Compromís alerta de deficiències en el centre de servicis socials de Campanar i del ‘risc’ per a la salut

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

Compromís a l’Ajuntament de València ha alertat hui dimarts de l’existència de “deficiències” en el centre municipal de servicis socials de Campanar i ha acusat a l’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá (PP), de “posar en risc la salut del personal” allí destinat i “l’atenció als usuaris” d’este servici.

Este grup municipal ha assenyalat, en un comunicat, que es fa ressò de “les queixes dels treballadors d’este centre per les deficiències de les instal·lacions”. La regidora d’esta formació Lluïsa Notario ha censurat “l’absolut desinterès en el manteniment i les condicions dels edificis municipals per part de l’alcaldessa”.

Notario ha afirmat que el centre de servicis socials de Campanar “no és un cas aïllat” i ha apuntat que fa un mes el seu grup va parlar de “la mateixa situació en les instal·lacions de la Junta Municipal de Russafa”.

Compromís ha lamentat “la falta de respecte per les normes de prevenció i salut laboral i la insensibilitat amb el personal del centre municipal de servicis socials de Campanar”. “Com ja ha passat este estiu amb els treballadors de la Junta Municipal de districte de Russafa, el personal de Campanar s’ha vist obligat a desenvolupar el seu treball amb temperatures d’entre 29 i 34 graus per l’avaria del sistema de climatització”, ha comentat Notario, que ha dit que esta situació “ha provocat ja diversos problemes de salut entre el personal”.

L’edil ha considerat que “es poden agreujar amb l’arribada del fred”. Compromís ha exposat que empleats d’este centre han manifestat en un escrit que “el trencament del sistema de climatització suposa un greu problema de salut” i han mostrat la seua “preocupació per que no està prevista la solució abans d’un any”, a més de manifestar “malestar” perquè això “se suma a altres deficiències de manteniment que presenta el centre i que perjudica l’atenció a les persones usuàries, fins i tot”, amb “atencions en el carrer”.

Notario ha demanat a Catalá que “escolte al personal municipal”, per ser “qui millor coneix als servicis” de l’Ajuntament, i que “deixe de maltractar-ho i ignorar-ho”. Igualment, ha instat a la primera edil a “garantir unes condicions de treball dignes complint estrictament les normes de prevenció i salut laboral”.

“El personal municipal és la corretja de transmissió entre l’Ajuntament i la ciutadania i les seues condicions afecten directament a l’atenció que es dona als veïns de València. És urgent que l’alcaldessa comence ja a involucrar-se en assumptes que afecten directament a la ciutat”, ha remarcat la representant de Compromís.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.