11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l’Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home per agredir sexualment una menor de 16 anys. La víctima, filla d’uns amics seues, tenia 15 anys en el moment dels fets, que van ocórrer en una vivenda de la ciutat.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), el condemnat ha obligat la menor a mantindre relacions sexuals després d’amenaçar-la. Li deia que ensenyaria fotos seues de caràcter íntim als seus pares si no feia el que ell li exigia.

A més de la pena principal, la Sala li ha imposat 10 mesos de presó per un delicte de descobriment de secrets. La resolució considera que va accedir a imatges íntimes de la jove sense el seu consentiment i les va utilitzar per a coaccionar-la.

La condemna inclou també deu anys de llibertat vigilada una vegada complida la pena de presó. Igualment, estableix la inhabilitació especial durant 25 anys per a exercir qualsevol professió, ofici o activitat amb contacte amb menors.

El tribunal ha fixat una indemnització de 15.000 euros per a la víctima en concepte de responsabilitat civil. A més, l’home no podrà comunicar-se amb ella per cap mitjà ni acostar-se a menys de 400 metres. Esta prohibició afecta també el domicili de la menor i el seu centre d’estudi o de treball durant 25 anys.

Amenaça amb fotos íntimes

Els fets han tingut lloc durant l’estiu de 2021, quan el condemnat acudia sovint a la casa de la menor, a Valencia. Passava allí els caps de setmana, aprofitant l’amistat que mantenia amb els pares de la xiqueta.

La sentència considera provat que, en un moment de la convivència, l’home va entrar a l’habitació de la menor. La jove estava tombada al llit i ell li va donar diverses palmades als glutis fins que ella el va apartar.

La menor li va advertir que anava a contar el que havia passat als seus pares. No obstant això, dies després li va demanar el telèfon mòbil per a entrar al seu perfil d’una xarxa social i parlar amb els seus contactes.

Quan la menor li va tornar el mòbil, el condemnat va aprofitar que podia accedir al perfil de la xiqueta. Segons relata la resolució, va capturar imatges d’ella de caràcter íntim.

A partir d’eixe moment, va començar a amenaçar-la amb mostrar eixes fotos als seus pares si no obeïa les seues ordres. D’esta manera, l’home va obligar la xiqueta a mantindre relacions sexuals en dues ocasions.

En ambdós casos, l’agressor va gravar els actes amb el seu telèfon mòbil, sense consentiment de la menor. La jove es va sotmetre als requeriments per por que mostrara les imatges als seus progenitors.

La víctima ha necessitat tractament psicològic com a conseqüència directa dels fets descrits en la sentència. El tribunal té en compte este dany per a fixar la responsabilitat civil i les mesures de protecció.

La resolució és ferma perquè s’ha dictat després d’una conformitat entre les parts. Tant la Fiscalia com la defensa i l’acusació particular han arribat a un acord sobre els fets i sobre la pena a imposar.

Últimes notícies

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.

A presó tres membres d’una xarxa que ha saquejat vivendes al nord d’Alacant

Tres persones han ingressat a presó per integrar suposadament una xarxa especialitzada en robatoris de joies, or i rellotges en vivendes del nord de la província d’Alacant. La Guàrdia Civil ha aclarit 40 robatoris i ha intervingut centenars de peces de gran valor.