Confiscades quatre tones d’haixix a un grup de narcotraficants

Guàrdia Civil i Policia Nacional amb un detingut |Guàrdia Civil

Agents de la Guàrdia Civil, en una operació conjunta amb la Policia Nacional, han intervingut quasi quatre tones d’haixix en una macrooperació contra un grup de narcos que, presumptament, utilitzava les Illes Canàries com a nova via d’entrada al país. Importaven la droga des d’Àfrica a Espanya a fi de distribuir-la per la península i per Europa. Comptaven amb una gran infraestructura desenvolupada per una empresa que s’encarregava de transportar la substància estupefaent des de les illes a la península a través del port d’Alacant, ocultant-la en grans compartiments de fusta per mitjà de contenidors marítims. Abans d’enviar la substància il·legal a Madrid, on l’emmagatzemaven en naus industrials, l’organització la refredava en establiments i locals de l’arxipèlag canari a l’espera de ser remesa regularment amb la certesa de no ser descoberts. A més, per a evadir l’acció policial desenvolupaven operacions de contra vigilància durant diverses setmanes en els ports i llocs que pretenien usar per a introduir haixix.

La recerca va començar quan els agents van tenir constància de l’existència d’una ruta per a introduir substàncies estupefaents a la península realitzant una parada prèvia a les Illes Canàries. Amb esta nova tècnica, pretenien evadir l’acció policial i aconseguir distribuir fàcilment la droga per Europa. Amb les primeres perquisicions van esbrinar que els integrants del grup de narcotraficants comptaven amb establiments i locals on refredaven la droga procedent d’Àfrica, abans de remetre-la a Madrid.

Droga oculta en grans compartiments de fusta

Avançades les recerques, van descobrir que tenien una infraestructura desenvolupada per una empresa que s’encarregava d’importar la droga a la península en contenidors marítims. Perquè pogués passar desapercebuda l’ocultaven en grans compartiments de fusta. A més, els líders controlaven en tot moment els moviments de la droga des de la seua base a les Illes Canàries, on portaven una vida aparentment normal i discreta. Per a això, utilitzaven complexos artificis tècnics i estructures comercials, amb els quals coordinaven que els seus principals lloctinents es desplaçaren a la Península Ibèrica de manera prèvia a l’arribada de la droga a Madrid.

Així, estes persones eren les encarregades de realitzar les labors de contravigilancia durant diverses setmanes en els ports i llocs que pretenien usar per a introduir l’haixix i procedir al seu posterior emmagatzematge. Una vegada que els lloctinents s’establien a Madrid, adquirien grans naus industrials allunyades de nuclis urbans, on podien fer apilament de les ingents partides de substància estupefaent d’una forma segura. Per a introduir la droga en la península, solien utilitzar el port d’Alacant. Igualment, l’organització realitzava labors prèvies de contravigilancia
desplaçant als seus homes de confiança a les empreses encarregades de realitzar el transport de la càrrega i, així, evitar ser descoberts per l’acció policial. En cas de ser detectada la presència policial, tenien la capacitat de desmantellar les estructures creades i traslladar-les a altres localitzacions per a evitar el seu descobriment i detenció.

Una vegada que els investigadors van recopilar tota esta informació, van augmentar els seus esforços a controlar les ciutats de Las Palmas de Gran Canaria, Alacant i Madrid, utilitzades per la trama criminal com a punts estratègics per a importar haixix. Gràcies a les contínues vigilàncies policials sobre l’organització, van descobrir una nau industrial en la localitat madrilenya de Leganés, on dos camions van realitzar una càrrega en el seu interior en molt poc temps. Cada vegada que es produïen estes càrregues, els membres de l’organització criminal realitzaven una contravigilancia sobre els camions i furgons en els quals, suposadament, havien carregat la substància estupefaent, per la qual cosa va ser complicat per als agents aconseguir realitzar el seguiment d’estos vehicles sense ser descoberts.

Confiscades quatre tones d'haixix a un grup de narcotraficants| Guàrdia Civil

Cinc detinguts, desmantellada l’organització

Poc després els agents van interceptar una furgoneta de càrrega de grans dimensions en el límit del terme municipal de Casarrubuelos, confrontant amb Toledo. El conductor va intentar fugir abans de ser detingut, posant en perill als vianants i vehicles que transitaven en la zona. Els investigadors van confiscar de l’interior de la furgoneta 1.274 quilograms d’haixix d’altíssima qualitat.

Després d’esta confiscació, els agents van organitzar un complex macrooperatiu que tenia com a objectiu la detenció de tots els integrants de l’organització criminal de manera simultània. D’esta manera van ser arrestats dos lloctinents que es trobaven a Leganés controlant els llocs d’apilament i emmagatzematge de la substància. Així mateix, van ser detinguts el principal líder de l’organització, un ciutadà espanyol establert a Canàries i que controlava tota l’operativa des de Las Palmas de Gran Canaria, i el tercer lloctinent, que va intentar amagar-se en descobrir que l’organització estava desmantellada, sent finalment localitzat. Durant la detenció del líder es van realitzar dos registres, en un dels quals l’organització tenia establert un primer punt de refredament de la substància estupefaent, on els agents van intervenir un palet que contenia altres 730 quilograms d’haixix d’alta qualitat.

Gràcies a este dispositiu, s’ha aconseguit desmantellar totalment els llocs d’apilament i emmagatzematge de la substància estupefaent que l’organització criminal investigada disposava a Madrid i a les Illes Canàries.

De manera consecutiva, els agents actuants, que tenien controlades les vies d’entrada de la substància estupefaent de l’organització criminal en la península, es van desplaçar al Port d’Alacant, on es va intervenir un total de 1.782 quilograms d’haixix d’altíssima qualitat, aconseguint, d’esta manera, desmantellar al complet l’organització criminal investigada i trencar de manera plena la seua via d’entrada en la Península Ibèrica. En total, han estat intervingudes gairebé quatre tones d’haixix, dos furgonetes, un vehicle, una motocicleta, 5.280 euros en efectiu, diversos equips d’informàtica i documentació.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU