CESM trenca les negociacions pel ‘menyspreu’ i ‘l’immobilisme’ de Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM) ha donat per trencades les negociacions amb la Conselleria de Sanitat pel “seu menyspreu” a la sanitat valenciana en “negar-se a moure ni una coma” en la seua oferta sense atendre cap de les reivindicacions plantejades pel sindicat mèdic en la seua última proposta.

Després d’este fracàs, CESM ja escalfa motors per a l’última jornada de vaga plantejada inicialment, que tindrà lloc el proper dilluns 8 de maig. Per això, anuncien que no només mantindran esta, sinó que estudien convocar noves mobilitzacions fins que la llei electoral ho permeta.

Fonts de l’entitat sindical ja estan difonent les cites de protestes a peu de carrer per dilluns que ve. Tindran lloc a les 11:30 hores davant de la seu de la Conselleria a València, mentre que a Alacant convoquen una manifestació a partir de les 18 hores. La marxa partirà des de la plaça de la Montañeta pels carrers Girona i Castanyers i finalitzarà davant de la nova seu del Consell a Alacant, a la plaça de Gabriel Miró.

Per part seua, des del departament que dirigeix ​​Miguel Mínguez ha lamentat l’actitud del sindicat mèdic CESM a la reunió del Comité de Vaga, en aixecar-se de la taula i trencar el diàleg, i destaca que la voluntat negociadora de la Conselleria “ha quedat palés amb els diferents acords aconseguits les últimes setmanes”. Entre ells, el del 8 de març passat, que va tindre el suport de la resta d’organitzacions sindicals de la taula sectorial.

Pel que fa a això, el secretari de CESM, Víctor Pedrera, ha explicat que s’han alçat de la reunió perquè, a més d’haver arribat una hora vesprada –els havia citat a les 9.30 hores i els responsables de Sanitat s’han presentat passades les 10.30, assegura – “s’han negat a moure ni una coma de la seua última oferta del 4 d’abril i no atendre cap de les propostes de modificació que el sindicat mèdic els va presentar el 19 passat”.

“Esta reunió ha estat un tràmit perquè no portàrem als tribunals, però ha estat un paripé perquè s’han negat a moure ni una coma i, si no volen parlar, ens hem alçat”, ha justificat.

Per això, adverteix que estes mobilitzacions seran el preludi d’“un estiu no ja calent, sinó ardent” per la manca de metges que coincidirà amb un repunt del turisme per la fi de la covid i que puga ser “la punta” per a la sanitat valenciana.

Per la seua banda, el responsable de negociació de CESM, Jesús Gil, ha incidit que la reunió ha estat “un paripé” i “una presa de pèl” perquè “no es pot negociar quan un no vol”. “Ha estat com una partida de frontó, llances la pilota i et rebota”.

Per part seua, el sindicat Simap, que es va entrevistar ahir també sense acord amb la Conselleria de Sanitat, es reunirà este dijous per dir si mantenen la convocatòria de vaga de metges i pediatres d’Atenció Primària de dilluns –s’han sumat a les dos últimes jornades– o la modifiquen per altres formes de protesta “més efectives” atés que en entrar en campanya electoral no es pot continuar negociant.

Punts de la negociació

Entre els punts que centren la negociació es troba la jornada de 5 dies a la setmana, que amb la implantació de les 35 hores la jornada laboral ordinària serà de dilluns a divendres, de 8.00 h. a 15.00 h. a Hospitalària i a Atenció Primària en jornada de matí o vesprada, de 8.00 a 15.00 i de 14.00 a 21.00 h.

Requereixen, així mateix, el compliment per part de la Generalitat de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques perquè es permeta que els facultatius de la Sanides pública simultaniegen amb una activitat secundària en centres privats sempre que no interferisquen en plans de reducció de llistes d’espera.

També donen un termini de 30 dies per a les normes necessàries per a reglamentar les places “de difícil cobertura”, per a les que demanen efecte retroactiu “pel qual fa als beneficis que el Decret de 27 de gener fixa, tant pel que fa al currículum com a les retribucions”. La posada a disposició de transport per als metges que assisteixen a visites domiciliàries, segons l’acord recent d’un jutjat d’Alacant; la millora de seguretat als centres; o els complements retributius són alguns dels punts on encara estan pendents d’apropar postures ambdós parts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Treball porta a la Generalitat Valenciana a la Fiscalia per anul·lar sancions laborals després de la DANA

Treball ha traslladat a la Fiscalia l'anul·lació d'expedients sancionadors atribuïda a la Generalitat Valenciana després de la DANA de 2024. Els casos incloïen riscos greus i una defunció constatats per la Inspecció.

Martínez Mus defén que la futura plataforma sobre el Túria alleujarà el trànsit i reduirà temps

La Generalitat aposta per una plataforma de transport sobre el Túria que retallarà temps de viatge i descarregarà de trànsit la V-30. El pla s'emmarca en un treball conjunt amb el sector logístic per a prioritzar projectes i millorar la competitivitat.

Creu Roja atén quasi mig centenar de lipotímies durant la mascletà del divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà del divendres en la plaça de l'Ajuntament de València. Van predominar les lipotímies i va haver-hi tres evacuacions.

Sense incidències en la primera jornada d’aturs de maquinistes en FGV

Els aturs convocats per Semaf en Metrovalencia i el TRAM d'Alacant transcorren sense incidents ressenyables i amb servicis mínims. Empresa i sindicat discrepen sobre el seguiment.

PSPV i Compromís demanen una comissió d’investigació per la gestió dels bons comercie

PSPV i Compromís reclamaran un ple extraordinari i una comissió en la Diputació d'Alacant per a aclarir la gestió dels bons comercie després de la detenció de Carlos Baño.

Detinguda una dona per calar foc a la seua parella a Chiva; l’home, molt greu

Una dona de 48 anys ha sigut detinguda a Chiva després de cremar a la seua parella, de 49. La víctima va ser evacuada a la Fe i roman ingressada amb pronòstic reservat i estat molt greu, segons les fonts consultades.

Hostaleria i turisme reclamen un pacte global de mobilitat a València

Hostaleria València, Hosbec i Fotur reclamen un projecte integral de mobilitat per a la ciutat i la seua àrea metropolitana. Demanen més transport nocturn i coordinació entre transport públic, taxi i VTC per a evitar esperes i millorar l'experiència turística.

Potries farà realitat el seu projecte cultural malgrat quedar fora de la Capital Europea de la Cultura 2031

Potries no va passar a la fase final per a 2031, però mantindrà el pla cultural dissenyat durant la candidatura. El consistori reivindica el paper dels pobles xicotets.