La Guàrdia Civil alerta sobre l’estafa de ‘la telefonada perduda’

Un home mirant el mòbil

Un home mirant el mòbil | ACN

 

Per sort per la ciutadania, la Guàrdia Civil està sempre alerta per a informar de qualsevol estafa que ens puga suposar un disgust. Normalment, esta classe d’activitat il·lícita arriba a través de Whatsapp o e-mail, però encara hi ha estafes que es duen a terme pels mitjans convencionals. Ara, el cos policial ens posa en coneixement de l’estafa de ‘la telefonada perduda’.

 

«L’estafa consistix en telefonades perdudes d’un sol to. El receptor troba una telefonada perduda i, si la torna, li cobren una tarifa especial, de la que l’estafador en rep una part», advertix la publicació. Però, com aconseguix l’estafador que el client pague? Establint la telefonada des de diferents països amb el següent prefixe:

  • 355: Albània
  • 225: Costa de Marfil
  • 233: Ghana
  • 234: Nigèria

Per tant, la Guàrdia Civil recomana no tornar mai les telefonades de números amb este prefixe «a menys que siga algú que conegues, esta clar».

També pots llegir…

Últimes notícies

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.