Catalá, preocupada per la qualitat de l’aire pel fang, les partícules i la mobilitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat este dimarts la seua preocupació per la qualitat de l’aire de la ciutat, segons ha dit, més afectada pel fang, les partícules i la mobilitat després de la dana del passat 29 d’octubre. Respecte a esta última ha destacat que a partir de la suspensió del sevici de metro com a conseqüència de les inundacions provocades per este temporal, l’arribada d’autobusos a la ciutat ha sigut «massiva».

No obstant això, Catalá ha celebrat que este dimarts s’haja posat ja en marxa part de les línies de Metrovalencia, dependents de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), que circulen per la capital i la seua àrea metropolitana i que van quedar suspeses després de la dana.

Així, ha considerat que la represa de part de l’activitat del metre suposa «un alleujament» que es notarà en la mobilitat de València.

La primera edil s’ha pronunciat d’esta manera després de la presentació de la Campanya de Comerç de Nadal, preguntada per la recuperació de part del servici del metro i per si aquest circumstància descongestionarà els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i descongestionarà el tràfic en evitar la circulació d’alguns dels autobusos llançadora habilitats per a substituir al metro.

«Ens preocupa molt la qualitat de l’aire. Estem patint amb el tema de la qualitat de l’aire, no solament pel fang i per les partícules sinó també per la mobilitat, que és una qüestió que no podem evitar», ha exposat María José Catalá.

La responsable municipal ha assegurat que després de la dana i la suspensió del servici del metro pels danys que ha ocasionat, «l’arribada d’autobús està sent massiva a la ciutat de València». «Ens preocupa la qualitat de l’aire i volem que com més prompte millor es restaure el servici de FGV», ha afegit Catalá, que ha apuntat que li consta que s’està «treballant en això».

Des de l’oposició en el consistori, Compromís ha demanat a l’alcaldessa que «rectifique les seues mesures de foment de trànsirt» i que «no considere la contaminació un mal necessari». Este grup ha instat al govern municipal que formen PP i Vox, «amb València travessant un episodi d’alta contaminació», a no refugiar-se «en la fatalitat» i a reprendre «les mesures que estan en la mà de les diferents àrees municipals per a pal·liar la contaminació».

Així ho ha indicat, en un comunicat, l’edil de Compromís i exregidor de Mobilitat Sostenible i Qualitat Ambiental, Giuseppe Grezzi, que ha considerat que «el govern de Catalá ha de canviar de rumb».

«Ha d’abordar la qualitat de l’aire de forma seriosa per a la protecció de la salut de les persones, tornant a les mesures de reducció del trànsit que han tingut tant d’èxit en la ciutat», ha asseverat Grezzi.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.