Compromís proposa que els veïns decidisquen entre declarar festiu Dijous Sant o un dia de Falles

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Compromís per València portarà al pròxim ple de l’Ajuntament una proposta alternativa de festius locals. El seu objectiu és que el 2025, a més del 28 d’abril (sant Vicente Ferrer), els treballadors de la ciutat puguen gaudir o bé d’un dia festiu en Falles o del Dijous Sant, completant així els dos dies que cada consistori pot marcar en el seu calendari.

Esta proposta passa per celebrar la festivitat de sant Vicente Màrtir en diumenge, «com s’havia consensuat amb l’Arquebisbat», i que les entitats veïnals i socials trien la data laborable que vulguen convertir en festiu.

«La decisió ha de ser participativa i el Consell Social de la Ciutat, on entre altres estan presents les entitats veïnals, socials i empresarials, és un bon lloc per a debatre i consensuar quin és la millor data para en el festiu», argumenta el regidor valencianista Pere Fuset.

En concret, la proposta de Compromís consisteix a fer efectiu l’acord al que es va arribar en el seu moment entre l’exalcalde Joan Ribó i l’Arquebisbat per a celebrar la festivitat de sant Vicente Màrtir en diumenge. «Ningú dubta que traslladar festivitats com la Verge o el Corpus al diumenge ha beneficiat a estes festivitats, i així serà també amb la festivitat vicentina», sosté.

Fuset assenyala que «després que el govern de Mª José Catalá descartara fa un any fer efectiu este canvi acordat, que hauria permès alliberar un dia festiu per al 2024, la pròpia alcaldessa es va comprometre públicament a treballar per a fer-ho possible el 2025».

«Lluny d’això, sense cap diàleg i debat, han portat d’urgència a la comissió una proposta immobilista que deixa a sant Vicente Màrtir en dimecres, la qual cosa farà que la participació siga escassa i que la ciutadania no puga gaudir d’un festiu com a Dijous Sant que sí ho serà en la major part de l’estat o d’un dia extra en Falles que faria més fàcil conciliar la festa amb el treball», assevera.

En la seua proposta, Compromís defensa que «el conjunt de la ciutadania puga participar democràticament d’un debat sobre la data més convenient per a celebrar el festiu local». A més, recorda que, en el cas del Dijous Sant, la Comunitat Valenciana i Catalunya són les dos úniques comunitats que no ho tenen marcat en roig en el calendari.

«Guanyar un festiu en Falles o el Dijous Sant no només beneficia al col·lectiu faller o al de la Setmana Santa Marinera, sinó al conjunt de la ciutadania, ja que així milers de valencians podran conciliar millor amb les vacances escolars o amb la complexitat d’una festa estesa per tota la ciutat», exposa, encara que insistix que «siguen els veïns de València qui prenguen la paraula i que Catalá li escolte».

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.