Catalá, preocupada per la qualitat de l’aire pel fang, les partícules i la mobilitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat este dimarts la seua preocupació per la qualitat de l’aire de la ciutat, segons ha dit, més afectada pel fang, les partícules i la mobilitat després de la dana del passat 29 d’octubre. Respecte a esta última ha destacat que a partir de la suspensió del sevici de metro com a conseqüència de les inundacions provocades per este temporal, l’arribada d’autobusos a la ciutat ha sigut “massiva”.

No obstant això, Catalá ha celebrat que este dimarts s’haja posat ja en marxa part de les línies de Metrovalencia, dependents de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), que circulen per la capital i la seua àrea metropolitana i que van quedar suspeses després de la dana.

Així, ha considerat que la represa de part de l’activitat del metre suposa “un alleujament” que es notarà en la mobilitat de València.

La primera edil s’ha pronunciat d’esta manera després de la presentació de la Campanya de Comerç de Nadal, preguntada per la recuperació de part del servici del metro i per si aquest circumstància descongestionarà els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i descongestionarà el tràfic en evitar la circulació d’alguns dels autobusos llançadora habilitats per a substituir al metro.

“Ens preocupa molt la qualitat de l’aire. Estem patint amb el tema de la qualitat de l’aire, no solament pel fang i per les partícules sinó també per la mobilitat, que és una qüestió que no podem evitar”, ha exposat María José Catalá.

La responsable municipal ha assegurat que després de la dana i la suspensió del servici del metro pels danys que ha ocasionat, “l’arribada d’autobús està sent massiva a la ciutat de València”. “Ens preocupa la qualitat de l’aire i volem que com més prompte millor es restaure el servici de FGV”, ha afegit Catalá, que ha apuntat que li consta que s’està “treballant en això”.

Des de l’oposició en el consistori, Compromís ha demanat a l’alcaldessa que “rectifique les seues mesures de foment de trànsirt” i que “no considere la contaminació un mal necessari”. Este grup ha instat al govern municipal que formen PP i Vox, “amb València travessant un episodi d’alta contaminació”, a no refugiar-se “en la fatalitat” i a reprendre “les mesures que estan en la mà de les diferents àrees municipals per a pal·liar la contaminació”.

Així ho ha indicat, en un comunicat, l’edil de Compromís i exregidor de Mobilitat Sostenible i Qualitat Ambiental, Giuseppe Grezzi, que ha considerat que “el govern de Catalá ha de canviar de rumb”.

“Ha d’abordar la qualitat de l’aire de forma seriosa per a la protecció de la salut de les persones, tornant a les mesures de reducció del trànsit que han tingut tant d’èxit en la ciutat”, ha asseverat Grezzi.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil d’Alacant honra als agents morts en el seu 182 aniversari

La Guàrdia Civil d'Alacant va celebrar el 182 aniversari de la seua fundació amb un acte institucional marcat per l'homenatge als agents morts i ferits a Huelva i el reconeixement als guàrdies retirats.

València destina més de 1,8 milions a renovar el sanejament dels Poblats Marítims

L'Ajuntament de València invertix 1,81 milions a modernitzar la xarxa de sanejament dels Poblats Marítims per a millorar l'evacuació d'aigües pluvials i residuals i reforçar la resposta davant pluges intenses.

València i Raig es juguen a Mestalla la permanència i somiar amb Europa

València i Rayo Vallecano, separats per un punt, s'enfronten a Mestalla amb la permanència en joc i la sèptima plaça europea encara a l'abast en LaLiga.

Corberán fixa l’objectiu en els 45 punts davant un Raig finalista europeu

Carlos Corberán insistix que el més ambiciós per al València és aconseguir els 45 punts davant el Rayo Vallecano, finalista europeu, i centra tot el discurs en el pròxim partit a Mestalla.

Carlos Baño s’acull al cas judicial per a no respondre sobre el presumpte frau dels bo comercie

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, evita respondre a l'esquerra sobre el presumpte frau en els bo comercie de 2022 i 2023 en al·legar que el cas està judicialitzat.

Mor als 74 anys Tania Doris, vedete valenciana i mite del Paral·lel barceloní

La vedete valenciana Tania Doris, figura emblemàtica del Paral·lel i diva del Teatre Apol·lo, ha mort als 74 anys després d'una llarga trajectòria en la revista musical i l'espectacle.

Docents valencians exhibixen un taüt davant el Palau per a denunciar la situació de l’escola pública

Centenars de docents es concentren davant el Palau de la Generalitat en la tercera jornada de vaga indefinida, amb un taüt simbòlic i protestes contra el Consell i la Conselleria d'Educació.

La Comunitat Valenciana es manté entre les regions amb menor gasto sanitari per habitant

La Comunitat Valenciana registra un gasto sanitari públic de 1.867 euros per habitant, clarament per davall de la mitjana nacional de 2.084 euros i només per davant d'Andalusia i Madrid.