El Consell declara 2023 com a Any Nino Bravo

El Consell ha aprovat el decret pel qual es declara l’any 2023 com a Any Nino Bravo en commemoració del cinquantenari de la mort del cantant valencià d’Aielo de Malferit.

Així mateix, el Consell ha aprovat la creació de la comissió per al desenvolupament del programa general d‘actes commemoratius que se celebraran, així com la coordinació amb altres organismes o entitats que hi vulguen participar, i que queda adscrita a la Presidència de la Generalitat.

El 2022, Les Corts van dedicar una declaració institucional, en la qual els i les representants del poble valencià “manifesten de forma unànime el seu suport a la declaració del 2023 com a any de Nino Bravo a tot el territori valencià, per recordar i posar en valor el gran cantant d’Aielo de Malferit”.

Tal com reflecteix el decret, Luis Manuel Ferri Llopis, més conegut pel seu nom artístic de Nino Bravo, és un dels artistes més apreciats pel públic i més influents a la música popular del segle XX, que continua plenament vigent.

Des de molt jove va mostrar la seua afició a la música i els seus dots naturals per cantar, especialment per la potència i la ductilitat de la seua veu, segons indica el decret. Va formar dos grups musicals, Els Hispànics i Superson.

El 1968 va iniciar la seua carrera en solitari com a cantant solista i va ser al marc de les falles de l’any 69, amb un recital al Teatre Principal de València, quan Luis Manuel es va presentar oficialment davant del públic amb el nom de Nino Bravo.

Entre el 1970 i el 1973 es va convertir en un ídol de la cançó melòdica per a molts milions de persones a tot el món, però sense perdre en cap moment la seua vinculació amb la Comunitat Valenciana, amb la ciutat de València i amb el poble on va nàixer.

El decret recorda que l’extraordinària carrera musical de Nino Bravo va quedar tràgicament truncada quan l’artista, que encara no havia complit els 29 anys, moria en un accident de carretera el dia 16 d’abril del 1973.

No obstant això, després d’este mig segle transcorregut, la seua veu i la seua figura s’ha mantingut i es manté viva, no només a la memòria dels que van assistir als seus triomfs en vida, sinó també a la de les generacions posteriors, que continuen emocionant-se amb la seua veu i les seues cançons.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.

La Generalitat estrena la nova planta de residus de Villena després d’una inversió de 12 milions

La Generalitat ha posat en marxa la renovada planta de tractament de residus de Villena, modernitzada i automatitzada després d'una inversió de més de 12 milions i preparada per a reduir al màxim les deixalles que acaben en abocador.

Dansa València porta de nou la dansa als carrers amb el cicle Moviments Urbans

Dansa València rellança el cicle Moviments Urbans per a convertir museus, places i ponts de València en escenaris de dansa contemporània oberts a tots els públics.

Labora llançarà ajudes als ajuntaments per a contractar dones desocupades majors de 45 anys

Labora prepara una nova convocatòria d'ajudes perquè els ajuntaments contracten dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforça la seua xarxa de Espais Labora amb la nova oficina de Burjassot.

El BEI concedix 30 milions a PLD Space per a impulsar el coet Miura 5 de xicotets satèl·lits

El Banc Europeu d'Inversions atorga un préstec de deute de risc de 30 milions a PLD Space per a culminar el desenrotllament del coet Miura 5 i ampliar la seua capacitat industrial i de llançaments.

Llibertat amb mesures cautelars per a un home investigat per agressió sexual a una menor a Castelló

Una jutgessa de Castelló deixa en llibertat amb mesures cautelars a un home investigat per un presumpte delicte d'agressió sexual a una menor de 6 anys que estava a la seua cura.

El PP defén la seua gestió dels bons comercie en la Diputació d’Alacant i nega irregularitats

L'equip de govern del PP en la Diputació d'Alacant assegura que no té res a ocultar sobre els bons comercie i destaca que va impulsar una comissió d'investigació aprovada per unanimitat, mentres el PSOE reclama igualtat de criteris en les compareixences.

Compromís qüestiona que la patrulla en patinet de València protegisca els ciclistes

Compromís critica que la nova patrulla en patinet de València no prioritza sancionar a motos i altres vehicles que invadixen els carrils bici, mentres l'Ajuntament defén el seu enfocament a reduir la sinistralitat.