CESM trenca les negociacions pel ‘menyspreu’ i ‘l’immobilisme’ de Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM) ha donat per trencades les negociacions amb la Conselleria de Sanitat pel “seu menyspreu” a la sanitat valenciana en “negar-se a moure ni una coma” en la seua oferta sense atendre cap de les reivindicacions plantejades pel sindicat mèdic en la seua última proposta.

Després d’este fracàs, CESM ja escalfa motors per a l’última jornada de vaga plantejada inicialment, que tindrà lloc el proper dilluns 8 de maig. Per això, anuncien que no només mantindran esta, sinó que estudien convocar noves mobilitzacions fins que la llei electoral ho permeta.

Fonts de l’entitat sindical ja estan difonent les cites de protestes a peu de carrer per dilluns que ve. Tindran lloc a les 11:30 hores davant de la seu de la Conselleria a València, mentre que a Alacant convoquen una manifestació a partir de les 18 hores. La marxa partirà des de la plaça de la Montañeta pels carrers Girona i Castanyers i finalitzarà davant de la nova seu del Consell a Alacant, a la plaça de Gabriel Miró.

Per part seua, des del departament que dirigeix ​​Miguel Mínguez ha lamentat l’actitud del sindicat mèdic CESM a la reunió del Comité de Vaga, en aixecar-se de la taula i trencar el diàleg, i destaca que la voluntat negociadora de la Conselleria “ha quedat palés amb els diferents acords aconseguits les últimes setmanes”. Entre ells, el del 8 de març passat, que va tindre el suport de la resta d’organitzacions sindicals de la taula sectorial.

Pel que fa a això, el secretari de CESM, Víctor Pedrera, ha explicat que s’han alçat de la reunió perquè, a més d’haver arribat una hora vesprada –els havia citat a les 9.30 hores i els responsables de Sanitat s’han presentat passades les 10.30, assegura – “s’han negat a moure ni una coma de la seua última oferta del 4 d’abril i no atendre cap de les propostes de modificació que el sindicat mèdic els va presentar el 19 passat”.

«Esta reunió ha estat un tràmit perquè no portàrem als tribunals, però ha estat un paripé perquè s’han negat a moure ni una coma i, si no volen parlar, ens hem alçat», ha justificat.

Per això, adverteix que estes mobilitzacions seran el preludi d’“un estiu no ja calent, sinó ardent” per la manca de metges que coincidirà amb un repunt del turisme per la fi de la covid i que puga ser “la punta” per a la sanitat valenciana.

Per la seua banda, el responsable de negociació de CESM, Jesús Gil, ha incidit que la reunió ha estat “un paripé” i “una presa de pèl” perquè “no es pot negociar quan un no vol”. “Ha estat com una partida de frontó, llances la pilota i et rebota”.

Per part seua, el sindicat Simap, que es va entrevistar ahir també sense acord amb la Conselleria de Sanitat, es reunirà este dijous per dir si mantenen la convocatòria de vaga de metges i pediatres d’Atenció Primària de dilluns –s’han sumat a les dos últimes jornades– o la modifiquen per altres formes de protesta “més efectives” atés que en entrar en campanya electoral no es pot continuar negociant.

Punts de la negociació

Entre els punts que centren la negociació es troba la jornada de 5 dies a la setmana, que amb la implantació de les 35 hores la jornada laboral ordinària serà de dilluns a divendres, de 8.00 h. a 15.00 h. a Hospitalària i a Atenció Primària en jornada de matí o vesprada, de 8.00 a 15.00 i de 14.00 a 21.00 h.

Requereixen, així mateix, el compliment per part de la Generalitat de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques perquè es permeta que els facultatius de la Sanides pública simultaniegen amb una activitat secundària en centres privats sempre que no interferisquen en plans de reducció de llistes d’espera.

També donen un termini de 30 dies per a les normes necessàries per a reglamentar les places “de difícil cobertura”, per a les que demanen efecte retroactiu “pel qual fa als beneficis que el Decret de 27 de gener fixa, tant pel que fa al currículum com a les retribucions”. La posada a disposició de transport per als metges que assisteixen a visites domiciliàries, segons l’acord recent d’un jutjat d’Alacant; la millora de seguretat als centres; o els complements retributius són alguns dels punts on encara estan pendents d’apropar postures ambdós parts.

Últimes notícies

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.