10.9 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

CESM trenca les negociacions pel ‘menyspreu’ i ‘l’immobilisme’ de Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana (CESM) ha donat per trencades les negociacions amb la Conselleria de Sanitat pel “seu menyspreu” a la sanitat valenciana en “negar-se a moure ni una coma” en la seua oferta sense atendre cap de les reivindicacions plantejades pel sindicat mèdic en la seua última proposta.

Després d’este fracàs, CESM ja escalfa motors per a l’última jornada de vaga plantejada inicialment, que tindrà lloc el proper dilluns 8 de maig. Per això, anuncien que no només mantindran esta, sinó que estudien convocar noves mobilitzacions fins que la llei electoral ho permeta.

Fonts de l’entitat sindical ja estan difonent les cites de protestes a peu de carrer per dilluns que ve. Tindran lloc a les 11:30 hores davant de la seu de la Conselleria a València, mentre que a Alacant convoquen una manifestació a partir de les 18 hores. La marxa partirà des de la plaça de la Montañeta pels carrers Girona i Castanyers i finalitzarà davant de la nova seu del Consell a Alacant, a la plaça de Gabriel Miró.

Per part seua, des del departament que dirigeix ​​Miguel Mínguez ha lamentat l’actitud del sindicat mèdic CESM a la reunió del Comité de Vaga, en aixecar-se de la taula i trencar el diàleg, i destaca que la voluntat negociadora de la Conselleria “ha quedat palés amb els diferents acords aconseguits les últimes setmanes”. Entre ells, el del 8 de març passat, que va tindre el suport de la resta d’organitzacions sindicals de la taula sectorial.

Pel que fa a això, el secretari de CESM, Víctor Pedrera, ha explicat que s’han alçat de la reunió perquè, a més d’haver arribat una hora vesprada –els havia citat a les 9.30 hores i els responsables de Sanitat s’han presentat passades les 10.30, assegura – “s’han negat a moure ni una coma de la seua última oferta del 4 d’abril i no atendre cap de les propostes de modificació que el sindicat mèdic els va presentar el 19 passat”.

“Esta reunió ha estat un tràmit perquè no portàrem als tribunals, però ha estat un paripé perquè s’han negat a moure ni una coma i, si no volen parlar, ens hem alçat”, ha justificat.

Per això, adverteix que estes mobilitzacions seran el preludi d’“un estiu no ja calent, sinó ardent” per la manca de metges que coincidirà amb un repunt del turisme per la fi de la covid i que puga ser “la punta” per a la sanitat valenciana.

Per la seua banda, el responsable de negociació de CESM, Jesús Gil, ha incidit que la reunió ha estat “un paripé” i “una presa de pèl” perquè “no es pot negociar quan un no vol”. “Ha estat com una partida de frontó, llances la pilota i et rebota”.

Per part seua, el sindicat Simap, que es va entrevistar ahir també sense acord amb la Conselleria de Sanitat, es reunirà este dijous per dir si mantenen la convocatòria de vaga de metges i pediatres d’Atenció Primària de dilluns –s’han sumat a les dos últimes jornades– o la modifiquen per altres formes de protesta “més efectives” atés que en entrar en campanya electoral no es pot continuar negociant.

Punts de la negociació

Entre els punts que centren la negociació es troba la jornada de 5 dies a la setmana, que amb la implantació de les 35 hores la jornada laboral ordinària serà de dilluns a divendres, de 8.00 h. a 15.00 h. a Hospitalària i a Atenció Primària en jornada de matí o vesprada, de 8.00 a 15.00 i de 14.00 a 21.00 h.

Requereixen, així mateix, el compliment per part de la Generalitat de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques perquè es permeta que els facultatius de la Sanides pública simultaniegen amb una activitat secundària en centres privats sempre que no interferisquen en plans de reducció de llistes d’espera.

També donen un termini de 30 dies per a les normes necessàries per a reglamentar les places “de difícil cobertura”, per a les que demanen efecte retroactiu “pel qual fa als beneficis que el Decret de 27 de gener fixa, tant pel que fa al currículum com a les retribucions”. La posada a disposició de transport per als metges que assisteixen a visites domiciliàries, segons l’acord recent d’un jutjat d’Alacant; la millora de seguretat als centres; o els complements retributius són alguns dels punts on encara estan pendents d’apropar postures ambdós parts.

Últimes notícies

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.