Compromís alerta de deficiències en el centre de servicis socials de Campanar i del ‘risc’ per a la salut

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha alertat hui dimarts de l’existència de «deficiències» en el centre municipal de servicis socials de Campanar i ha acusat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), de «posar en risc la salut del personal» allí destinat i «l’atenció als usuaris» d’este servici.

Este grup municipal ha assenyalat, en un comunicat, que es fa ressò de «les queixes dels treballadors d’este centre per les deficiències de les instal·lacions». La regidora d’esta formació Lluïsa Notario ha censurat «l’absolut desinterès en el manteniment i les condicions dels edificis municipals per part de l’alcaldessa».

Notario ha afirmat que el centre de servicis socials de Campanar «no és un cas aïllat» i ha apuntat que fa un mes el seu grup va parlar de «la mateixa situació en les instal·lacions de la Junta Municipal de Russafa».

Compromís ha lamentat «la falta de respecte per les normes de prevenció i salut laboral i la insensibilitat amb el personal del centre municipal de servicis socials de Campanar». «Com ja ha passat este estiu amb els treballadors de la Junta Municipal de districte de Russafa, el personal de Campanar s’ha vist obligat a desenvolupar el seu treball amb temperatures d’entre 29 i 34 graus per l’avaria del sistema de climatització», ha comentat Notario, que ha dit que esta situació «ha provocat ja diversos problemes de salut entre el personal».

L’edil ha considerat que «es poden agreujar amb l’arribada del fred». Compromís ha exposat que empleats d’este centre han manifestat en un escrit que «el trencament del sistema de climatització suposa un greu problema de salut» i han mostrat la seua «preocupació per que no està prevista la solució abans d’un any», a més de manifestar «malestar» perquè això «se suma a altres deficiències de manteniment que presenta el centre i que perjudica l’atenció a les persones usuàries, fins i tot», amb «atencions en el carrer».

Notario ha demanat a Catalá que «escolte al personal municipal», per ser «qui millor coneix als servicis» de l’Ajuntament, i que «deixe de maltractar-ho i ignorar-ho». Igualment, ha instat a la primera edil a «garantir unes condicions de treball dignes complint estrictament les normes de prevenció i salut laboral».

«El personal municipal és la corretja de transmissió entre l’Ajuntament i la ciutadania i les seues condicions afecten directament a l’atenció que es dona als veïns de València. És urgent que l’alcaldessa comence ja a involucrar-se en assumptes que afecten directament a la ciutat», ha remarcat la representant de Compromís.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.