13.7 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

La Guàrdia Civil alerta sobre l’estafa de ‘la telefonada perduda’

Un home mirant el mòbil

Un home mirant el mòbil | ACN

 

Per sort per la ciutadania, la Guàrdia Civil està sempre alerta per a informar de qualsevol estafa que ens puga suposar un disgust. Normalment, esta classe d’activitat il·lícita arriba a través de Whatsapp o e-mail, però encara hi ha estafes que es duen a terme pels mitjans convencionals. Ara, el cos policial ens posa en coneixement de l’estafa de ‘la telefonada perduda’.

 

«L’estafa consistix en telefonades perdudes d’un sol to. El receptor troba una telefonada perduda i, si la torna, li cobren una tarifa especial, de la que l’estafador en rep una part», advertix la publicació. Però, com aconseguix l’estafador que el client pague? Establint la telefonada des de diferents països amb el següent prefixe:

  • 355: Albània
  • 225: Costa de Marfil
  • 233: Ghana
  • 234: Nigèria

Per tant, la Guàrdia Civil recomana no tornar mai les telefonades de números amb este prefixe «a menys que siga algú que conegues, esta clar».

També pots llegir…

Últimes notícies

Marcelino recalca que el Vila-real pot ser a prop, però veu difícil disputar-li la Lliga a Madrid i Barça

El tècnic, abans de mesurar-se al Barcelona, va defendre la bona ratxa en Lliga i va admetre que les eliminacions van fer mal, amb baixes i dubtes que condicionen.

El València Basket presentarà una queixa davant l’Eurolliga per insults racistes d’aficionats del Maccabi

València Basket presentarà este divendres una queixa davant l'Eurolliga per insults racistes i violència verbal patits davant Maccabi. Aportarà proves gràfiques.

Sarabia considera injust el format de la Copa del Rei

Eder Sarabia va carregar contra el sistema de la Copa del Rei pel distint nombre de partits i l'absència de sorteig pur. Va reafirmar que l'Elx anirà pel torneig.

La Generalitat demana activar com més prompte millor la comissió mixta després de la DANA

La Generalitat ha demanat al Govern activar com més prompte millor la comissió mixta per a la recuperació després de la DANA. Martínez Mus va enviar una carta al ministre per a fixar composició i funcionament i emplaça a reunir-se abans de gener.

La jutgessa de la dana rebutja citar a Rufián a petició d’una acusació

La instructora de la causa per la gestió de la dana ha denegat citar a Gabriel Rufián i als pares de la menor morta. Considera que la corda exhibida no és prova i que repetir declaracions seria injustificat i perjudicial.

El PP aprova en solitari el pressupost de la Diputació d’Alacant per a 2026: 360,8 milions

El ple ha aprovat uns comptes de 360,8 milions, quasi un 8% més que l'any anterior, amb el vot exclusiu del PP i el rebuig de PSOE, Compromís i Vox.

Barrachina veu indispensable la reunió en Moncloa i lamenta un resultat decebedor

El portaveu del Govern valencià qualifica d'imprescindible la trobada entre Juanfran Pérez Llorca i el president del Govern, però critica que a penes va haver-hi avanços i que una única petició es va atendre amb 14 mesos de retard.

Morant urgix al PP a exigir l’acta a l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual

Diana Morant ha urgit al PP a exigir l'acta a l'alcalde de Jérica, investigat per una denúncia d'agressió sexual a dos menors, i a expulsar-lo si no dimitix. Ha demanat explicacions a Juanfran Pérez Llorca i a Alberto Núñez Feijóo i una condemna pública inequívoca.