13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Centenars de persones protesten en les capitals valencianes contra la sentència del Procés

procés

Manifestació en València | Twitter

 

Centenars de persones estan reunides en les places de les principals ciutats del territori valència, per a protestar per la sentència condemnatòria als líders del Procés català.

 

Les manifestacions havien sigut convocades per l’agrupació Acció Cultural del País Valencià baix el lema ‘Llibertat Presos Polítics’ en les ciutats de València, Castelló, Alacant i Gandia, este dilluns a les 19.00 hores. La Plataforma pel Dret a Decidir del País Valencià i Espai de Trobada per la Llibertat també s’han sumat a estes protestes.

 

Grans llaços grocs, cartells amb els rostres dels polítics condemnats i tota classe de banderes i emblemes independentistes s’estenen en les places de l’Ajuntament de València, Castelló i Gandia, a més d’enfront de l’estació de Renfe d’Alacant des d’esta vesprada. 

 

S’han organitzat grans dispositius de seguretat, a causa de les grans protestes que estan afectant el trànsit en ciutats com Barcelona o Madrid.  

 

Durant el seu transcurs pacífic s’estan produint incidents aïllats. De fet, la Policia Nacional ha hagut d’intervindre per a retindre a un jove en València que s’ha encarat als manifestants empunyant una bandera d’Espanya.

  

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.

EU-Podem impulsa una moció de censura contra Barcala per l’escàndol de les VPP

EU-Podem ha anunciat contactes amb l'oposició per a explorar una moció de censura contra l'alcalde Luis Barcala per l'escàndol de les VPP. La iniciativa arriba després del ple en el qual també Vox va demanar la seua dimissió i agreuja l'aïllament del govern en minoria.

L’ex director d’Emergències ha negat haver accedit ni filtrat l’àudio de Aemet

L'ex director general d'Emergències ha negat haver accedit o filtrat l'àudio de Aemet. Un informe de la Guàrdia Civil li situa entre els qui van copiar la crida, en una causa paral·lela a la gestió de la DANA.

El Govern Basc ha concedit a ‘Txeroki’ la semillibertat de dilluns a divendres

El Govern Basc ha concedit a Garikoitz Aspiazu, Txeroki, un règim de semillibertat de dilluns a divendres amb l'article 100.2. La mesura queda a decisió del Jutjat Central de Vigilància Penitenciària després de l'informe no vinculant de la Fiscalia.