Compromís alerta de deficiències en el centre de servicis socials de Campanar i del ‘risc’ per a la salut

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha alertat hui dimarts de l’existència de “deficiències” en el centre municipal de servicis socials de Campanar i ha acusat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), de “posar en risc la salut del personal” allí destinat i “l’atenció als usuaris” d’este servici.

Este grup municipal ha assenyalat, en un comunicat, que es fa ressò de “les queixes dels treballadors d’este centre per les deficiències de les instal·lacions”. La regidora d’esta formació Lluïsa Notario ha censurat “l’absolut desinterès en el manteniment i les condicions dels edificis municipals per part de l’alcaldessa”.

Notario ha afirmat que el centre de servicis socials de Campanar “no és un cas aïllat” i ha apuntat que fa un mes el seu grup va parlar de “la mateixa situació en les instal·lacions de la Junta Municipal de Russafa”.

Compromís ha lamentat “la falta de respecte per les normes de prevenció i salut laboral i la insensibilitat amb el personal del centre municipal de servicis socials de Campanar”. “Com ja ha passat este estiu amb els treballadors de la Junta Municipal de districte de Russafa, el personal de Campanar s’ha vist obligat a desenvolupar el seu treball amb temperatures d’entre 29 i 34 graus per l’avaria del sistema de climatització”, ha comentat Notario, que ha dit que esta situació “ha provocat ja diversos problemes de salut entre el personal”.

L’edil ha considerat que “es poden agreujar amb l’arribada del fred”. Compromís ha exposat que empleats d’este centre han manifestat en un escrit que “el trencament del sistema de climatització suposa un greu problema de salut” i han mostrat la seua “preocupació per que no està prevista la solució abans d’un any”, a més de manifestar “malestar” perquè això “se suma a altres deficiències de manteniment que presenta el centre i que perjudica l’atenció a les persones usuàries, fins i tot”, amb “atencions en el carrer”.

Notario ha demanat a Catalá que “escolte al personal municipal”, per ser “qui millor coneix als servicis” de l’Ajuntament, i que “deixe de maltractar-ho i ignorar-ho”. Igualment, ha instat a la primera edil a “garantir unes condicions de treball dignes complint estrictament les normes de prevenció i salut laboral”.

“El personal municipal és la corretja de transmissió entre l’Ajuntament i la ciutadania i les seues condicions afecten directament a l’atenció que es dona als veïns de València. És urgent que l’alcaldessa comence ja a involucrar-se en assumptes que afecten directament a la ciutat”, ha remarcat la representant de Compromís.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.