CESM trenca les negociacions pel ‘menyspreu’ i ‘l’immobilisme’ de Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM) ha donat per trencades les negociacions amb la Conselleria de Sanitat pel “seu menyspreu” a la sanitat valenciana en “negar-se a moure ni una coma” en la seua oferta sense atendre cap de les reivindicacions plantejades pel sindicat mèdic en la seua última proposta.

Després d’este fracàs, CESM ja escalfa motors per a l’última jornada de vaga plantejada inicialment, que tindrà lloc el proper dilluns 8 de maig. Per això, anuncien que no només mantindran esta, sinó que estudien convocar noves mobilitzacions fins que la llei electoral ho permeta.

Fonts de l’entitat sindical ja estan difonent les cites de protestes a peu de carrer per dilluns que ve. Tindran lloc a les 11:30 hores davant de la seu de la Conselleria a València, mentre que a Alacant convoquen una manifestació a partir de les 18 hores. La marxa partirà des de la plaça de la Montañeta pels carrers Girona i Castanyers i finalitzarà davant de la nova seu del Consell a Alacant, a la plaça de Gabriel Miró.

Per part seua, des del departament que dirigeix ​​Miguel Mínguez ha lamentat l’actitud del sindicat mèdic CESM a la reunió del Comité de Vaga, en aixecar-se de la taula i trencar el diàleg, i destaca que la voluntat negociadora de la Conselleria “ha quedat palés amb els diferents acords aconseguits les últimes setmanes”. Entre ells, el del 8 de març passat, que va tindre el suport de la resta d’organitzacions sindicals de la taula sectorial.

Pel que fa a això, el secretari de CESM, Víctor Pedrera, ha explicat que s’han alçat de la reunió perquè, a més d’haver arribat una hora vesprada –els havia citat a les 9.30 hores i els responsables de Sanitat s’han presentat passades les 10.30, assegura – “s’han negat a moure ni una coma de la seua última oferta del 4 d’abril i no atendre cap de les propostes de modificació que el sindicat mèdic els va presentar el 19 passat”.

«Esta reunió ha estat un tràmit perquè no portàrem als tribunals, però ha estat un paripé perquè s’han negat a moure ni una coma i, si no volen parlar, ens hem alçat», ha justificat.

Per això, adverteix que estes mobilitzacions seran el preludi d’“un estiu no ja calent, sinó ardent” per la manca de metges que coincidirà amb un repunt del turisme per la fi de la covid i que puga ser “la punta” per a la sanitat valenciana.

Per la seua banda, el responsable de negociació de CESM, Jesús Gil, ha incidit que la reunió ha estat “un paripé” i “una presa de pèl” perquè “no es pot negociar quan un no vol”. “Ha estat com una partida de frontó, llances la pilota i et rebota”.

Per part seua, el sindicat Simap, que es va entrevistar ahir també sense acord amb la Conselleria de Sanitat, es reunirà este dijous per dir si mantenen la convocatòria de vaga de metges i pediatres d’Atenció Primària de dilluns –s’han sumat a les dos últimes jornades– o la modifiquen per altres formes de protesta “més efectives” atés que en entrar en campanya electoral no es pot continuar negociant.

Punts de la negociació

Entre els punts que centren la negociació es troba la jornada de 5 dies a la setmana, que amb la implantació de les 35 hores la jornada laboral ordinària serà de dilluns a divendres, de 8.00 h. a 15.00 h. a Hospitalària i a Atenció Primària en jornada de matí o vesprada, de 8.00 a 15.00 i de 14.00 a 21.00 h.

Requereixen, així mateix, el compliment per part de la Generalitat de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques perquè es permeta que els facultatius de la Sanides pública simultaniegen amb una activitat secundària en centres privats sempre que no interferisquen en plans de reducció de llistes d’espera.

També donen un termini de 30 dies per a les normes necessàries per a reglamentar les places “de difícil cobertura”, per a les que demanen efecte retroactiu “pel qual fa als beneficis que el Decret de 27 de gener fixa, tant pel que fa al currículum com a les retribucions”. La posada a disposició de transport per als metges que assisteixen a visites domiciliàries, segons l’acord recent d’un jutjat d’Alacant; la millora de seguretat als centres; o els complements retributius són alguns dels punts on encara estan pendents d’apropar postures ambdós parts.

Últimes notícies

De Foios al cim del món: el camí de Ferran Torres fins al gol de la final del Mundial

Ferran Torres, criat entre regats al carrer Major de Foios i partides amb els seus gossos, ha donat a Espanya el seu segon Mundial amb un gol decisiu davant l’Argentina del Dibu Martínez a New Jersey.

La nit de celebració pel Mundial deixa dos morts, dotze detinguts i més de huitanta ferits a Espanya

La victòria d’Espanya en la final del Mundial de futbol ha deixat un balanç tràgic: dos morts, més de huitanta ferits i almenys dotze detinguts en diferents punts del país, amb incidents destacats a Madrid, Barcelona i diverses localitats.

El dia que Ferran Torres va pensar a deixar el futbol: la lluita oculta darrere del Mundial

Ferran Torres ha explicat que fa pocs anys va arribar a plantejar-se deixar el futbol per la pressió i les crítiques, i que el treball amb un psicòleg ha sigut clau per a recuperar la il·lusió.

Dos detinguts per llançar adoquins a la Policia Local durant les celebracions del Mundial a València

Dos jóvens han sigut detinguts a València per llançar adoquins contra agents de la Policia Local durant les celebracions pel Mundial, en una nit que en general ha sigut tranquil·la a la ciutat.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el 87 % d’ocupació en l’inici de juliol

Els hotels de la Comunitat Valenciana associats a Hosbec han assolit un 86,8 % d’ocupació en la primera quinzena de juliol, per damunt de 2025. València lidera amb un 90,8 %, amb Gandia i la ciutat de València entre els destins amb millors resultats.

Les màximes freguen els 37 °C a Orihuela la vigília de l’ona de calor

Les temperatures han superat este dilluns els 35 graus en nombrosos municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,8 °C a Orihuela, en la jornada prèvia a l’ona de calor.

La espera per a operar pacients amb risc vital cau de 61 a 17 dies a la Comunitat

Sanitat ha reduït a 17 dies la demora mitjana per a operar pacients amb risc vital (prioritat 1), molt per davall del límit clínic de 30 dies, i ha retallat a la mitat el nombre d’afectats en esta categoria.

Detinguts 17 joves per assaltar dones majors i robar-los les joies a la Marina Baixa

La Guàrdia Civil ha detingut 17 persones, d’entre 17 i 31 anys, acusades de 18 robatoris amb violència i 3 furts a dones majors a Altea, l’Alfàs del Pi i altres municipis de la Marina Baixa. La banda presumptament les seguia fins al portal de casa per arrancar-los les joies, sovint amb lesions.