Compromís alerta de deficiències en el centre de servicis socials de Campanar i del ‘risc’ per a la salut

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha alertat hui dimarts de l’existència de “deficiències” en el centre municipal de servicis socials de Campanar i ha acusat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), de “posar en risc la salut del personal” allí destinat i “l’atenció als usuaris” d’este servici.

Este grup municipal ha assenyalat, en un comunicat, que es fa ressò de “les queixes dels treballadors d’este centre per les deficiències de les instal·lacions”. La regidora d’esta formació Lluïsa Notario ha censurat “l’absolut desinterès en el manteniment i les condicions dels edificis municipals per part de l’alcaldessa”.

Notario ha afirmat que el centre de servicis socials de Campanar “no és un cas aïllat” i ha apuntat que fa un mes el seu grup va parlar de “la mateixa situació en les instal·lacions de la Junta Municipal de Russafa”.

Compromís ha lamentat “la falta de respecte per les normes de prevenció i salut laboral i la insensibilitat amb el personal del centre municipal de servicis socials de Campanar”. “Com ja ha passat este estiu amb els treballadors de la Junta Municipal de districte de Russafa, el personal de Campanar s’ha vist obligat a desenvolupar el seu treball amb temperatures d’entre 29 i 34 graus per l’avaria del sistema de climatització”, ha comentat Notario, que ha dit que esta situació “ha provocat ja diversos problemes de salut entre el personal”.

L’edil ha considerat que “es poden agreujar amb l’arribada del fred”. Compromís ha exposat que empleats d’este centre han manifestat en un escrit que “el trencament del sistema de climatització suposa un greu problema de salut” i han mostrat la seua “preocupació per que no està prevista la solució abans d’un any”, a més de manifestar “malestar” perquè això “se suma a altres deficiències de manteniment que presenta el centre i que perjudica l’atenció a les persones usuàries, fins i tot”, amb “atencions en el carrer”.

Notario ha demanat a Catalá que “escolte al personal municipal”, per ser “qui millor coneix als servicis” de l’Ajuntament, i que “deixe de maltractar-ho i ignorar-ho”. Igualment, ha instat a la primera edil a “garantir unes condicions de treball dignes complint estrictament les normes de prevenció i salut laboral”.

“El personal municipal és la corretja de transmissió entre l’Ajuntament i la ciutadania i les seues condicions afecten directament a l’atenció que es dona als veïns de València. És urgent que l’alcaldessa comence ja a involucrar-se en assumptes que afecten directament a la ciutat”, ha remarcat la representant de Compromís.

Últimes notícies

Troben a la platja de l’Almadrava un bust romà d’època altoimperial en excel·lent estat

Unes obres de regeneració a la platja de l'Almadrava, a Alacant, han tret a la llum un bust romà de marbre blanc dels segles I-II d. C., probablement vinculat a la deessa Venus.

Una cort indonèsia anunciarà el dilluns la sentència pel naufragi de la família valenciana en Komodo

El tribunal de Labuan Baix comunicarà el dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana.

Pérez Llorca anuncia un nou Pla de Ciència lligat a una llei de Ciència i Innovació en la Comunitat

El Consell treballa en un nou Pla de Ciència vinculat a la futura llei de la Ciència i la Innovació, acompanyat d'un acord plurianual de finançament universitari i mesures per a reforçar talent i beques.

Hugo Duro veu la classificació europea com un gran premi per a acomiadar Mestalla

Hugo Duro confia que el València aprofite el seu opcion d'entrar en la Lliga Conferència davant el Barcelona i convertir el comiat de Mestalla en un gran premi per a la aficion.

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana reafirma el seu suport total a Zapatero i la seua confiança en la Justícia

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, reitera el seu suport total a l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero i subratlla la seua confiança plena en la Justícia després de la seua imputació en la causa sobre Plus ultra.

L’Habitació Roja celebra 30 anys amb un concert indie simfònic al costat de l’Orquestra de València

L'Habitació Roja celebra el seu 30 aniversari amb un concert especial en el Palau de la Música, on reinterpretarà el seu repertori en format indie simfònic al costat de l'Orquestra de València sota la direcció de Daniel Abad.

El 78% del professorat rebutja la proposta d’Educació i la majoria vol seguir la vaga

Un 78% del professorat rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 60% vol mantindre la vaga indefinida i les mobilitzacions en l'ensenyança pública valenciana.

El Vila-real acomiada a Alfonso Pedraza després de 15 anys i més de 200 partits

Alfonso Pedraza tanca una etapa de 15 anys al Vila-real, on va arribar amb 15 anys, es va consolidar en el primer equip i va formar part de la generació que va conquistar la Lliga Europa.