CESM trenca les negociacions pel ‘menyspreu’ i ‘l’immobilisme’ de Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM) ha donat per trencades les negociacions amb la Conselleria de Sanitat pel “seu menyspreu” a la sanitat valenciana en “negar-se a moure ni una coma” en la seua oferta sense atendre cap de les reivindicacions plantejades pel sindicat mèdic en la seua última proposta.

Després d’este fracàs, CESM ja escalfa motors per a l’última jornada de vaga plantejada inicialment, que tindrà lloc el proper dilluns 8 de maig. Per això, anuncien que no només mantindran esta, sinó que estudien convocar noves mobilitzacions fins que la llei electoral ho permeta.

Fonts de l’entitat sindical ja estan difonent les cites de protestes a peu de carrer per dilluns que ve. Tindran lloc a les 11:30 hores davant de la seu de la Conselleria a València, mentre que a Alacant convoquen una manifestació a partir de les 18 hores. La marxa partirà des de la plaça de la Montañeta pels carrers Girona i Castanyers i finalitzarà davant de la nova seu del Consell a Alacant, a la plaça de Gabriel Miró.

Per part seua, des del departament que dirigeix ​​Miguel Mínguez ha lamentat l’actitud del sindicat mèdic CESM a la reunió del Comité de Vaga, en aixecar-se de la taula i trencar el diàleg, i destaca que la voluntat negociadora de la Conselleria “ha quedat palés amb els diferents acords aconseguits les últimes setmanes”. Entre ells, el del 8 de març passat, que va tindre el suport de la resta d’organitzacions sindicals de la taula sectorial.

Pel que fa a això, el secretari de CESM, Víctor Pedrera, ha explicat que s’han alçat de la reunió perquè, a més d’haver arribat una hora vesprada –els havia citat a les 9.30 hores i els responsables de Sanitat s’han presentat passades les 10.30, assegura – “s’han negat a moure ni una coma de la seua última oferta del 4 d’abril i no atendre cap de les propostes de modificació que el sindicat mèdic els va presentar el 19 passat”.

“Esta reunió ha estat un tràmit perquè no portàrem als tribunals, però ha estat un paripé perquè s’han negat a moure ni una coma i, si no volen parlar, ens hem alçat”, ha justificat.

Per això, adverteix que estes mobilitzacions seran el preludi d’“un estiu no ja calent, sinó ardent” per la manca de metges que coincidirà amb un repunt del turisme per la fi de la covid i que puga ser “la punta” per a la sanitat valenciana.

Per la seua banda, el responsable de negociació de CESM, Jesús Gil, ha incidit que la reunió ha estat “un paripé” i “una presa de pèl” perquè “no es pot negociar quan un no vol”. “Ha estat com una partida de frontó, llances la pilota i et rebota”.

Per part seua, el sindicat Simap, que es va entrevistar ahir també sense acord amb la Conselleria de Sanitat, es reunirà este dijous per dir si mantenen la convocatòria de vaga de metges i pediatres d’Atenció Primària de dilluns –s’han sumat a les dos últimes jornades– o la modifiquen per altres formes de protesta “més efectives” atés que en entrar en campanya electoral no es pot continuar negociant.

Punts de la negociació

Entre els punts que centren la negociació es troba la jornada de 5 dies a la setmana, que amb la implantació de les 35 hores la jornada laboral ordinària serà de dilluns a divendres, de 8.00 h. a 15.00 h. a Hospitalària i a Atenció Primària en jornada de matí o vesprada, de 8.00 a 15.00 i de 14.00 a 21.00 h.

Requereixen, així mateix, el compliment per part de la Generalitat de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques perquè es permeta que els facultatius de la Sanides pública simultaniegen amb una activitat secundària en centres privats sempre que no interferisquen en plans de reducció de llistes d’espera.

També donen un termini de 30 dies per a les normes necessàries per a reglamentar les places “de difícil cobertura”, per a les que demanen efecte retroactiu “pel qual fa als beneficis que el Decret de 27 de gener fixa, tant pel que fa al currículum com a les retribucions”. La posada a disposició de transport per als metges que assisteixen a visites domiciliàries, segons l’acord recent d’un jutjat d’Alacant; la millora de seguretat als centres; o els complements retributius són alguns dels punts on encara estan pendents d’apropar postures ambdós parts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.