La Guàrdia Civil alerta sobre l’estafa de ‘la telefonada perduda’

Un home mirant el mòbil

Un home mirant el mòbil | ACN

 

Per sort per la ciutadania, la Guàrdia Civil està sempre alerta per a informar de qualsevol estafa que ens puga suposar un disgust. Normalment, esta classe d’activitat il·lícita arriba a través de Whatsapp o e-mail, però encara hi ha estafes que es duen a terme pels mitjans convencionals. Ara, el cos policial ens posa en coneixement de l’estafa de ‘la telefonada perduda’.

 

«L’estafa consistix en telefonades perdudes d’un sol to. El receptor troba una telefonada perduda i, si la torna, li cobren una tarifa especial, de la que l’estafador en rep una part», advertix la publicació. Però, com aconseguix l’estafador que el client pague? Establint la telefonada des de diferents països amb el següent prefixe:

  • 355: Albània
  • 225: Costa de Marfil
  • 233: Ghana
  • 234: Nigèria

Per tant, la Guàrdia Civil recomana no tornar mai les telefonades de números amb este prefixe «a menys que siga algú que conegues, esta clar».

També pots llegir…

Últimes notícies

Les Corts reclamen prorrogar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030

El ple de Les Corts Valencianes aprova, amb el suport de PP i Vox, instar el Govern a ampliar la vida útil de la central nuclear de Cofrentes més enllà de 2030 i tomba totes les iniciatives de l'oposició.

L’oposició acusa a Pérez Llorca d’endollar a la seua parella i el PSPV exigix la seua dimissió

PSPV i Compromís acusen a Juanfran Pérez Llorca d'afavorir a la seua parella en la Diputació de València i els socialistes li reclamen que dimitisca i convoque eleccions, mentres el president defén la legalitat de la seua trajectòria funcionarial.

El PPCV denuncia un nou atac amb pintades a la seua seu regional a València

El PPCV denuncia un nou atac vandàlic amb pintades en la seua seu regional de València i l'atribuïx a sectors de l'independentisme català, al qual acusa de fomentar la confrontació.

Les reserves d’última hora disparen l’ocupació hotelera al 82% en la Setmana Santa valenciana

Les reserves d'última hora impulsen l'ocupació hotelera en la Comunitat Valenciana fins al 82,4% en els dies centrals de Setmana Santa, amb Benidorm, València i Peníscola al capdavant.

La CHJ encara la recta final de la reconstrucció del barranc de Poio després de la dana

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer ultima la reconstrucció del barranc de Poio, danyat per la dana d'octubre de 2024, amb una inversió de 20 milions i noves defenses enfront d'inundacions.

Les Corts avalen el canvi legal que aplana l’arribada de quadres de Sorolla a València

Les Corts Valencianes han validat el decret llei que modifica la llei de Patrimoni cultural per a facilitar la seu a València de la Hispanic Society i l'arribada de 220 obres de Sorolla, en una votació dividida per blocs.

Detinguda a Torrent per empadronar il·legalment a estrangers a canvi de mil euros

Una dona de 33 anys ha sigut detinguda a Torrent acusada d'afavorir la immigració il·legal i falsificar contractes de lloguer i empadronaments a canvi de mil euros, a més de coaccionar a inquilins vulnerables.

Pérez Llorca investigarà el gasto de Camps i compara amb els 187.000 euros de Puig en 2025

Pérez Llorca es compromet a investigar a fons els 15.000 euros en combustible atribuïts a Camps i subratlla que el major gasto en 2025 correspon al expresident Ximo Puig, amb més de 187.000 euros.