El Consell declara 2023 com a Any Nino Bravo

El Consell ha aprovat el decret pel qual es declara l’any 2023 com a Any Nino Bravo en commemoració del cinquantenari de la mort del cantant valencià d’Aielo de Malferit.

Així mateix, el Consell ha aprovat la creació de la comissió per al desenvolupament del programa general d‘actes commemoratius que se celebraran, així com la coordinació amb altres organismes o entitats que hi vulguen participar, i que queda adscrita a la Presidència de la Generalitat.

El 2022, Les Corts van dedicar una declaració institucional, en la qual els i les representants del poble valencià “manifesten de forma unànime el seu suport a la declaració del 2023 com a any de Nino Bravo a tot el territori valencià, per recordar i posar en valor el gran cantant d’Aielo de Malferit”.

Tal com reflecteix el decret, Luis Manuel Ferri Llopis, més conegut pel seu nom artístic de Nino Bravo, és un dels artistes més apreciats pel públic i més influents a la música popular del segle XX, que continua plenament vigent.

Des de molt jove va mostrar la seua afició a la música i els seus dots naturals per cantar, especialment per la potència i la ductilitat de la seua veu, segons indica el decret. Va formar dos grups musicals, Els Hispànics i Superson.

El 1968 va iniciar la seua carrera en solitari com a cantant solista i va ser al marc de les falles de l’any 69, amb un recital al Teatre Principal de València, quan Luis Manuel es va presentar oficialment davant del públic amb el nom de Nino Bravo.

Entre el 1970 i el 1973 es va convertir en un ídol de la cançó melòdica per a molts milions de persones a tot el món, però sense perdre en cap moment la seua vinculació amb la Comunitat Valenciana, amb la ciutat de València i amb el poble on va nàixer.

El decret recorda que l’extraordinària carrera musical de Nino Bravo va quedar tràgicament truncada quan l’artista, que encara no havia complit els 29 anys, moria en un accident de carretera el dia 16 d’abril del 1973.

No obstant això, després d’este mig segle transcorregut, la seua veu i la seua figura s’ha mantingut i es manté viva, no només a la memòria dels que van assistir als seus triomfs en vida, sinó també a la de les generacions posteriors, que continuen emocionant-se amb la seua veu i les seues cançons.

Últimes notícies

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.