11.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

València celebra l’Any Nou Xinés amb una cavalcada plena de color i tradició

El centre de la ciutat de València s’ha omplit aquest dissabte de colors rojos i daurats, dracs, espases, fanalets de paper, ombrel·les i uniformes d’arts marcials amb motiu de la Cavalcada que celebra l’Any Nou Xinés, concretament l’any 4723, que entrarà en el calendari el dimecres 29 i està dedicat a “la Serp”.

D’aquesta manera, un drac roig, que ha solcat els carrers amb la seua llarga cua des de Pelayo fins a la plaça de l’Ajuntament, ha sigut l’encarregat d’arrancar la desfilada i ha repartit sort a tots els assistents a través dels seus ulls parpadeantes.

Li ha seguit un gran gong, la representació d’una consort de l’emperadriu oriental al costat dels balls del Drac i León i una comitiva formada pels membres de l’Associació d’Empresaris Xinesos a València, entre els quals també es trobava l’ambaixador de la Xina a Espanya, Yao Jing.

Aquesta entitat ha organitzat, en col·laboració amb el consistori de la capital valenciana i l’Institut Confucio de la Universitat de València, les activitats festives i culturals que commemoraran el Nou Any Xinés i han permés l’acostament a aquesta cultura mil·lenària que el dia 29 de gener entra l’any 4723, dedicat a “la Serp de fusta”, que ha sigut l’element central de la cavalcada, representat en la forma d’una de les carrosses.

En la desfilada, cada associació xinesa ha portat una carrossa que simbolitzava un animal del zodíac –hi ha dotze en total–. A més del color roig i els tradicionals estampats florals de la cultura oriental, s’ha comptat amb cinc batucades xineses durant tot el recorregut, que s’ha obert passe a ritme de tambors i sons metàl·lics procedents de triangles i de fulles d’espases i sabres, que s’han exhibit al costat de les arts marcials. Al final també ha participat una colla de ‘dolçainers’ com a mostra d’una “simbiosi cultural bastant completa”.

Chen, estudiant de Treball Social i procedent de Pequín, ha celebrat per primera vegada l’Any Nou lluny de casa i ha acudit a aquesta celebració a València al costat dels seus amics Sun, natural de Canton, i Aurelio, de l’Equador. “La serp també aporta felicitat”, ha subratllat. Tots porten a les seues mans uns adorns de color roig. “Són tradicionals, es pengen a les cases i porten bona sort”, ha explicat Sun.

També han assistit amants de la cultura oriental i traductors de la llengua xinesa com Álex i José, que han assenyalat que els agradaria “que la desfilada no siga un estereotip que embenen a l’estranger, que ensenyaren el que fan allí realment i la diversitat cultural que hi ha dins de la Xina”.

XII Edició

El regidor de Relacions Institucionals a València, Juan Carlos Caballero, al costat del president de l’Associació d’Empresaris Xinesos de València, Zhou Lizhong, i el director de l’Institut Confucio, Vicente Andreu, van destacar aquest divendres en la roda de premsa per a presentar aquests actes que la Gran Cavalcada d’Any Nou celebra en aquesta jornada la seua dotzena edició.

Cavaller, que va convidar a tota la ciutadania a participar en els actes i a conéixer la cultura xinesa, va afirmar que la celebració del seu any nou és “una festa que ens uneix, un gran esdeveniment de connexió intercultural que acosta i connecta a dos països i ens enriqueix com a societat”.

El regidor va afirmar que la comunitat xinesa de València “és molt important” i va subratllar que es comparteixen “molts elements culturals” amb ella que “ens identifiquen”. “Celebracions com aquesta ens ajuden a estrényer llaços d’amistat i convivència”, va afegir.

Així mateix, el responsable municipal va agrair “el treball que realitza no sols a València sinó també en l’àrea metropolitana de la ciutat” comunitat xinesa, “especialment, en un any en què s’han patit les conseqüències d’una catàstrofe natural com la dana”. “Em consta que tots els empresaris de la comunitat xinesa s’han bolcat també en la recuperació i han ajudat a municipis damnificats, fins i tot negocis propis s’han vist afectats”, va indicar.

Per part seua, Vicent Andreu, va insistir que la celebració de l’Any Nou Xinés és un esdeveniment que “està més que consolidat a la ciutat” de València. En aquesta línia, va remarcar que s’arriba a la dotzena edició d’aquesta celebració, al mateix temps que ha explicat que arribar a eixa xifra “suposa que en aquest any es completa el cicle”. “El que ve obrirem un nou, per la qual cosa amb aquesta gran cavalcada crec que tanquem un bon cicle de col·laboració amb les associacions xineses i l’Ajuntament de València”, va afegir.

“Virtut, elegància i saviesa”

El president de l’Associació d’Empresaris Xinesos de València, Zhou Lizhong, que també va animar la ciutadania a participar en els actes previstos, va explicar que la serp simbolitza “la virtut, l’elegància i saviesa”.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.