Les empreses que treballen amb centres tecnològics guanyen més i són més solvents

Les empreses que col·laboren amb Centres Tecnològics han resultat ser més rendibles i solvents que la resta, segons ha mostrat l’estudi ‘Valor e impacto económico de los Centros Tecnológicos Fedit’, que ha quantificat que cada euro invertit en estes entitats genera 11 euros de PIB i que cada milió invertit es tradueix en 181 llocs de treball equivalents a temps complet.

L’informe l’ha elaborat l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie) i s’ha presentat este divendres a la seu de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), en un acte que ha reunit representants institucionals, empresarials i de l’ecosistema innovador.

La presidenta de la Federació Espanyola de Centres Tecnològics (Fedit), Laura Olcina, ha destacat en la presentació que ‘les dades demostren que la col·laboració amb Centres Tecnològics es traduïx en empreses més competitives, ocupació qualificada i tecnologies que arriben al mercat‘. Segons ha explicat, l’estudi posa xifres a un impacte que el sector ja percebia en el seu dia a dia.

Suport del Govern a la innovació

A la jornada també ha assistit la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, que ha inaugurat l’acte. Morant ha remarcat que ‘invertir en ciència i innovació és una de les decisions més rendables que pot prendre un país’.

La ministra ha defensat que el Govern d’Espanya ‘porta 8 anys invertint com mai en ciència, talent i transferència de coneixement, perquè invertir en innovació és reforçar la capacitat d’un país per a construir el seu futur’. Ha subratllat així la importància de mantindre una política sostinguda de suport a la I+D+i.

Durant la seua intervenció, Olcina ha definit els Centres Tecnològics com ‘una peça clau per a transformar coneixement en innovació útil i fer que arribe a les empreses’. A més, ha assenyalat que l’informe ‘permet posar xifres a una realitat que ja coneixíem: invertir en innovació aplicada és invertir en la capacitat del nostre país per a créixer, competir i afrontar els grans reptes del futur’.

Morant també ha valorat el paper actual d’estes entitats i ha afirmat que els Centres Tecnològics ‘esteu hui més capacitades per a reforçar les nostres empreses i millorar la vida de les persones’. Per a la ministra, esta combinació d’impacte econòmic i social justificaria la continuïtat del suport públic i privat.

Pes clau en el teixit empresarial valencià

El president de la CEV, Vicente Lafuente, ha posat en valor la funció dels Centres Tecnològics en una comunitat com la valenciana, on predominen les pimes. Segons ha remarcat, este tipus d’empresa té menys recursos propis per a investigar i innovar.

Lafuente ha assenyalat que ‘per a les nostres empreses representen el millor soci estratègic, un aliat que facilita l’accés al coneixement, a la investigació aplicada i a tecnologies que, d’una altra manera, serien difícils d’incorporar’. D’esta manera, ha vinculat directament la competitivitat del teixit productiu amb la col·laboració tecnològica.

L’estudi conclou que els Centres Tecnològics integrats en Fedit generen un impacte econòmic total de 7.702 milions d’euros de PIB. També sostenen 127.371 llocs de treball equivalents a jornada completa i aporten 3.947 milions d’euros en ingressos públics, la qual cosa els consolida com una de les infraestructures d’innovació amb major capacitat de retorn econòmic del sistema espanyol d’I+D+i.

Segons l’anàlisi, hi ha dos grans vies d’impacte. D’una banda, el gasto de funcionament i inversió dels propis Centres Tecnològics, que en 2024 ha arribat als 765,5 milions d’euros. De l’altra, l’increment de vendes derivat de la col·laboració tecnològica amb les empreses, que s’ha estimat en 6.414 milions d’euros.

L’informe també ha arreplegat l’opinió de les empreses que treballen amb estos centres. El 85 % de les consultades ha afirmat haver aconseguit els objectius previstos amb els projectes desenvolupats. A més, el 93,5 % ha destacat la qualitat de la relació professional i el 73,5 % ha assegurat que tornaria a col·laborar amb el seu Centre Tecnològic.

Estes dades mostren, segons els responsables de l’estudi, una elevada satisfacció amb la col·laboració i reforcen la idea que la inversió en innovació aplicada i en Centres Tecnològics té un retorn clar en forma de més rendibilitat empresarial, més ocupació i més ingressos per a l’Administració pública.

Últimes notícies

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.

Bernabé assegura que el Govern pressionarà per evitar cotxes al bulevard García Lorca

Pilar Bernabé afirma que el Govern dEspanya influirà perquè el bulevard Federico García Lorca siga un gran parc sense trànsit i critica lactitud de lalcalesa María José Catalá.