la desaparició i, finalment, es va assignar el cas a la Policia Judicial de Sueca, que s’encarrega de delictes menors en part de la Ribera, i no al Grup d’Homicidis, l’encarregat, a demés de les morts violentes, de les desaparicions.

 

El dimarts de vesprada, la mare de la jove va cridar a la comissaria de Vilanova de Castelló, que té competència en Manuel, preguntant per la seua filla, ja que no li havien donat cap explicació, i li van redirigir a la Policia Judicial de Sueca. Fins al dimecres de vesprada, la dona no va ser citada per a comparéixer i tornar a dir el que deia en la denúncia.

 

Desaparició Marta Calvo

El primer registre en la casa de Jorge Ignacio en Manuel | EFE

 

Anaren a casa de Jorge Ignacio nou dies després de l’assassinat

El diumenge, dia 15, els primers agents de la Guàrdia Civil es presentaren en la casa de Manuel, a on Jorge Ignacio, presumptament, matà a la jove, però ell ja feia dos dies que estava fugit i ella, nou dies que estava morta. Fins a la pròxima setmana, no es va adjudicar el cas al Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil i fins al dia 20 no van anar els agents especialitzats a l’escenari del crim, a on es van donar compte de què la neteja era exagerada.

 

Ara per ara, encara continua la investigació sobre esta controvertida gestió policial, a on Policia Nacional i Guàrdia Civil es van tirant les culpes els uns als altres. En conéixer esta inacció, va ser la mateixa Delegació del Govern la qui va organitzar tres reunions diferents per a demanar explicacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.

Diumenge amb més calor i possibles ruixats al litoral nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un dia bàsicament assolellat, amb màximes en lleuger ascens i possibilitat de ruixats al litoral nord d’Alacant fins al migdia.

Deting a Dénia un fugit fugitiu buscat a Rússia per coaccions i prostitució

La Policia Nacional ha detingut a Dénia un home de 33 anys reclamat per Rússia per coaccions i prostitució, vinculat a una xarxa de pornografia en línia. L’Audiència Nacional ha assumit el cas per a tramitar la seua possible extradició.

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.