Catalá, preocupada per la qualitat de l’aire pel fang, les partícules i la mobilitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat este dimarts la seua preocupació per la qualitat de l’aire de la ciutat, segons ha dit, més afectada pel fang, les partícules i la mobilitat després de la dana del passat 29 d’octubre. Respecte a esta última ha destacat que a partir de la suspensió del sevici de metro com a conseqüència de les inundacions provocades per este temporal, l’arribada d’autobusos a la ciutat ha sigut «massiva».

No obstant això, Catalá ha celebrat que este dimarts s’haja posat ja en marxa part de les línies de Metrovalencia, dependents de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), que circulen per la capital i la seua àrea metropolitana i que van quedar suspeses després de la dana.

Així, ha considerat que la represa de part de l’activitat del metre suposa «un alleujament» que es notarà en la mobilitat de València.

La primera edil s’ha pronunciat d’esta manera després de la presentació de la Campanya de Comerç de Nadal, preguntada per la recuperació de part del servici del metro i per si aquest circumstància descongestionarà els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i descongestionarà el tràfic en evitar la circulació d’alguns dels autobusos llançadora habilitats per a substituir al metro.

«Ens preocupa molt la qualitat de l’aire. Estem patint amb el tema de la qualitat de l’aire, no solament pel fang i per les partícules sinó també per la mobilitat, que és una qüestió que no podem evitar», ha exposat María José Catalá.

La responsable municipal ha assegurat que després de la dana i la suspensió del servici del metro pels danys que ha ocasionat, «l’arribada d’autobús està sent massiva a la ciutat de València». «Ens preocupa la qualitat de l’aire i volem que com més prompte millor es restaure el servici de FGV», ha afegit Catalá, que ha apuntat que li consta que s’està «treballant en això».

Des de l’oposició en el consistori, Compromís ha demanat a l’alcaldessa que «rectifique les seues mesures de foment de trànsirt» i que «no considere la contaminació un mal necessari». Este grup ha instat al govern municipal que formen PP i Vox, «amb València travessant un episodi d’alta contaminació», a no refugiar-se «en la fatalitat» i a reprendre «les mesures que estan en la mà de les diferents àrees municipals per a pal·liar la contaminació».

Així ho ha indicat, en un comunicat, l’edil de Compromís i exregidor de Mobilitat Sostenible i Qualitat Ambiental, Giuseppe Grezzi, que ha considerat que «el govern de Catalá ha de canviar de rumb».

«Ha d’abordar la qualitat de l’aire de forma seriosa per a la protecció de la salut de les persones, tornant a les mesures de reducció del trànsit que han tingut tant d’èxit en la ciutat», ha asseverat Grezzi.

Últimes notícies

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.