11.9 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

La busca de Marta Calvo començà quatre dies després de què la mare denunciara la desaparició

Marta Calvo

Ningú va buscar a Marta Calvo fins quatre dies després de què sa mare interposara la denúncia | València Diari

La investigació sobre la desaparició de Marta Calvo no va començar fins quatre dies després de què la mare de la xica d’Estivella, en el Camp de Morvedre (València), Marisol Burón, posara la denúncia i fins a sis dies després de la seua desaparició, segons ha avançat ‘Levante-EMV’.

 

La mare de la jove de 25 anys, en saber que la seua filla no es connectava a WhatsApp des de la matinada del 7 de novembre i que des de les 12 del matí el seu mòbil estava apagat, se’n va anar a Manuel, en la comarca de la Ribera (València), des d’on Marta li havia enviat la seua última ubicació.

 

Una volta allà, arribà a creuar unes paraules amb Jorge Ignacio P. J., el detingut com a presumpte assassí de la seua filla. El xic li va afirmar que no coneixia a ninguna Marta. El dissabte, 9 de novembre, la mare va decidir interposar la denúncia, entre les 21.06 i les 21.30 hores de la nit. 

 

El protocol inicial es va seguir correctament

Segons els informes, l’agent que va atendre a la dona va seguir tots els protocols correctament. Va enviar els correus electrònics oportuns en estos casos amb la denúncia adjunta en PDF. Els e-mails van ser enviats a les comissaries de la Policia Nacional, a la Direcció Superior de la Policia de València —el màxim organ policial del territori valencià— i a la Guàrdia Civil, ja que la presumpta desaparició s’havia produït en Manuel, demarcació d’este cos.

 

A pesar d’açò, no va ser fins al dilluns dia 11 quan un responsable de la Policia Judicial va contactar amb la comissaria d’Abastos per a demanar informació sobre la desaparició i, finalment, es va assignar el cas a la Policia Judicial de Sueca, que s’encarrega de delictes menors en part de la Ribera, i no al Grup d’Homicidis, l’encarregat, a demés de les morts violentes, de les desaparicions.

 

El dimarts de vesprada, la mare de la jove va cridar a la comissaria de Vilanova de Castelló, que té competència en Manuel, preguntant per la seua filla, ja que no li havien donat cap explicació, i li van redirigir a la Policia Judicial de Sueca. Fins al dimecres de vesprada, la dona no va ser citada per a comparéixer i tornar a dir el que deia en la denúncia.

 

Desaparició Marta Calvo

El primer registre en la casa de Jorge Ignacio en Manuel | EFE

 

Anaren a casa de Jorge Ignacio nou dies després de l’assassinat

El diumenge, dia 15, els primers agents de la Guàrdia Civil es presentaren en la casa de Manuel, a on Jorge Ignacio, presumptament, matà a la jove, però ell ja feia dos dies que estava fugit i ella, nou dies que estava morta. Fins a la pròxima setmana, no es va adjudicar el cas al Grup d’Homicidis de la Guàrdia Civil i fins al dia 20 no van anar els agents especialitzats a l’escenari del crim, a on es van donar compte de què la neteja era exagerada.

 

Ara per ara, encara continua la investigació sobre esta controvertida gestió policial, a on Policia Nacional i Guàrdia Civil es van tirant les culpes els uns als altres. En conéixer esta inacció, va ser la mateixa Delegació del Govern la qui va organitzar tres reunions diferents per a demanar explicacions.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca entra en els jutjats de Catarroja pel garatge i evita declaracions

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja pel garatge i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, assistida el mateix dia en el mateix centre, roman en l'UCI del Clínic de València.

Pérez Llorca entra pel garatge en els jutjats de Catarroja i guarda silencie

Juanfran Pérez Llorca ha accedit als jutjats de Catarroja per l'aparcament i no ha fet declaracions. Està citat com a testimoni per la gestió de la DANA.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de 6 anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental privada d'Alzira. Una altra xiqueta de 4, atesa eixe mateix dia en el mateix centre, continua ingressada.

El jutge cita el 27 a Ábalos i a Koldo per a decidir si els manté en llibertat

El magistrat ha convocat a José Luis Ábalos i al seu exasesor Koldo García a una vista el 27 de novembre per a revisar les seues mesures cautelars en el cas Koldo. La Fiscalia i les acusacions populars han demanat el canvi de situació i estes últimes ja avancen que reclamaran presó.

L’amo del Ventorro fixa l’horari: Mazón va arribar abans de les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00

En la seua declaració com a testimoni, el propietari del Ventorro ha assegurat que Carlos Mazón va arribar entre les 14.15 i les 14.30 i va eixir entre les 18.30 i les 19.00 el dia de la DANA. Ha indicat que el president va acudir sense escorta i va menjar en un reservat de la primera planta, no completament tancat, i que recorda l'hora perquè el personal es va anar sobre les 18.10 i ell va revisar factures

Els metges que investiguen oferixen millor assistència clínica, segons experts

Un fòrum en el Col·legi de Metges d'Alacant ha destacat que l'activitat investigadora millora els resultats en consulta i ha anunciat noves ajudes i beques.

El cap de setmana deixarà vent fort, gelades i fred en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana portarà vent del nord-oest amb ratxes molt fortes en el nord de Castelló, gelades a l'interior i temperatures baixes. El diumenge es preveu una recuperació de les màximes, més marcada en el terç nord i en el litoral nord d'Alacant.