12 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Compromís alerta de deficiències en el centre de servicis socials de Campanar i del ‘risc’ per a la salut

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha alertat hui dimarts de l’existència de “deficiències” en el centre municipal de servicis socials de Campanar i ha acusat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), de “posar en risc la salut del personal” allí destinat i “l’atenció als usuaris” d’este servici.

Este grup municipal ha assenyalat, en un comunicat, que es fa ressò de “les queixes dels treballadors d’este centre per les deficiències de les instal·lacions”. La regidora d’esta formació Lluïsa Notario ha censurat “l’absolut desinterès en el manteniment i les condicions dels edificis municipals per part de l’alcaldessa”.

Notario ha afirmat que el centre de servicis socials de Campanar “no és un cas aïllat” i ha apuntat que fa un mes el seu grup va parlar de “la mateixa situació en les instal·lacions de la Junta Municipal de Russafa”.

Compromís ha lamentat “la falta de respecte per les normes de prevenció i salut laboral i la insensibilitat amb el personal del centre municipal de servicis socials de Campanar”. “Com ja ha passat este estiu amb els treballadors de la Junta Municipal de districte de Russafa, el personal de Campanar s’ha vist obligat a desenvolupar el seu treball amb temperatures d’entre 29 i 34 graus per l’avaria del sistema de climatització”, ha comentat Notario, que ha dit que esta situació “ha provocat ja diversos problemes de salut entre el personal”.

L’edil ha considerat que “es poden agreujar amb l’arribada del fred”. Compromís ha exposat que empleats d’este centre han manifestat en un escrit que “el trencament del sistema de climatització suposa un greu problema de salut” i han mostrat la seua “preocupació per que no està prevista la solució abans d’un any”, a més de manifestar “malestar” perquè això “se suma a altres deficiències de manteniment que presenta el centre i que perjudica l’atenció a les persones usuàries, fins i tot”, amb “atencions en el carrer”.

Notario ha demanat a Catalá que “escolte al personal municipal”, per ser “qui millor coneix als servicis” de l’Ajuntament, i que “deixe de maltractar-ho i ignorar-ho”. Igualment, ha instat a la primera edil a “garantir unes condicions de treball dignes complint estrictament les normes de prevenció i salut laboral”.

“El personal municipal és la corretja de transmissió entre l’Ajuntament i la ciutadania i les seues condicions afecten directament a l’atenció que es dona als veïns de València. És urgent que l’alcaldessa comence ja a involucrar-se en assumptes que afecten directament a la ciutat”, ha remarcat la representant de Compromís.

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.