Compromís alerta de deficiències en el centre de servicis socials de Campanar i del ‘risc’ per a la salut

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha alertat hui dimarts de l’existència de «deficiències» en el centre municipal de servicis socials de Campanar i ha acusat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), de «posar en risc la salut del personal» allí destinat i «l’atenció als usuaris» d’este servici.

Este grup municipal ha assenyalat, en un comunicat, que es fa ressò de «les queixes dels treballadors d’este centre per les deficiències de les instal·lacions». La regidora d’esta formació Lluïsa Notario ha censurat «l’absolut desinterès en el manteniment i les condicions dels edificis municipals per part de l’alcaldessa».

Notario ha afirmat que el centre de servicis socials de Campanar «no és un cas aïllat» i ha apuntat que fa un mes el seu grup va parlar de «la mateixa situació en les instal·lacions de la Junta Municipal de Russafa».

Compromís ha lamentat «la falta de respecte per les normes de prevenció i salut laboral i la insensibilitat amb el personal del centre municipal de servicis socials de Campanar». «Com ja ha passat este estiu amb els treballadors de la Junta Municipal de districte de Russafa, el personal de Campanar s’ha vist obligat a desenvolupar el seu treball amb temperatures d’entre 29 i 34 graus per l’avaria del sistema de climatització», ha comentat Notario, que ha dit que esta situació «ha provocat ja diversos problemes de salut entre el personal».

L’edil ha considerat que «es poden agreujar amb l’arribada del fred». Compromís ha exposat que empleats d’este centre han manifestat en un escrit que «el trencament del sistema de climatització suposa un greu problema de salut» i han mostrat la seua «preocupació per que no està prevista la solució abans d’un any», a més de manifestar «malestar» perquè això «se suma a altres deficiències de manteniment que presenta el centre i que perjudica l’atenció a les persones usuàries, fins i tot», amb «atencions en el carrer».

Notario ha demanat a Catalá que «escolte al personal municipal», per ser «qui millor coneix als servicis» de l’Ajuntament, i que «deixe de maltractar-ho i ignorar-ho». Igualment, ha instat a la primera edil a «garantir unes condicions de treball dignes complint estrictament les normes de prevenció i salut laboral».

«El personal municipal és la corretja de transmissió entre l’Ajuntament i la ciutadania i les seues condicions afecten directament a l’atenció que es dona als veïns de València. És urgent que l’alcaldessa comence ja a involucrar-se en assumptes que afecten directament a la ciutat», ha remarcat la representant de Compromís.

Últimes notícies

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.