Catalá, preocupada per la qualitat de l’aire pel fang, les partícules i la mobilitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat este dimarts la seua preocupació per la qualitat de l’aire de la ciutat, segons ha dit, més afectada pel fang, les partícules i la mobilitat després de la dana del passat 29 d’octubre. Respecte a esta última ha destacat que a partir de la suspensió del sevici de metro com a conseqüència de les inundacions provocades per este temporal, l’arribada d’autobusos a la ciutat ha sigut «massiva».

No obstant això, Catalá ha celebrat que este dimarts s’haja posat ja en marxa part de les línies de Metrovalencia, dependents de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), que circulen per la capital i la seua àrea metropolitana i que van quedar suspeses després de la dana.

Així, ha considerat que la represa de part de l’activitat del metre suposa «un alleujament» que es notarà en la mobilitat de València.

La primera edil s’ha pronunciat d’esta manera després de la presentació de la Campanya de Comerç de Nadal, preguntada per la recuperació de part del servici del metro i per si aquest circumstància descongestionarà els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i descongestionarà el tràfic en evitar la circulació d’alguns dels autobusos llançadora habilitats per a substituir al metro.

«Ens preocupa molt la qualitat de l’aire. Estem patint amb el tema de la qualitat de l’aire, no solament pel fang i per les partícules sinó també per la mobilitat, que és una qüestió que no podem evitar», ha exposat María José Catalá.

La responsable municipal ha assegurat que després de la dana i la suspensió del servici del metro pels danys que ha ocasionat, «l’arribada d’autobús està sent massiva a la ciutat de València». «Ens preocupa la qualitat de l’aire i volem que com més prompte millor es restaure el servici de FGV», ha afegit Catalá, que ha apuntat que li consta que s’està «treballant en això».

Des de l’oposició en el consistori, Compromís ha demanat a l’alcaldessa que «rectifique les seues mesures de foment de trànsirt» i que «no considere la contaminació un mal necessari». Este grup ha instat al govern municipal que formen PP i Vox, «amb València travessant un episodi d’alta contaminació», a no refugiar-se «en la fatalitat» i a reprendre «les mesures que estan en la mà de les diferents àrees municipals per a pal·liar la contaminació».

Així ho ha indicat, en un comunicat, l’edil de Compromís i exregidor de Mobilitat Sostenible i Qualitat Ambiental, Giuseppe Grezzi, que ha considerat que «el govern de Catalá ha de canviar de rumb».

«Ha d’abordar la qualitat de l’aire de forma seriosa per a la protecció de la salut de les persones, tornant a les mesures de reducció del trànsit que han tingut tant d’èxit en la ciutat», ha asseverat Grezzi.

Últimes notícies

Alcoi reparteix polseres contra els colps de calor als treballadors a l’aire lliure

L’Ajuntament d’Alcoi ha dotat una trentena de treballadors municipals amb polseres intel·ligents que avisen quan detecten risc de colp de calor. El sistema prioritza la seguretat sense geolocalitzar ni guardar dades dels usuaris.

Sumacàrcer tanca l’àrea recreativa de l’Esgoletja després de dues morts al Xúquer

L’Ajuntament de Sumacàrcer ha clausurat l’àrea recreativa de l’illa de l’Esgoletja després de la mort de dos banyistes en una setmana al riu Xúquer. El municipi ja havia registrat altres dos ofegaments en 2021 i 2024 en esta mateixa zona fluvial.

Aerocas rep 900.000 euros més per a projectar un nou hangar de manteniment a Castelló

El Consell ha autoritzat una ampliació de capital de 900.000 euros d'Aerocas per redactar el projecte d'un hangar de manteniment d'aeronaus A-330/350 a l'Aeroport de Castelló.

A presó el líder d’un grup de narcos desarticulat a Elx amb set detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una organització dedicada al tràfic de drogues al detall, amb set detinguts i l’ingrés a presó del presumpte cap, que gestionava diversos punts de venda a la ciutat.

A presó el líder d’un grup criminal de tràfic de drogues desarticulat a Elx

La Policia Nacional ha desarticulat a Elx un grup criminal de tràfic de drogues al menudeig amb set detinguts. El suposat cap del entramat ha ingressat a presó per orde judicial.

Un veí de Burjassot i una dona d’Alcora, ferits en l’últim encierro dels Sanfermines

L’últim encierro dels Sanfermines deixa dos corredors cornejats i diversos ferits, entre ells un home de Burjassot i una dona d’Alcora.

Ferits un home de Burjassot i una dona d’Alcora en l’últim encierro dels Sanfermins

L’últim encierro dels Sanfermins ha deixat deu atesos a l’Hospital Universitario de Navarra, entre ells un home de Burjassot i una dona d’Alcora, a més de dos corredors cornejats amb pronòstic reservat.

La compravenda de vivendes baixa un 10,8 % al maig a la Comunitat Valenciana i supera la caiguda estatal

La compravenda de vivendes ha baixat un 10,8 % al maig a la Comunitat Valenciana, fins a 8.669 operacions, una caiguda superior al 7,3 % registrat a Espanya. Tot i això, respecte d’abril les operacions han repuntat un 6 % i el sector suma un descens acumulat del 3,4 % en l’any.