Catalá, preocupada per la qualitat de l’aire pel fang, les partícules i la mobilitat

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat este dimarts la seua preocupació per la qualitat de l’aire de la ciutat, segons ha dit, més afectada pel fang, les partícules i la mobilitat després de la dana del passat 29 d’octubre. Respecte a esta última ha destacat que a partir de la suspensió del sevici de metro com a conseqüència de les inundacions provocades per este temporal, l’arribada d’autobusos a la ciutat ha sigut “massiva”.

No obstant això, Catalá ha celebrat que este dimarts s’haja posat ja en marxa part de les línies de Metrovalencia, dependents de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), que circulen per la capital i la seua àrea metropolitana i que van quedar suspeses després de la dana.

Així, ha considerat que la represa de part de l’activitat del metre suposa “un alleujament” que es notarà en la mobilitat de València.

La primera edil s’ha pronunciat d’esta manera després de la presentació de la Campanya de Comerç de Nadal, preguntada per la recuperació de part del servici del metro i per si aquest circumstància descongestionarà els autobusos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) i descongestionarà el tràfic en evitar la circulació d’alguns dels autobusos llançadora habilitats per a substituir al metro.

“Ens preocupa molt la qualitat de l’aire. Estem patint amb el tema de la qualitat de l’aire, no solament pel fang i per les partícules sinó també per la mobilitat, que és una qüestió que no podem evitar”, ha exposat María José Catalá.

La responsable municipal ha assegurat que després de la dana i la suspensió del servici del metro pels danys que ha ocasionat, “l’arribada d’autobús està sent massiva a la ciutat de València”. “Ens preocupa la qualitat de l’aire i volem que com més prompte millor es restaure el servici de FGV”, ha afegit Catalá, que ha apuntat que li consta que s’està “treballant en això”.

Des de l’oposició en el consistori, Compromís ha demanat a l’alcaldessa que “rectifique les seues mesures de foment de trànsirt” i que “no considere la contaminació un mal necessari”. Este grup ha instat al govern municipal que formen PP i Vox, “amb València travessant un episodi d’alta contaminació”, a no refugiar-se “en la fatalitat” i a reprendre “les mesures que estan en la mà de les diferents àrees municipals per a pal·liar la contaminació”.

Així ho ha indicat, en un comunicat, l’edil de Compromís i exregidor de Mobilitat Sostenible i Qualitat Ambiental, Giuseppe Grezzi, que ha considerat que “el govern de Catalá ha de canviar de rumb”.

“Ha d’abordar la qualitat de l’aire de forma seriosa per a la protecció de la salut de les persones, tornant a les mesures de reducció del trànsit que han tingut tant d’èxit en la ciutat”, ha asseverat Grezzi.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Consell repartix 15.000 detectors de submissió química en les Falles

La Generalitat ha activat el repartiment de 15.000 adhesius amb coixinets per a detectar FLZ, benzodiazepines, ketamina i GHB durant els dies grans de les Falles. El dispositiu s'acompanya d'un bus d'atenció i Punts Violeta amb horaris ampliats i coordinació policial.

El cara a cara de les xarangues a València accelera l’evolució musical de les Falles

El cara a cara entre xarangues guanya terreny a València com a símbol de l'evolució musical de les Falles. Telotocotó i Pintant-la mesuraran forces a L'Eliana i creixen els concursos amb esperit de germanor.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai pel vent

València ha començat el dia amb 382 monuments infantils plantats que obrin els cinc dies grans de les Falles 2026. El vent ha provocat caigudes de peces i treballs de reforç, encara que s'espera millora al llarg del dia.

Banc mundial de sons d’aus aconseguix 1.192 espècies sota coordinació espanyola

El nou banc acústic global, coordinat per biòlegs espanyols, reunix gravacions anotades de cinc continents per a impulsar la identificació automàtica d'aus.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantá en diversos municipis

Les ratxes des d'anit han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan retardant la plantá a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió de Oltá espera a l'artista per a reparar mentres l'infantil es va plantar sense problemes.

El vent tomba la rematada de la falla Oltá a València i complica la plantà en diversos municipis

Les ratxes han derrocat la rematada de la falla Oltá-Juan Ramón Jiménez a València i estan afectant la plantà a Burjassot, Manises i Bétera. La comissió espera a l'artista per a valorar la reparació mentres l'infantil s'ha plantat sense problemes.

La falla més llarga del món ret homenatge a la Marató de València amb 42,195 metres

La comissió Manuel de Falla Tamarindes firma un monument horitzontal de 42,195 metres que recrea la meta de la Marató de València i aspira a fer història.

El GP de la Comunitat Valenciana es retarda al 29 de novembre per la situació a Orient Mitjà

El tancament de MotoGP 2026 es mou una setmana: València passa del 22 al 29 de novembre després de l'ajornament del GP de Catar al 8 de novembre. Portimão es fixa per al dia 22.