Compromís alerta de deficiències en el centre de servicis socials de Campanar i del ‘risc’ per a la salut

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha alertat hui dimarts de l’existència de “deficiències” en el centre municipal de servicis socials de Campanar i ha acusat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), de “posar en risc la salut del personal” allí destinat i “l’atenció als usuaris” d’este servici.

Este grup municipal ha assenyalat, en un comunicat, que es fa ressò de “les queixes dels treballadors d’este centre per les deficiències de les instal·lacions”. La regidora d’esta formació Lluïsa Notario ha censurat “l’absolut desinterès en el manteniment i les condicions dels edificis municipals per part de l’alcaldessa”.

Notario ha afirmat que el centre de servicis socials de Campanar “no és un cas aïllat” i ha apuntat que fa un mes el seu grup va parlar de “la mateixa situació en les instal·lacions de la Junta Municipal de Russafa”.

Compromís ha lamentat “la falta de respecte per les normes de prevenció i salut laboral i la insensibilitat amb el personal del centre municipal de servicis socials de Campanar”. “Com ja ha passat este estiu amb els treballadors de la Junta Municipal de districte de Russafa, el personal de Campanar s’ha vist obligat a desenvolupar el seu treball amb temperatures d’entre 29 i 34 graus per l’avaria del sistema de climatització”, ha comentat Notario, que ha dit que esta situació “ha provocat ja diversos problemes de salut entre el personal”.

L’edil ha considerat que “es poden agreujar amb l’arribada del fred”. Compromís ha exposat que empleats d’este centre han manifestat en un escrit que “el trencament del sistema de climatització suposa un greu problema de salut” i han mostrat la seua “preocupació per que no està prevista la solució abans d’un any”, a més de manifestar “malestar” perquè això “se suma a altres deficiències de manteniment que presenta el centre i que perjudica l’atenció a les persones usuàries, fins i tot”, amb “atencions en el carrer”.

Notario ha demanat a Catalá que “escolte al personal municipal”, per ser “qui millor coneix als servicis” de l’Ajuntament, i que “deixe de maltractar-ho i ignorar-ho”. Igualment, ha instat a la primera edil a “garantir unes condicions de treball dignes complint estrictament les normes de prevenció i salut laboral”.

“El personal municipal és la corretja de transmissió entre l’Ajuntament i la ciutadania i les seues condicions afecten directament a l’atenció que es dona als veïns de València. És urgent que l’alcaldessa comence ja a involucrar-se en assumptes que afecten directament a la ciutat”, ha remarcat la representant de Compromís.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.