Compromís proposa que els veïns decidisquen entre declarar festiu Dijous Sant o un dia de Falles

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Compromís per València portarà al pròxim ple de l’Ajuntament una proposta alternativa de festius locals. El seu objectiu és que el 2025, a més del 28 d’abril (sant Vicente Ferrer), els treballadors de la ciutat puguen gaudir o bé d’un dia festiu en Falles o del Dijous Sant, completant així els dos dies que cada consistori pot marcar en el seu calendari.

Esta proposta passa per celebrar la festivitat de sant Vicente Màrtir en diumenge, «com s’havia consensuat amb l’Arquebisbat», i que les entitats veïnals i socials trien la data laborable que vulguen convertir en festiu.

«La decisió ha de ser participativa i el Consell Social de la Ciutat, on entre altres estan presents les entitats veïnals, socials i empresarials, és un bon lloc per a debatre i consensuar quin és la millor data para en el festiu», argumenta el regidor valencianista Pere Fuset.

En concret, la proposta de Compromís consisteix a fer efectiu l’acord al que es va arribar en el seu moment entre l’exalcalde Joan Ribó i l’Arquebisbat per a celebrar la festivitat de sant Vicente Màrtir en diumenge. «Ningú dubta que traslladar festivitats com la Verge o el Corpus al diumenge ha beneficiat a estes festivitats, i així serà també amb la festivitat vicentina», sosté.

Fuset assenyala que «després que el govern de Mª José Catalá descartara fa un any fer efectiu este canvi acordat, que hauria permès alliberar un dia festiu per al 2024, la pròpia alcaldessa es va comprometre públicament a treballar per a fer-ho possible el 2025».

«Lluny d’això, sense cap diàleg i debat, han portat d’urgència a la comissió una proposta immobilista que deixa a sant Vicente Màrtir en dimecres, la qual cosa farà que la participació siga escassa i que la ciutadania no puga gaudir d’un festiu com a Dijous Sant que sí ho serà en la major part de l’estat o d’un dia extra en Falles que faria més fàcil conciliar la festa amb el treball», assevera.

En la seua proposta, Compromís defensa que «el conjunt de la ciutadania puga participar democràticament d’un debat sobre la data més convenient per a celebrar el festiu local». A més, recorda que, en el cas del Dijous Sant, la Comunitat Valenciana i Catalunya són les dos úniques comunitats que no ho tenen marcat en roig en el calendari.

«Guanyar un festiu en Falles o el Dijous Sant no només beneficia al col·lectiu faller o al de la Setmana Santa Marinera, sinó al conjunt de la ciutadania, ja que així milers de valencians podran conciliar millor amb les vacances escolars o amb la complexitat d’una festa estesa per tota la ciutat», exposa, encara que insistix que «siguen els veïns de València qui prenguen la paraula i que Catalá li escolte».

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.